De laatste, drukke, dag werkplekleren. De dag startte met het klasseren van allerhande documenten. Het bedrijf stapelt alle facturen, dublicaten, en creditnota's op tot op de dag dat ze moeten geklasseerd worden in mappen. Ook de ontbrekende documenten heb ik via het computerprogramma opgezogd. De facturen moestten per soort geklasseerd worden. In de voormiddag heb ik ook de post nog gereed gemaakt voor verzending. In de namiddag ben ik samen met mijn mentor weer aan het werk gegaan in het programma Flexigran. Via daar moestten de nieuwe wagens ingeschreven worden. Via het Sales-programma van Ford moest er ook gewerkt worden voor nieuwe wagens in te geven. Wanneer er speciale premies moestten worden toegekend bij een bepaalde wagen werden deze opgezogd via de website van Ford waar alleen Fordverdelers op binnen raken.
De dag begon met het ingeven van de garanties via de VAB-website. Dit betreft de occasiwagens. Daarna ben ik verder gegaan met het klasseren van de interene facturen van de onderneming. De facturen moestten geordend geklaseerd worden volgens het documentnummer. De ontbrekende facturen moestten dan worden afgedrukt via het programma Flexigar. Daarna heb ik in het programma Flexigar de aanpassing gemaakt in verband met het geleverd zijn van nieuwe wagens. Wanneer er nieuwe wagens geleverd zijn moeten die via het CMR-document worden aangevinkt. De klant wordt dan verwittigd. Daarna heb ik nog een tijd lang gewerkt met excell (ingeven van gegevens). De laatste taak van de dag was het ingeven van nieuwe wagens in Flexigar en Access (het programme waarmee Ford werkt via Access is een speciaal ontworpen programme voor alle Ford-afdelingen).
Eerst en vooral heb allerhande documenten geklasseerd. De documenten werden geklasseerd volgens het documentnummer (oudste document laatst). Omdat de boekhouding volledig zou kloppen noteerde ik welke documenten ontbreektten. Daarna moest ik deze documenten gaan opzoeken via het documentnummer in het programma Flexigar. Deze documenten werden geklasseerd in een map. De mappen worden enige tijd bewaart in het archief van de onderneming. Daarna heb ik de post nog klaar gemaakt voor verzending. Ook heb ik de gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijzen bij de juiste factuur gevoegd.
De dag begon met het verder klasseren van de facturen. Deze moestten nog geklaseerd worden volgens het factuurnummer (kleinste factuurnummer eerst). Daarna werden deze facturen geklasseerd in mappen om deze vervolgens in het archief op te slaan voor eventuele inspectie. Daarna ben ik in het programma Flexigon aan het werk gegaan om de geleverde auto's op te nemen in de boekhouding. Elke geleverde auto heeft een CRM-document. Via het CRM-document kunnen de auto's worden ingegeven in het boekhoudprogramma. Na de middag heb ik eerst en vooral de debetzijde en de creditzijde van het kasboek samengetelt om te weten hoeveel geld er in de kas zit. Daarna ben ik opnieuw aan het werk gegaan in de programma's Flexigon en Isabel om de nieuwe aangekochte auto's te betalen en in te geven in de boekhouding.
De dag begon met de kennismaking met de collega's. Ik kreeg van mijn mentor een plaats aangeboden aan de receptie van de onderneming waar alle administratie gebeurd. De eerste uren van de dag heb ik de collega's geobserveerd bij het werken met allerhande computerprogramma's waar de onderneming gebruik van maakt. Ik kreeg in de voormiddag ook de opdracht om een stapel documenten te ordenen volgens datum. Na de middag heeft mijn mentor mij wegwijs gemaakt in het belangrijkste computerprogramma van de onderneming: het programma via waar alle aan- en verkopen verlopen. Wanneer er een auto wordt aangekocht of verkocht verloopt alles via dat programma. Vervolgens ben ik zelf aan de slag gegaan met het ingeven van facturen in de boekhouding. De laatste opdracht van de dag was het maken van bundels met een factuur van de aankoop van een wagen en een bijgevoegd gelijkvormigheidsattest.