Lees de 2 artikelen en beantwoord de vragen daar na. resultaten
gevonden.
Tibet De Tibetaanse Autonome Regio ligt in Azie en grenst aan Bhutan, Nepal,
India, Birma en China. Tibet... HAVO/VWO 1, 2
en 3/Aardrijkskunde/Werelddelen en landen/Azië/Tibet
Nepal Nepal is een land in Azie en ligt tussen India en Tibet. Van de tien hoogste
bergen ter wereld... HAVO/VWO 1, 2 en
3/Aardrijkskunde/Werelddelen en landen/Azië/Nepal
Boeddhisme Het boeddhisme is vijfentwintighonderd jaar geleden in India ontstaan.
Boeddhisten volgen de leer... HAVO/VWO 1, 2 en
3/Levensbeschouwing/Boeddhisme
Tibet wordt sinds 1950 bezet door China. In 2008 kwamen de Tibetanen massaal
in verzet tegen de... VMBO 1 en
2/Aardrijkskunde /Landen/Tibet
China De Volksrepubliek China is een heel groot land. Het heeft van alle landen in
de wereld de meeste... VMBO 1 en
2/Aardrijkskunde /Landen/China
China China: een van de grootste landen ter wereld. De economie van China groeit
heel erg snel: ook in... VMBO 3 en
4/Aardrijkskunde/Werelddelen/Azië/China
Lesopzet : digitale els . vakdiddatiek maatschappijleer.
Uit : artikel verkregen via Blackboard: Technologie in de maatschappij vakken zijn : wiki"s, digitale documentaires, online games, GIS. Bij maatschappijleer is een didactische aanpak : - Giving : kennisoverdracht directe instructie - Prompting : interactie van de ll met de inhoud van de leerstof staat centraal en de docent is meer coaching bezig - Making : door het maken van een product laat een ll zien hoe hij de leerstof begrijpt.
Fase 1 kennisoverdracht : directe instructie leren van woorden. Werkvorm interactieve powerpoint presentatie. In de presentatie kunnen de ll de betekenis leren door een toets. Zij kunnen goed of ffout indrukken. Voor de presentatie maken zijn een webspin.( dit wil ik digitaal laten doen). De webspin moet de aanwezige kennis activeren, misvattingen corrigeren en aan sluiten bij aanwezige kennis
Fase 2 Promting: interactie van de ll met de inhoud van de leerstof. De leerlingen gaan op de computer informatie opzoeken. Zij zoeken standpunten, fotomateriaal, kennis over 5 themas. Internet is nodig in de klas.
Fase 3 Making; Tot de lessen reeks behoort het zelf maken van een product ( bv powerpoint presentatie. werken in groepen aan een tentoonstelling. ( dat is het product). Het product moet aan diverse voorwaarden voldoen: 1. Het product word gepresenteerd middels een powerpoint presentatie. In deze fase leren de ll. omgaan met informatie en structureren van informatie. ( zij mogen van internet gebruik maken). 2. De presentatie of tentoostelling kan door middel van een powerpoint presenatie of een tentoonstelling of door het maken van een film.
Zij leren een vaardigheden tijdens de lessen, presenteren. Het leren presenteren is een vaardigheid die ik vooraf behandel. Hierover krijgen zijn een voorbeeld te zien. Waar moet een goede presentatie aan voldoen. Ik maak gebruik van een youtube-film om ze deze vaardigheid te laten zien ( een vaardigheid word voorgedaan). Wij bespreken klassikaal de film.
Keuzes : bij overdracht kennis: woordspin en powerpoint en klassikieke toelichting en woordenlijst bij interactie met de stof: stemwijzer gebruiken op internet. Zoeken van standpunten van polititeke partijen op internet. Bij fase 3 : presentatie van een eigen politieke partij middels : een powerpoint presentatie of via een zelfgemaakte film opname waarin zij hun politieke partij lanceren.
Ik ben Mildred Marijke.
Ik ben een vrouw en woon in Dronten () en mijn beroep is Docent.
Ik ben geboren op 00/00/0000 en ben nu dus 2025 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lezen, wandelen en tuinieren.
Op deze blog,plaats ik alleen zaken die betrekking hebben op onderwijs.
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek