Vandaag deel ik voorschriften over boekmarketing met je. Ze helpen je door de slushpile van uitgevers te glippen, zodat jouw manuscript wel gepubliceerd wordt
Voorschrift 1: Heb je lezer lief als je boek.
Ken je lezer, dien je lezer en luister naar je lezer.
Voorschrift 2: Je schrijft voor je lezer, niet voor jezelf
Kill your darlings en schrijf eerst de flaptekst
Voorschrift 3: Volhard in je ambacht.
Lees goede boeken, lees boeken over het ambacht en bespreek je werk.
Voorschrift 4: Meten is weten.
Data is je leidpunt in de boekmarketingwereld.
Voorschrift 5: Boor geen bron zolang je dorst hebt.
Temporiseer, budgetteer en zeg je baan nog niet op.
Voorschrift 6: Zorg dat je eigenaar bent van je platform.
Wees eigenaar van je website en van je maillijst.
Voorschrift 7: Weeg alle opties af voor je de portemonnee trekt.
Weeg je optie af en hou je kosten bij.
Voorschrift 8: Omring jezelf met snuggere auteurs.
Hoe slimmer je auteursvrienden, hoe beter.
Voorschrift 9: Publiceer vooral je eerste boek niet als eerste.
Je schrijft een megahit of een blindganger. Stop nooit met schrijven.
Voorschrift 10: Blijf trouw aan jezelf om een zo sterk mogelijk auteursmerk te bouwen.
Alleen zo laat je je auteursmerk groeien.
|