Inhoud blog
  • 7 creatieve manieren om specifieke doelgroepen te bereiken op Facebook
  • Volg deze 7 content marketing tips en je bent goed onderweg om je doelgroep te bereiken en te helpen.
  • 12 Tips om je doelgroep te bereiken
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Steven Looije
    Steven Looije
    11-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 creatieve manieren om specifieke doelgroepen te bereiken op Facebook

    7 creatieve manieren om specifieke doelgroepen te bereiken op Facebook

    Custom Audiences Targeting

    Eerst wat achtergrond. Eind november zal het voor iedere Facebook-adverteerder mogelijk zijn om gebruik te maken van de Custom Audiences targeting optie. Hiermee kun je je eigen targetpubliek maken door een lijst met e-mailadressen, telefoonnummers of Facebook ID’s te uploaden. De functie was voorheen alleen te gebruiken vanuit Facebooks Power Editor tool, maar binnenkort zul je een aangepast publiek kunnen maken vanuit iedere Facebookadvertentie-interface.

    Met deze relatief nieuwe functie in het advertisingportfolio van Facebook heb je veel mogelijkheden om creatieve, slimme en vooral ook effectieve campagnes op te zetten. Bovendien kun je met deze functie veel effectiever omgaan met je advertentiebudget, omdat je alleen betaalt voor kliks of vertoningen binnen een heel specifieke doelgroep. Een doelgroep die je zelfs zo klein kunt maken als één persoon. Om je te inspireren geef ik je hieronder alvast 7 manieren waarop je creatief gebruik kunt maken van de Custom Audiences targetoptie.

    custom-audiences-facebook-voorbeelden

    1. Winkeliers kunnen eenvoudig hun klantenbestand targetten

    Eén van de meest voor de hand liggende maar ook meest effectieve manieren om gebruik te maken van de Custom Audiences functie is het targeten van je eigen klantenbestand. Vooral webwinkeliers hebben vaak bestanden met duizenden e-mailadressen. Maak hier een Custom Audience van en laat vervolgens je advertenties zien aan mensen waarvan je zeker weet dat ze geïnteresseerd zijn in je producten. Of gebruik deze advertenties om je klanten die nog geen fan zijn van je pagina over te halen om je pagina te liken.

    2. B2B-ondernemers kunnen klanten, leads en beslissers benaderen

    Ook in de B2B is de Custom Audiences-functie slim in te zetten. Heb je volgende week een afspraak met een lead? Laat hem of haar dan enkele dagen van tevoren weten dat je uitkijkt naar de afspraak met een advertentie die alleen op deze persoon gericht is. Verder hebben B2B-bedrijven natuurlijk vaak ook grote e-maillijsten die te gebruiken zijn als Custom Audience.

    Nadeel is alleen dat Facebook een e-mailadres nodig heeft dat gekoppeld is aan een Facebook-account. Dit maakt emaillijsten met vele zakelijke emailadressen minder bruikbaar. Gelukkig is daar een oplossing voor die ik hierna bespreek.

    facebook-custom-audience-tips

    3. B2B-accountmanagers kunnen hun LinkedIn-netwerk targeten

    Wist je dat je de persoonlijke gegevens van je LinkedIn-connecties gemakkelijk kunt downloaden? Het voordeel van deze gegevens is dat het vaak persoonlijke e-mailadressen bevat die ook gekoppeld zijn aan het Facebookprofiel van deze personen. Ideaal om te gebruiken als Custom Audience. Target je connecties vervolgens bijvoorbeeld met een advertentie die je nieuwe website promoot.

    4. Je kunt specifieke groepen mensen uitsluiten

    De Custom Audiences functie is ideaal om mensen te targeten die je wil bereiken, maar hij is ook in te zetten voor mensen die je juist niet wil bereiken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je met een bepaalde advertentie alleen mensen wil bereiken die bijvoorbeeld nog niet je nieuwsbrief ontvangen. Gebruik een Custom Audience ‘Nieuwsbrief abonnees’ dan als Excluded Audience. Dan krijgen alle mensen je advertentie waarin je je nieuwsbrief promoot te zien, behalve de mensen die zich hier al voor in hebben geschreven.

    5. Richt je advertentie op journalisten, bloggers of andere autoriteiten

    In sommige gevallen wil je je advertentie misschien laten zien aan personen waarvan je het e-mailadres of het telefoonnummer niet weet. Gelukkig heb je in zulke gevallen nog een back-up. Je kunt namelijk ook gebruik maken van Facebook user ID’s. Deze vind je door ‘www’ in de profiel-URL te vervangen door ‘graph’.

    Als je van https://www.facebook.com/robbertvooijen bijvoorbeeld https://graph.facebook.com/robbertvooijen maakt in je adresbalk, dan zie je dat ik ID ‘100001146811008’ heb. Voer dat getal in en je kunt ook mij bereiken met je advertentie. Bedenk je welke geweldige mogelijkheden dit allemaal biedt voor artiesten, ontwerpers of bands die een specifieke autoriteit willen benaderen. Zoek de profielpagina van de persoon die je wil bereiken, kopieer zijn of haar user ID en maak hier een speciale advertentie voor.

    6. Werkzoekenden kunnen zich introduceren bij het bedrijf waar ze willen werken

    In het verleden heb je misschien al wel eens meegekregen dat werkzoekenden met behulp van AdWords-advertenties hun droombaan wisten te veroveren. Het recept: maak een advertentie die vertoond wordt zodra er gegoogeld wordt op de naam van de persoon die jou moet aannemen. Zodra deze persoon zichzelf googlet (dit werkt het beste bij ijdele mensen) ziet hij of zij jouw advertentie: ‘Hey Peter de Vries, we moeten eens een kop koffie gaan drinken’.

    Married-on-Facebook

    Dit recept werkt bij Facebook Custom Audiences ook. Wederom: zoek de profielpagina van de persoon die je wil bereiken, kopieer zijn of haar user ID en maak hier een aansprekende en creatieve advertentie voor.

    7. Je partner ten huwelijk vragen

    Mocht je een echte, échte marketeer in hart en nieren zijn en je partner is dat ook, dan zou je kunnen overwegen om je partner te targeten met een advertentie waarin je hem of haar ten huwelijk vraagt. Voor de meeste mensen misschien niet de meest romantische manier om een aanzoek te doen maar hey, er zijn ook mensen die elkaar in World of Warcraft ten huwelijk vragen, dus waarom niet via Facebook?

    Zoals je ziet zijn er vele manieren te bedenken om creatief gebruik te maken van Facebooks Custom Audiences functie. Hoe zou jij de Custom Audience feature in willen zetten?


     Bron: 

    https://www.frankwatching.com/archive/2013/11/18/facebook-marketing-7-creatieve-manieren-om-specifieke-doelgroepen-te-bereiken/

     Tips Steven Looije

    11-07-2017 om 08:28 geschreven door Steven Looije  


    Categorie:Steven Looije
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volg deze 7 content marketing tips en je bent goed onderweg om je doelgroep te bereiken en te helpen.

    Tip 1. Ontdek de wensen van je doelgroep

    Het is raadzaam om met één specifieke doelgroep te beginnen en in kaart te brengen wat hun wensen en uitdagingen zijn en hoe jij deze kunt oplossen. Les 1 in marketing zul je wel denken, maar de uitvoering is in het internet tijdperk wel makkelijker geworden.

    Je kunt namelijk eenvoudig via de Google Keyword tool zoeken op suggesties rondom termen die relevant zijn voor jouw product of dienst. Google analyseert alle online vragen en toont suggesties op basis van zoekvolume en populariteit. Dit levert veel goede ideeën op voor SEO, blog artikelen en overige content. 

    Een tweede tool om de behoeften te ontdekken is Twitter. Volg vooral de conversaties die over de wensen van je doelgroep, je product of dienst gaan. Dit is eenvoudig te doen door de #hastags te volgen. Wij doen dat bijv. met de#contentmarketing. Daarmee leer je iedere dag wat mensen in je doelgroep bezig houdt. 

    Andere bronnen zijn bijv. Quora of Linkedin discussie groepen waar vragen gesteld worden aan experts. Deze vragen zijn belangrijk, omdat die de wensen en behoeften kenbaar maken. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor interviews, enquetes, etc. 

    Het advies van Jack Welch van General Electric mag zeker opgevolgd worden. Hij zei eens tegen een van zijn opkomende GE executives: “Go talk to our customers. Ask what they want. They never lie to you".   

    Tip 2. Stem de content af op je doelgroep en de verkoopfase

    Ontwikkel content op basis van een persona en de vragen die leven bij deze persona. Werk de content uit op basis van de verkoopfasen die je persona meestal doorloopt om uiteindelijk klant te worden van jouw bedrijf.

    Een relatie bouw je niet in 1 uur of in 1 dag. Het aangaan van een relatie kost nu eenmaal tijd en moet veranderen van een afstandelijk en koud contact naar een warme en loyale relatie. Ontwikkel dus content die resoneert bij je doelgroep, die antwoorden geeft op hun vragen, in de context van hun bestaan. Mensen moeten zich herkennen in de taal, beeld en beleving. Dit laatste aspect wordt steeds belangrijker.

    Tip 3. Deel je content

    Als potentiële klanten online vragen stellen dan is het belangrijk dat jouw content je doelgroep bereikt.

    Promoot je content simpelweg op je website, deel het op social media, voeg het toe aan een nieuwsbrief, stuur blog post rond op het moment dat het gepubliceerd is en optimaliseer de content voor SEO (search engine optimisation) door de long tail keywords regelmatig te optimaliseren in je content.

    Zorg dat de bezoeker op de website een logische route moet volgen in de richtig waar je hem of haar wilt hebben. Het zijn allemaal zaadjes die je plant, waarbij er een aantal wortel zullen gaan schieten. Zorg dat die zaadjes kunnen gaan groeien door ze te voeden met inspiratie.

    Gebruik vooral ook de netwerken van je collega's en medewerkers. Zij kunnen de content delen via hun netwerk. Elke connectie telt! 

    Tip 4. Helpen is een proces en geen project!

    In het engels is een gezegde “it’s the journey, not the destination”. Content marketing is een continue proces en een ontdekkingstocht. Het is iets wat je dagelijks moet doen, elke dag een of meerdere taken afvinken.

    Waarom? Omdat de behoeften en uitdagingen van klanten, maar ook trends en technologie, dagelijks veranderen. Kijk naar de ontwikkeling rondom fotocamera's. Er is geen grote markt meer over voor filmrolletjes die in de camera's nodig waren! Al deze veranderingen leveren nieuwe uitdagingen en vragen op die dagelijks op een antwoord wachten. 

    Dus focus in het ontwikkelen van je content op het beantwoorden van de vragen van je doelmarkt. 

    Tip 5. Helpen is een persoonlijk ervaring!

    De bekende schrijfster Maya Angelou schreef eens:

    I've learned that people forget what you said,
    people will forget what you did, 
    but people will never forget how you made them feel'

    Content Marketing is een belangrijke vorm van kennis overdracht. Het is alleen de uitdaging om bij het beantwoorden van de vragen de ontvanger een beleving te geven dat je zijn vragen hebt begrepen. De online trend wordt steeds meer een focus op de persoonlijke benadering en is gericht op de 'experience'.

    Zorg er dus voor dat je potentiële klant vanaf het moment dat hij of zij een relatie wil met jouw bedrijf, zij dit ook beleven als een persoonlijke relatie.

    Zorg ervoor dat zij persoonlijk worden aangesproken op de website, laat medewerkers bloggen en toon een foto bij de blog, faciliteer mogelijkheden om direct contact te hebben via live chat of anders via de telefoon. Train vooral je medewerkers in het klantvriendelijk helpen. Dit levert direct ook weer nieuwe onderwerpen op voor het maken van nieuwe content. Dus train en betrek je medewerkers in het helpen van je klanten. 

    Tip 6. Laat verkopers bloggen!

    Laatst las ik een artikel waarin gerefereerd werd naar de top verkoper Marcus Sheridan die zijn verkoopresultaten van 'fiberglass pools' zag toenemen, doordat hij consistent aan het bloggen was. Zijn kennis en ervaring als 'consultative verkoper' deelde hij via zijn blog. Dat leverde hem enorm veel volgers en leads op dan welke methode ook. Lees het artikel van Joe Pulizzi op Linkedin hierover.

    Verkopers zijn bij veel bedrijven bezig met het cold calling en canvassen van nieuwe opportunities. De online tools van nu zijn in staat om deze taken over te nemen, waardoor de verkopers enerzijds hun kennis via content marketing kunnen delen en anderzijds zich kunnen concentreren op het binnen halen van gekwalificeerde leads, die goed zijn geïnformeerd over de mogelijkheden. 

    Tip 7. Meten is weten

    Verder is het van belang om te weten welke content marketing activiteiten meer succes hebben dan andere content marketing activiteiten. Daarin kun je zien welke vragen belangrijk zijn of wanneer het antwoord op de vragen anders opgezet moet worden.

    Jay Baer heeft in zijn boek 'Youtility' een aantal aandachts gebieden gegeven, waarop je wilt meten om te bepalen of content marketing ook effectief is in 'consultative' verkopen: 

    1. Consumptie statistieken: Je wilt weten welke whitepapers gedownload worden, welke blogs het best gelezen worden en het liefst nog wie dit gelezen heeft. Als je dit kunt bepalen dan kun je ook meer aandacht geven op content die de belangrijkste vragen beantwoord.

    2. Sharing statistieken: Hoe wordt de content ontvangen en gedeeld via social media, zoals Twitter, Facebook, Google plus en Linkedin? Wat is je bereik en hoe effectief is dit. Met de antwoorden hierop kun je je strategie verder uitwerken.

    3. Lead generatie statistieken: Uiteindelijk gaat het om 'consultative' marketing die moet leiden tot 'consultative' verkopen. Je wilt weten welke leads je content consumeren en net als in een relatie deze leads stukje bij beetje beter leren kennen. Daarvoor moeten de leads wel wat van zichzelf kenbaar maken. Doe dit vooral niet via grote invulformulieren op je website, want dan haken mensen af. Laat de leads iedere keer wanneer ze content willen downloaden een paar vragen invullen. Dat werkt 10x beter. 

    4. Verkoop statistieken: Welke klant komt waar vandaan. Wat waren de belangrijkste triggers in zijn of haar journey? Het meten van de oorsprong tot de verkoop is van belang om het 'consultative' marketing en verkoop proces te optimaliseren.  

    Volg deze 7 content marketing tips en je bent goed onderweg om je doelgroep te bereiken en te helpen. 

    Bron:

    http://blog.cliptoo.nl/7-tips-hoe-je-klanten-kunt-bereiken-en-helpen-met-content-marketing-!

    11-07-2017 om 08:18 geschreven door Steven Looije  


    Categorie:Steven Looije
    Tags:marketing, content
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 Tips om je doelgroep te bereiken

    12 Tips om je doelgroep te bereiken

    1. Meldt jezelf aan bij relevante overzichtsites zoals startkabel. Naast dat dit extra websitebezoekers oplevert, levert het je ook een externe link op. Externe links naar je website, hebben een positief effect op de ranking van je website.
    2. Zoek naar forums die een relatie hebben met je product. Reageer op vragen en geef tips. Doordat je jezelf als expert vertoont (en dat ben je natuurlijk ook), trek je bezoekers van het forum naar je website en zullen deze bezoekers sneller gebruik maken van je producten of diensten.
    3.  Zoek naar bijeenkomsten waar je je bedrijf kunt promoten of waar je als gastlezer iets kunt vertellen over de waarde die jij levert/het probleem wat jij oplost.
    4. Begeef jezelf op Linkend-In en wordt lid van Linkend-In groepen die een relatie hebben met jouw product/dienst. Reageer op vragen.
    5. Vraag familie, vrienden en gebruikers of zij nog tips hebben hoe jij je doelgroep kunt bereiken. Je krijgt zo al snel een lijstje van 20 punten. Hiervan kun je dan een top 3 of top 5 maken, waarmee je echt aan de slag kunt.
    6. Gastblog op andere sites waar je doelgroep te vinden zijn (die veel bezoekers trekken).
    7. Maak een gratis weggever die ingaat op één van de grootste behoeften van je doelgroep. Maak bijvoorbeeld een e-book of videoserie en zet deze via een autoresponder op je website. Zo vergaar je mailadressen.
    8. Promoot je site/artikelen op jouw site door in je nieuwsbrief een oproep te doen: "Ken je nog iemand die dit artikel waardevol vindt? Deel dit artikel met hem/haar."
    9. Vraag aan klanten die je product/dienst hebben afgenomen of ze nog twee andere personen kennen die misschien geïnteresseerd zijn in je product/dienst. Als het antwoord ja is, deel dan visitekaartjes uit. Zo vergroot je dus je doelgroep.  Ook kun je visitekaartjes op een originele manier inzetten tijdens een netwerkbijeenkomst
    Voor de rest van de tips; lees verder bij de bron:

    Http://www.Facebook.com/Steven.Looije 
    http://www.twitter.com/slooije 

    14-09-2011 om 00:00 geschreven door Steven Looije  


    Categorie:Steven Looije


    Archief per week
  • 10/07-16/07 2017
  • 12/09-18/09 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs