• Dag 13 en 14 Terug naar LA
  • fotokes
  • Dag 7: Bryce canyon + rit richting Grand Canyon
  • Dag 4 Onderweg naar Las Vegas
  • Dag 5: Las vegas
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 09-2005
    The California Trip
    LA - Las Vegas - Grand Canyon - San Diego
    14-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 13 en 14 Terug naar LA

Woensdag morgen na het ontbijt zijn we terug richting LA vertrokken. Vanavond wilden we namelijk een Baseball wedstrijd zien en deze keer wilden we toch zeker op tijd zijn J

Maar eerst zijn we even gestopt bij het magazijn van IVC hier bij LA. Het was leuk om Richard, de magazijn verantwoordelijke nog eens terug te zien. De 2 werkers waren ondertussen vervangen en waren dus 2 mensen die ik niet kende.

Richard was zeer trots op zijn magazijn en met recht want alles zag er proper en net uit.

Na dit bezoek zijn we naar Ontario Mills geweest, dit is een shopping center dichtbij het IVC magazijn. Hier hebben we iets gegeten en daarna nog wat rond gewandeld.

Toen vonden we het tijd geworden om richting het Dodgers stadium af te zakken. Op internet had ik het Super 8 motel  zien staan een motel op slecht 500 meter van het stadium. Wij dus naar dit motel en jawel er waren nog kamers beschikbaar. Onze valiezen dus boven gezet en eens gaan zien hoever het stadium nu echt was. Bleek inderdaad maar 500 meter ver te zijn. Nu maar meteen even tickets gaan kopen en we waren er volledig klaar voor. Nog snel even terug naar de kamer en dan een uurtje voor de start van de wedstrijd terug naar het stadium.

Twas een leuke belevenis. Er was niet super veel volk, en het is ook geen sport met veel actie. Maar het was eens iets anders dan een matcke voetbal J

Na een goed nachtje slapen moesten we nu dus nog onze laatste dag zien in te vullen.

We zijn vandaag eens naar Rodeo Drive geweest, wie weet zagen we daar wel een super ster winkelen… maar nee, niemand gezien maar wel allemaal dure winkels, Versace, Gucci, Armani,…

Na deze korte wandeling zijn we verder gereden naar Santa Monica pier. Op deze pier staan wat kermis attracties. Speciaal zicht zo boven de zee.

In de buurt was hier ook nog een shopping center en een winkel straat. Hier ook nog even door gewandeld. Ondertussen was het bijna 3 u geworden en met het drukke verkeer in LA vonden we het tijd om op het gemak naar het laatste hotel te rijden.

Valiezen uitgeladen en nu konden we de wagen terug brengen naar Alamo.

Voila, hier stopt de reis. Nu nog 1 nachtje slapen en dan kunnen we morgen terug vertrekken. Het vliegtuig vertrekt in LA om 8u30

Ikzelf blijf nu nog een weekje in Dalton (bij Atlanta) voor het werk, Eveline vliegt morgen door naar Belgie en zou om 8u30 terug moeten landen.

Ikzelf ben er terug volgende zondag 23 september.

Voor wie dit gelezen heeft, hopelijk was het een beetje leuk om volgen J

Wie weet tot een volgende blog J misschien wel over het huis dat we gaan kopen en verbouwen… wie weet wat de tijd zal brengen J

14-09-2007 om 03:37 geschreven door Dimitri

12-09-2007

Vandaag 1 verslag voor de afgelopen 2 dagen. Op maandag zijn we dus naar de San Diego Zoo geweest. Deze zoo bevat echt verschillende dieren waarvan we nog nooit gehoord hadden. Je kon er ook een tour van 30 minuten maken met een dubbeldekker bus waar ze wat uitleg gaven bij de dieren die er zaten.

Je kan je dus wel al inbeelden hoe groot de zoo wel was. Toen we ‘s avonds het park verlieten hadden we de indruk dat we 5 cm gekrompen waren. 5cm die van ons benen afgesleten waren van al het wandelen. Maar het was zeker de moeite en we zijn blij dat we dit bezocht hebben.

We zijn dan op weg gegaan naar een hotel dat op slechts enkele minuten rijden lag van Sea World. Dit hebben we gevonden in het Howard Johnson motel. Mooi recent vernieuwd motel met al wat we moeten hebben J

Vandaag was het dan tijd voor het bezoek aan SeaWorld. Na een lekker ontbijt dat in de prijs inbegrepen was konden we ons op het gemak klaarmaken voor het bezoek. SeaWorld ging deze morgen maar om 10u open dus moesten we ons niet haasten.

Om 10u stonden we dus aan de poorten van SeaWorld en kon ons bezoek beginnen. Dit park bestaat eigenlijk voornamelijk uit shows. 1 dolfijnen, 1 zeeleuwen, 1 huisdieren en natuurlijk de Orka show. Iedere show duurt ongeveer een 25 minuten.

De shows waren zeker de moeite en we hebben ervan genoten. Iedere keer hadden we gekozen om in de Soake zone (doorweek zone zeg maar) te gaan zitten maar we hadden geluk / ongeluk (?) en werden nooit echt supper nat. In tegenstelling tot sommige andere mensen op de tribunes.

Verder hebben ze in het park ook nog 2 attracties, een splash en een wildwater rivier (zoals oa bellewaerde er één heeft) Enige verschil, hier kom je dus echt wel doornat uit. Waar ze in Bellewaerde watervallen stoppen als je erdoor gaat, hier dus niet. Je moet dus wel nat worden.

We kwamen hier dus inderdaad door nat uit. Maar het weer was prachtig dus droogden we telkens snel weer op.

3 de onderdeel van het park zijn verschillende zones waar je Dolfijnen, roggen en andere zee dieren kan gaan bekijken. Wat leuk is je kan ze ook eten geven en dus ook aanraken. Roggen die komen zo langs en die kan je dus zo strelen. De dolfijnen komen enkel als je ze eten geeft. Maar wel leuk.

Uiteindelijk hadden we alles gezien rond 5u en konden we op het gemak naar hetzelfde motel terug keren.

We zijn dan nog iets gaan eten en zouden dan nog even naar de cinema gaan. Maar toen we aan de cinema aankwamen waren de meeste films pas begonnen en zouden we 1u30 moeten wachten voor de volgende film begon. We zijn dan toch maar terug naar het motel gekomen.

Morgen gaan terug richting Los Angeles vertrekken. Dit zal toch terug even rijden worden. Morgen ga we ook eens binnen springen in het magazijn van IVC hier in de buurt. Ben wel eens benieuwd wat er veranderd is in een jaar tijd. Daarna gaan we ons een motel zoeken dicht bij het stadium van de LA Dodgers (Baseball) en dan zouden we normaal s’avonds een wedstrijd gaan bekijken.

Verder gaat met ons nog altijd alles goed en blijft het weer hier fantastisch.

Het zal voor Eveline even aanpassen worden Zaterdag, van het zonnige Zuid Westen naar het koude België…

12-09-2007 om 06:31 geschreven door Dimitri

10-09-2007

Na een triestig ontbijt in de Travelodge deze morgen, gewoon wat muffins, terug op weg. Volgende stop San Diego.

Vandaag was de start van de NFL (National Footbal League) American football dus. Aftrap van de wedstrijd was om 13u15, maar gisteren had ik op internet gelezen dat je zeker 2 tot 3 uur voor de match aanwezig moest zijn omdat de files anders verschrikkelijk waren.

We beslisten om het er toch maar op te wagen en op zoek te gaan naar het stadium. Jammer genoeg hadden we geen exact adres… was dus beetje behelpen met adressen en namen die we wel opgeschreven hadden. Uiteindelijk kwamen we rond 11u45 in San Diego aan. Het leek dus nog op tijd om te zien of we nog ergens aan een kaartje konden raken…

Enige probleem, we hebben het stadion niet gevonden. Jammer, maar langs de andere kant misschien maar best want tickets starten vanaf 85 dollar x 2 zou dit toch een deftige hap in het budget zijn…

Geen American football dus. Volgende mogelijkheid is woensdag avond in LA een baseball wedstrijd. We zien wel of we daar wel raken. Tickets hier zijn veel goedkoper en starten al vanaf enkele dollar. Later lees je dus wel of het nu wel gelukt is.

Om onze namiddag te vullen zijn we dan maar naar Balboa park geweest. Dit is een groot park in San Diego waar verschillende museums gelegen zijn en waar heel wat mensen naar toe komen om van hun vrije dag te genieten.

In dit park zijn we naar het luchtvaart museum geweest. Mooi om de evolutie van het vliegtuig eens van wat nader te kunnen bekijken.

Nu zitten we ondertussen in het Days Inn motel in het hartje van San Diego.

Straks nog even wat gaan wandelen in de stad en een stukje eten.

Morgen gaan we dan de San Diego Zoo bezoeken, dit is de grootste zoo van de wereld. Moet dus wel de moeite zijn.

Dinsdag staat dan SeaLife op het programma.

10-09-2007 om 03:10 geschreven door Dimitri

Vandaag stond een bezoek aan Joshua Tree National Park op het programma.

Dit is in feite een tocht van een 60 tal kilometer dwars door de woestijn, waar je steeds wisselende natuur types ziet. Van Palm bomen tot Cactussen tot natuurlijk de Joshua Tree zelf. Dit was duidelijk het minste van de 4 parken dat we bezocht hebben. Maar gezien we in de buurt waren moesten we dit natuurlijk meepakken.

Na onze doortocht zijn we in Joshua Tree gestopt om een broodje te eten. Daarna hebben we onze toch verder gezet. We hadden als stop plaats Palm Springs uitgekozen.

Aan de rand van deze stad staan ongeveer 3500 windmolens. Zoveel windmolens samen zien is echt een enorm zicht. Deze windmolens voorzien 1,5% van California van stroom.

Het was in Palm Springs gloeiend heet. 41° we waren reeds in ons motel om 15u, maar we zijn even gewoon rustig binnen gebleven om beetje uit te rusten en om te schuilen van de hitte.

Iets later op de avond zijn we dan nog even in het zwembad gedoken om toch nog beetje af te koelen.

We hadden ook beslist om deze avond eens naar de cinema te gaan. Evan Allmighty leek ons wel een leuke keuze. We zijn dus naar de cinema gereden en zijn daarvoor nog eerste een pizza gaan eten.

Toegang tot de cinema was 5$ voor 2… das 3,5 euro, in Belgie kan je voor die prijs nog niet alleen naar de cinema… echt een koopje dus J

10-09-2007 om 03:00 geschreven door Dimitri

08-09-2007

Vandaag zijn we om 7u30 opgestaan om deze morgen de Grand Canyon te bezoeken en daarna de reis verder te zetten.

Na het ontbijt zijn we met de wagen terug naar het Grand Canyon dorp gereden. Van hieruit moesten we dan een gratis shuttle busje nemen dat ons naar de verschillende zicht punten van de grand canyon bracht.

Er waren er een stuk of 7 op deze weg. Wij hebben er 3 van bekeken. De weg tussen ons 1 ste en ons 2de punt hebben we te voet gedaan. Dit was een wegje half tussen de struiken op een meter of 2 van de afgrond en ik moet zeggen dat ik hier toch niet echt kon van genieten… Het idee alleen al dat ik moest ik uitglijden verschillende meters de dieperik in vloog maakte het voor mij minder leuk J

Maar we zijn er dus goed door gekomen en de uitzichten waren echt waar prachtig.

De volledige trip met het busje duurde ongeveer 75 minuten. Na deze toch was het ondertussen 13u geworden en zijn we daar terug vertrokken. Nog even gestopt om een broodje te eten deze middag en daarna de weg verder gezet richting Blythe. Dit was terug een tocht van bijna 400 mijl, terug net iets meer dan 5 uur auto rijden. We hadden het idee om niet helemaal tot in blythe te rijden, maar de dorpjes(… ??) die we onderweg tegen kwamen waren niet te beschrijven… Moest ik een hond hebben ik zou hem daar niet laten logeren… Ze waren nooit meer dan 1 straat met enkele vervallen huizen…

Verder rijden dus maar tot in Blythe. Hier verblijven we in het Holliday Inn, zoals al de ganse reis terug een proper hotel. Na het avond eten zijn we hier nog even in het zwembad gedoken, kwestie van toch nog even beetje af te koelen want op deze plaats gaat te temperatuur overdag terug richting de 40°… Beetje afkoeling konden we dus wel gebruiken.

Morgen gaan we eens lekker uitslapen en zien we wel wanneer we terug kunnen vertrekken. Morgen staat een bezoek aan Joshua tree national park op het programma. Vanaf Blythe is het ongeveer 1u30 rijden tot ginder, we hebben dus mooi de tijd.

Afhankelijk van hoelang we daar dan buiten komen en hoeveel goesting we hebben om nog stukje te rijden gaan we ofwel een verblijf zoeken net buiten het park, of al een stukje richting San Diego rijden. (Joshua Tree NP -> San Diego is terug nog een kleine 4u rijden) misschien delen we de die trip wel in 2 stukken. Maar dat zien we dan morgen wel weer.

08-09-2007 om 07:00 geschreven door Dimitri

07-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotokes

Ik heb de fotokes die we tot vandaag genomen hebben online gezet. Op deze manier kan je al eens een idee krijgen van wat we hier allemaal zien.
    Je zal zien dat bepaalde foto's beetje uitgerokken zijn, maar dat is omdat ik ze reeds gedraaid heb en dat de website waar de foto's op staan zo slim niet is

Hoe fototjes bekijken:

Rechts zou je normaal een balk met fototjes moeten zien. Wanneer je op slideshow klikt dan zal hij ze 1 voor 1 tonen... Het zijn er op dit moment 504 wel even mee zoet dus.

Wil je een beter en direct overzicht krijgen van alle foto's,

druk slideshow en daarna onderaan op de link 'Amerika reis'

De leute ermee

07-09-2007 om 07:42 geschreven door Dimitri

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7: Bryce canyon + rit richting Grand Canyon

Na een goede nacht slapen in het dorpje Tropic dichtbij Bryce waren we klaar om Bryce Canyon te bezoeken.

In Bryce canyon konden we gewoon met de wagen van het een View point naar het andere rijden. Eerst zijn we binnen gesprongen bij het visitor center om de video over Bryce te bekijken en aan de parkwachters te vragen welke route we het best konden wandelen.

Dit bleek het Navajo trail te zijn. Dit was een serieus stuk naar beneden in de canyon maar een wandeling die zeker de moeite was. De natuur was er prachtig en de rotsen ongelofelijk mooi.

Na deze wandeling zijn we nog enkele van de view points gaan bekijken om er foto’s te nemen. Het was een prachtig stukje natuur en we zijn blij dat we dit gezien hebben.

Na een 4 tal uur in Bryce Canyon was het tijd om de rit aan te vatten richting Grand Canyon. Dit is een tocht van een 300 mijl (485 km) Als je weet dat we gemiddeld 90 km per uur rijden dan is dit toch een tocht van een 5 a 6 uur rijden.

Maar we zijn vertrokken en zouden wel zien wanneer we het moe werden. Onderweg eens halt gehouden om te tanken de benen eens te strekken en iets te drinken en daarna met volle moed terug vertrokken. Voor nog ongeveer 2u30 rijden.

Ons eerste idee was om in Cameron te overnachten. Dit was nog een 50 mijl van Grand Canyon af. Maar ik zag het nog zitten dus zijn we verder gereden tot in aan de grand canyon zelf.

Uiteindelijk was dit de juiste beslissing want op deze manier hebben we de zonsondergang kunnen meemaken in de Grand Canyon een formidabele ervaring. Magnifieke zichten.

Ondertussen was het 7u20 geworden en werd het dus tijd om een slaapplaats te zoeken.

We zijn uiteindelijk in de 7 miles Lodge geland, een 15 minuten rijden van het centrum van de Grand Canyon dus ideaal om morgen de omgeving verder te bezoeken.

Morgen staat dus een verder bezoek van de Grand Canyon op het programma en daarna start de trip richting Joshua tree national park. Iets wat we in 2 dagen zullen opdelen. Want de afstand is toch net iets te groot.

Misschien nog even iets over het weer.

De voorbije dagen was het steeds superheet met temperaturen die met de 40° flirten. Vandaag was het echter stukken beter en hadden we temperaturen rond de 30° en dat kan toch al een stukje schelen.

Het is dus al de ganse tijd prachtig weer en enkel bij het binnen komen van Las Vegas hebben we 5 minuten regen gehad. J

07-09-2007 om 06:27 geschreven door Dimitri

06-09-2007

Het uitstapje naar Las Vegas loopt dus op zij einde. Tijd om de koffers te pakken en onze trip verder te zetten.

Over Las Vegas wil ik nog even meegeven dat het een verschrikkelijke hype is, maar op zich eigenlijk niet veel voorstelt. Ben je in de buurt moet je het zeker eens gezien hebben… maar daarmee is ook alles gezegd. Ze moeten maar 1 ding hebben… Uw centen… Wat bij ons dus niet echt gelukt is J

Vandaag dus onderweg naar Zion National Park. Ook vandaag moeten we dus weer een ganse poos in de auto zitten. Zal vanaf nu trouwens iedere dag zo zijn denk ik.

Rond de middag zijn we in Zion National Park aangekomen, bleek ook dat de mensen hier een uur voorop lopen ten opzichte van LA en Las Vegas, het was dus direct al 14u30 ipv 13u30. Zion is een zeer mooi park, schitterende natuur en je moet het echt wel eens gezien hebben. Immens groot niet te beschrijven als je daar tussen de bergen staat. Prachtig stukje natuur.

We hebben hier de shuttle genomen en het ganse traject afgereden, We zijn ook 2x stukje gaan wandelen, de makkelijk druk bezochte wandelingen.  Twas magnifiek…

We zijn hier uiteindelijk een uur of 4 gebleven. Daarna de wagen terug in om al naar onze volgende bestemming te rijden. Bryce national Park, het volgende park dus. We zijn nu ondertussen om een 20 minuten rijden van het park gekomen en verblijven in een motel in het stadje Tropic. Proper motelletje, in een stadje dat eigenlijk niet veel meer is dan dit motel.

Nu kunnen we morgen dus verder opweg naar Bryce, benieuwd wat dit zal geven.

De voorbije verslagen hebben een tijdje op zich laten wachten, maar in het Luxor moesten we betalen voor het internet en daar hadden we geen goesting in. Wachten dus maar op een volgende motel met internet en hier hebben we er eentje gevonden.

Tot de volgende J

06-09-2007 om 06:36 geschreven door Dimitri

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 Onderweg naar Las Vegas

Gisteren waren we dus al een stuk richting Las Vegas opgeschoven en verbleven we in  Bradstow. We zijn deze morgen dan naar Bakery coco’s geweest om ons ontbijt te nemen. Was een typisch Amerikaans ontbijt met wafels en eitjes en worsten voor mij en Eveline had frensh toast en ook eitjes en worstjes… De combinaties zijn niet te schatten.

Maar ne mens moest iets eten dus vertrokken was onze dag.

Na dit ontbijt valiezen in de wagen geladen en richting de Bradstow outlet gereden. Hier vonden we enkele winkels waar we tegen zeer goede prijzen een short (voor mij) een Levis jeans voor Eveline (20 euro) en geschenkje voor Mirko konden kopen. Da ventje moet toch een cadeautje krijgen hé van tante en nonkel J

Nu we dit gedaan hadden nog vlug een broodje gekocht en onze weg richting Las Vegas verder gezet. We zijn echter niet rechtstreeks gereden maar hebben een ommetje gemaakt door National Park Mojave Desert. Een omweg die zeker de moeite is en waardoor je dus eens van die ellenlange autostrades afraakt.

In de Mojave desert staat een Vistor center wat we bezochten en waarna we onze broodjes op gegeten hebben.

Nu waren we helemaal klaar om de weg naar Vegas verder te zetten. Na opnieuw een dikke 2u rijden kwamen we om 16u in Vegas aan. Auto op de mega parking gezet en daarna met koffers en al het volledige casino door… Indrukwekkend om zien zo de eerste moment.

Nu op zoek naar de incheck balie en om 16u30 zaten we op de kamer.

Vanavond wat bekomen van de lange trip en nog even te voet wat omliggende Casino’s gaan bezoeken en gaan zien naar de rij casino’s in het donker. Speciaal… dat is zeker.

Na deze lange en vermoeiende dag was het nu wel tijd om ons bedje op te zoeken.

06-09-2007 om 06:34 geschreven door Dimitri

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5: Las vegas

Gisteravond waren we aangesproken geweest in het casino door de Ticket stands om tickets te kopen voor een show voor deze avond. Dit aan sterk verminderde prijzen.

Leek ons wel interessant dus wij maar gaan luisteren. Enige nadeel, je moest verplicht een uiteenzetting volgen over een timeshare programma. Geen uitleg was geen goedkope tickets.

Wij dus deze morgen mee naar de uiteenzetting. Om 10u kwam een busje ons op picken. En een kwartier later waren we ter plaatse voor de verkoopspraat + een bezoek aan het domein.

Gezien wij toch absoluut geen intresse hadden, die mens zijn verhaal laten doen, ondertussen koekje gegeten en maar efkes uitgezongen. Uitleg duurde wel 2u dus rond de middag konden we meteen nog gebruik maken van de broodjes die voorzien waren. Moesten we deze middag al niet meer voor eten kijken ook. Nu, om lang verhaal kort te maken, wij geen interesse, maar blijven zitten dus hadden we onze tickets voor vanavond beet. We hadden gekozen voor de show van David Copperfield.

Nu vlug terug naar het Luxor hotel om onze dag verder in te vullen.

In de namiddag hebben we de bus genomen en de volledige Las Vegas boulevard eens afgereden en de meest tot de verbeelding sprekende hotels bezocht. Dit is toch echt niet meer normaal… Ze zijn daar ondertussen nog zeker 5 nieuwe casino’s aan het zetten en het een zal terug nog groter worden dan het ander… moet hier geld te verdienen zijn.

Na deze uitstap was het ondertussen 6u30 geworden. Tijd om naar het Luxor terug te keren ons om te kleden en iets te zoeken om te eten.

Na het diner zijn we naar het MGM Grand gegaan waar David Copperfield zijn show was.

Nu hadden we nog wel wat tijd over en nog geen geld vergokt dus lieten we hier enkele euro’s rollen.

Met mijn 1ste 2 dollar kwam ik aan 5 dollar, waarna het direct naar 9 dollar ging… maar zoals iedere goede gokker ben ik die nog sneller terug kwijt gespeeld. Uiteindelijk een 20 dollar in die machines gestoken zonder resultaat. We hebben dan maar wijselijk beslist om het daar bij te laten…

Nu was het ondertussen tijd geworden voor de show van deze avond. Copperfield dus en zijn illusies. Ik moet zeggen dat het de moeite was. Hoe hij het doet… tis soms niet te begrijpen.

Na de show die een dik uur duurde terug naar het hotel en terug onder de dekens…  alweer een dag voorbij

06-09-2007 om 00:00 geschreven door Dimitri

We zijn vollop aan het plannen, kom dus snel terug om de evolutie mee te volgen
  • Hey dimi
  • See ya
  • Groeten uit OCMW-land!
  • ook luxor
  • geniet ervan

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Willekeurig Bloggen.be Blogs
    eric_claudia
    www.bloggen.be/eric_cl
    Rondvraag / Poll
    Ben je zelf al in Amerika geweest
    Ja, verschillende malen
    Ja 1 enkele keer
    Nee, maar de reis is wel geboekt
    Nee, maar concrete plannen
    Nee, maar vage plannen
    Graag maar het is momenteel niet mogelijk
    Nee en het spreekt mij ook niet aan
    Bekijk resultaat

Bezoek zeker ook:
  • bloggen.be
  • AllesAmerika (tips voor een Amerika trip)
  • Luxor Hotel
  • Alamo (Car Rental)
  • Nationale Parken in de USA

• Blog tegen de wet? Klik hier.