Inhoud blog
  • Jow !!!
  • SPORE
  • hallo (2)
  • Hallo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Rondvraag / Poll
    Wat vind jij leuk ?
    spore
    playstation spelen
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Wat doe JIJ graag?
    tv-kijken
    op de computer spelen
    op vakantie gaan
    ...
    Bekijk resultaat

    Over mijzelf
    Ik ben sporegilles, en gebruik soms ook wel de schuilnaam sporegilles.
    Ik ben een vrouw en woon in Mechelen (Frankrijk) en mijn beroep is Chocolatier.
    Ik ben geboren op 01/01/2011 en ben nu dus 14 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Gamen,miniatuurschilderen en tekenen..
    Rondvraag / Poll
    Welk spel speel jij graag ?
    spore
    GTA
    Call of duty
    Battlefield
    pokemon
    mercenaries 2
    brothers in arms
    F.E.A.R. 2
    Farcry 2
    star wars force unleashed
    resident evil 5
    bioshock
    ninja gaiden
    Bekijk resultaat

    Een interessant adres?
    My personal stuff !!!
    Alles over mij en een beetje over jou.
    24-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jow !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Spore is toppie, maar er zijn natuurlijk nog andere spellen die tof zijn zoals: - Star Wars force unleashed

                                                                                                                                  - Lord of the rings conquest

                                                                                                                                  - Pokemon platinum

                                                                                                                                  - ...

     

    Er zijn ook vele toffe series en films !!!

    24-10-2008 om 09:11 geschreven door gilles  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORE
    Spore is een computerspel van Will Wright dat de volledige geschiedenis en de toekomst van het leven simuleert. Het publiek kon voor het eerst kennismaken met het spel op de GDC van 2005, en is sindsdien op veel gamebeurzen verschenen. Maxis, het spel is uit gekomen op 4 september 2008, maar verschillende verkooppunten hadden het spel al voor die datum in de verkoop.

    Spore is een evolutiegame, of een godgame. De speler reist langs vele generaties van een soort, en laat deze evolueren van een eencellig organisme tot een meer ingewikkeld wezen. Als het dan uiteindelijk intelligent genoeg is geworden, verandert het spel: de speler hoeft zich dan niet langer zorgen te maken over het uiterlijk en het karakter, maar ontwikkelt vanaf dat punt de beschaving van zijn diersoort. Op een zeker punt ontwikkelt de gemeenschap een UFO, waarmee de rest van het heelal verkend kan worden. Net zoals bij de meeste andere Maxis-games zijn er geen duidelijke doelstellingen, en is men vrij om te doen wat hij wil. Aldus Wright: 'Ik wilde de speler zich niet laten voelen zoals Luke Skywalker of Frodo Balings. Ik wil dat ze George Lucas en J.R.R. Tolkien zijn".

    Het spel won op de E3 2005 de volgende prijzen:

    • Best of Show
    • Best Original Game
    • Best PC Game
    • Best Simulation Game

    Inhoud

    [verbergen]

    [bewerk] Gameplay

    Spore zal een simulatiegame zijn die "gaat van het cellulaire tot het galactische level". Het spel bestaat uit meerdere 'stages', ieder met zijn eigen speelstijl. Will Wright heeft laten weten dat de speler aan iedere stage zo veel of zo weinig tijd kan besteden als hij wil. Als een speler een bepaalde stage leuk vindt, dan zal niets hem dwingen naar de volgende stage te gaan.

    Hoewel het er ooit acht waren, geeft de recentste informatie aan dat het spel bestaat uit vijf stages. De 'Onderwater Stage' is volledig verdwenen. De 'City Stage' is opgegaan in de 'Civilization Stage' en de 'Spacefaring Stage' is opgegaan in de 'Galactic Stage'. Dit is de lijst van wat er over is:

    • Cell Phase (celfase) , vergelijkbaar met Pac-man
    • Creature stage, (wezenfase)Diablo
    • Tribal stage, (Stamfase)Populous
    • Civilization stage, (Beschavingsfase)Risk en Civilization
    • Space Phase, (ruimtefase) een samenvatting van al het voorgaande

    Volgens Will Wright is de game ook veel beïnvloed door TV Shows, films en speelgoed, zoals LEGO en Star Wars.

    Elke fase in het spel bepaalt het startpunt voor de volgende stage. Het wezen in de Tribal Stage dat Wright als voorbeeld gebruikte in zijn GDC presentatie bijvoorbeeld was gebaseerd op het wezen uit de Creature Stage. Ook het karakter van het wezen, bijvoorbeeld rationeel of emotioneel en vredelievend of gewelddadig, heeft invloed op de gameplay.

    [bewerk] Cell Phase

    De speler bestuurt een simpele microbe in een 2D-omgeving, waar hij moet zorgen dat hij zelf genoeg eten krijgt zonder dat hijzelf gegeten wordt. Er zijn veel verschillende celtypes, waarvan velen de microbe van de speler kwaad kunnen doen. Wanneer de microbe verscheidene cellen heeft gegeten, vormt het een ei dat, wanneer erop geklikt wordt, een creature editor opent die de speler de mogelijkheid geeft het uiterlijk, de vorm en de mogelijkheden van de microbe aan te passen. In Wright's demo van 2005 bijvoorbeeld voegde hij een een kleine angel toe aan zijn wezen, waarmee hij organismen kon aanvallen waardoor hij minder gegeten zou worden. Elke keer wanneer de microbe voortgaat naar een nieuwe generatie, wordt hij groter.

    video's van de SXSW 2007 en plaatjes uit tijdschriften laten zien dat de Cell Phase in de loop der tijd sterk is veranderd. In plaats van een microscopisch organisme lijkt de microbe nu meer op een vreemd insect met cartoon-achtige ogen. Het is nu een veel helderder (en kleuriger) geheel. Wanneer de microbe groter wordt komen de wezens die rondzwemmen in de achtergrond steeds meer naar de voorgrond. Wills microbe werd bijvoorbeeld gegeten door een veel grotere microbe die eerst in de achtergrond had rondgezwommen. Hoe groter de microbe wordt, hoe meer het land zichtbaar wordt, en uiteindelijk zal de optie om het land op te gaan tevoorschijn komen. Benen zijn niet noodzakelijk om het land op te gaan; hoewel er aan het einde van deze fase wel de mogelijkheid is deze toe te voegen, voor het wezen aan land komt. wanneer het wezen geen benen heeft, zal het als een slak op het land kruipen.

    De 'valuta' zijn DNA-punten.

    [bewerk] Creature phase

    Waar de Cell phase de speler alleen maar kennis laat maken met het spel en zijn editor, is de Creature Stage van groot belang voor hoe het wezen van de speler eruit zal zien in latere stages. Het is vergelijkbaar met de cell phase, maar er zijn meerdere belangrijke verschillen. De meest opvallende is dat het hele geheel zich nu afspeelt in een 3D-omgeving. Er zullen andere wezens zijn die de wereld bevolken en de vele daarvan zullen zijn gecreëerd door andere spelers. Als er bijvoorbeeld een tekort is aan bedreigende wezens terwijl er overal herbivoren lopen te grazen, zal het spel automatisch een aanvallend ras downloaden en laden dat een andere speler heeft gecreëerd, om zo het ecosysteem in balans te houden. Het spel zal ook wezens downloaden die ongeveer even sterk zijn als het wezen van de speler. Als de speler een groter en een sterker wezen creëert, zullen de bedreigende soorten automatisch ook sterker zijn dan de gemiddelde bedreigende soort. De karakteristieken zijn geordend in een sterrenstyeem met zes verschillende gebieden: snelheid, handigheid, verdediging, sociaal, schattigheid en aanval. Ieder soort wezens heeft een eigen naam, en van ieder wezen zijn er alfa-versies (iets sterker dan de gewone versie) en jonkie-versies (minder sterk dan de gewone versie).

    In deze phase is het hoofdidee nog altijd hetzelfde: verdienDNA-punten door vrienden te maken of door soorten uit te roeien, plant jezelf voort en zorg dat je niet gegeten wordt. In tegenstelling tot de vorige phase moet de speler nu een wezen van het andere geslacht vinden om zich voort kunnen planten. Wanneer het wezen een ei gelegd heeft, zal de speler weer in een editor de mogelijkheid hebben om het wezen te laten evolueren, wat gedaan kan worden door lichaamsonderdelen te kopen met de verzamelde DNA-punten. Wanneer het ei uit komt, wordt de speler eerst een babyversie van het wezen dat hij gecreëerd heeft. Uiteraard zal deze versie een stuk kleiner zijn (en andere verhoudingen hebben, zoals een groter hoofd), en zal de stem hoger klinken. Eventuele nieuwe vaardigheden die je wezen heeft verworven tijdens de laatste evolutie, zullen hem nu worden geleerd door zijn vader/moeder. Daarna wordt het wezen meteen volwassen. Het uiteindelijke doel van de Creature phase is het vergroten van de intelligentie van het wezen, door het brein langzaam maar zeker met behulp van DNA-punten te vergroten. Wanneer het wezen intelligent genoeg is, gaat het spel door naar de volgende phase.

    De valuta in deze stage zijn nog altijd DNA-punten.

    [bewerk] Tribal phase

    Wanneer breincapaciteiten van de soort genoeg zijn geëvolueerd, begint de Tribal phase. Op dit punt stopt de lichamelijke ontwikkeling (omdat de speler geen directe controle meer heeft over een individueel wezen), maar veranderd het laatste nest van de spelers creature uit de creature phase in een basis voor een kamp met een 'stamhut' met daarbij een aantal van zijn wezens. Op dit punt speelt de speler een simpele Real Time Strategy-game, omdat hij de leden van groep kan bevelen te verplaatsen, aan te vallen, etc. De speler kan zijn wezens verschillende dingen geven zoals wapens, muziekinstrumenten en vuur. Het gedrag van de wezens en hun persoonlijkheid wordt aangepast bij de dingen die ze krijgen en doen. Er kan ook contact worden gezocht met andere groepen als de speler dat wil (of dat nou diplomatiek of gewelddadig is). De speler krijgt een totempaal in het midden van zijn/haar kamp. Bij iedere rivaliserende stam die je uitschakelt, krijgt de totempaal een hoofd er bij. Hoe meer hoofden je hebt hoe groter je stam kan worden. als je eenmaal genoeg 'hoofden' hebt ga je door naar de volgende fase.

    De valuta is in deze stage is Voedsel.

    [bewerk] Civilization phase

    Het kamp van de speler is nu uitgegroeid tot een stad, waarvoor gezorgd moet worden. De spelers kunnen een 'building editor' gebruiken om het uiterlijk van de gebouwen in hun stad te veranderen. Net als in de Creature phase zal het spel proberen uit te vinden welke bouwstijl de speler prefereert, en zal het dingen proberen te downloaden in diezelfde stijl en het toevoegen aan het koopmenu.Er zijn verschillende soorten gebouwen, het belangrijkste gebouw in het midden van de stad de 'city hall', is de plek van waar je toegang hebt tot de editors. Je hebt huizen waar je bevolking kan wonen. Je hebt 'entertainment' gebouwen die de tevredenheid van de inwoners vergroot. en je hebt 'industrial' gebouwen die er voor zorgen dat voertuigen sneller geproduceerd kunnen worden. Ook nu kunnen er relaties met andere steden worden gelegd, of dat nu handelsrelaties oorlogscontacten of religieuze contacten zijn. Er kunnen ook allianties gevormd worden. Op dit punt kunnen de spelers voor het eerst uitzoomen en hun planeet voor het eerst zien. Er wordt behalve een 'building editor' ook voor het eerst een 'vehicle editor' geopend, waarin de speler vele landvoertuigen, vliegtuigen, en boten kan creëren.

    Het doel van deze phase is om de hele planeet onder controle te krijgen, en het is aan de speler wat hij hieronder verstaat. Zo kan hij met alle andere wezens op vriendschappelijke voet staan, maar hij mag ook rustig zijn medebewoners tot het laatste mini-insectje uitroeien. Wanneer er genoeg punten zijn verzameld komt de mogelijkheid vrij om een UFO te bouwen in de UFO-editor, en voort te gaan naar de volgende phase.

    De valuta is Spice, dit is een grondstof die ontgonnen wordt in speciale geisers, verspreidt over de hele planeet.

    [bewerk] Space phase

    In de laatste phase heeft de speler de controle over een ruimteschip, wat je oneindige mogelijkheden geeft. Zo kan je bijvoorbeeld leven creëren op planeten waar dat nog niet aanwezig was, of in het geheim kijken hoe een alienras zich ontwikkeld en ze in het geheim helpen. Ook kunnen de wezens zich voordoen als mysterieuze alwetende goden tegenover een andere soort op een andere planeet, die nog niet zo ver is in zijn ontwikkeling. De mogelijkheden zijn eindeloos, wat wordt geïllustreerd in het voorbeeld van een woeste interstellaire ruimte-oorlog tussen de Klingons en bloeddorstige teddybeertjes. In de eerste phases heeft het spel veel meer doelen (overleven, eten, voortplanten), dan in de laatste. In het ruimteschip heb je toegang tot alle editors en mogelijkheden uit de vorige phases. Het ultime doel in deze fase is het bereiken van het centrum van je melkweg.

    Op dit moment komt het hoofdidee van Will Wright naar boven: leerzaam speelgoed. De spelers leren over hoe het heelal in elkaar zit met zijn zonne- en sterrenstelsels, wat zwarte gaten zijn, hoe een atmosfeer werkt, en er kan zelfs geëxperimeerd worden met het broeikaseffect.

    De valuta hier zijn Sporedollars.

    [bewerk] Massively Single Player Online Game

    Wright noemt zijn spel een "massively single player online game'. Multiplayer gaming is bewust geen onderdeel van het spel. Alle wezens, voertuigen en gebouwen die een speler maakt zullen over het internet worden geüpload naar een centrale database (een soort van peer-to-peer systeem), geordend en beoordeeld op kwaliteit. Dat laatste is gebaseerd op hoeveel gebruikers het object in kwestie hebben gebruikt. Het zal vervolgens worden gebruikt om andermans werelden te bevolken. De data die worden verstuurd zullen extreem klein zijn (ongeveer 10 kB). Het enige dat je in feite verstuurd is het DNA, het spel zelf zal na het ontvangen van de data zelf het wezen weer op kunnen bouwen. Als een speler een nieuwe stage binnengaat, zal Spore zelf de nieuwe wezens die nodig zijn importeren. Bijvoorbeeld, als het wezen waarmee men bezig is een middelgrote vliegende carnivoor is, zullen er dus kleine wezentjes nodig zijn om opgegeten te worden, zodat de carnivoor niet uitsterft. In de database zal worden gezocht naar een wezen dat klopt met die beschrijving, en zal vervolgens worden gedownload en in je wereld geïmporteerd. Dit alles geldt niet alleen voor soorten, maar ook voor bijvoorbeeld gebouwen en voertuigen. Dingen zoals tanks, vliegtuigen, onderzeeërs, boten en UFO's, alles is mogelijk. Als een speler geen internetverbinding heeft, zal het spel gebruikmaken van de tienduizenden voorbeelden op een aparte DVD, maar het is leuker als er gebruikgemaakt kan worden van dingen die gemaakt zijn door andere spelers. Spelers zonder internet kunnen dus ook gewoon een gebalanceerd ecosysteem hebben.

    [bewerk] Automatisch gegenereerd

    Omdat de gamewereld automatisch wordt gegenereerd is het zo groots, gevariëerd en gedetailleerd alsof het door een groot team is gemaakt. In Wrights eerste demonstratie creëerde hij een drievoetige hagedis (willosaurus) in de 'creature editor'. De game rekende zelf uit hoe een drievoetig wezen zich zou bewegen. Vervolgens liet Wright een paar wezens zien die van tevoren waren gemaakt en zich heel realistich voortbewogen, hoe vreemd ze er ook uit zagen. Bijvoorbeeld een wezen met meerdere hoofden en zes benen en een lopende vogels wiens reusachtige hoofd opzij viel als hij een bocht maakt. Hij liet ook een monster zien dat precies leek op een Troetelbeer, wat dus betekent dat het mogelijk is dieren te maken die je ook tegen komt in de echte natuur of cultuur. Maxis heeft een aantal extra programmeurs ingehuurd die meer verstand hadden van het automatisch genereren van dingen door gebruik te maken van procedurele algoritmes.

    [bewerk] Trivia

    • Will Wright wilde het spel eigenlijk Sim Everything noemen, maar had een codenaam nodig tijdens de ontwikkeling. Maar tijdens deze ontwikkeling kwam het team erachten dat ze Spore leuker vonden en dat het beter bij het spel zelf paste. Wright vond het ontbreken van het woordje 'Sim' "zeer verfrissend".
    • De oude Spore website had ook een zogenaamde Easter egg: [1]. Het laat Will Wright zien met op de achtergrond posters van dingen die het spel hebben beïnvloed.

    [bewerk] Externe links

     

    17-10-2008 om 09:17 geschreven door gilles  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hallo, gamers,
    ik zit in de laatste fase van Spore maar op mijn andere planeten zit ik in een andere fase.

    Tuurlijk heb ik ook andere spelletjes buiten Spore, maar het is nu eenmaal mijn lieveligsspel. Binnenkort komt er een uitbreiding uit en in de lente van 2009 komt er nog een uitbreiding uit !!!


    17-10-2008 om 09:00 geschreven door gilles  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo (2)

    Spore is een zalig spel, ik zit in de voorlaatste fase namelijk de beschavigsfase. Indien je Spore hebt voeg my toe mijn account naam is gillesclaes.

    10-10-2008 om 09:13 geschreven door gilles  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo

    Hallo allemaal, wat vind jij leuk ?
    Waar hou jij van?
    Waar ga je naar school ?
    Hoe heet je ?
    Stuur enkele grappige foto's, dat is altijd leuk.


    Laat iets van je weten en beoordeel mijn blog!!!

    10-10-2008 om 09:02 geschreven door gilles  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Welkom !!!!


    Een interessant adres?

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs