Artificial Intelligence bestaat in feite nog niet, er moet nog altijd geprogrammeerd worden, "Een robot is maar zo slim als zijn maker".
Bij GEIO worden de AI geprogrammeerd om te vechten met elkaar. Indien je denkt: "Dit hebben ze ook gewoon in de winkel, robots die met elkaar vechten.", zou ik je willen overtuigen dat het wel wat meer is.
Scannen van de omgeving:
In het speelveld staan totems, elk met een bepaald teken er op. Dankzij de AI kan GEIO die tekening herkennen, inscannen en krijgt hij dan een "softwarematige", tijdelijke upgrade.
Auto-Targeting:
GEIO's AI kan ook ander GEIO gaan scannen, de software herkent een robot. Wanneer de robot volledig gescand is, zal je vizier blijven richten naar die robot (tot dat hij kan ontsnappen). Zo kan de speler zich meer concentreren op het manoeuvreren, iets was GEIO heel nauwkeurig kan.
First person viewpoint
Op het scherm van je smartphone, de afstandsbediening van een GEIO, zie je exact hetzelfde van wat hij ziet. Dit is een slimme zet van de makers, want het eerste persoonsperspectief is iets dat zeer populair is bij gamers de dag van vandaag. Bij GEIO is het als het ware alsof je in de cockpit zit.
Waarom kies ik nu voor GEIO?
AI is iets die ik zeer interessant vindt. Combineer dit met robots en het eerste persoonsperspectief van GEIO met als resultaat: Video Games, één van mijn grootste passies, in het echt....
|