Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
E-mail mij
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Winterproject 2009 - 2010
Harley Davidson Softail
24-02-2010
-- Elekentrik --
Mijn goede voornemen om regelmatig iets te posten is dus al fameus achterhaald... ma ja... sleutelen doek dan ook veel liever dan typen.
Dit gezegd zijnde... weer een maandje verder, weer een stapje verder : De elektrische kant van de zaak is ook al voor 90% gedaan, ik heb alles losgekoppeld en ben van '0' begonnen. Het grootste deel van de originele kabelboom is behouden, wel zijn het aantal gaines en vertakkingen beperkt gehouden en de kabels zo goed en zo kwaad mogelijk via een onopvallende weg naar hun bestemming gebracht. Het is zeker ook niet mijn bedoeling geweest de boel weg te werken zoals op vele "cleane" choppers al eens wordt gedaan. Gezien de bike ook functioneel moet blijven zijn pinkers, claxon,... en dergelijke ook nog behouden en ja.. dat betenkend ook extra bedrading.
De hoofdkabelboom die van de teller naar de klemmenstrook onder het zadel loopt heb ik opgedeeld in 2 stukken om een zekere symmetrie te behouden en deels omwikkeld in een spiraalband (die ik zowat overal heb gebruikt). Deze 2 kabels zullen zichtbaar blijven onder het zadel omdat er een geveerd solozadel op de motor komt en dus boven het kader zweeft.
De claxon heeft een nieuw plaatsje gekregen vooraan in het kader (hier komt wel nog een kapje over). De spanningsregelaar staat op de plaats waar het achterste remvloeistof-potje zat. De CDI blijft waar hij was
De ophangingsbeugel van de claxon die tevens een motorsteun is is aangepast waardoor hier nu de hoogspanningsbobijn hangt (vervangen door een ACCEL super coil voor betere ontsteking). Boven de bobijn is een doorgang gemaakt voor de brandstofleiding.
Het onderdrukcontact is weggewerkt onder de teller.
De bedrading van de motor-contacten en -sensoren, startmotor, relais, electromagneet is zoveel mogelijk onder de olietank verstopt.
Ook het koplampenduo heeft zijn vertrouwde plekje gevonden, de bedieningen op het stuur werden proper gemaakt en indien nodig van een laagje verf voorzien.
Een half uurke op 60°C en ... "Dinner is served"
Benzinetank en dashboard staan voorlopig even op hun plaats, maar ik heb er nog plannen mee.
Aah ja... op aanraden van de Kristof (die soms.... heeeel soms wel is een goei gedacht heeft ) heb ik de klemmen van de olieleiding wijslijk vervangen door chromé exemplaren... veel beter.
Ik verwacht deze week nog een levering uit Zweden met nieuw dashboardje, spatborden,... Als die binnen zijn plaats ik er enkele foto's van.
Het draai en freeswerk van mijn nonkel zal er dan ook tussen staan: een prachtige tandwiel spacer, spacers voor het wiel zelf, de uitgefreesde beugel van mijn achterste remklauw en begrenzers voor de stuuruitslag... stuk voor stuk perfect gemaakt waarvoor mijn dank.
Enkele fototje's van de nieuwe stukken die zijn toegekomen en de tussentijdse vorderingen
Fenders - Ruw geperste mallen die als basis zullen worden gebruikt
Three Light Oldschool Dash
De primaire overbrenging is eindelijk in orde na enkele aanpassingen aan de koppeling.
De High-performance Accel bougiekabels passen prima bij de bobijn, qua look en prestaties
Standaard "Slash-cut" dragpipes worden aangepast samen met hun ophanging, hier ga ik later nog tape omwikkelen en dempers voor maken.
Als Oliefilter heb ik gekozen voor Filter + Mount van een Norton Commando daar deze compact is en makkelijk te monteren
Dankzij de prachtige spacer die mijn nonkel heeft gedraaid voor het achterste tandwiel en de wielas is dit plaatje ook compleet: alles past zeer precies, 3mm spatie tussen band en ketting en hetzelfde tussen de ketting en de achterbrug.
Ook de stuuruitslag beperkers heeft hij mooi afgedraaid.
De originele achterste remklauw is gereviseerd en ontdaan van de zwarte verf.
Pfff... ben hier juist 1h30 bezig geweest me nen nieuwen update en opeens was alles weg. Als ik terug wa moed heb gevonden post ik nog een laatste bericht want de moto is ondertussen af