Na in het verleden al eens problemen te hebben gehad bij Telenet, zijn we toch na de verhuizing vorig jaar verder gegaan met Telenet, maar alleen digitale televisie. De andere zaken zoals telefoon en internet zijn op andere providers overgestapt.
Eind november kwamen ze alles installeren. Alles ging goed tot ik de factuur 2 weken na de datum betaalde. Helemaal vergeten in de drukke kerstperiode. Nog voordat er een nieuwe factuur was had ik die al betaald. In januari besloten wij om ons te abonneren op Net Gemist. Een abonnement van 5,95 per maand. Bij de eerste afrekeneing stond er 7,- onkosten bij wegens het te laat betalen van de eerste factuur. Ik dacht: Nou die krijgen ze niet. Ze hebben niet eens een herinnerig gestuurd, gewoon een bedrag van 7,- erbij opgeteld. Da's effe lekker verdiend!!!!!! Extra inkomsten voor die TELENET. En zonder BTW. Dus is het allemaal puur extra inkomsten zonder dat ze kosten hebben moeten maken. Dus betaal ik die 5,95 voor dat abonnement. En verder niet.
De maand daarop weer een factuur met een totaalbedrag van 19,95. Dus ga ik toch maar eens bellen naar die klantendienst van TELENET. Blijk ik weer 7,- boete te hebben omdat die andere 7,- niet had betaald. Ik zei tegen die madam aan de andere lijn dat ik het niet eens ben met die manier van werken. Het enige wat ik verder te horen kreeg was dat ik de regels moest doorlezen van hun bepalingen. Waarop ik pisnijdig antwoordde: "lees jij die bepalingen maar, maar ik betaal die onkosten NIET! En heb toen de hoorn erop gesmeten. Die maand heb ik gewoon weer de 5,95 abonnementskosten betaald. En verder kunnen ze de pot op!!!!!
De maand daarop was ik toch weer curieus wat er op de factuur ging staan. En voila!!!! Een factuur van 28,95!!!!!!! ( die 2x 7,- en 9,- extra verhoging vanwege het niet betalen van van die 14,- eerdere kosten) SCHANDALIG gewoon. De maand daarop weer 7,- erbij en zo gaat het maar verder.
Ik blijf ondertussen zo verder klungelen tot ik op een gegeven moment de Ombudsman van Telecommunicatie heb geïnformeerd over deze zaak. Zij hebben dit nu in behandeling genomen. Ondertussen heeft TELENET de kabeltelevisie helemaal afgeloten zodat we nu al meer dan een maand geen televisie kunnen kijken. Hierover ook weer een klacht neergelegd bij de Ombudsdienst.
Feitelijk is dat bedrijf TELENET zich compleet aan het verrijken zonder dat ze zelf extra kosten moeten maken.
Wat ik nu graag zou willen weten is of meer mensen dit probleem met telenet hebben? Ik wil hierover het een en ander inventariseren.
Dus graag zoveel mogelijk hierop antwoorden met je eigen TELENET verhaal.