Vandaag moesten we in de les vooral luisteren. We hebben naar een paar filmpjes gekeken . De uitleg was niet zo leuk . groetjes van groep 1 Emily,Isabeau,Nick,Jochen,Robbe en Nikita
Vandaag heeft meneer De Vos ons nog de rest van de uitleg gegeven van het thema it's Alive. Normaal gingen we nog een groot deel praktijk kunnen doen, maar omdat we niet zo goed hebben geluisterd doen we maar een beetje praktijk. We hebben een fimpje gezien wat een transistor werkelijk is dat het steeds kleiner en kleiner wordt. Vandaag zijn we dan uiteindelijk begonnen met praktijk. Het gene waar we mee werken is niet zo simpel en simpel is dan nog zacht uitgedrukt. Het matreaal is dan ook heel duur. Als er iemands iets verliest moet hij dat betalen en die zou dan veel geld mogen geven . Hopelijk loopt het thema goed af dat iedereen met een tevreden gevoel naar het volgende thema kan gaan.
groetjes van groepje 2, Jelle, Rune, Kaan, Julie en Yara
vandaag hebben we naar uitleg moeten luisteren we moesten ook iets invullen in onze bundel daarvoor moesten we naar een filmpje kijken dat filmpje ging redelijk rap momenteel zijn we bezig met het ineen schakelen van lampjes(stroomkring) dat was het einde van onze les groetjes, groep 1 Emily,Isabeau,Nikita,Nick ,Robbe en Jochen
Op 25/2/2013 zijn we van groepjes veranderd die Arno,Kaan,Robbe en Ruben konden kiezen. Ik zit in de groep met Yasmine,Yasmin,Arno en Stef. Het was al ruzie over wie blogmaster ging worden ik dus. Daarna kregen we een uitleg over de symbolen van elektrische dingen waarvan we het meeste al bij WW hadden gezien. Daarbij ging het over het het ineensteken van een stroomkrig en lampjes met schakelaars wat we ook al bij WW hadden gezien.
We zijn van plaats gewisselt en mochten de groepjes kiezen, wij zijn groepje 2 met ik( Jelle), Rune, Kaan, Julie en Yara. Als we van plaats wisselen betekent dat we met een nieuw thema beginnen, het thema heet It's alive. deze les hebben we gezien wat ons de komende lessen te wachten staat. Meneer De Vos heeft ons bijna alles uitgelegt van het nieuwe thema. Hij heeft ons ook verteld hoe een stroomkring in elkaar zit, maar we wisten het al van bij de lessen WW. Ons groepje wenst jullie alvast succes!!
groetjes van Jelle, Rune, Kaan, Julie, Yara (groepje 2)
hallo iedereen vorige maandag hebben we in het begin van de les niewe groepjes gemaakt we hebben vooral moeten luisteren naar meneer groep 1 Emily,Nikita,Nick,Isabeau ,Robbeen enJochen
We zijn vandaag begonnen met te verwisselen van plaats, het leuke daar aan was dat we de plaatsen zelf mochten kiezen.
Daarna hebben we nog allemaal papieren ingevuld en les gekregen over de stroomkring.
( meneer de vos heeft samen met ons zo'n stroomkring gemaakt)
Hij zij dat het moeilijk ging zijn maar eigelijk viel dat allemaal nog wel mee.
Vandaag legden we de laatste hand aan ons praktijkstuk.
We hadden nog wat te doen, dus begonnen we direct.
Onze stukjes zijn afgeraakt.
Ons project Energie daarentegen nog niet.
Wie klaar was met praktijk, moest oefeningen maken die we volgende week zullen verbeteren.
Ook vulden we onze evaluatiefiches in.
Vandaag hebben we de laatste keer voor de vakantie aan ons project gewerkt. Onze bibberspiraalis bijna klaar. Alleen nog de laatste stappen afwerken en uittesten maar! Hopelijk werkt het bij iedereen en geeft het lichtgevend resultaat.
Vandaag
stond in ons bundeltje een ploftekening met nummers.
De
betekenis van deze nummers werd uitgelegd in de kantlijn.
Een andere tekening moesten we uit het bundeltje knippen en met plakband op de
bovenkant van een plankje kleven.
Toen we
een zakje met materiaal kregen, controleerden we eerst of al het nodige
materiaal aanwezig was.
Daarna
begonnen we aan ons werkstuk.
Voor dit
deel van ons project ENERGIE werken we niet zoals gewoonlijk in groepjes,
maar werken we zelfstandig.
Onze
opdracht is duidelijk: een soort bibberspiraal maken.
De
volgende weken zullen we zonder trillende en zenuwachtige handen dit werkje
klaren.
Vandaag 2de keerpraktij yes! het was heel tof: eerst moesten we al het hout schuren met schuurpapier, daarna moesten we de delen behalve het deksel aan elkaar lijmen, daarna moesten we de tekenining uitknipen en tapen aan het deksel daarna moesten we boren en prutesen met draden groeten groep4
Het eerste
lesuur begonnen we met een nieuw bundeltje elektriciteit = behendigheid.
Eerst doorbladerden
we dit.
Daarna
maakten we individueel een paar oefeningen.
Het
tweede lesuur begonnen we met onze extra vrije opdracht.
We
knutselden een Valentijn doosje in elkaar.
Hoe maak
je het?
Eerst moet
je met behulp van een sjabloon de figuur tekenen op een papier. Daarna knip/snij
je deze uit en versier je het. Alleen nog even plooien en lijmen en het is
klaar!
maandag 14januari hebben we ons project Energie afgerond. We hebben eerst nog de laatste onderzoeksopdrachten afgewerkt en deze verbeterd. Nadat we dit allemaal gedaan hebben moesten we onze punten uitreken.
We hebben vorige les een deel onderzoeksopdrachten gedaan. Die waren niet zo moeilijk, ons groepje had redelijk goed gescoord. Ik ben blij met mijn punten en ik denk de anderen ook. De oefeningen waren niet zo moeilijk vond ik. Voor de rest weet ik niet echt meer wat we gedaan hebben.
vandaag aan handtas gewerkt en met veel lol de les was vrij tof niet getreuzeld maar hoe te maken = Eerst moet
je met behulp van een sjabloon de figuur tekenen op een papier. Daarna knip/snij
je deze uit en versier je het. Alleen nog even plooien en lijmen en het is
klaar. groetjes van groep 4
Vandaag 2de keer techniek na de vakantie de eerste kaar hebben we vakafspraken gemaakt en het nieuwe jaar met een schone lei begonnen. Maar over vandaag, we hebben onze bundel afgewerkt en lol gemaakt, de nieuwe afspraken zijn veel beter en maken de sfeer beter. groetjes van groep 4 in 2D