Foto
Zoeken in blog

Foto's
  • Al mijn foto's
  • Andere AFSers
  • Simon in Nieuw Zeeland
  • Saar in Nieuw Zeeland
  • Jonas in Argentinië
  • Joris in Ghana
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    stien
    www.bloggen.be/stien
    Sara in Nieuw Zeeland
    Dagboek van Sara
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ropeskipping en cricket!

    Hoi,

     

    Het was een super week! Maandag begonnen met in de senior assembly mijn ropeskipping kunsten te laten zien. Iedereen was echt super verrast dat ik dat bedoelde met ropeskipping. Ik heb de hele week complimentjes gekregen van leerlingen, maar ook van leerkrachten! Maandag avond terug gaan werken in de hockeyclub.

    Dinsdag was het South assembly (mijn vroegere ‘division’). Mijn eerste les in de schoolband. Ik was een beetje verloren tussen alle instrumenten, volgende week beter! Voor de rest was het een vrij normale dag.

    Woensdag begonnen met de North assembly (de laatste assembly). Het was ook ‘wear pink, stop bullying’ dag. Echt super grappig! Iedereen met roze T-shirts, broeken, slippers, haarbanden, oude trainingspakken, strakke leggings, ... In de namiddag Touch. Deze keer hebben gewonnen met 9-0. Ik heb zelfs een try gescoord. ’s Avonds ben ik met Wendy, Gary en Anais (Swiss) naar de cricket gaan kijken! India vs New Zealand. NZ heeft gewonnen! Ik begin cricket nu eindelijk te begrijpen dus het was wel plezant.

    Donderdag had ik mijn ropeskipping meeting tijdens de lunchpauze. Er waren rond de 30 studente van alle jaren. Dus vanaf volgende week begin ik op maandag en donderdag met ropeskippingles. Na school was er een BBQ georganiseerd voor alle internationale studenten. Dat was wel gezellig. ’s Avonds ben ik nog met Kate haar GSM gaan laten maken. Toen we terug wilde vertrekken wilde de auto niet meer starten. Er was blijkbaar iets mis met de batterij.

    Vrijdag was het een rustige plezante schooldag met leuke spelletjes tijden de lunchpauze. ’s Avonds naar de bibliotheek in ’t stad gegaan omdat ik 2 taken heb waarvoor ik serieus wat moet opzoeken. Er waren ook nog 2 vrienden van Wendy en Gary komen eten.

    Vandaag ben ik in de voormiddag naar de gym gegaan en voor de rest ene beetje aan het relaxen.

     

    Ik ben wel benieuwd hoe de ropeskipping lessen gaan meevallen hopelijk loopt dat allemaal zeer vlotjes!

     

    Sara x

     

    PS: Foto’s van ropeskipping, pinkday en cricket staan online!

    28-02-2009 om 03:21 geschreven door Sara  


    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van alle sporten door elkaar.

    Hoi,

     

    Deze week ging vrij snel voorbij, eindelijk weet ik waar al mijn klassen zijn en wie er in mijn klas zit. Ik heb toch nog een vak veranderd. Outdoor Education is nu Calculus. Ik vond Outdoor Ed niet zo leuk. Calculus is ok, ik heb alleen de slechtste leerkracht van de hele school denk ik. Het enige vak waar ik blij ben dat het alleen maar herhaling is.

    Maandagavond terug gaan werken in de hockeyclub.

    Woensdag was het ‘swimmingsports day’. Iedereen die wilde racen kon meedoen. Ik moest helpen omdat ik in SLP zit.

    Donderdag was het ‘athletics day’. Zelfde systeem, iedereen die wilde meedoen in één van de onderdelen van atletiek kon zich inschrijven en meedoen. Ik moest weeral helpen. Vrijdag zou normaal gezien ook atletiek moeten geweest zijn, maar dat is verplaats naar volgende week door de regen.

    Mijn trompetleerkracht heeft gevraagd of ik in de band wil spelen en ik heb maar ja gezegd. Ik weet niet goed wat ik ervan moet verwachten maar hopelijk valt dat allemaal goed mee!

    Woensdagnamiddag had ik mijn eerste touch wedstrijd. Ik kende de regels nog niet volledig dus de eerste helft was vrij verwarrend. Maar in de tweede helft begon ik het door te krijgen. Touch is een sport dat ze puur voor plezier spelen op school, dus ze trainen hier niet voor. De wedstrijden zijn wel tegen andere scholen.

    Donderdagmiddag in een van de sportzalen op school gaan trainen voor mijn demoke ropeskipping op de assemblies. Ik ga hier op school ropeskipping lessen geven (als er mensen geïnteresseerd zijn).

    Vrijdag na school scones gemaakt met Kate en James.

     

    Zaterdag was een vrij rustig dagje. In de namiddag een beetje gaan shoppen met Kate. Ik heb de warmste sloeffen gekocht! Zalig! Zaterdagavond zijn Gilly en Abbey nog eventjes langs gekomen.

    Vandaag was het eindelijk nog eens een zonnige dag. In de voormiddag naar de gym gegaan en nog een beetje voor mij ropeskipping geoefend. En dan ben ik in de namiddag met Kate, James en Billy naar ’t stad gegaan, nog een beetje meer shoppen en daarna ‘fish and chips’ gaan eten op het strand.

     

    Ik ben een beetje zenuwachtig voor al dat ropeskipping lesgeven, maar hopelijk valt dat allemaal wel mee en zijn er genoeg geïnteresseerden!

     

    Sara x

    22-02-2009 om 07:59 geschreven door Sara  


    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Year 13 Study is awesome!

    Hoi,

     

    School gaat rustig zijn gangetje. Ik heb design verwisseld met New Zealand History. We hebben daar echt een super goede leerkracht voor en aangezien dat we dat vrijdag het laatste uur hebben is het cakeday! Dit is er voor te zorgen dat er toch nog mensen komen. (spijbelen is hier te gemakkelijk...) Ik ga waarschijnlijk ook outdoor education veranderen, maar ik weet nog niet goed naar wat.

    Studie dit jaar is echt suuuuper plezant. We kunnen naar huis gaan en doen wat we willen of rondhangen in de ‘common room’ , een zaal alleen voor de year 13 studenten.

    Ik heb mij ingeschreven voor Touch Rugby en voor de sleecties voor het badminton team. Maar ik weet niet of ik wel goed genoeg ben, met al die Aziaten hier weet je nooit. Ik ga binnen een week ook beginnen met ropeskipping lessen. Ik moet de week na volgende week in de assemblies ropeskipping gaan voorstellen.

    Gistere was een vrij saaie dag. Naar de kapper geweest en mijn haar gekleurd. De bedoeling was dat het weer zo’n beetje oranje werd, maar het is gewoon donkerbruin. Nog wel sava.

     ’s Avonds was het pokernight. We hebben ook een beetje singstar gezongen en naar the notebook gekeken.

     

    Sara x

     

    15-02-2009 om 02:37 geschreven door Sara  


    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honeymoon Bay en de eerste schooldagen

    Hoi,

     

    Vorige week maandag was officieel de laatste dag van de vakantie. En ik heb er dan maar goed gebruik van gemaakt om niets te doen. Naar de bib om boeken te gaan uitlenen voor in Honeymoon Bay en in de namiddag zijn er allemaal vrienden langsgekomen.

    De volgende dag was het de ‘eerste’ dag school. We moesten om 10 uur op school zijn om naar een speech van de directeur te luisteren, informatie krijgen over de echte eerste schooldag, onze vakken voor dit jaar kiezen en de foto voor de studentenkaart laten trekken. Ik heb voor SLP, Outdoor education (kajakken, navigeren in het bos en bergbeklimmen), P.E., Design en Statistiek gekozen, maar het zou kunnen dat ik misschien toch nog een van de vakken ga veranderen. In de namiddag nog wat meer genoten van het feit dat we eigenlijk nog wat meer vakantie hebben.

     

    Woensdag moest ik in de voormiddag mijn zak pakken om dan in de namiddag naar Honeymoon Bay te vertrekken. Na 5 uur in de auto zitten waren we daar dan eindelijk aangekomen. Het is super dicht bij het Abel Tasman nationaal park en het is daar super mooi. Zij hebben daar letterlijk een huis op het strand, afgelegen van al de rest. (Hun huis is gebruikt voor een kalender van ‘NZ Beaches’) Andrew en 2 vrienden waren daar al enkele dagen. In de avond hebben we gepokerd en bescheiden als ik ben wil ik eventjes vermelden dat ik gewonnen heb.

    De volgende dag was een prachtige dag om het daar een beetje te verkennen, op het strand een boekje lezen en te kajakken. Het is daar echt prachtig! De dag erna hebben we de aquataxi genomen, een soort speedboot. Gemakkelijk om alles te verkennen. We zijn langst split-apple rock gevaren (foto’s voor meer info) en langst een zeehondenkolonie. Er zijn daar veel kleine eilanden. De boot brengt je ook in het nationale park. We zijn ergens gestopt en dan in een lodge iets gaan eten en dan terug. Trudy, een vriendin van Wendy, is ’s avonds langsgekomen omdat zij vrij dichtbij woont. Zij had ook een boot en ze heeft die meegebracht. ’s Avonds nog wat mee gekaart en dan veel te laat gaan slapen. De bedoeling was om er vroeg in te liggen om fris en monter de volgende dag te gaan vissen.

    De volgende dag toch om half 5 opgestaan om te gaan vissen (met de boot van Trudy). Eigenlijk is vissen zo slecht nog niet (als je veel vis vangt). Ik was de eerste om een vis te vangen, maar jammer genoeg moeste we die terug gooien. Het was een klein haaitje (iets meer dan een halve meter). Maar daarna begonnen de andere vissen ook te bijten, om weer eens bescheiden te blijven: ik heb de meeste vissen gevangen. Rond 10 uur terug naar ‘the bay’  om een beetje te relaxen. In de voormiddag zijn ik en Kate ook nog naar split-apple rock gekajakt. En dan erop geklommen en dergelijke. We hebben foto’s getrokken met een wegwerptoestelletje dat je kan gebruiken onderwater, hopelijk kan ik die foto’s online zetten. Dat was wel heel leuk. In de namiddag hebben we een onze rust op het strand ingehaald van de vroege visochtend. Ik ben ook nog naar Braker Bay gezwommen. Niet zo ver maar toch eventjes zwemmen. Wendy haar ouders zijn ons komen bezoeken en ’s avonds zijn er vrienden van Gary langsgekomen die in de buurt wonen. Kate en ik zijn ’s nachts nog voor een korte nachtzwem gegaan.

    De volgende dag was het tijd om alles op te ruimen en terug naar huis te gaan.

     

    Gistere was het dan zo ver. De eerste dag school van 2009! We begonnen wel pas om 11 uur. Om nog maar eventjes te bewijzen dat de school hier echt te gemakkelijk is. Rustig er in komen. ’s Avonds ben ik in de cafetaria van de hockeyclub gaan werken. Echt een saai jobje, er komen amper mensen iets kopen en het ik moet er de hele avond werken. Maarja, het is tenminste iets.

    Vandaag was het de eerste volledig dag. Voor de meeste vakken hebben we niet al te veel gedaan. Voor outdoor ed. zijn we direct met het kajakken begonnen. Het was natuurlijk geen goede dag vandaag en een gigantisch openluchtzwembad wordt echt niet zo warm. Het eerste wat we deden was leren uit de kajak kruipen als je kajak omsloeg. Natuurlijk word je daarbij helemaal nat. Brrr! Voor de rest gaat alles hier weer rustig zijn gewone gangetje.

     

    Sara x

    10-02-2009 om 08:55 geschreven door Sara  


    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van de vakantie nadert...
     

    Hoi,

     

    Morgen is mijn laatste dag vakantie hier in Christchurch, dinsdag moet ik een uurtje naar school om de foto voor mijn studentenkaart te laten trekken en mijn boeken te gaan ophalen. Woensdag vertrek ik dan naar Honeymoon Bay, in het noorden van het Zuid-eiland. En dan volgende week maandag is het zo ver. Eerste schooldag van 2009.

     

    Maar wat heb ik zoal gedaan de laatste dagen. Veel naar ’t stad gegaan om naar de ‘buskers’ te gaan kijken (straattheater/circus). Naar het strand gegaan of mensen uitnodigen en hier rond het zwembad hangen. Gaan bowlen, veel films zien...

     

    Maandag is Amalie (Denemarken) voor een week naar hier gekomen. We zijn eens gaan klimmen in de clip ’n climb. Het is niet zoals een gewone klimmuur. Niemand moet beveiligen en de muur is ook totaal niet te vergelijken met een klimmuur. Er zijn verschillende soorten muur en er is ook een ‘leap of faith’ en dan moet je naar een trapeze springen, dat was wel leuk. Wij zijn vooral naar Buskers gaan kijken. ’s Avonds waren er speciale 18+ buskers. Super grappig! Het was meer stand-up comedy met enkele stunts tussen. (Ja Simon, word maar jaloers!) Dat was echt super goed en grappig! Voor de rest waren er nog enkele mensen die ‘feestjes’ gaven. Het was meer gewoon enkele mensen uitnodigen en gezellig rondhangen.

     

    Voor de rest ga ik af en toe eens zwemmen of naar ‘aerobicslessen’. Vandaag had ik gratis pruimen gekregen om dat de instructor te veel pruimen had. Heb ik maar snel confituur van gemaakt.

     

    Sara x

    01-02-2009 om 04:25 geschreven door Sara  




    Foto

    Inhoud blog
  • Laatste weken...
  • Laatste vakantie in Nieuw-Zeeland
  • Australië, Gold Coast, Surfers Paradise
  • Rugby!
  • Big Gary’s Big Dog’s !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • happy
  • Groetjes uit Lokeren (Belgie)
  • eeeejkes
  • helloooooooooo
  • bedankt !

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres hier:


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs