2 van onze begeleiders die ons de opdracht gaven om zo naar de juiste bestemming te geraken vanuit het station in De Pinte. We werden gesplitst in 2 groepen: jongens en meisjes. Wij moesten bv. naar een straat gaan en ondertussen moesten we voor elke leerling een stuk fruit bijeen verzamelen. Daarna moesten we naar onze bestemming "De Moerkensheide" gaan.
Na het uitpakken van de koffers en het installeren van onze bedden, gingen we naar buiten voor een paar activiteiten. Het eerste spel was "Naald en draad"waarbij de leerlingen onder en boven hun klasgenoten moesten kruipen. Een volgende spel was "Felixen", daarbij moesten de leerlingen elkaar goed vasthouden in een kring. Eén persoon die buiten de kring moest blijven staan begon de leerlingen één voor één eruit te trekken. Het was best lastig!
Na de estafette volgde een pauze met een koekje en een drankje maar niet voor lang want er volgde alweer een nieuwe activiteit met als onderwerp het "Survival parkoor" waarbij elke leerling als een slinger door een band moest kruipen, over een muur kruipen, slingeren op een bak en daar met 26 leerlingen op proberen te blijven staan. Dat was best moeilijk om allemaal ons evenwicht te kunnen houden!
Na het werken aan "CATRI" gingen we naar de kelder, daar kreeg iedere persoon een briefje met een eigenschap voor een bepaalde persoon die bepaalde eigenschap moest je dan aan de persoon geven dat jij dacht voor wie het het beste past.
Na die eigenschappen wisselen hebben we buiten nog een spelletje "verstoppertje pot" gedaan en nog een groepsfoto genomen.
Als afsluiter van de teambuilding deden we nog een laatste spelletje in de kelder, we moesten terug in groepjes zitten en 1 leerling uit elke groep moest iets uitbeelden, dat moest dan geraden worden door een andere leerling. De leerling die dat raadde moest dan opnieuw iets uitbeelden.
Na al deze vermoeiende spelletjes was het tijd om te eten en een halfuurtje luieren op de bedden.
In de namiddag stond er dan weer een andere activiteit op het programma, namelijk de Estafette waarbij we ons moesten verdelen in groepjes en dan opdrachtjes doen zoals eerst het lopen met en zonder bal, Dassenroof , Tussen twee vuren en Dikke Berta.