Gastenboek
  • Mr.
  • jongste piloot ???
  • GROETJES
  • hoi
  • Groetjes

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 26/09-02/10 2005
    Zoeken in blog

    Inhoud blog
  • OO-GEM over Leuven - Phillipssite
  • YAK inbound St. Hubert...
  • Mijn beginperiode anno 1976 plusminus...
  • Werken in omstandigheden met weinig licht ...
  • No comment...........
    Blog als favoriet !
    Sabena

    19-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En weer blijkt de DC-10 hét vliegtuig te zijn waar men het meeste aan gehecht is geraakt ....

    Met de A-340 op de achtergrond,- als laatste vliegtuig van Sabena,- ...moet je verder ....Zij heeft nog geluk verder te kunnen vliegen ....ik ken er anderen ...........

    18-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Runway 25 L op EBBR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit heb je nodig om de wereld te kunnen zien .....4 kilometer beton en asfalt ......

    Je kan het met paard en kar ook doen maar het gaat iets langer duren ....ik wil je naar America zien gaan ...

    Je kan de boot nemen ....over de Alpen ?

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Net over de Duitse grens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Krater ...........op weg naar Trarsbach ......Het zal wel mooi zijn vanop de grond .....

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snow and ice ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van een afgedankte straalmotor een machine maken die de tracks met hitte én jetblast ontdoet van sneeuw en ijs ....

    In Brussel hebben ze er zo eentje ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collega's KIX en Eddy Coenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eddy was graag gezien bij de meesten ...Hij stond in het magazijn en deed wat hij kon ....wat daar niet van iedereen kon gezegd worden ....Hij had daar het gezelschap van een azijnpisser waarvan ik hier de naam niet vernoem....ook zijn bijnaam niet ....Wat hij nu doet weet ik niet, waarschijnlijk terug de klokken luiden in Parijs ....

    Kix ( gele vest ) was een MOP...Hij werkte vrij veel met de hele late schift, dus erg veel heb ik met hem niet samengewerkt ....al zijn we wél eens een namiddagje "samengevallen" ...er zijn toen een paar foto's gemaakt die nu op dit blog staan !

    Jo de mannen !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRT-reportagemakers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naam onbekend...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de 5-jaar-na-bijeenkomst...

    Hoeveel keer heeft de man niet moeten antwoorden op de vraag waar hij dat T-schirt vandaan had .....

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TEA airbus 300
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Velen zullen erin hebben gevlogen ....

    Ik kende hem vooral van de ieder jaar weerkerende oefeningen in dé-icing ....

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde in Brussel...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik heb hem nog gezien, niet zo lang voor zijn definieve verdwijning ....Ik heb nooit geweten wat hij hier eigenlijk " kwam zoeken" ....

    16-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de OO-ADO van Rene
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rene Paque
    Op zijn uitnodiging ging ik eens mee ....

    Bleek dat hij 40 pk meer heeft dan " de normale" C-172.....een hemelsbreed verschil !  Prachtig en comfortable vliegtuig..

    Thxs voor de mooie trip Rene ! 

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 november...5 jaar na .......
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Journalisten op EBBR
    Hier ziet U Barend Leyts .......voor het journaal .....

    Opname gemaakt tijdens de bijeenkomst op 7 nov.2006 ... Zij stopten met hun wagen naast ons om te vragen of ik,- ze zagen me natuurlijk weer bezig met mijn fototoestel,- het vliegtuig met het nieuwe logo wist staan ...

    Dat wist ik, maar daar hadden ze niks aan, het stond op de noordkant en dus verweg...bovendien was het ook nog eens hazy...
    toch gedreven die mannen , - na zoeken ,inzoomen en vragen hoe ze er kortbij konden raken enz , zegt hij opeens ' Laat maar, straks op één uur hebben we een persbijeenkomst bij het vliegtuig zélf ...!

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.on the job .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OO -043
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit vliegtuig is door mijn broer Jan gebouwd.

     

    Het vliegt hier over Kiewit-airport....


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijnheer Branche ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lager in dit blog zult U hem terugzien ....

    Toen ik hem de eerste keer zag in ongeveer 1973 of zo...zag hij er net uit als vandaag ....energiek en hij laat zich niet van zijn plannen afbrengen ....

    15-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bureelomgeving van een piloot...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn goede vriend Egied in zijn C-182
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor wie het zich kan permiteren .....

    DIT is een reisvliegtuig !  Je kan sneller, goedkoper ...maar dan gaat het je wél iets kosten ....!

    In dit soort vliegtuig heb je ...power in voldoende mate, ruimte ...veiligheid, uitzicht ...het kost iets meer dan een 152 maar als je dit soort van speelgoed in de garage hebt staan behoor je sowieso tot the happy few hé.....

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.familiekiekje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een Pilatus PC-7 met voorin Benno Beenders ...ex-Sabena nu SN Capt. achterin Dr. An Lechat

    Op de grond : van L naar rechts ...EGIED Van Dingenen ..Familie van ... Capt. V.D. ..A340 Sabena...in gesprek met Eric Verlie ...
    Ben Hemelrijcks ...Sabena Commandant op B-737 spraat met de vader van Eric, - "Steve" ..ook een ex-Sabenien die nu een hoogtechnologisch bedrijf hebben in Halle . Zij zijn de eigenaars van die machtige machine, een T-28 van North American ....

    Ieder jaar weer te bewonderen in Schaffen tijdens de fly-in ( aug )

    Goede vrienden .........

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Towbar connected..A-320
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jesse's Karikatuur van Patrick
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M.O.P. en Piloot ....P. Degroof
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels tower .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn hoed af voor de mensen die hierin werken ......

    Soms vragen we een " crossing clearance " voor EBBR als we vanuit Grimbergen vertrekken ...We houden dan zélf ook wel rekening met de drukte ( als je zélf werkt met vertrekuren/aankomsten en dat jarenlang weet je ongeveer wel wanneer het kan zonder al te veel poespas ...)

    Toch moet ik zeggen dat zij iedere keer weer voor 100 % proberen te voldoen aan ons verzoek...

    Voor zover ik weet is daar nooit een probleem mee geweest en iedereen wil dat zo houden ...

    Thxs again Folks !   ( Het is altijd een ongelofelijke ervaring !  )

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tankwagen ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze tank is gebruikt om brandstof die nog in de tanks zat na een vlucht ( verplicht ! ) uit de vleugels en internal tanks te halen en op te slaan wanneer het vliegtuig  "in onderhoud" moest gaan.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.groundpower voor een B-737
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een " ellendig manneke" .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kreeg de taak om hem op te leiden tot M.O.P....

    Ik heb het graag gedaan, hij leerde vlot en het was prettig werken met hem ...

    Hij werkte ook nog eens aan wagens en ik kocht,- tot mijn tevredenheid,- van hem een BMW...

    Hij hield wel van een grap en zo kwam hij aan zijn naam...nadat ik beet was genomen ....

    Of hij " geintegreerd was " ?

    Wel, hij werkte bij ons, ging met ons eten...inplaats van ergens apart een kliekje te vormen ...hij sprak Nederlands, maar ook Frans en Arabisch ...

    Je hoefde je woorden niet te wikken en te wegen ...dat deed hij evenmin ....

    Ik heb NOOIT iemand gezien die zich vijandig heeft opgesteld tegenover hem ....integendeel ! Met hem werken was en plezier ...


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michel Van Den Borre en Bart Van Overbeke -B767
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze 707 ....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor zijn tijd een prachtontwerp / lijn ......

    Vergelijk je de hedendaagse grote Boeings ermee...dan is hij nog steeds mooier .....en dat na 50 jaar ....!

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De convair ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De A-310....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A-340 over Frozen Canada
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze Jumo met een F-16
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A-340 boven St. Hubert
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A330 vanuit een Airbus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DC-10 naast een B-707
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeing 737 van SLR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A-330 - Sabena
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Christian Baudry
    Wie " Het leven zoals het is " gezien heeft zal zich het Sabenavliegtuig herinneren dat terug moest keren met een ontplofte motor ....

    Hij was de Captain van dat vliegtuig ...Ik had hem een paar minuten voorzien nog gesproken en zijn vliegtuig naar de taxilijn geduwd ...

    Hij vliegt eveneens de YAK-52 in Temploux samen met Jacques Bodart en Pierre Tassin.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michel Desmet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Michel noemde zichzelf steevast " Smekke" .....zijn naam toen hij nog in de loods werkte.....

    Hij was " Instructeur" maar had eigenlijk veel meer moeten zijn ...want zélfs de naam instructeur klopte niet écht ...hij kreeg geen bureel om maar iets te noemen ...

    ....was hij dan niet bekwaam ?

    Op een enkeling na was hij meer en beter op de hoogte ....Hij had echter de pech / eergevoel om zichzelf niet vooruit te laten trekken zoals anderen ...er waren bij die anderen échte flierefluiters ! Nooit een klap gedaan die op iets trok maar wél een zere tong van het hielenlikken ...

    Zij waren vol van zichzelf ...zo zag ik eens een " demonstratie" van hoe-het-dan-wel-moest-zijn......

    Hij ging de aankomst van een Avro doen op de zuid ....Het vliegtuig kwam ..hij was klaar met de blokken in zijn handen ....alleen, nog voor het vliegtuig stilstaat die voor de wielen droppen is niet zo'n goed idee .........!

    De blok schoot onder het neuswiel uit ...over de driveway tot tegen het gebouw ...( en er was zoals dat het geval is met alle branden die ik op TV zie ...géén gevaar voor de volksgezondheid ...)

    Is de nosewheelstrut dan nagekeken op "overbelasting" ..waarschijnlijk was dat niet nodig ....al moet ik zeggen dat er toch al een Avro gezien te hebben waarvan het neuswiel ..nu ja ..een beetje abnormaal eronder zat ...ik héb nog ergens een foto...

    Maar Smekke, die wist waarover hij het had én hij kon het je nog voordoen ook ....


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs