Foto
Zoeken in blog

Foto's
  • Al mijn foto's
  • Andere AFSers
  • Simon in Nieuw Zeeland
  • Saar in Nieuw Zeeland
  • Jonas in Argentinië
  • Joris in Ghana
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Sara in Nieuw Zeeland
    Dagboek van Sara
    31-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn school
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi,

     

    Net terug van een fijn kamp! Ik ga al de kindjes toch wel missen. Ook de iets minder brave. Het was ook een goede afleiding voor al de stress voor het uitgestelde vertrek.

    Ondertussen ken ik mijn nieuwe school ook al: Burnside high. Een van de grootste scholen van Nieuw-Zeeland, slechts 600 meter van mijn gastfamilie. Komt wel goed uit, dan moet ik niet altijd met de bus gaan. Eén van de minpunten van de school is wel het aartslelijk uniform!

    Ik heb om het te illustreren een foto bijgevoegd...

     

    Ik heb ondertussen ook mijn visum. JEEEJ! Nu kan er niets mij nog stoppen (hoop ik!).

     

    Sara x

    31-07-2008 om 18:01 geschreven door Sara  


    28-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine wijziging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi,

     

    Er was iets kleins misgelopen met de communicatie, voor de verandering... Ik land om 7:25 in Sydney en pas om 12:10 in Auckland. Het is toch nog altijd 7 uur minder lang vliegen als normaal! Ik kan wel niet met de Walen meevliegen die vliegen met een andere vliegtuigmaatschappij.

     

    Ik steek er hier ook nog eens mijn effectief vliegschema bij voor de geïnteresseerde.

     

    Sara x

     

    PS: Ik word hier verplicht om te ‘zeveren’ over dit kamp. Het kamp is fijn. Sterrenkijken is vanaf nu alles behalve mijn favoriete hobby. Ik wil de komende 50 jaar ook nooit meer naar het Eurospacecentre. Maar voor de rest is het hier perfect! Het ene kind is al schattiger en braver als het ander, maar toch amuseren we ons.

    Voila speciaal voor mijn medeanimator Steven heb ik hier wat gezeverd over het kamp!

    28-07-2008 om 00:00 geschreven door Sara  


    26-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw vluchtschema

    Hoi,

    Ik zit hier nu op een avonturen/sterrenkijker-kamp in Poix-Saint-Hubert (ergens in de Ardennen). Ik heb eventjes een gaatje gevonden om mijn mails na te kijken en een berichtje te posten. Het is hier zeer fijn, maar ook wel zeer vermoeiend. Door zo van die fijne kampen te doen vergeet ik bijna dat ik over 3 weken al weer (jaja, WEER) mijn zak mag pakken om te vertrekken.

    Ik heb een mailtje van de mama gekregen waarin staat dat ik nu ook echt officieel mijn rijbewijs heb, dat ik waarschijnlijk nog een dag mee kan naar De Panne op ropeskippingkamp EN dat mijn nieuw vluchtschema er is.

    Mijn nieuw vluchtschema is maar een beetje totaal anders als het vorige. Om te beginnen vlieg ik langs de andere kant van de wereld.

    Brussel              Ik vertrek 13 augustus om 17:20

    Londen

    Singapore

    Sydney

    Auckland

    Christchurch       Ik land 15 augustus om 7:25 (locale tijd)      

     

    Eén van de voordelen van dit vluchtschema is dat ik niet eerst over Nieuw Zeeland vertrek om dan 3 uur later terug te vliegen. Meer info dan dit heb ik nog niet, maar dat kan ik allemaal wel eens nakijken als ik weer thuis ben.

     

    Sara x

     

    26-07-2008 om 10:33 geschreven door Sara  


    20-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn familie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi,

    Hiernaast op de afbeelding zie je waar ik ongeveer ga wonen. Het is aan de grote rode bol. (Je kan de afbeelding groter maken door er op te klikken!)

    Deze nacht nog een berichtje gekregen van Wendy (mijn gastmama) vanuit Nieuw-Zeeland. Ze heeft heel de familie voorgesteld en alle hobby’s enzo.

    Mijn mama heet dus Wendy, mijn papa heet Gary. Ik heb een broer van 20 Andrew, maar die studeert en zit op kot. Ik heb ook nog een andere broer Jonathon (ze noemen hem Jono) die is 19 en helpt in het verfbedrijf van de papa en dan heb ik ook nog een zus Kathryn (Kate) van 17 en zij zit nog op school.

    Heel de familie doet graag en veel aan hockey (nu net geen sport voor mij, maar we zullen er volgend jaar is proberen voor te gaanJ). Kate speelt ook volleybal en cricket. Volleybal is fijn, cricket zal ze mij toch eerst eens mogen uitleggen...

    Kate gaat vertrek na volgend jaar ook op een AFS jaar en België was een van haar 3 keuzes. Ze weet dus nog niet naar waar ze zal gaan. Wendy zegt dat Kate klinkt zoals mij, ‘busy and independent’. Mooizo...

    De kinderen zijn ook allemaal lid van Youth Groups, geen idee wat dat nu net inhoud. Een probleem, ze hangen af van Christelijke werkingen. Hopelijk zoals de scouts vroeger afhing van de Kerk... Mja, mijn buis voor godsdienst is nog niet helemaal verteerd...

    Hopelijk is de familie zo fijn als dat het klinkt in de mail. Ik ben weer volledig in form om te vertrekken!

    Sara x

    20-07-2008 om 11:42 geschreven door Sara  


    19-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht uit Nieuw-Zeeland

    Hoi,

    Ik heb goed nieuws. Ik heb iets van mijn familie gehoord. Het is nog niet veel. Ik weet alleen dat ze een fout e-mailadres van mij hadden en dan maar naar mijn papa stuurt. Ze heet ook Wendy Spence. Ik ga ervan uit dat zemijn gastmama is.

    Ik heb ook een mailtje gekregen van Saar (een van de Belgische mensen waarmee ik normaal vertrokken moest zijn). Zij zag het precies wel zitten daar. Nu krijg ik eventjes weer een steek van jaloezie, maar gelukkig niet te lang. Want ik kom ook nog af, dat ze maar oppassen!;)

    Sara x

    19-07-2008 om 11:38 geschreven door Sara  


    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verveling tegengaan!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi,

    Hiernaast zie je een foto van een kaartje van Nieuw-Zeeland met Christchurch aangeduid zo hebben jullie al een idee waar ik ee jaartje ga vertoeven... Meer als jullie hiernaast zien weet ik zelf ook nog niet, maar moest ik iets meer weten krijgen jullie dit “natuurlijk” direct te lezen op mijn oh zo interessante blog!

    Oké, mijn plotselinge extra vakantie begint gevuld te geraken. Na een beetje puzzelen en zoeken kan ik nog zo veel doen als ik graag gedaan had.
    Zo kan ik bijvoorbeeld nog mee gaan op scoutskamp, wel niet de hele tijd, maar toch al een groot deel. Mijn kleine jonggidskes een beetje ambeteren!
    Ik kan met al die extra vakantie ook nog een top vakantie kamp geven. Kampen geven is ook nog altijd fun en dat is het belangrijkste!
    Ik ben gisteren ook blijven slapen op het plein bij de overnachting van de 13-14 ook altijd tof. Vooral als ze schrik hebben in den donker en al beginnen gillen als er een stoel verschuift of Badman ineens opduikt... En morgen ga ik nog wat helpen met andere interessante zaken zoals tombolalotjes verkopen;)!
    Hopelijk kan ik ook nog een dag meegaan naar De Panne op ropeskipping kamp. Dat is zo eens iets anders, kamp krijgen in plaats van zelf te moeten gevenJ.
    En als we dan toch een namiddag thuis zitten dan vullen we die op met een oh zo interessant berichtje te tippen voor op de blog. Zo kan ik al wat oefenen om in een ritme te komen om vanaf volgende maand regelmatig interessante en waarschijnlijk ook minder interessante berichtjes te tippen. Maar hopelijk allemaal positieve berichtjes!

    Sara x

    PS: als er commentaar is op mijn schrijffouten en vreemde schrijfstijl dan wil ik die mensen maar één ding kwijt! DOEDETZELEF of natuurlijk; LEZETNI!

    17-07-2008 om 15:14 geschreven door Sara  


    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitgesteld vertrek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi,

    Dit ben ik:


    En onder lichte dwang van mijn familie en vrienden moest ik deze blog maken, natuurlijk voor diezelfde vrienden en familie. Ik ga proberen zoveel mogelijk berichten te posten over mijn interessante Nieuw-Zeelandse activiteiten. Maar eerst gaan we beginnen met wat minder goed nieuws.

    Normaal gezien zat ik nu ergens te vliegen richting Washington. Maar dit is dus duidelijk niet het geval. Mijn visum is niet in orde geraakt... Doordat het nu vakantie is in Nieuw-Zeeland is mijn school daar dicht en konden ze niet zorgen voor mijn officiële papieren. 21 juli gaat de school daar terug open en kan er voor de papieren gezorgd worden. Hierdoor moet ik dus later vertrekken en kan ik niet met de andere Belgen reizen.

    Sinds donderdag wist ik eindelijk dat ik een gezin heb. Ik wist ook wel dat er nog iets mis was met de papieren van de school, maar optimistisch als ik ben dacht ik dat dit allemaal wel in orde zou komen. Ik dacht tot gistere ochtend dat er zo goed als geen probleem was. Dan kreeg ik ineens te horen dat ik waarschijnlijk niet ging kunnen vertrekken. En ’s avonds kreeg ik te horen dat als ik nog kon vertrekken het deze avond zou zijn. Maar dat is dus ook niet het geval.

    Ik weet nog niet veel van mijn volgende vertrek datum, maar het zal ongeveer 13 augustus zijn. Hoe ik dan zal vliegen is ook nog niet gekend. Dus nu is het gewoon wachten op extra informatie!

    Ondertussen ben ik gestopt met depri zijn over het uitgestelde vertrek en al van alle activiteiten aan het regelen voor de komende maand nog zinvol in te vullen. Want een maand thuis zitten en wachten om te vertrekken is absoluut niet mijne stijl!

    Sara x

    PS: Met fierheid kan ik jullie ook nog meedelen dat ik geslaagd ben voor mijn rijexamen!

    15-07-2008 om 14:55 geschreven door Sara  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn parteey
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoi,

    Zaterdag 12 juli heb ik dus een feestje gegeven. Eentje speciaal voor mijn verjaardag en mijn (uitgesteld) vertrek. Het idee achter het All Blacks feestje was dat iedereen in het zwart kwam. Voor iedereen die het nog niet doorhad, de All Blacks is de nationale rugbyploeg van Nieuw-Zeeland.
    Ik heb me gigantisch hard geamuseerd en ik hoop dat alle andere mensen zich ook goed geamuseerd hebben, maar ik denk het wel.

    Ik wil ook nog mijn kleine broer en zijn vrienden verkenners van Gummarus bedanken omdat ze de hele avond hebben willen tappen op mijn parteey! Mijn broer en Tom hiernaast op de foto!


    Hier volgen enkele sfeerbeeldjes!





    Pieter van the West-Side

    Lien-Ik-Joris

    Maxim en Sam vinden het ook Fun!

    Sara krijgt pakjes, jeej!

    Mijn oud klasje ook allemaal mooi in't zwart!

    Een algemeen sfeerbeeldje!

    Rutger-Joris-Jorrit, zeer  aan het praten


    Lekkere frietjes!

    15-07-2008 om 00:00 geschreven door Sara  




    Foto

    Inhoud blog
  • Laatste weken...
  • Laatste vakantie in Nieuw-Zeeland
  • Australië, Gold Coast, Surfers Paradise
  • Rugby!
  • Big Gary’s Big Dog’s !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • happy
  • Groetjes uit Lokeren (Belgie)
  • eeeejkes
  • helloooooooooo
  • bedankt !

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres!


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand


    Mijn adres hier:


    Sara Knaeps

    15 Thurlestone Place

    Burnside

    Christchurch 8053

    New Zealand

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs