Eigenlijk was gisteren de eerste dag van onze weg naar het eindproduct. Gisteren kregen we de gelegenheid om even te brainstormen, maar de meeste ideeën waren toch niet zo interessant. Uiteindelijk hebben we dan maar besloten om er een nachtje over te slapen. Tegen vandaag gingen we allemaal eens zoeken naar een geschikt onderwerp.
Vandaag is het dag 2 en onze plannen hebben eindelijk vorm gekregen. Doordat één van onze leden het idee opperde om een parodie op de sketch 'Schampers' (van Chris&Co) te maken en dit te gebruiken om het thema seksualiteit aan te brengen, kwamen we op een ander idee. Het leek ons namelijk leuker om het commercieel programma 'Mythbusters' als inspiratiebron te gebruiken. Hierin worden broodjeaapverhalen getest om te ontkrachten of juist te bevestigen. Wij willen dus onze versie maken die geschikt is voor leerlingen.
Wat is nu ons idee? Wij gaan een aflevering maken van het programma "The mad scientist", een wetenschappelijk programma dat door ons verzonnen en gemaakt wordt. In deze aflevering gaan we testen wat het effect is van mentos muntjes in cola en we gaan ook eens testen hoe we dit kunnen gebruiken om je vrienden of als leerkracht, je leerlingen beet te nemen. We gaan deze aflevering zelf spelen en zelf filmen.
Dit filmpje is niet het enige dat we hebben bedacht. De opdracht was namelijk dat we zoveel mogelijk multimedia moesten gebruiken. Daarom hebben we vandaag deze blog aangemaakt. Ook gaan we foto's maken van alles wat we doen en deze foto's verwerken in een powerpoint. Deze foto's horen dus ook bij 'The making of ...'
Alles wat we hebben gemaakt gaan we bundelen in één powerpoint. Hierin gaan we dus de foto's en de blog zetten bij 'The making of ...' en het filmpje zelf.