Ik ben Klaas Colson
Ik ben een man en woon in Hasselt (Belgie) en mijn beroep is Ambtenaar.
Ik ben geboren op 09/07/1979 en ben nu dus 46 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen, reizen, avontuur, ....
agenda
Belangrijke data in mijn agenda
t.v.v. kinderkankerfonds vzw "De Kleine Prins"
22-08-2013
Sponsoring
Beste
Op dinsdag 13/08 heb ik de sponsoring overgemaakt aan de Kleine Prins. Mijn tocht heeft in totaal 7000 op gebracht.
Bij deze wil ik alle sponsors nogmaals bedanken voor hun bijdrag!!! merci!
Op 13/08 wordt mijn sponsorfietstocht afgesloten. Dan ga ik op de algemene vergadering van "De Kleine Prins" het resultaat bekendmaken. De Kleine Prinsjes zullen tevreden zijn.
Vandaag Rome!!! Vertrokken aan het meer van Bolsena voor de laatste rit. Oef! Het is weer een glooiend landschap met een temperatuur van rond de 32graden.
Bij het oprijden van het Sint-Pietsersplein werd ik letterlijk terug gefloten door de politie. Mijn mama en papa stonden er mij met open armen op te wachten. Even later de obligate foto.
Een supergevoel dat ik mijn doel heb bereikt. Ik heb er zo naar toegeleefd. Een droom gerealiseerd. Dit was enkel mogelijk met de hulp van mijn geweldige crew (ouders). Met dank aan iedereen die mij steunde!
Castellina in Chianti (Siena) - Bolsena (Orvieto) 179km
In Siena veel tijd verloren door het zoeken naar de juiste weg. Het plaatsen van bewegwijzering is niet hun sterkste punt. De wegen lijken hier op de heirbanen van in de tijd van de Romeinen. De rit is vlot verlopen. We hebben zelfs de tijd gehad om te gaan zwemmen op de mooie camping.
Morgen zullen de laatste kilometers worden bedwongen, dan rijd ik Rome binnen..
Vaciglio(Modena) - Castellina in Chianti(Siena) 223km
Deze rit ging door het mooie Toscane. De Toscaanse heuvels volgde mekaar sneller op dan verwacht. Vandaag ben ik 12u onderweg geweest om s'avonds om 9u aan te komen. Papa wilde Vinci bezoeken, de geboortestad van Leonardo Da.....
We hebben de dag afgesloten met een lekkere gelato. Mama geniet met volle teugen van dit avontuur.
Vandaag ben ik van aan het Comomeer over de Po vlakte gereden naar Vaciglio(Modena). De rit ging dus over vlakke wegen wat je normaal als gemakkelijk mag beschouwen. Helaas was er redelijk veel wind en waren de wegen in slechte staat. Wij maar klagen over putten in de weg, hier is het één en al putten waardoor ik goed moest opletten. Tot op heden heb ik nog geen pech gehad, hopelijk blijft dat zo.
Tijdens mijn middagpauze heb ik even een dutje gedaan wat mij goed deed. De vermoeidheid begint op te komen, maar ik bijt door.
De beklimming van de Splugenpas moest het hoogtepunt worden van de route, maar het weer liet het afweten. In de plaats van prachtige vergezichten zaten wij in koude(7°C) wolken. Hoort blijkbaar bij een Alpencol. Hierdoor verplaatste ik mijn middag eten naar halverwege de afdaling (ik was erg onderkoeld door de regen en de koude). Na de lange afdaling was het gelukkig 23°C.
Ik nam de overzetboot van het Comomeer. Hier ben ik een groep Engelse vrouwen tegengekomen die op vakantie zijn in deze streek Ze vroegen welk het doel en de motivatie van mijn sponsorfietstocht zijn, waarop een van de dames erg emotioneel reageerde. Eén van de vrouwen had haar kind en man verloren aan kanker.
It was very nice to see those English friends together on the Comolake.
Alweer pasta gegeten op een gezellige camping langs het meer onder Lecco.
Vandaag vertrokken in oostelijke richting. Via Bodensee en de boorden van de Rijn ben ik nu in Lichtenstein (één van de weinige landen van Europa die mijn ouders nog niet bezochten)! Halverwege een klopje gekregen vanwege tegenwind. Toch weer genoten van het landschap. Op onze camping hebben wij zicht op de bergen waar ik morgen over moet.(amaai mijn benen)
Het was een mooie rit door de Vogezen over twee cols. Deze streek heeft prachtige dorpskernen met veel kleur en vakwerk huizen. Na een lange rechte baan door een bos en langs een kanaal met dolomiet verharding, ben ik goed aangekomen in een dorpje juist achter Basel. We kamperen er langs de Rijn.
De form en de moraal zijn goed, met dank aan de crew!