In les 2 zijn we niet echt ver vooruit gekomen. De programma's zijn klaar en we gaan het blikje uit het moeras duwen. We hebben een basis voor onze robot (ik ga ook nog een foto posten). de kleursensoren gaan we dicht bij elkaar zetten.
Ik volg de STEM richting in het Heilig-Graf in Turnhout. Onze richting doet mee aan de robocup junior. Dit houd in dat je een robot moet ontwerpen, bouwen, programmeren die een zwarte lijn moet volgen en dan een blikje uit een ''moeras'' duwen. Onze klas (A103) moesten we opdelen in 2 ploegen. Eerst en vooral moesten we een ploegnaam bedenken, ons team heeft gekozen voor Team NASA. Daarna moesten nadenken welke materialen we nodig hadden. Als dat allemaal klaar was konden we beginnen met de robot te ontwerpen. Voor de kleursensoren hadden we 2 mogelijkheden: we kunnen ze dicht bij elkaar zetten of we kunnen ze iets verder uit elkaar zetten. Ons team koos voor optie 2. Dan nog een probleem: hoe gaan we dat blikje uit dat ''moeras'' halen? Mijn voorkeur gaat uit naar een soort robotarm. We zullen zien wat het word.