exclusief de vrouwen wagen heel orgineel maar ook heel kitch typisch voor vrouwen met een brede portefeuille en een dik gat omdat de auto zo breed is en als het uit is met hun man kunnen ze erin gaan wonen hij is toch zo groot en ruim en agressieve vrouwen kunnen zich afreageren op de auto door in het verkeer tegen alle auto's te rammen met de brede bumper
schetstekening
BMW X6
Aston Martin DB5
Ferrari F350
Lamborghini Muciélago
Maserati MC12
Porsche 911
Rolls Royce Phantom
Caddillac Eldorado
Corvette Grand SPORT
Hummer H3
Pontiac Catalina
Mercedes-Benz SLR
Porsche 911
Mercdes-Benz 300SL
Ferrari Enzo
Porche GT-3
Porche GT-3 RS
T-Bucket
new Mc Claren
Pontiac Firebert
Buggati Veyron
Buggy (Beache Car)
Ford GT
start your engine !
Start Your Engine: je vind hier alles van auto's motoren autosport
Auto-Union is het bedrijf dat ontstond uit de fusie van Audi, DKW, Horch en Wandereer in 1932. Het kwam voortuit de fusie tussen Horch en de eigenlijk al gefuseerde merken Audi, DKW en Wanderer. Na de fusie bleef men de merknamen gebruiken. Alleen voor de racewagens gebruikte men de naam Auto Union
Hoewel de autopers initieel erg lovend was over de 8-serie, kwam er al gauw kritiek op de prestatie die leden onder het hoge gewicht van de wagen. Men verwachtte een snedige sportieve coupé zoals de E24 6-serie, maar BMW ontwikkelde een luxueuze en comfortabele autosnelwegkruiser. Een project voor een supersportwagen op het platform van de 8-serie de M8 werd al kort na de introductie van de 850i geannuleerd. Om toch tegemoet te komen aan de kritiek en zo de 8-serie weer aantrekkelijker te maken, kreeg BMW M de opdracht om de 8-serie sportiever te maken.Om dit doel te bereiken ontwikkelde BMW M een nieuwe motor gebaseerd op de M70 uit de 850i de S70B56 5,6 liter V12 met 380 pk en 550 Nm koppel. Deze motor was enkel leverbaar in combinatie met de handgeschakelde Getrag 6-versnellingsbak. Het differentieel werd vervangen door een gelimiteerd slipdifferentieel voorzien van een eigen oliekoeler. Ook de motor kreeg een extra oliekoeler. Door de zware V12 in de neus was de 850i erg onderhevig aan onderstuur. BMW M herzag de hele ophanging en door ongeveer 70% stuggere veren, 1,54 mm dikkere torsiestangen, een 15 mm verlaging van de wagen en beduidend bredere banden werd het rijgedrag veel neutraler, nauwkeuriger en directer. Ook het stuurhuis werd vervangen door een door BMW M ontwikkelde snelheidsafhankelijke Servotronic stuurbekrachtiging waardoor de stuurrespons aanzienlijk verbeterde. Het remsysteem van de 850i werd vervangen door een BMW M systeem met 4 geventileerde schijven vooraan 345 mm groot. Daarnaast kreeg de wagen een aangepast aerodynamisch pakket wat de stabiliteit bij hoge snelheden verbeterde. Maar één van de meest in het oog springende veranderingen was AHK een actieve vierwielsturing die de stabiliteit in bochten spectaculair verbeterde.Het resultaat was de 850CSi die in 1992 zijn debuut maakte en door de autopers ontvangen werd als de wagen die de 850i had moeten zijn.Helaas voor BMW kwam de 850CSi te laat en bovendien was de nieuwste telg in de 8-serie fors duurder dan de 850i. Meer dan een korte opflakkering van de verkoop zat er niet in. Vanaf 1994 werden elk jaar minder wagens in de 8-serie verkocht. In 1996, amper 4 jaar na introductie werd de productie van de 850CSi gestaakt. Vanaf 1997 golden strengere emissienormen waaraan de 850CSi niet voldeed. In de Verenigde Staten stopte de levering al een jaar eerder omwille van de verplichte OBD-II-compatibiliteit die niet zonder zware inspanningen mogelijk was met de S70. Er werden slechts 1.510 exemplaren gebouwd waarvan 225 met mindere uitrusting voor de Amerikaanse markt. De S70B56 motor heeft het laagste productieaantal van alle BMW seriemotoren.
De Audi A7 is een toekomstige vierdeurs high-end coupé van autoproducent Audi die moet gaan concurreren met onder andere de Mercedes-Benz CLS-Klasse. De productie van de A7 zal in 2010 starten in Neckarsulm1] In eerste instantie werd er gemeld dat Audi A7 gebaseerd zou zijn op de Audi A8, waardoor hij een stuk groter zou worden dan zijn directe concurrent de Mercedes CLS. Latere berichten spraken er echter van dat de A7 qua techniek gebaseerd wordt op de nieuwe generatie van de Audi A6 waarmee hij zijn platform ook zal gaan delen. De wagen wordt tussen de A6 en A8 gepositioneerd, net zoals de Audi A5 het gat tussen de A4 en A6 vult. Ook Volkswagen opereert vanaf 2008 in deze klasse met de Volkswagen Passat CC hoewel deze iets kleiner en goedkoper is en lichtere motoren heeft dan de A7. Net als de CLS zal de A7 frameloze deuren hebben. Tevens komt er een cabriolet versie van de A7.Om niet te veel in het vaarwater van de A5 te komen zal de motorisering pas starten bij zescilindermotoren met V6 FSI benzinemotoren en V6 TDI dieselmotoren. Welke motoren er exact komen is nog niet zeker. Volgens een uitgelekte planning zal de motorisering starten met de 2,8-liter V6 FSI met 203 pk bekend uit de A6 en A8 gevolgd door een nieuwe 3,0-liter V6 TFSI met 300 pk. Mogelijk komt later ook de 4,2-liter V8 FSI beschikbaar. De dieselmotoren zouden bestaan uit de 2,7-liter V6 TDI met 190 pk gevolgd door de 3,0-liter V6 TDI van 240 pk. Ook een 300 pk sterke variant van deze motor zou gepland zijn en mogelijk later nog een V8 TDI. Wel zeker is dat er een S7 komt die een nieuwe 4,0-liter V8 TFSI-motor krijgt geholpen door één of meerdere tutbo's of compressors. Later zal er waarschijnlijk nog een RS7 komen waarvan over de motorisering nog niets bekend is. Het is aannemelijk dat deze een V10-motor zal krijgen die onder meer in de Audi S6, S8 of RS6 gebruikt wordt. Wel zullen de RS7 en de zwaardere dieselmotoren uitsluitend beschikbaar zijn met een automatische versnellingsbak omdat de 7-traps S tronic met dubbele koppeling maar tot 550 Nm aan kan en deze motoren hier boven zullen uitkomen. Zoals gebruikelijk bij Audi zal de A7 beschikbaar zijn met quattro vierwielaandrijving wat voor de zwaardere motoren standaard is. De modellen met voorwielaandrijving krijgen een multitronic versnellingsbak.
de Land Rover LRX : De Land Rover LRX is een conceptauto van het Britse merk Land Rover. De auto werd voor het eDe Land Rover LRX is de eerste Land Rover die ontworpen is onder de nieuwe designdirecteur Gerry McGovern. De LRX is geen model dat in productie genomen zal worden maar zal worden gebruikt als basis voor een toekomstige nieuwe modellijn bij Land Rover. Het productiemodel wordt in 2011 op de markt verwacht.erst getoond tijdens de North American International Auto Show van 2008.
De Ford GT :
De Ford GT is legendarisch orgineel snel redelijk luxueus. Dus de de droom van elke sportwagen verzamelaar.
Ford GT 40 : dit gaat wel over de Ford GT 40 de Ford GT40 is een sportwagen en viermaal achter elkaar winnaar van de 24 uur van Le Mans, van 1966 tot 1969. De auto was gebouwd om langeafstandsraces te winnen van Ferrari, dat Le Mans zesmaal achter elkaar had gewonnen, van 1960 tot 1965.De GT40 werd genoemd naar de Gran Turismocategorie waarvoor de auto bedoeld was. De eis in deze categorie was een maximale hoogte van 40 inch (1,02 m, gemeten bij het windscherm). Grote Ford V8-motoren (4,7 L en 7 L) werden gebruikt, vergeleken met de Ferrari V12-motoren met een inhoud van 3,0 L of 4,0 L.De eerste auto's werden gewoon "Ford GT" genoemd. De naam GT40 werd geïntroduceerd met de productie van de standaard Mk 1.De huidige Ford GT is een modern eerbetoon aan de GT40.
De Audi TT en de Audi R8 : Over de TT : De Audi TT is een sportieve tweezitter van het Duitse automerk Audi. De TT wordt sinds 1998 geassembleerd in Győr in Hongarije. Concurrentie komt vandaag de dag uit de hoek van de BMW Z4, de Mercedes-Benz SLK, de Nissan 350Z en consorten.De Audi TT is genoemd naar de NSU TT, een kleine auto uit de jaren '60 geproduceerd door NSU op basis van de NSU Prinz. De NSU TT was op zijn beurt weer vernoemd naar de beroemde motorfietsenraceTouristTrophy. Over de R8 : De Audi R8 is een sportwagen van het Duitse automerk Audi. Het is een productieversie van de Audi Le Mans quattro conceptauto die in 2003 het levenslicht zag. De naam R8 is een verwijzing naar de R8 raceauto van Audi waarmee onder andere 5 keer de 24 uur van Le Mans werd gewonnen. De auto werd voorgesteld op het autosalon van Parijs in 2006.De R8 wordt geproduceerd door quattro GmbH in Neckarsulm, de vaste sportafdeling van Audi die ook verantwoordelijk is voor de RS-modellen.
Caddilac Eldorado : De Cadillac Eldorado is een automodel van Caddilac en werd in de periode van 1953 t/m 2002 op de markt gebracht.De woorden El dorado betekenen De gouden in het Spaans. De naam werd in 1952 aan een conseptauto gegeven, ter ere van het vijftig jarig bestaan van het merk Cadillac.Er zijn acht generaties ElDorado's uitgebracht:1953 t/m 1954, de 1e generatie: Dit model was de gebaseerd op de eerder genoemde conceptversie. Deze wagen was in de kleuren blauw, wit, rood en oker te krijgen. 1955 t/m 1958, de 2e generatie: In 1957 kwam een extra luze versie, de Eldorado Brougham uit. Deze was zelfs duurder dan de Rolls Royse Siver Cloud van destijds. 1959t/m 1966, de 3e generatie: Van deze versie werd de caressori met de hand gemaakt door hetItaliaanse Pinifarina. 1967 t/m 1970, de 4e generatie: Deze had een compleet ander ontwerp. Hij had hetzelfde platform als de Oldsmobiel Tornado. 1971 t/m 1978 de 5e generatie: Deze wagen had zogenaamde fender skirts, waarmee de achterwielen grotendeels werden afgedekt. In 1976kwam de extra luxe Biarritz-versie op de markt. 1979 t/m 1985, de 6e generatie: Voor het eerst werd de Eldorado kleiner dan haar voorgangers. 1986 t/m 1991, de 7e generatie: Ook deze was weer kleiner en voor het eerst was het dak gewoon onderdeel van de carrosserie, i.p.v. dat er een apart onderscheidende hard top op zat. 1992t/m 2002, de 8e generatie: Dit was het laatste model. De meeste franje was verdwenen. In 2002werd als afscheid nog een aparte oplage geproduceerd in dezelfde witte en rode kleuren waarin destijds de eerste generatie was geproduceerd. Hierna viel het doek voor de Eldorado.
Land Rover: De Land Rover is op de Amerikaanse Willy's Jeep na het oudste terreinwagenmerk ter wereld. De wagen ontleent zijn naam aan de verwachting dat hij veel op het land gebruikt zou worden. Zo droeg de eerste brochure die werd uitgegeven nog voordat de auto in productie was de titel "The Land Rover for the farmer, the countryman and general industrial use".De Land Rover wordt al sinds 1948 gebouwd. De productie startte in Engeland, maar al snel werden Land Rovers in licentie gebouwd in onder meer Australië, Spanje, België en Duitsland. Dit kwam doordat deze landen grote partijen terreinwagens nodig hadden voor onder andere het leger en de politie. In Spanje werden de Land Rovers door Santana Motor S.A. (in licentie) gebouwd, in België door Minerva en in Duitsland door Tempo.De Roverfabriek, die in 1947 werd gerund door twee broers, Maurice en Spencer Wilks, had na de oorlog overcapaciteit, omdat er jarenlang voornamelijk militaire goederen geproduceerd werden. In 1948 bouwden de broers de fabriek opnieuw op. Ze maakten een auto die op meer gebieden kon worden gebruikt dan de Willys Jeep. Hiervoor haalden ze hun oude Willys Jeep uit elkaar en bouwden met nieuwe en verbeterde onderdelen hun eigen terreinwagen: de Land Rover. De allereerste Land Rovers leken daardoor technisch nog veel op de Willys Jeep.De Land Rover werd aanvankelijk geproduceerd door Rover. In 1967 werd Rover een onderdeel van Leyland Motors Ltd, later British Leyland(BL). In 1975 werd Land Rover een afzonderlijke werkmaatschappij binnen BL. De Rover Group werd in 1986 een onderdeel van British Aerospace, en werd in 1994 overgenomen door BMW dat Land Rover afsplitste en in 2000 verkocht aan de Ford Motor Company. Deze laatste verkocht het merk in april 2008 aan het Indiaase Tata Motors.
Aston Martin DB9: De Aston Martin DB9 is een 2+2 GT van de Britse autobouwer Aston Martin. De wagen werd voor het eerst aan het publiek getoond op het autosalon van Frankfurt in 2003 en is te verkrijgen als coupé of cabriolet als de DB9 Volante.
De DB9 volgt de DB7 op en bouwt qua design voort op de Vanquish. Ian Callum zorgde voor het ontwerp en een gelijkaardige radiator vooraan met luchthappers onderaan zijn terug te vinden in de DB9. Later werd het ontwerp nog wat bijgeschaafd door Henrik Fisker.
Voor het bouwen van de DB9 werd een nieuw platform ontwikkeld, het VH Platform (vertical/horizontal platform), wat gebruikt wordt voor alle nieuwe Aston Martin modellen. De wagen heeft een aluminium frame en ook in de carrosserie werd aluminium gebruikt. Het droog gewicht komt hiermee op ongeveer 1710 kg.
De motor is een 6L V12 die zorgt voor 455 pk. De DB9 heeft achterwielaandrijving en de motor is vooraan geplaatst. Het schakelen kan met 2 peddels achter het stuur, of met een traditionele zesbak.
In 2004 werd op het autosalon van Detroit een cabriolet versie van de DB9 voorgesteld. De cabrio kreeg de naam DB9 Volante. Henrik Fisker zorgde opnieuw voor het ontwerp. In 2004 presenteerde Aston Martin ook de circuitversie, de DBR9. Daarmee zou het automerk definitief terugkeren in de racerij, en in totaal met drie raceteams meedoen aan de Le Mans van 2005 en 2006. Begin 2006 lanceerde Aston Martin ook de DBRS9, een afgeslankte, goedkopere versie van de DBR9. Deze wagen is gebouwd volgens de FIA GT3-reglementen.
Cars:
Tuning is het modificeren van auto's of motorfietsen. Meestal gaat het er om de voertuigen sportiever en opvallender te maken. wagen kan licht getuned worden, bijvoorbeeld enkele spoilers of Een labeltjes en kleuraccenten, of zwaarder, met bijvoorbeeld grote onderdelen van andere wagens.Tuning kan zowel in het exterieur als in het interieur plaatsvinden. Het stretchen of bepantseren van auto's kan ook als tunen gezien worden maar dit valt eerder weer onder aparte "branches". De meeste tuners kunnen verschillende automerken onder handen nemen. Regelmatig gaat het om merken van dezelfde groep, bijvoorbeeld BMW, Honda, VW, Mitsubishi en ToyotaVeel gestylde wagens zijn de Volkswagen Golf, de Peugeot 206, de Honda CRX (Del Sol), Opel Corsa en de Seat Ibiza. Dit zijn keer op keer kleine drie- of vijfdeurs modellen. Tuning is dan ook een alternatief indien men geen geld heeft voor een dure sportwagen. Tuning is er ook bij de duurdere automerken: er zijn tuning programma's voor Maybach, Rolls-Royce, Aston Martin, Lamborghini, Nissan GT-R en dergelijke. Men kan natuurlijk ook zelf een auto tunen, om zeker te zijn dat hij uniek is. Dit bespaart ook veel geld. Onderdelen kunnen worden gekocht, zelf gemaakt, of van de sloop gehaald worden, om deze zodanig aan te passen dat ze onderdeel kunnen worden van een getunede auto.Populaire tuningaspecten zijn spoilers, vooraan omdat de wagen dan lager bij de grond staat en achteraan voor de neerwaartse druk en de opvallendheid, muziekinstallaties, In Car Entertainment (ICE), lak en stickers zijn populaire stylingaspecten. Ook zijn er stylers die oude wagens omzetten in de nieuwe modellen, of kleine sportwagens omzetten (alleen uiterlijk dan) in supersportwagens. Naast de zichtbare styling-onderdelen zijn er ook bedrijven die alleen de motor onder handen nemen, een voorbeeld hiervan is chiptuning. Verder is er natuurlijk ook nog veel meer aan niet zichtbare tuning, bijvoorbeeld het inbouwen van (extra) turbo's of het vergroten van de cilinderinhoud. Maar ook het verbeteren van de luchtinlaat, uitlaat en alles wat daar tussen valt is een populaire aanpassing.
Flame Kit: Een flame kit is een zelfbouw kit om vlammen uit de uitlaat van de auto te laten schieten.De flame kit is in Nederland een legale nieuwe trend. D.m.v. een controlbox in de wagen wordt een in de sportuitlaa gemonteerde bougie bediend, die de onverbrande benzine in de uitlaat ontsteekt. Dit op zich is normaal, gezien bij alle auto's onverbrande brandstof de uitlaat verlaat. Dit systeem kost geen extra brandstof. Een flame kit is eenvoudig te monteren en wordt meestal geleverd met een montage handleiding. Helaas wast de onverbrande benzine "die eigenlijk moet ontsteken tijdens de arbeidslag" de olielaag van de cilinderwand onder het b.d.p.(bovenste dode punt) ook komt er onverbrande benzine in de olie terecht. Dit verkort de levenduur van de motor aanzienlijk. ook is dit funest voor een katalysator
T-Bucket en (Opus,Xflow) Leuke kleine Ford Opus Hotrod met Ford Xflow motor. bouwjaar 1972, afgeleverd met ned. kenteken. Destijds verkocht als Ford Opus. Zie ook de foto's uit een oud tijdschrift van 1968. Erg grappig ding met correct kenteken. Ford Popular vooras, Chain Stuur , Ford Xflow motor etc.. Echt wel iets heel bijzonders. Leuk voor reklame of iets dergelijks. Kost niets in gebruik de T-Bucket staat ook op onze eremuur links,later gaat het artiekel verderOVER ALEEN DE T-Bucket.En zie je nog foto's ervan. En nu artiekel over de T-Bucket: de T-Bucket is afkomstig van het Americaanse merk Fort.De 'kleine Hot Rod' is bedoeld voor1 persoon bestaat ook voor meerdere personen ,de T-Bucket met een stoffen dak dat open en toe kan.De T-Bucket heeft een kleine maar krachtige V8 motor die meestal blood op het frame zit.Het bouwjaar van de T-Bucket is in 1929,de standard motor heeft 5700cc en de 2 uitlaatpijpen zie je langs zij aan de Hot Rod.Bij somige T-Bucket's zie je op de motor een Holy luchtinlaat staan .(op de foto hieronder)
BMW Isetta De dwergauto of microauto is een segment van de automobielmarkt dat bestaat uit zeer compacte auto's . Dit soort kende een bloeiperiode in Europa in de jaren 50,toen benzine schaars was. Voorbeelden in de BMW Isetta,de Fiat 500 en de Goggomobil .
Dossier Buggati Buggati VeyronEB16 Buggati W16 8,0 liter motor De Bugatti Veyron EB16.4 is een spraakmakende en zeer geavanceerde, exclusieve auto. Het is tevens de duurste productieauto van het moment en de snelste en duurste Duitse auto ooit. Om de top van 407 km/u te halen moet je een speciale sleutel omdraaien, anders is de topsnelheid begrensd op 'slechts' 375 km/uVermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur. Deze is bij elke Bugatti anders) Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 407,4 km/u door Top Gear / 408,47 gemeten door Duitse overheidsinspectie op 19 april 2005. Motor: 8,0 liter W13 met 4 turbo's 0-100 km/u: 2,5 seconden 0-200 km/u: 7,3 seconden 0-300 km/u: 16,7 seconden 0-± 400 km/u: 54,8 seconden 400 mm carbon-keramische remschijven Vierwielaandrijving Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo 10 radiatoren: 3 om de motor te koelen, 3 van de intercooler, 1 voor de asolie, 1 voor de motorolie, 1 voor de hydrauliekolie Gebruikt op topsnelheid evenveel lucht in een minuut als een mens in vier dagen Verbruik: circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheidis de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg (115 l/100 km). Speciale banden, houden het op topsnelheid 15 minuten uit Lengte: 4,5 meter Breedte: 2,1 meter Totaalgewicht: 2080 kg Heeft een extra teller, namelijk een pk-teller. Deze gaat van 0 tot 1001 met stappen van 100.
De Plymouth Prowler was een retro-roadstervan het Amerikaanse automerk Plymouth . Het model werd tussen 1997 en 2002 verkocht. In dat laatste jaar werd het model onder de naam Chrysler Prowler verkocht nadat het merk Plymouth was stopgezet. De recente opkomst van het retrosegment wordt aan de Prowler toegeschreven. Zo'n 10% van de Prowler's werd geleverd met een speciale aanhangwagen die dezelfde kleur als de auto had.
Vierwielaandrijving Vierwielaandrijving, ook wel: 4WD, 4x4 (vier-maal-vier) is een aanduiding voor voertuigen met vier wielen waarbij alle vier de wielen kunnen worden aangedreven, door één centrale motor, of door één (hydraulische) motor per wiel. In feite beschikt een vierwielaangedreven voertuig zowel over voor- als achterwielaandrijving.
Vierwielaandrijving is permanent, of inschakelbaar. Permanent betekent dat altijd alle vier de wielen worden aangedreven. Als het inschakelbaar is, zullen, indien uitgeschakeld, 2 wielen (op 1 as) worden aangedreven. Tegenwoordig is de techniek vaak ook in combinatie met bijvoorbeeld differentieelsloten en tractiecontrole, waardoor bepaalde wielen (tijdelijk) niet of juist harder aangedreven worden, of exact even hard wordt aangedreven als andere wielen.
Ik ben Adriaan
Ik ben een man en woon in () en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 11/09/1998 en ben nu dus 26 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Auto's Gitaar.
Ik ben het meest geintereseert
in auto's en daarom maak ik er
een blog van