|
De laatste wedstrijden voor de "lentestop" stonden vandaag op het programma. Spanning en doelpunten... alles was aanwezig vandaag.
ONE DIRECTION (1D) - ENGIE & THE GIRLS (1I) 3-4
Er stonden twee sterke ploegen tegenover elkaar. De startscore was 2-2. De coach van ENGIE & THE GIRLS, mevrouw De Coninck, gesteund door mevrouw Gysbrechts, had haar team enkele tips gegeven om ONE DIRECTION aan te pakken. Het eerste fluitsignaal had nog maar geklonken of ONE DIRECTION eiste de bal op. Dit was echter niet naar de zin van de spelers van ENGIE & THE GIRLS en ze zetten zich ook in om de bal in hun eigen team te behouden. Dit bracht ook een doelpunt op. Via een pass van een teamgenoot kwam de bal in de voeten van Lucas, die zich onmiddellijk wegdraaide en met zijn linkervoet de bal hard in het doel trapte: 2-3. Indien de wedstrijd zo zou verder gaan, zouden de toeschouwers nog veel te zien krijgen. En dit was ook het geval. Na handspel van doelverdediger Bob kreeg ONE DIRECTION een strapschop. Robbe nam zijn verantwoordelijkheid, maar hij miste. Een zucht van opluchting was er te horen bij de coaches. Het was echter een moment van uitstel. Robbe ging via de flank door en trapte naar doel. Via de korte hoek ging de bal binnen. Dit was moeilijk te zien, maar mevrouw De Coninck, coach van de tegenpartij, zag dit onmiddellijk en toonde zich zeer sportief: 3-3. Alles was nog mogelijk. Beide ploegen gingen op zoek naar de voorsprong en voor ENGIE & THE GIRLS kwam er een unieke mogelijkheid. Na dom handspel van de doelverdediger werd de bal op de stip gelegd. Geoffrey nam zijn verantwoordelijkheid, maar hij miste ook. Het bleef op dat moment 3-3. Met nog één minuut te gaan kreeg ONE DIRECTION een hoekschop. Alle veldspelers gingen mee naar voor om een doelpunt te scoren. De bal kwam na geharrewar in de voeten van Geoffrey en hij kon de tegenaanval lanceren. Hij kwam alleen voor de keeper en trapte de bal knap binnen: 3-4! Voor ONE DIRECTION zat er niets anders op dan alles op alles te zetten in de korte tijd die ze nog hadden, maar het lukte niet meer: 3-4 was de eindstand.
FC DIKKIES (1B) - THE E-TEAM 4-5
Beide ploegen hadden zich vandaag getooid in hun zelf ontworpen truitjes. De startscore was 2-2. Beide ploegen begonnen zeer aanvallend en dit leidde direct tot een doelpunt van Elias van THE E-TEAM: 2-3. Het antwoord liet echter niet lang op zich wachten. Na geharrewar voor eigen doel werd de bal slecht weggewerkt en het was voor Jannes een koud kunstje om de 3-3 binnen te leggen. De wedstrijd was nog maar net begonnen, of er waren er twee doelpunten gescoord. Het doelpuntenfestival was echter nog niet afgelopen. Opnieuw zocht THE E-TEAM de aanval en opnieuw vond Elias het gaatje tussen doelverdediger Flisse en de paal 3-4. De toeschouwers zagen een mooie wedstrijd en ze hoopten op nog meer doelpunten. Deze kwamen er ook en opnieuw Elias wist te scoren. Zijn derde doelpunt van de dag zorgde voor een 3-5 voorsprong. Toch was het spektakel nog niet afgelopen. Doelvrouw Karen van THE E-TEAM ging met haar handen naar de bal. Dit mag echter niet, waardoor de bal op de stip gelegd werd. Datchi concentreerde zich en maakte knap 4-5. Beide ploegen geloofden nog in de overwinning en besloten alles op alles te zetten. Er waren nog kansen te noteren voor beide ploegen, maar het vizier stond niet meer op scherp: 4-5 was de einstand.
Met deze prachtige wedstrijden is het eerste deel van de SUMCOMPETITIE afgewerkt. Nu moeten de leerlingen tijd maken voor de syntheseproeven. Na de paasvakantie wordt het tornooi verder gezet!
WIST JE DAT....
* mevrouw DE CONINCK een voorbeeld is van fair play?
* zij toegaf dat de bal over de lijn was zodat de tegenstander kon scoren?
* het voor de scheidsrechters niet zo goed te zien was?
* de laatste wedstrijd een voorbeeld was van sfeer?
* beide supportersgroepen hun zelf ontworpen liedjes zongen?
* er vele doelpunten gescoord werden?
* de SUM-voetbalbond alle helpers wil bedanken?
* we iedereen terug willen zien na de paasvakantie!
* de SUM-voetbalbond alle leerlingen veel succes wenst met toetsen en syntheseproeven?
|