En dat betekent dat de arme schmucks die betaald voor de rest van de advertenties die u ziet worden opgelicht ... bamboozled ... opgelicht ... speelde voor chumps ... genomen om de schoonmakers. Vraag een rationele ondernemer, "Waarom stress verminderen adverteren?" - En hij of zij zal zeggen: "Om meer producten te verkopen." Ik bedoel - waarom anders zou een perfect pragmatische ondernemer vrijwillig geld te geven aan een reclamebureau? Maar als je een reclameman of adwoman stress verminderenlfde vraag te stellen, krijg je heel verschillende antwoorden. Een beoefenaar zal uitleggen dat stress verminderen zijn taak is stress verminderen verbeteren van "merk identificatie." Een ander zal zeggen dat ze een expert op stress verminderen verbeteren van "imago van stress verminderen merk." Maar vraag de advertentie geeks waarom een bedrijf zou zoiets willen - of statistisch bewijs dat hun imago verbeteren, eigenlijk naam-erkenning advertenties verkoop te verhogen, en je bent waarschijnlijk een lege blik te krijgen. Madison Avenue gewoon niet krijgen Hoe dom kan stress verminderen echt? Hier stress verminderen is een waar gebeurd verhaal: Een paar jaar geleden, Nissan ingehuurd TBWA Chiat / Day en de creative director Lee Clow van een reeks commercials voor haar lijn van fijne auto's te maken. Clow de Nissan kaderleden gepresenteerd met stress verminderen een enkele van de schattigste, slimste, meest "creatieve" advertenties die ze ooit had gezien: advertenties met speelgoed action figures rijden speelgoed Nissan auto's. In een gedenkwaardige commerciƫle, een stuk speelgoed dinosaurus liet een speeltje soldaat in een speelgoed sportwagen. In een ander, een speelgoedpop reed een Nissan uit een advertentie in een tijdschrift en op een echte weg. Zoals in mijn kleine vlucht van de stress verminderen fantasie boven, de advertenties waren puur "entertainment-als-reclame." Geen enkel woord werd gezegd over de voordelen Nissan auto's te bieden ... of waarom Nissans unieke - en dus beter dan de concurrentie. Noch wist de advertenties suggereren dat de kijkers hun lokale Nissan showroom te bezoeken of aan te bieden hen geen aanleiding voor is. Maakt niet uit. De advertenties werden "creatieve" - en dat was alles dat telde. De Wall Street Journal riep de campagne, "... door een groot stress verminderen aantal maatregelen, de meest succesvolle tv-commercial van 1996." Zowel tijd als Rolling stress verminderen twee Stone uitgeroepen tot stress verminderen "de beste advertentiecampagne van stress verminderen jaar." Creative Director Lee Clow werd ingehuldigd in de Reclame Hall of Fame. Stress verminderen hele creatieve team werd uitgenodigd om te verschijnen bij Oprah. Sony Pictures zelfs plannen gemaakt om de advertenties te zetten in een tv-show-serie! Maar er was slechts een teeeensy klein probleem: Zodra de advertenties begon hardlopen, Nissan verkoop kraters! Volgens The Wall Street Journal, de maand waarin stress verminderen "speelgoed" debuteerde advertenties, Nissan's daalde de omzet 2,7%. De volgende maand vielen ze 10,2% ... dan 4,2% ... en vervolgens 1,6%. Ondertussen heeft de slechte, onverlichte stress verminderen bij Toyota - grootste concurrent Nissan's - nog steeds om dingen te doen de "ouderwetse" manier: getrompetter van hun producten 'voordelen ... naar huis rijden hun Unique Selling Proposition ... positioneren van hun producten als kop en schouders boven de concurrentie - dat soort saaie VN-creatieve dingen. En terwijl Nissan-omzet daalde stress verminderen toilet, was Toyota stress verminderen doen van een land-office business. Met een omzet die uit de spreekwoordelijke afgrond, Nissan-dealers pruilde ... Vervolgens klaagde ... en gingen toen naar een openlijke opstand. Stress verminderen bedrijf werd overstelpt met duizenden telefoontjes en brieven van livid dealers, eist dat stress verminderen bedrijf junk Chiat / Day 's advertenties. ... En dat is wanneer Creative Director en Advertising Hall-ooit van-Famer Lee Clow de interne stomste wat geuit zei door een reclameman, ooit in de geschiedenis van stress verminderen universum: "Dat is autodealers. Ze zijn altijd zeuren over iets ... Er zijn altijd stress verminderen die graag verdomde dingen die nieuw zijn." ONGELOOFLIJK! Clow duidelijk niet een vliegende figuur over de verkoop. Als een "creatief genie" - een "artiest" - kon hij niet worden gestoord door iets als krasse als gemeenschappelijke handel.
|