Foto
Zoeken in blog

Foto's
  • Al mijn foto's
  • Andere AFSers
  • Simon in Nieuw Zeeland
  • Saar in Nieuw Zeeland
  • Jonas in Argentinië
  • Joris in Ghana
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fjos
    www.bloggen.be/fjos
    Sara in Nieuw Zeeland
    Dagboek van Sara
    28-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.40 hour famine!

    Hoi,

     

    Vorige week dinsdag hebben  we met SLP een hoogte parcours gedaan. Daar zaten wel enkele leuke activiteiten tussen. Van op een platform naar een trapeze springen of ‘the flying kiwi’ (hierbij hang iedereen vast aan 1 touw en dat touw hangt ergens in een boom. Een iemand loopt de ene kant uit en al de rest loopt de andere kant uit en dan vliegt die ene persoon de lucht in). Dit was ook om de klas sfeer te vergroten.

    Woensdag was het een gewone schooldag en na school heb ik mijn eerste badminton wedstrijd gespeeld. Ik zit in een nogal lage categorie en ik had met 21-2 gewonnen (en die 2 punten kwamen omdat ik mijn opslag gemist had). ’s Avonds hadden we een gezellige filmavond en was Heide (Finland) en een hoop andere kiwi’s blijven slapen. Dat was wel fijn.

    Donderdag was het een pedagogische studiedag. In de voormiddag samen gezellig ontbijten. Gilly was ook nog langsgekomen omdat ze een beetje problemen had met statistiek (en we hadden daar vrijdag een belangrijke test van) en dan heb ik haar maar wat geholpen. In de namiddag ben ik nog maar eens met Roland naar ’t stad gegaan om nog wat Engels te leren.

    Vrijdag was een normale dag (met een statistiek test) en ’s avonds ropeskipping, deze lessen zijn echt super tof. Vrijdag avond ben ik ook begonnen met de 40 hour famine. Dit betekend dat je iets niet kan doen 40 uur, ik heb 40 uur niet gegeten. De bedoeling is dat je dan zo veel mogelijk sponsors vindt en dit geld gaat dan naar het goede doel. ’s Avonds een beetje gaan rondrijden en Christchurch verkennen met Kate en James om mijn gedachte van eten te houden.

    Zaterdag niet al te veel gedaan behalve honger lijden. Ik ben wel gaan turnen, dit was wel goed om mijn gedachten van eten te houden. Zondag heb ik niet veel meer gedaan behalve gegeten... Lekkere pannenkoeken voor ontbijt.

    Maandag, dinsdag en woensdag waren normale schooldagen. Ik heb T-shirts binnengedaan om te laten bedrukken voor de ropeskipping en ik ben voor de rest vrij veel naar de gym gegaan.

    Vandaag was het begin van de examens (2 dagen en maar voor bepaalde vakken...) Ik had een SLP examen, namelijk de bieptest en andere sportproeven. Morgen heb ik nog meer SLP en ook nog een statistiek examen.

     

    Sara x

    28-05-2009 om 11:10 geschreven door Sara  


    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wacky Week

    Hoi,

     

    Deze week was het Wacky Week, we moesten ons elke dag verkleden in een nieuw thema, maandag was het beroepen, maar is had wel iets beter te doen maandag.

     

    Eindelijkwas het zo ver, stage challenge! Het was een super leuke dag! We waren de hele dag aan het roepen en zingen om onze school aan te moedigen, maar ook om andere scholen aan te moedigen omdat daar een prijs voor was. Het was ook leuk om te zien hoe alle andere scholen hun dans eruit zag. We hadden (behalve belichting) alle prijzen gewonnen waar we voor gingen. Wij hebben de awards voor stagecrew, set, make-up, kleding, ... (hier kon meer dan één school in winnen) Maar we hebben ook de twee belangrijkste prijzen gewonnen, namelijk de spirit award, dit was voor het aanmoedigen van de andere scholen, vriendelijkheid onder elkaar, ... En dan natuurlijk de over all prijs. Dat was wel super! Iedereen begon te gillen enzo toen ze zeiden dat we gewonnen hadden!

     

    Dinsdag was het tijd om terug gewoon naar school te gaan, maar iedereen was nog super blij dat we stage challenge gewonnen hadden! Dinsdag was het thema Past/Future. Ik had me verkleed in een jaren 80 meisje.

    Woensdag was het thema monocolour, geel was mijn kleur. Donderdag begonnen met pannenkoeken en samen verkleden. Het thema was piraten, cowboys en indianen. Ik was de beste piraat ooit. Volledig met en zwaars, message in a bottle/rum fles en houten been! ’s Middags lekker souvlaki gegeten voor lunch. Vrijdag, laatste dag van wacky week. Het thema was in je wildste dromen. Ik was verkleed als een jongen. Na school nog wat ropeskipping les gegeven.

     

    Zaterdag was het een rustige dag, hoofdzakelijk voor mijn Engels examen geleerd. In de namiddag gaan turnen. ’s Avonds hebben we met AFS de gondola (eitjes van op skivakantie) genomen en daarna allemaal gezellig ‘fish and chips’ gegeten en een filmgezien. Zondag ben ik eerst een cadeautje voor een zeer niet belangrijke jongen gaan kopen (ja Simon dat ben jij) en dan naar het stad gegaan om met Roland nog wat meer te leren voor het examen.

     

    Vandaag was het een normale schooldag. Morgen gaan we met SLP een touwenparcours doen. Hopelijk regent het niet te hard en is het plezant.

     

    Sara x

    18-05-2009 om 11:29 geschreven door Sara  


    10-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk, druk, druk, ...

    Hoi,

     

    Het is hier nogal druk geweest, maar morgen is het gedaan met de drukte! Stage Challenge heeft zo ongeveer mijn vorige twee weken over genomen, maar morgen is het de grote dag! Hopelijk winnen we!

     

    Maar beginnen bij het begin! Vrijdag lang, lang geleden, toen het nog vakantie was, gaan repeteren voor Stage Challenge. ’s Avonds gaan schaatsen met de andere AFS’ers. Was wel gezellig! Het was ook wel grappig om degene die nog nooit geschaatst hadden te zien vallen... ’s Avonds dan allemaal samen ergens blijven slapen. De volgende ochtend zeer vroeg was het ANZAC-service. Dit is een herinneringservice voor alle Australische en Nieuw-Zeelandse gesneuvelden in alle oorlogen. Ik moest een soort bloemenkrans op het monument gaan leggen. Ze hadden mij gevraagd omdat ik van Vlaanderen ben en ‘In Flanders fields were the poppies blow’. Poppies/Klaprozen zijn het logo voor ANZAC.

    Zondag ben ik begonnen met studeren voor het examen Engels dat ik ergens in juni ga doen.

    De volgende week was de eerste week terug school. Elke dag na school repetitie voor stage challenge en soms nog in de middag. Vrijdag na school ben ik terug begonnen met ropeskipping lessen. Zaterdag was het van 9 tot 5 stage challenge repetitie. ’s Avonds was er een feestje, we moesten verkleed gaan als onze favoriete sportheld. Ik was verkleed als Justine en Kim. Zondag was het een rustige relaxdag. ‘s Avonds was er een gigantisch saaie en nutteloze AFS vergadering.

    Deze week was het nog drukker! Nog steeds Stage Challenge elke dag na school, maar nu ook elke assembly voor school. Dit betekend veel vroeger opstaan omdat we op tijd op school moesten zijn om onze outfit aan te doen enzo. Dinsdag moest ik de veldloop lopen van school voor SLP. Omdat ik bij de eerste 20 was van de laatste 3 jaar mag ik naar de Canterbury veldloop (Provinciale veldloop). Er waren maar 21 meisjes dus het was niet zo erg moeilijk om bij de eerste 20 te zijn. Vrijdag terug ropeskipping les gegeven. Gisteren weer een hele dag generale repetitie voor stage challenge. We hebben ook een optreden voor de ouders gegeven. ’s Avonds ben ik gaan turnen, ik ga binnen enkele weken een recreatieve wedstrijd doen met de school. Het was wel eens leuk om nog eens te gaan turnen. Vandaag een vrij drukke zondag. Eerst (in de regen) naar de hockey van de Burnside jongens gaan kijken, dan gaan shoppen voor T-shirts voor de ropeskipping, dan cupcakes gemaakt voor morgen en dan ’s avonds naar een film gaan zien. Het was een Duitse film,was wel een goede film. Het was in een zaal met elf zetels, lekker gezellig.

     

    Hopelijk doen we het goed morgen op Stage Challenge. Er staan nog veel nieuwe foto’s online en hopelijk komen de Stage Challenge foto’s ook snel.

     

    Sara x

    10-05-2009 om 12:49 geschreven door Sara  




    Foto

    Inhoud blog
  • Laatste weken...
  • Laatste vakantie in Nieuw-Zeeland
  • Australië, Gold Coast, Surfers Paradise
  • Rugby!
  • Big Gary’s Big Dog’s !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • happy
  • Groetjes uit Lokeren (Belgie)
  • eeeejkes
  • helloooooooooo
  • bedankt !

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres hier:


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs