Inhoud blog
  • Melkproducten?
  • Het ontbijt
  • Maar hoe komt het nu eigenlijk dat ik afval?
  • Hoe vaak moet men eten?
  • Het principe
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Ikzelf ben 15 kilo afgevallen in 75 dagen met een bijna constant gemiddelde van 200 gram per dag. Mijn startgewicht was 101,8 kg en mijn huidig gewicht is 86,8. Ik ben 1m87 en doe sowieso al vele jaren aan sport.

    Hoe ik ben afgevallen zonder dieet.
    Mijn succesvolle ervaring.
    28-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maar hoe komt het nu eigenlijk dat ik afval?
    In het bericht met betrekking tot 'het principe' was ik een belangrijke vuistregel vergeten te vermelden.

    Hoe komt het nu dat ik eigenlijk vet verlies?

    Welnu, in dat bericht kon je lezen dat je je als man moet beperken tot een inname van ongeveer 2000 kcal(hier eenvoudig weg vaak calorieën genoemd) en dat je je als vrouw moet beperken tot 1800 kcal per dag.

    In werkelijkheid heeft een man ongeveer 2400 kcal per dag nodig en een vrouw 2200 kcal.  Met die opname zal het lichaam niet verzwaren, maar ook niet verlichten.  Het lichaamsgewicht zal stabiel blijven.  Neem je meer dan die calorieën op per dag zal je verzwaren, neem je er minder op, zal je verlichten.  Het is echter niet verstandig om je calorie-inname drastisch te laten zakken tot bijvoorbeeld slechts 1000 calorieën per dag.  Het lichaam houdt dit even vol, maar je gaat er gek van worden, het lichaam zal sowieso weerwraak nemen.  Voor enkele dagen, zelfs weken, kan je je lichaam 'te kort doen', maar het lichaam gaat dit sowieso terug willen ophalen.  Ofwel wordt je flauw, duizelig en slechtgehumeurd, dit heeft te maken met een wisselende bloedsuikerspiegel(die moet je zo gelijk mogelijk proberen houden, dit bespreek ik later in de blog), ofwel zal je een 'vreetaanval' krijgen, zoals ik het noem en zal je alles opeten wat je tegenkomt.

    Daarom moet je je kacheltje rustig brandende houden met voldoende brandstof!(lees: eet om de 3 uur)

    Om 1 kilo(1000 gram) vet te verliezen, moet je lichaam 7000 calorieën verbranden.  Als je dus als man elke dag 2000 kcal opneemt in plaats van de 2400 kcal om stabiel te blijven, zal je lichaam 400 kcal te weinig gehad hebben.  Die 400 kcal deel je door 7 en je weet onmiddellijk hoeveel vet je op die dag bent verloren.  400/7 is 57 gram.  Indien je je dus beperkt tot 2000 kcal als man, of 1800 als vrouw, zal je dus zonder inspanning 57 gram vet per dag verliezen. 
    57 gram vet per dag lijkt niet veel, maar op 30 dagen verlies je zo al snel 1.7 kg zonder moeite, want als we eerlijk zijn is 2000 kcal nog steeds meeeeeeer dan genoeg.
    Stel u voor dat je die 57 gram gedurende 6 maanden zou volhouden, dan ben je 10.5 kilogram kwijt in 6 maanden zonder ook maar 1 meter aan sport te doen.

    In het volgend bericht bespreek ik zoals beloofd 'mijn ontbijt'.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!