Deze woensdagmorgen was toch iets speciaals... Heel wat kinderen kwamen in een sportieve outfit de schoolpoort binnen.
Waarom vinden jullie sporten gezond?
Bavo: Je krijgt er spieren van Noor: Je wordt niet dik. Anaïs: Je lichaam komt in beweging, ritmegevoel, alles wat je nodig hebt. Sibai: Je beweegt dan veel en dat is gezond. Famke: Je bent veel buiten. Darwon: Je wordt er fit van!
Tijdens de lessen wero doorlopen we de de periodes uit de eeuwenband. We vergelijken ook de school vroeger en nu. De grootouders van Anaïs kwamen vertellen over hun schooltijd. Wat was alles anders toen! We vonden het heel interessant. Dank u wel, oma en opa van Anaïs!
Marijn: Ik vond het leuk om te beginnen met sport. Jordi: Honkbal: We begonnen gemakkelijk en dan werd het alsmaar moeilijker. Tijdens de wedstrijd is onze ploeg gewonnen. Margo: We zijn vandaag begonnen met taal en rekenen, dat was minder leuk. Na de pauze was het hockey. Shakira: Na het eten mochten we vrij spelen. Valerie: We vertrekken s' ochtends met de bus. Ik had gedacht dat de sporten moeilijk zouden zijn, maar het was fantastisch! Loïc: Olypmisch Spel was een toffe combinatie van sport en spel. honkbal was echt mijn ding. Ik zal goed slapen vannacht. Thomas: na het middageten speelden we honkbal. Eerst gebruikten we een tennisracket, daarna mochten we slaan met een knuppel. Atimo: Toen ik vanochtend wakker werd, dacht ik: Joepie weer sportdag! het werd weer een supertoffe dag! Julie: De hele klas oefent aan move tegen pesten. Het was een zeer leuke dag! Kylie: Tijdens honkbal heb ik zelfs 2 homeruns gelopen. Jorunn: De eerst dag was super! We hebben leren badmintonnen en hockey spelen. Sharaya: Vandaag hebben we veel beleefd. Honkbal was leuk, maar wel een beetje moeilijk met de knuppel. Sharissa: Eerst hadden we Olympisch Spel. Het was niet alleen tof, maar ook leerzaam.
Zoals ieder schooljaar spelen de leerlingen uit het 4de leerjaar de toneeltjes van Robbie tijdens de advent. Ze acteerden iedere week heel enthousiast voor de lagere klassen. Van podiumvrees was er niks te merken. Bravo voor jullie knappe acteerprestaties!! Hier kun je enkele foto's zien van onze repetities.
Tijdens de lessen muzische vorming maakten de leerlingen uit het 3de en 4de leerjaar een orgineel verkeersparcours. Op strapdag werd onze schoolstraat een autoloze straat. Al heel vroeg die morgen tekenden de leerlingen hun parcours uit met stoepkrijt. Natuurlijk moesten we dit even uittesten. Super! Ook tijdens de speeltijd mochten we voor deze ene keer op straat spelen. En in de namiddag namen we deel aan een circusactiviteit op het Kerelsplein. Het was een vermoeiende, maar heel leuke strapdag!
In het werothema 'De nacht' kwam het onderwerp 'nachtwerk' aan bod. De zus van Shakira en de mama van Isabeau waren bereid om naar de klas te komen om te vertellen over hun job. Hartelijk bedankt!! Het was een boeiende namiddag.
1. We zoeken een leuk, maar onbekend sprookje. 2. Dit sprookje stellen we voor aan de klas. Zo leren we ook andere sprookjes kennen. 3. De juf kiest 3 sprookjes die we moeten uitbeelden in een toneelstuk.. 4. We worden in groepjes verdeeld. Iedereen kiest een rol waar hij/zij zich goed bij voelt. 5. We brengen voorwerpen, kostuums en decorstukken mee. 6. In de turnzaal wordt er hard geoefend. 7. Als afsluiter geven we een voorstelling aan het 3de leerjaar. We kregen een groot applaus!
Maandag Vandaag was het de eerste dag van onze sportweek. De bus bracht ons naar de sporthallen van Beveren. Het was een dag vol sport, maar ook wat les. (Simon) Eerst was er les. Na de pauze was het aan ons om het fitness-circuit af te leggen. 's Middags speelden we een memory-spel en daarna kregen we het laatste spel van de dag: ringstick. Het was heel leuk! (Anouk)
Dinsdag Vandaag stond tennissen, badminton en hockey op het programma. De sportjuf legde ons uit wat een back-hand en fore-hand betekende. Zo wisten we ook hoe we onze racket moesten vasthouden. (Miguel) In de namiddag hebben we hockey gespeeld in 3 groepen. Daarna hebben we ventjes geknutseld in muzische vorming. Het was terug een superleuke, sportieve dag! (Margaux) De soep en boterhammen waren lekker. Hockey is suprtof! De knutselactiviteit was leuk. En toen moesten we helaas met de bus weer naar school. (Louis)
Woensdag Een halve dag in de sportweek, dan kunnen we wat tot rust komen. Joepie! De dag begon met speelse sporngen, dat was heel moeilijk. (Isabeau) De derde vermoeidende dag van de sportklassen. Eerst stapten we uit de bus. De les speelse sprongen was heel leuk, maar erg vermoeiend. Ik was blij toen het pauze was. (Lune)
Donderdag Deze morgen begonnen we met dansen. Dat vonden de meisjes tof. Na het dansen pakten we onze zwemzak en gingen we naar het zwembad. (Lore) In het zwembad mochten we eerst zwemmen, de andere helft mocht je spelen. Dan was het tijd om lekker te eten. In de namiddag was er weer sport: eenentwintigen. Superleuk! (Julie) Het dansen vond ik zelf saai. Zwemmen was leuker dan gewoonlijk. Tijdens het groot spel kon ik me echt even uitleven. Allemaal op de kleine bus naar huis. (Yoran)
Vrijdag De laatste dag van de sportweek. In Beveren begon het 4de met taal. Na de les was het voetbal. (Niels) In de namiddag mocht het 3de en 4de samen circusspelen oefenen. Na het circus bedankten we juf Evi en juf Paya voor hun werk. (Casper) Om de week af te sluiten hebben we voor de juf een mooie slinger gemaakt. Ze heeft ons verrast met een leuk armbandje. Het zou voor mij iedere week wel sportweek mogen zijn. (Viktor)