• Voorlaatste dag
  • Laatste dag Mukdahan
  • Mukdahan dag 2
  • bericht van veronique in chiang mai
  • Chang Mai dag 3

Vakantie in Thailand

26-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorlaatste dag
    Morgen komen we terug naar huis! Alles nog in orde. We zijn nu in Bangkok samen met Noom, hij blijft hier nog wat langer om een job te zoeken... De rest vertellen we thuis wel!
    xxxxxx
    Stijn en Veronique

26-07-2009 om 15:13 geschreven door Stijn

24-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag Mukdahan
    Haaaai. Kort bericht: Noom komt ons zo meteen ophalen. We gaan lunchen bij hem thuis en dan gaan we naar het busstation om naar Khon Kaen te reizen en afscheid te nemen van de aimabele familie Sommuang. De laatste dagen hier waren nog heel leuk. De mama heeft elke dag heel lekker gekookt, we zijn een paar keer gaan eten (gisteren biggetjes op de bbq). We hebben nog een aantal dingen bezocht en wat gechilled. Gisteren zijn we cadeautjes gaan kopen en ze waren er heel blij mee. Noom heeft zijn cadeau ook gekregen van mama en papa. DANK OE WEL!
    Nog een paar dagen genieten...
    tataaaaaaaaa

24-07-2009 om 05:43 geschreven door Stijn

21-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mukdahan dag 2
    Yow yow,
    Na 4 dagen nog eens een berichtje: de laatste dagen in Chang Mai waren nog de moeite. Doi Suthep, een mooie tempel op een bergtop met uitzicht over de stad, een prachtig buitenverblijf van de koninklijke familie, een plaatselijk bergvolk met wietkwekende oude madammekes en een boottocht met bezoek aan een boer zijn nog de revue gepasseerd. We hebben de laatste avond op het laatste nippertje ook nog besloten om een mooie houten lamp te kopen voor in het appartement. Weer een doos meer... We gaan wslk wel over de toegelaten aantal kilo s zitten. De nieuwe grote koffer met spulletjes en mijn kleren weegt al 32 kg. De doos met lamp ook 7 kg en dan Vero s koffer nog... Maja, dat zijn zorgen voor later...
    Nu zijn we in de stad van Noom beland met een tussenstop van een avond en nacht in Khon Kaen, de thuisstad van Biw. Op voor hen bekend gebied is alles nog makkelijker. Biw (die hoogstwaarschijnlijk zwanger is!!!) heeft haar eigen auto waar we mee rondrijden, ze kennen de restaurantjes waar het eten heel lekker is, de omgeving,... Biw voelt zich hier ook in haar nopjes, tis een zotte doos hier.
    In Khon Kaen hebben ze (zoals blijkbaar op meerdere plaatsen) elke avond een gezondheidsuur. Op grote en kleine terreinen is er gratis aerobic, aeroboxing,... te volgen. Er wordt massaal gejogd en gewandeld en eet-en drinkkraampjes zijn geopend, allemaal rond een groot meer. Heel gezellig! Gisteren zijn we dan doorgereden naar Noomcity. We hebben kennis gemaakt met zijn ouders, heeel lieve mensen, en zijn familie (nonkels, tantes, neven en nichtjes, wonen allemaal langs elkaar, bijeen). Biw is op een religieuze wijze officieel geintroduceerd in het gezin.
    Het is er heel relaxed en gezellig. Ze hebben een open buurtwinkeltje waar heel geregeld iemand binnenspringt, en iemand van de familie die het dichtst in de buurt van de kassa staat verkoopt dan. De mama, Biw en Noom hebben heel lekker gekookt en we hebben allemaal samen op de grond op rieten matten gegeten. Kleermakerszit is wel niks voor mij... Daar hebben ze wel wat mee gelachen.
    Lekker geslapen en vandaag bepaalt Noom het programma. De eerste dag dat het echt regent op de 3 weken...
    Tot de volgende!!!

21-07-2009 om 05:13 geschreven door Stijn

17-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bericht van veronique in chiang mai
    zo, Stijn heeft gevraagd of ik ook eens iets schrijf.
    Het is hier heel plezant. Gisteren zijn we naar allemaal dorpjes gegaan waar ze verschillende ambachtelijke fabriekjes hadden die we konden bezoeken, zoals zijde maken (en ze lieten het proces zien van zijdevlinder tot het maken van de stof: heel interessant!), het maken van parasollen, houtbewerkingen, zilverbewerking, diamantbewerking. ik heb van stijn 2 paar heeeeeeele mooie oorbellen gekregen! Eerste paar is met zilver en blauwe saffieren steentjes en de andere zijn met zilver en diamantjes. heeeel mooi.
    S avonds hebben we weer een zalige voetmassage gehad en zijn we lekker gaan eten in een kraampje bij een avondmarkt.
    we zitten wel in een fijne stad nu. sewwes gaan we een tempel bezoeken op een hele hoge berg, waar je een mooi uitzicht hebt op de stad en de natuur hier rondom, en daarna gaan we hier nog marktjes bezoeken. hier kan je vanalles krijgen en het is hier heel goedkoop! we hebben zelfs een heeele grote koffer gekocht, zodat we hier spulletjes voor ons appartement kunnen kopen en meenemen.

17-07-2009 om 07:13 geschreven door Stijn

15-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chang Mai dag 3
    Doeme, net bericht geschreven en op de verkeerde knop geduwd... Dus mimiversie. Gisteren een heel leuke dagtocht gemaakt met 2 gidsen en 1 ander koppel. Orchideeen- en vlindertuin, olifantenpark met sublieme show (filmpjes en foto s volgen), minifabriekje waar ze van olifantenkeutels papier maken, gegeten, olifantje gereden, waterval, geraft en bamboeboot gevaren. Vermoeiende dag afgesloten met een duikje in het zembad en een film. Lekker uitgeslapen en van hotel veranderd.
    Toedels en veel plezier in Italie!!!
    x

15-07-2009 om 07:47 geschreven door Stijn

13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chang Mai: dag 1
    Maandagavond 20u30 hier in het centrum van Chang Mai. Eergisteren vertrokken op Koh Phangan. Iedereen vertrok precies op die dag, het zal wel wat met de Full Moon party te maken hebben. Met de taxi van de bungalow naar de haven van Thong Salaa om de boot te nemen naar Surat Thani. Superdruk, de boten overvol geladen en nogal chaotisch allemaal. Gelukkig net op tijd kunnen inschepen en in een wilde zee de eilandkust verlaten richting vaste land. We zijn niet op de plaats geraakt waar we moesten zijn omdat er storm voorspeld was. De bagage van zo'n 150 man werd op een hoop gesmeten en grabbelen maar! Dan maar meegewandeld met de hoop en een hele tijd gewacht op de juiste bus (weer crisis tot en met, wel grappig).
    Eenmaal aangekomen in Surat Thani, de overstap op de bus naar Bangkok, gevochten met de andere reizigers voor een goede plaats (Veronique heeft gewonnen) en dan een nachtelijke tocht naar de Thaise hoofdstad. Vroeger dan voorspeld gearriveerd en met Noom en Biw naar het busstation getaxied. Daar splitsten onze wegen, zij naar Khon Kaen, wij naar Chang Mai.
    5 uurtjes later (na een voetmassage) op een superdeluxe bus gestapt ( superelektronische 155 graden platlegbare zetels met ingebouwde massage, persoonlijk tv-scherm voor zelf te kiezen films, spelletjes en muziek en een hostesse die om de paar uur drank en snacks uitdeelde) en na een mooie tocht tegen 21u ingechekt in ons hotel.
    Vandaag een fiets gehuurd voor 1 euro per dag en voor morgen een dagtocht geregeld. Tempels bezocht, ijsje gelikt, de was binnen gedaan, lokaal gegeten in het stadspark, in een grote supermarkt geshopt, gesushi-bard...
    Zo, jullie zijn weer op de hoogte en gerust gesteld.

Lekker warm en niet-regenachtig hier trouwens...

LAKON!

13-07-2009 om 15:55 geschreven door Stijn

11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.richting Chang Mai
    Hellow hellow! We zitten in Thong Sala op Koh Phangan te wachten op onze boot. Klaar voor de (reeds beschreven) 2daagse reis naar het Noorden. De Full Moon party was de moeite. Veel volk, vuur, drank, muziek,... Noom is helemaal van de kaart geweest. Om half 3 hebben we de taxiboot naar onze bungalows genomen. Gisteren een beetje uitgeslapen en naar de fantastische waterval gewandeld Beetje gezwommen en wat geluierd. Deze nacht weer slecht geslapen, geen electriciteit en veel te benauwd in de bungalow. Nog altijd lekker warm hier, een dikke 30 graden. Het hotel (Centara Duangtawan Hotel) is geboekt tot de 15de. Waarschijnlijk blijven we nog wel een paar dagen langer in Chang Mai. Zoals gezegd nemen we afscheid van Noom en Biw voor een weekje vanaf morgen. Ze hebben al wel gezorgd dat een vriendin ons komt ophalen aan het station om ons naar het hotel te brengen. De volgende dagen zullen Blog-loos zijn. Tot over een paar dagen!

Groeten van jullie zomersproeten
    Stijn en Veronique

11-07-2009 om 06:18 geschreven door Stijn

09-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Full Moon
    Sawadeee! Nu zitten we op Hat Rin, het eiland waar vanavond de Full Moon-party doorgaat (youtube het eens om de sfeer op te snuiven). Nu nog wat rondhangen in het toeristische stadje. Onze trip naar Bangkok hebben we net hier geboekt, we vertrekken smorgens vanaf de bungalow, de boot op en dan 2 bussen. Dan zijn we de 12de s morgens daar. Van daaruit nemen we waarschijnlijk de trein naar het noordelijke Chang Mai zodat we daar rond 21u aankomen. Morgen nog een hotelletje boeken (met een goed bed en airco, na enkele moeilijke nachten). Noom spreekt vooral Engels eigenlijk... Ik zal mijn best nog eens doen om hem Nederlands te laten praten Mieke. Noom en Biw gaan ook niet mee naar Chang Mai. Zij gaan naar Kun ken, waar Biw woont. Noom moet daar op sollicitatiegesprek voor een nieuwe job. Ze willen daar gaan samenwonen. Daarna ontmoeten we elkaar daar weer, er zijn bussen vanuit Chang Mai naar daar. Ik heb ook een gsm van Noom gekregen zodat ik hem altijd kan bellen. Lekker weer, goed eten, dus alles ok!

Groetjes!

ps: Veel plezier in Ierland mama en papa!

09-07-2009 om 07:02 geschreven door Stijn

07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7/7/09
    In internetcafe in Hat Rin ondertussen (op het eiland Koh Phangan). De tweede dag in Bangkok de Wat Po bezocht met een reusachtig liggend Boedhabeeld (45m lang). Een pak laten aanmeten en naar het nieuwe shoppinggedeelte getrokken. Vroeg gaan slapen en de volgende dag naar de Zoo geweest. Veronique nog snel een pad thai gegeten die haar niet goed bekomen is. De vlucht naar Koh Samui was er een om snel te vergeten voor haar, zwervend tussen de kotszakjes en het toilet. Flauwgevallen, paniek bij de stewardessen, maar Stino zorgt goed voor zijn liefje en heeft het nodige gedaan. Uiteindelijk in een mooie bungalow beland op Koh Samui waar Veronique een beetje kon bekomen in bad. Volgende dag wat op strand gelegen en de catamaran naar Koh Phangan genomen, waar we na wat onderhandelen een taxi genomen hebben over barslechte wegen richting rotsbungalow met prachtig uitzicht. Lekker eten, gezellige bar en mooi en rustig strand. Morgen Boattrip!
    Groetjes!

07-07-2009 om 10:01 geschreven door Stijn

02-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02/07/09: Bangkok
    Gisteren royaal te vroeg op de luchthaven. Opgevuld met wat fruitsapkes en icecoffees. Na een rustige vlucht naar Zurich, vlot kunnen overstappen op het volgende vliegtuig klaar voor een tocht van een dikke 10uur. Filmkes en series naar believen, dus ideaal om in slaap te vallen na een eerste warme maaltijd. Om iets na 14u plaatselijke tijd gearriveerd en op zoek naar de bagage en Noom. Na een belleke stond hij aan het meeting point te wachten met zijn vriendinneke Biw. De bus genomen naar het hotelletje, en dan wat rondgewandeld, een boottaxi genomen en een taxi terug. Dringend tijd voor een voetmassage voor Veronique, en dan uiteindelijk ook maar een voor Stijn. Zalig genoten van een half uur vakmanschap en klaar voor een plaatselijk kraampje: Pad thai, internetten en slapekes doen, zodat we morgen Bangkok tegoei kunnen bezichtigen...