Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    nissanskyline

    11-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De Nissan Skyline (スカイライン in het Japans) is een lijn van compacte auto's die oorspronkelijk geproduceerd door de Japanse autofabrikant Prins Motor Company te beginnen in 1957 en vervolgens door Nissan na de twee bedrijven fuseerden in 1966. Het is momenteel beschikbaar in zowel coupe, sedan of carrosserievormen, en zijn het meest bekend door hun ronde remlichten, met de wagen vorm wordt gedropt in 1989 met de introductie van de R32-platform. Momenteel is er een soort ECR33 GTS25-T is de were

     
     
    Iteraties R30 tot R35 van de Skyline zijn nog steeds populair tuner auto's voor Japanse auto liefhebbers uit de jaren 1980 tot vandaag, met name met de beschikbare functies, zoals rechte-6 motoren, turbo's, en de high-performance GT-R trim. [1] Hoewel niet verspreid in de Verenigde Staten, de Skyline's bekendheid in video games, films en magazines resulteerde in veel van dergelijke auto's die daar worden ingevoerd van 1999 tot eind 2005, na Motorex petitie de National Highway Tra
     
     
    De 11e generatie Skyline (V35) was een belangrijk keerpunt voor de naamplaat, omdat het de Skyline het handelsmerk van de kenmerken vallen, zoals de rechte-6 motor en turbo, uiteindelijk gescheiden van de GT-R in zijn eigen lijn, en verhuisde naar V6-motor tijdperk, dit besluit, dat later uitgebreid tot alle Skylines. Nissan besloten om de Skyline voor de luxe-sport marktpositie, terwijl haar platform-mate, de 350Z, nieuw leven ingeblazen de Z-lijn van pure sportwagens. [5] De V35 was de eerste
     
     
    11 april 2010 zag een wereld record voor de grootste ooit Nissan Skyline te ontmoeten en de meest officieel erkende ooit op een circuit in het Guinness Book of World Records. Dit vond plaats op Silverstone, Verenigd Koninkrijk op de IST event

    11-01-2011 om 15:34 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nissan r32  Nissan r33

     Nissan r34      Nissan r35                                                

    14-12-2010 om 11:54 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    http://www.streetfire.net/video/nissan-skyline-r34-1300-hp-top-speed-runs_206024.htm 
    nissan skyline r34 1300

    14-12-2010 om 11:04 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    http://www.youtube.com/watch?v=EVbKrtLy8Iw&feature=player_detailpage

    12-12-2010 om 12:51 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:http://www.youtube.com/watch?v=EVbKrtLy8Iw&feature=player_detailpage
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     nissan skyline

    12-12-2010 om 12:47 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Formaat : 499 x 375
    Type :73KBJPE

    07-12-2010 om 16:00 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     mijn droom auto

    07-12-2010 om 15:51 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nissan Skyline

    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
    Ga naar: navigatie, zoeken
    Nissan Skyline R34 GT-R V-spec

    De Nissan Skyline is een automodel van het Japanse merk Nissan.

    Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was feitelijk voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kunnen de R33/R34 GT-R vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals de E60, M5 en S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's. Onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragacceleratie van 0 naar 300 km/h in 7,5 seconden. Om in concrete bewoordingen te treden: de Heat Treatments Drag Skyline GT-R werd door Reece McGregor uit Nieuw-Zeeland gereden op kwart mijl in 7:57 seconden met 305,96 kilometer per uur.

    Desbetreffende records daarvan worden geleverd door (gn.) RB26DETT ("The engine of the year 1995, 1996, 1997"), welke van origine voor de rally/racerij ontwikkeld was. Dat blijkt ook uit het feit dat de Skylines 50 keer achter elkaar de JGTC-kampioenschappen domineerden (1ste, 2de, 3de plaatsen). De JGTC gelden in Japan als de belangrijkste racetoernooi. In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook onverwijld de 24-uursrace op het Spa-Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger', zo bepaalde de voormalige bedrijfsleiding. Dit bleek een misstap van formaat. Niet veel later werden ze opgeslokt door Renault Groep.

    Wegens de wetgeving van de Japanse regering werd dit motorblok vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk's standaard aan het vliegwiel. Hierbij werden de huidige Skylines relatief makkelijk stock op te voeren (vermogens ver boven de 800 AWHP's zijn geen uitzondering, integendeel). Ook het onderstel en de aandrijving waren toentertijd opmerkelijk, daar deze auto onder andere beschikt over vierwielbesturing (S-HICAS) en computergestuurde aandrijvingsverdeling (de door Nismo vervaardigde ATTESA-ETS Pro), deels afhankelijk van omstandigheden. Hiermee was het niet alleen mogelijk om enkel voor/achterzijde onafhankelijk te bepalen. Sterker: het werd per wiel geregeld, wat vooral het bochtengedrag en grip ten goede komt. Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het toonaangevende automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk's sterke JUN R33 belabelde Jeremy Clarkson het als 'de auto met de meeste grip en beste weggedrag'.

    Het eerste Skylinemodel is de CCR21 GT-2000. De laatste fabrieksaf Skyline (dato 1999) was de GT-R BNR34 V-Spec II. De Skyline modellen werden destijds alleen in Japan, Engeland, en Australië verkocht. Een van de grootste nadelen die genoemd zijn, is dat hij enkel als right steer-constructie leverbaar is. Dit vanwege zijn aparte motorconstructie en ATTESA-ETS Pro aandrijvingssysteem.

    De lijst van BNR34-modellen in chronologische vorm (fabrieksaf geleverd), m.b.t. onderstel, besturing en diens aandrijving;

    • GT-R
    • GT-R S-spec
    • GT-R V-Spec
    • GT-R V-Spec II
    • GT-R V-Spec N1
    • GT-R M-spec
    • GT-R V-Spec II Nür
    • GT-R M-Spec Nür
    • GT-R R-tune (vervaardigd door Nismo)
    • GT-R Z-tune (vervaardigd door Nismo)

    De BNR-34 GT-R Nismo Z-tune werd niet af fabriek geleverd. Nismo heeft als allerlaatste Skyline GT-R met RB26 motor een serie van 20 Z-Tune's gebouwd. Deze zijn gebouwd in 2005, echter toen werd de R34 Skyline al niet meer gebouwd. Voor deze serie heeft Nismo 20 goede gebruikte Skyline's gekocht en deze met hoogwaardige raceonderdelen opgebouwd.

    De RB26DETT die in de R32 en R33 GT-R's-series nestelt. De RB26DETT uit een R34 heeft een rood kleppendeksel.

    Toelichting van de afkortingen in RB26DETT:

    RB: Motorserie (in tegenstelling tot wat veel mensen denken staat dit niet voor 'Race breed/racebred')

    26: Displacement, afgeleid van de cilinderinhoud (2568 cc)

    D: Variabele kleppensysteem DOHC

    E: Elektronische multiport brandstofinjectie

    TT: Twin Turbo, in dit geval Garett GT28RS turbochargers


     

    07-12-2010 om 15:37 geschreven door gaetano  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Archief per week
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs