Startpunt: Praat met de Squire op de binnenplaats van het White Knight's Castle in Falador.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Je hebt 10 Mining en 10 Cooking nodig. Je moet tegen monsters van level 53 en 57 kunnen en/of vrienden hebben die je beschermen.
Benodigde spullen: Redberry pie (zie quest), emmer met water, pickaxe en 2 iron bars. Voedsel en armour is handig
De
squire zegt dat hij de squire (schildknaap) van Sir Vyvin is. Vraag
"And how is life as a squire?" Hij vertelt dat Sir Vyvin erg aardig is,
maar dat hij nu in de problemen zit. Hij is het zwaard van Sir Vyvin
kwijt geraakt! Zeg "I can make a new sword if you like..." De squire
zegt dat hij verbaasd zou zijn als je dat kon... Het is een zwaard dat
al vijf generaties in de familie is. Het is gemaakt door de Imcando
dwarves, een dwergenstam die goed in smeden was. Hij denkt dat niemand
nog zo'n zwaard kan maken. Zeg "So would these dwarves make another?"
De squire vertelt dat deze stam misschien wel is uitgestorven. Reldo,
de bibliothecaris in Varrock, weet het misschien zeker. Hij weet veel
van de monsters in RuneScape af. De squire vraagt je of je misschien op
onderzoek kunt gaan. Hij heeft zelf nog een hoop werk te doen. Wij
willen deze quest doen en hem helpen, kies dus voor "Ok, I'll give it a
go". De squire herhaalt nog eens dat Reldo de beste plaats is om te
starten.
Loop
naar het paleis van Varrock en ga naar de bibliotheek. Het paleis is
ten noorden van het marktplein, de bibliotheek is weer in het noorden
van de begane grond van het paleis. Reldo loopt daar ergens rond. Vraag
hem "What do you know about the Imcando dwarves?" Reldo vertelt dat
deze stam honderden jaren de beste smids van RuneScape waren. Ze
droegen de smithinggeheimen van generatie op generatie over. Helaas is
de stam ongeveer een eeuw geleden verjaagd door barbaarse overheersing.
Je vraagt of er dus geen Imcando dwarves meer over zijn. Een paar
overleefden de invasie, maar omdat er niet zo veel meer over zijn,
worden het er steeds minder. Hij meent dat er nog een paar op een
schiereiland onder Asgarnia, het koninkrijk waar Falador tot behoort,
leven. Ze zijn alleen erg op zichzelf. Ze willen niet vertellen dat ze
van de Imcando dwarves zijn, omdat de meeste mensen denken dat ze zijn
uitgestorven. Je kunt ze misschien overhalen met redberry pie, daar
houden ze erg veel van.
Ga dus een redberry pie maken. Je hebt er 10 cooking voor nodig. De
ingrediënten zijn als volgt: een pot of flour, een hele emmer water en
redberries. De taart moet op een pie dish gebakken worden. Gelukkig
zijn we bij een pie dish in de buurt: die ligt op de tafel in de keuken
van het kasteel. Redberries moet je van de bosjes bij de mijnplaats ten
zuidoosten van Varrock plukken. Je kunt de pot of flour nu op twee
manieren halen: je kunt hem zelf gaan halen, maar je kunt hem ook
onderweg kopen. Dat kost je 10 gp en het levert je aardig wat tijd op.
Je kunt het kopen in de voedselwinkel
van Port Sarim. Een pot of flour kun je ook maken door wat graan te
plukken van een graanveld, bijvoorbeeld die in het noordwesten van
Lumbridge. Gooi het in hopper in de bovenkant van de molen bij het
graanveld van Lumbridge. Operate dan de controls die bovenin de molen
zijn en haal de flour uit de bak die beneden in de molen is. Doe het in
een pot. Maak je flour zacht met water uit je emmer, doe het op een pie
dish en stop de redberries er bij. Bak als je alles hebt het op een
range. Er is ook een range in Port Sarim te vinden.
Nu
gaan we naar de Imcando dwarf. Hij leeft in een klein huisje op het
schiereiland onder Port Sarim. Loop er heen. Kies voor over "Something
else" te praten en vraag "Hello, are you a Imcando dwarf?" Hij wordt
boos. Geef hem de redberry pie, dan zie je zijn ogen twinkelen. Nu is
hij blij. Hij vindt ze namelijk erg lekker en eet hem meteen op. Thurgo
vindt je meteen aardig en wil wat voor je terug doen. Praat nog eens
met hem en vraag of hij een zwaard voor je kan maken. Dat wil hij wel
doen voor iemand die zulke taarten geeft. Je vertelt het hele verhaal
over de ridder uit Falador en zijn zwaard. Thurgo wil precies weten hoe
het zwaard er uit ziet, zodat hij er eentje na kan maken. Hij heeft een
plaatje nodig.
Loop
terug naar Falador en vraag de squire om een plaatje. De squire weet
maar één plaatje: een plaatje met de vader van Sir Vyvin er op. Het zit
in een cupboard (kastje) in de kamer van Sir Vyvin. De squire wijst je
er nog eens op dat Sir Vyvin niets mag merken. Ga het kasteel via de
oostelijke kant in en beklim de ladder één keer. Ga dan naar het
westen. Je ziet hier weer twee trappen op je kaartje. Neem de
zuidelijke, de grote trap omhoog. Hier loopt Sir Vyvin rond. Zorg er
voor dat hij niet in het kamertje met de cupboard is. Praat anders even
met hem en vraag hem of je hem af kunt leiden (distract). Hij vindt je
dan zo raar dat hij hard weg loopt.
Je moet zo langs allemaal monsters gaan rennen in de grot bij
Thurgo's huis. Neem dus alvast je vriend, armour en voedsel mee.
Vergeet vooral je pickaxe en iron bars niet. Als je een extra zwaard
voor je zelf wil hebben, moet je extra iron bars mee nemen.
Nu je je plaatje hebt, moet je weer terug naar Thurgo. Laat het
zien. Thurgo vertelt nu dat hij daar wat materialen voor nodig hebt.
Eerst heeft hij twee iron bars nodig. Hij heeft ook een ore nodig dat
blurite heet. Dat is een materiaal dat voor normale wapens onbruikbaar
is, met uitzondering van crossbows. Hij heeft het nodig voor de
decoraties op de greep. Je kunt blurite maar op één plaats krijgen, dat
is onderin de grot bij zijn huis. Het wordt alleen bewaakt door een
sterke ice giant. In deze grot zijn veel stenen waar niets in zit, maar
er zijn er ook een paar met blurite. Je hebt 10 Mining nodig om het te
hakken.
Je
kunt de ingang van de grot, zoals bij elke grot, herkennen aan een rood
uitroepteken op de kaart. Loop er heen en ga de grot in. Je komt nu in
een ruimte met wat stenen. Als je verder loopt, kom je muggers tegen.
Daarna zie je piraten. Ook daar moet je niet zijn. Ga de grot verder
in. Daar zijn hobgoblins. Bij de ruimte met ijs moeten wij wezen. Ren
zo snel als je kan langs de ice warriors en ice giants. Let op je
kaartje, daar kun je zien wanneer je bij een plaats komt waar blurite
is. Loop naar een plaats waar een pickaxe op je kaartje bij staat. Hak
hier wat blurite met je pickaxe. Hak zoveel blurite als je wil. Voor
één zwaard heb je één ore en twee iron bars nodig.
Ga snel terug naar het daglicht als je klaar bent. Geef Thurgo zijn
spullen, dan kan hij het zwaard voor je maken. Als je zelf ook zo'n
zwaard wilt, moet je het zwaard dat hij je geeft even droppen. Vraag
dan om een nieuwe, geef de spullen en pak het zwaard dat je gedropt
hebt weer op. Je hebt dan twee zwaarden.
Geef het zwaard aan de squire in Falador. De quest is nu voltooid.
Startpunt: Praat met Redbeard Frank de piraat op de noordelijke pieren van Port Sarim.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen: Ongeveer
90 gp, white apron (tijdens de quest te krijgen), spade (ligt bovenin
de General Store van Varrock of in Draynor Manor, het spookhuis boven
Draynor Village)
Redbeard
Frank begroet je: "Arr, Matey!". Zeg "I'm in search of treasure." Frank
zegt dat hij wel wat voor je weet. Het heeft echter wel een prijs: hij
wil een fles rum hebben. Dat mag geen normale rum zijn, het moet
Karamja rum zijn! Vertel hem dat je hem rum zult brengen. Frank vertelt
dat het lastig zal zijn om de rum van Karamja af te krijgen. De douane
verbiedt het om sterke drank uit te voeren. Frank ziet natuurlijk (hoe
kan het ook anders) dat je een slimme jongeling bent, het zal je dus
vast wel lukken om een manier te vinden om de rum te krijgen.
Vaar
naar Karamja met de mensen op de pier. Het kost je 30 gp. Ga in het
eerste noordelijke huisje dat je tegenkomt. Dit is het huis van Luthas,
de eigenaar van de bananenkwekerij. Vraag "Could you offer me
employment on your plantation?". Luthas zegt dat hij zeker nog hulp
zoekt op de plantage, je kunt daarom altijd een krat bananen vullen. De
krat staat buiten zijn huisje. Je krijgt per kist 30 gp. Praat nog een
keer met hem en zeg "That costoms officer is annoying isn't she?"
Luthas vertelt dat ze dat voor hem niet meer is. Ze kent hem en
controleert hem niet meer, omdat ze weet dat er alleen maar bananen in
zitten. Je vraagt waar de bananen heen gaan, waarna Luthas vertelt dat
een klein winkeltje in Port Sarim alle kisten koopt. De winkel wordt
gerunt door Wydin.
Ga nu rum kopen. Dat doe je in het café. Het kost 30 gp. Deze rum ga
je in een kist met bananen stoppen. Daarna haal je de rum er in Port
Sarim weer uit. De kist moet wel eerst gevuld worden, ga daarom wat
bananen plukken van de bomen die ten zuiden van het café staan. Je hebt
er 10 nodig.
Loop terug naar Luthas en ga naar de kist die buiten zijn huisje
staat. Doe hier de tien bananen en de rum in. Praat daarna met Luthas,
dan zal hij de kist naar Port Sarim sturen. Je krijgt nu 30 gp van hem.
Vaar terug naar Port Sarim en pak een apron van het rekje in de
viswinkel als je nog geen apron bij je hebt. Het rek is in de
noordoostelijke hoek van de winkel. Loop nu naar de voedselwinkel. Trek
je white apron aan en probeer door de deur naar de voorraadkamer te
gaan. Je wordt tegengehouden door de eigenaar van de winkel, Wydin. Hij
zegt dat alleen werknemers in die kamer mogen komen. Vraag hem of je
een baantje kunt krijgen. Die krijg je. Hij vraagt of je een eigen
white apron hebt. Die heb je natuurlijk. Je bent aangenomen. Het eerste
klusje is het opruimen van die kamer. Dat komt mooi uit. Daar staat
namelijk de kist met de bananen in.
Doorzoek
de kist en pak de rum. Ga terug naar Redbeard Frank en geef hem de rum.
Frank vertelt je dat een belofte een belofte is. Hij heeft onder een
piraat gevaren die One-Eyed Hector heette. Deze man is erg rijk
geworden. Een jaar geleden zijn ze echter gepakt door de customs and
excise officer, dat is iemand van de douane en de accijnzen. Hector is
hierdoor dood gegaan, maar Redbeard Frank kon met een paar andere
piraten ontsnappen. Hij heeft een sleutel voor je. Deze sleutel opent
een kist in het café de Blue Moon Inn in Varrock.
De Blue Moon Inn is ten zuiden van de General Store in Varrock. Ga
er heen en ga naar de bovenste verdieping. In het meest zuidwestelijke
kamertje staat een kist. Deze kist kun je openen met je sleutel. Je
krijgt nu een briefje:
"Bezoek de stad van de White Knight's. In het park wijst Saradomin
naar de X die de plek markeert" Dat is in Falador. Daar staat een
standbeeld van Saradomin, die naar een bloemperk in de vorm van een X
wijst. Graaf hier. Er zal wel een boze gardener van level 4 komen, maar
die kun je gemakkelijk doden. Graaf nog een keer en je quest is
voltooid.
Beloning: Een
gouden ring, een emerald en 450gp. Je kunt nu ook de
rechtermuisknopoptie bij de zeemannen naar Karamja gebruiken als je
naar Karamja wilt varen, zodat je niet meer het hele gesprek hoeft te
volgen
Benodigde spullen: Geld
(50 tot 500 gp), 3 balls of wool (7 als je nog geen rope hebt), een
rope (koop bij Ned ten noordoosten van de bank in Draynor Village),
ash, flour, water, redberries (pluk van de struiken ten zuidoosten van
Varrock), 2 onions, pink skirt (klerenwinkel van varrock), soft clay,
bronze bar en 3 beers.
Hassan
vertelt je dat Prins Ali van Al Kharid is ontvoerd door Lady Keli. Je
moet de prins bevrijden. Je moet naar Osman gaan om te vragen wat je
moet doen. Osman is buiten het paleis. Hij vertelt je dat je de prins
als een vrouw moet verkleden en zo moet ontsnappen. Hij vertelt je ook
hoe je de sleutel moet maken, om de gevangenis te kunnen openen. Daar
zijn wat spullen voor nodig, dus ga naar Leela. Leela is in het oosten
van Draynor Village en staat op het plaatje hiernaast afgebeeld. Ze
zegt dat je met een heks moet praten. Dat is Aggie, die woont in het
westen van Draynor.
Voor de wig (pruik) moet je wat wol hebben (knip schapen met een
schaar en spin de wol op een spinnenwiel). Je hebt hiervoor 3 balen
nodig. Ga dan naar Ned, de man in zeemanskleren, in zijn huisje ten
noorden van de bank van Draynor Village en vraag hem of hij een wig en
een rope voor je kan maken. Dat doet hij graag.
Ga nu weer naar Aggie in Draynor Village. Om je pruik geel te maken
heb je een yellow dye nodig. Deze maakt Aggie voor je als je 2 uien en
5 gp aan haar geeft. Doe de yellow dye op je wig, je krijgt nu een
mooie blonde pruik. Laat haar ook skinpaste maken. Hiervoor wil ze as,
bloem, water en de redberries. Een rok kun je kopen in Varrock in het
winkeltje aan het marktplein voor 2 gp.
Nu heb je de sleutel nodig om de gevangenis open te maken. Je hebt
zachte klei (mijn klei en maak het nat) en een bronzen bar nodig. Ga
met de spullen naar de gevangenis in het oosten van Draynor en praat
met Lady Keli. Vertel haar dat ze beroemd is en vraag naar haar laatste
plan. Vraag dan of ze er zeker van is dat hij niet zal ontsnappen. Ze
laat ook de sleutel zien, vraag of je hem vast mag houden. Je maakt
automatisch een afdruk in de klei. Breng de afdruk en bronze bar naar
Osman. Hij vertelt je dat je de sleutel kunt ophalen bij Leela. Nu moet
je Joe de guard uitschakelen. De andere guards zijn dom, die hebben
toch niks door.
Joe houdt van zuipen, dus vertel dat hij even moet chillen en vraag
wat hij koopt met de wagens. Ga terug naar Leela en vraag of het een
goed idee is om Joe dronken te voeren. Dat vind ze een goed plan. Voer
Joe dronken met de drie biertjes.
Doe de rope om Lady Keli en ga de cel binnen met de sleutel. De prins ontsnapt. Ga terug naar Hassan en ontvang je beloning.
Beloning: Gratis toegang tot de Al-Kharid poort en 700 gp
Startpunt: Praat met Father Aereck in de kerk van Lumbridge.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Je moet jezelf kunnen verdedigen tegen een skelet van level 13
Benodigde spullen: Geen
De
priester heet je welkom in de kerk van Saradomin. Zeg dat je op zoek
bent naar een quest. Dat komt goed uit, omdat Father Aereck een
probleem heeft. Zeg dat je wel wilt helpen. Er is een geest op het
kerkhof van Lumbridge. De priester wil hem graag weg hebben, het is
namelijk niet zo fijn als je een geest op je kerkhof hebt. Je moet naar
de vriend van Father Aereck om raad te vragen, de naam van de vriend is
Father Urhney. Hij woont in een hutje in het zuidwesten van de
moerassen van Lumbridge. Hij raadt je aan om via het zuiden het kerkhof
te verlaten, maar het is daar wel gevaarlijk.
Father Urhney woont helemaal in het zuidwesten van het moeras onder
Lumbridge. Je kunt via het moeras gaan, zoals Father Aareck zegt, maar
je kunt ook eerst richting Draynor Village lopen en daarna het moeras
in. Dat is veiliger. Loop bij de ingang van het moeras bij Draynor
Vilage naar de coalmijn tegen het westen van het moeras, je zult
vanzelf een huisje tegenkomen. Dat is het huis van Father Urhney.
Praat met Father Urhney. Hij is een beetje boos op je, omdat hij aan
het rusten is. Zeg dat je door Father Aereck bent gezonden. Father
Urhney beseft dat hij maar beter met je kan praten en vraag wat er aan
de hand is. Vertel van het probleem met de geesten. Father Urhney vindt
Father Aereck een lastig persoon en hij vertelt dat hij niet terug kan
gaan. Hij moet de eerst komende twee jaar bidden. Je krijgt een Amulet
of Ghostspeak, misschien kan dat helpen. Je krijgt hem ook weer als je
hem vroeger eens kwijt bent geraakt. Je kunt met dit amulet met geesten
praten en Father Urhney vertelt je dat veel geesten nog op aarde zijn,
omdat ze nog een belangrijke taak moeten afronden. Als je met de geest
kunt praten, kun je er misschien ook achter komen wat de geest nog moet
doen. Zo kun je het probleem oplossen.
Doe het amulet om en ga terug naar de kerk in Lumbridge. Open de
grafkist in het schuurtje op het kerkhof, dan zal er een geest
verschijnen. Praat met hem als je het amulet van Father Urhney om hebt.
Je vraagt hoe het met hem gaat, hij zal er versteld van staan dat je
hem kunt verslaan. Zeg "Yep, now tell me what the problem is". De geest
vertelt dat een tovenaar zijn hoofd heeft gestolen. Daarom kan hij niet
naar de volgende wereld. Zijn hoofd ligt in de kelder van de Wizards'
Tower ten zuiden van Draynor Village.
Loop naar de toren en ga de kelder in. Wandel vervolgens door de
gang en loop naar het altaar. Doorzoek het altaar, dan zal je het
doodshoofd krijgen. Een skelet van level 13 zal je aanvallen, negeer
dat skelet gewoon. Breng het doodshoofd naar de kist van de geest in
Lumbridge, hij zal je hartelijk bedanken en belonen met wat Prayer
ervaring.
Startpunt: Bij Juliet in het westen van Varrock of bij Romeo op het marktplein van Varrock. Praat met één van deze twee verliefden
Alleen voor members: Nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen:
Praat
met Juliet op het balkon van haar huis. Ze woont buiten de stadsmuren
van de stad, in dit geval westelijk van Varrock. Let er wel op dat je
het balkon niet ziet in Low Detail. Juliet is verliefd op Romeo, maar
haar vader verhindert hun huwelijk. Juliet vraagt aan je of je een
briefje aan Romeo wilt geven. Ga er mee akkoord en ga naar Romeo. Hij
staat op het marktplein van Varrock, de man met de bos bloemen in zijn
handen. Geef het briefje aan Romeo. Romeo begint een heel verhaal over
dat ze zo zielig zijn en hij nooit met haar kan trouwen. Hij laat iets
over Father Lawrence los. Father Lawrence houdt diensten in de kerk ten
noordoosten van Varrock marktplein. Ga naar hem toe om raad te vragen.
Father Lawrence is net bezig met een dienst te leiden en wil je niet
helpen. Je merkt op dat zijn publiek in slaap is gevallen en dus wel
even tijd heeft je te helpen. Father Lawrence ziet dit in en verzint
een plan: je moet een soort vergif maken, zodat het lijkt alsof Juliet
dood is. Dat is ze dan natuurlijk niet, maar zo kan ze uit het huis van
haar vader ontsnappen om bij Romeo te zijn.
Het
drankje moet worden gemaakt bij de apotheek van Varrock. De apotheek is
in het zuidwesten van Varrock. De man heeft cadava berries nodig. Deze
berries liggen zuidoostelijk van Varrock, bij de plek waar je copper,
iron en tin kunt hakken. Pak de berries en breng het naar de man van de
apotheek. Hij geeft je een potje vergif, breng dit vergif naar Juliet.
Ze bedankt je hiervoor en drinkt het op. Haar nicht speelt mee in het
complot, zij roept Juliet's vader. Juliet wordt hierna naar de tombe
gebracht, waar Romeo de nicht van Juliet ontmoet. Romeo wordt
plotseling verliefd op haar, waardoor hij niet meer naar Juliet omkijkt
en haar in de tombe laat liggen.
Praat weer met Romeo op het marktplein. Hij denkt dat Juliet dood
is, daarom is hij nu op haar nicht verliefd. Juliet is natuurlijk niet
dood, dat was onderdeel van het plan!
Startpunt: Praat met Duke Horacio op de eerste verdieping van Lumbridge Castle
Alleen voor members: Nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen: Geen
Duke
Horacio vertelt je zijn verhaal en geeft je een Air talisman. Ga
hiermee naar de tovenaar in de kelder van de Wizards' tower. Die toren
is ten zuiden van Draynor Village.
Ga na het gesprek met de tovenaar je naar Aubury in de Rune Shop in
het zuidoosten van Varrock. Praat twee keer met hem. Je krijgt nu een
briefje. Ga weer naar de tovenaar in de Wizards' Tower en klaar is Kees.
Beloning: Je kunt de Runecrafting skill doen, je kunt voortaan in de Rune Essence mine en een air talisman
Startpunt: Praat met Farmer Fred in het noordwesten van Lumbridge bij zijn boerderij. Zeg dat je een quest zoekt.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen: Shears (te koop in de General Shop)
Fred
wil 20 balen wol van je. Koop een schaar in de general shop of pak er
één bij de schuren noordwest van zijn huis. Ga nu de schapen scheren in
zijn weiland, je krijgt wol. Knip totdat je 20 wol hebt. Nu moet je
spinnen. Er is een spinnenwiel op de eerste verdieping van Lumbridge
Castle. Gebruik de wol met het spinnenwiel en breng de balen naar Fred.
Als niet alles in één keer in je inventory past, kun je de balletjes
ook in delen brengen.
Startpunt: Vraag om een quest bij Reldo, de bibliothecaris van de Varrock Library in Varrock Castle.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Je moet iemand van level 2 of 23 kunnen doden, ligt er aan welke manier je neemt.
Benodigde spullen: Geld (100 gp is meer dan genoeg) en een vriend die de quest nog niet heeft gedaan.
Reldo
vertelt je dat hij misschien wel een interessante quest voor je heeft.
Een paar eeuwen geleden was er een grote held Arrav. Bij zijn dood
heeft Arrav zijn schild achtergelaten. Dit schild werd in de
bibliotheek tentoongesteld, maar is geroofd door een criminele
organisatie, genaamd Phoenix Gang. Doorzoek de middelste boekenkasten
in de bieb van Varrock totdat je het boek "The Shield of Arrav" hebt
gevonden. Lees het boek en vraag Reldo meer informatie over de Phoenix
gang. Misschien weet de furverkoper Baraek op het marktplein er wel
meer van. Ga naar hem toe en geef hem 20 gp voor de informatie die hij
geeft. Beslis nu welke gang je gaat joinen: de Phoenix Gang of de Black
Arm Gang. Je vriend moet de andere gang joinen. Het is handig als
degene met het hoogste combatlevel de Black Arm gang gaat joinen, die
moet straks iemand van level 23 doden. Je kunt geen twee gangs joinen.
Phoenix Gang: Ga naar het zuiden en ga een ladder
in een klein huisje af (zie uitroepteken op het kaartje) en praat met
Straven. Om lid te worden moet je Johnny the Beard in Blue Moon Inn
(het café in het midden van Varrock) doden. Hij dropt een briefje, geef
die aan Straven. Straven geeft je een sleutel, houd die bij je. Ga door
de deur en loop naar achteren. Daar is een kist met de helft van het
schild erin.
Black Arm Gang: Praat met de Tramp (de bedelaar)
ten zuiden van de zwaardenwinkel en vraag hem wat er in dat steegje
(alleyway) is. Hij vertelt je dat daar de Black Arm Gang zit, de
grootste rivaal van de Phoenix Gang. Wandel het steegje binnen en breng
een bezoekje aan Katrine in het grote huis. Vertel haar dat je de Black
Arm gang wil joinen. Zij vertelt dat het niet gebruikelijk is dat
mensen vragen of ze lid mogen worden. Ze maakt toch een uitzondering,
maar je moet wel eerst een testje doen om te bewijzen dat je
betrouwbaar bent. Je moet een Phoenix Crossbow zien te bemachtigen.
Hiervoor heb je een sleutel nodig. Als het goed is heeft je vriend die
van Straven gekregen, dus vraag je vriend om die sleutel. Met de
sleutel open je de deur van het zelfde huis waar de Phoenix gang zit.
Het is alleen bij een trap naar boven, niet naar beneden. Beklim dus de
ladder, dood de bewaker en pak de crossbows en breng ze naar Katrine.
Nu ben je bij de club =). Je mag nu naar binnen, dus doe dat maar.
Beklim de ladder en pak de helft van het schild uit de kast.
Geef je helft nu aan de Curator in het museum van Varrock. Je krijgt
nu twee halve briefjes, ruil één helft met je vriend. Als het goed is
heb je nu twee verschillende helften. Zet ze aan elkaar, dan krijg je
een certificaat. Ga naar de koning in Varrock Palace, laat je
certificaat zien en eis de beloning op.
Startpunt: Praat met Morgan in Draynor Village. Hij vertelt je dat een vampier Draynor Village teistert, daar moet een einde aan komen
Alleen voor members: Nee
Eisen: Je moet een vampier van level 34 kunnen doden
Benodigde spullen: Een hamer en 2 gp
Morgan
vertelt het verhaal van de quest: de vampier Count Draynor teistert
Draynor Village. Als Morgan klaar is met zijn verhaaltje klim je de
ladder in zijn huisje op. Daar ligt garlic in een cupboard, pak die.
Morgan heeft je verteld over een man die vampierenjager was, de man
waar hij het over had staat te zuipen in de Blue Moon Inn. De Blue Moon
Inn ligt zuidelijk van de General Shop in Varrock. Ga er heen en zoek
de dronken Dr. Harlow. Praat het hem en vraag hoe je vampieren moet
doden. Hij wil een biertje, koop en geef hem die. Hij geeft je nu een
wooden stake. Hij vertelt ook dat je een hamer en garlic nodig hebt bij
het doden van vampieren. Hamers zijn te vinden in General Shops en
garlic heb je als het goed is al uit het kastje bovenin het huis van
Morgan gepakt.
Ga terug naar Draynor en haal je armour, wapens, food (als je dat
nodig hebt), hamer, garlic en wooden stake van de bank. In het noorden
van Draynor Village staat een groot spookhuis, Draynor Manor genaamd.
Ga dat huis binnen, de deur klapt meteen dicht en je kunt niet meer
naar buiten. Loop naar het oosten van het kasteel en ga de grote ladder
af. Hier ligt de vampier. Open de kist en dood de vampier. Je kunt het
kasteel weer uitkomen door de uitgang in het oostelijke kamertje.
Startpunt: Ga naar de heks Hetty in haar huisje in het zuidoosten van Rimmington. Rimmington ligt ten westen van Port Sarim.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Geen
Benodigde spullen: 5 gp
Als
je met Hetty gaat praten, vraagt ze je wat je van een oude vrouw als
haar wilt. Zeg dat je op zoek bent naar een quest. Ze weet misschien
wel wat voor je en ze vraagt of je wat meer van de duistere kunsten
wilt weten. Kies "What, you mean improve my magic?" Ze kijkt je treurig
aan, omdat je bewoording niet zo mooi is. Zeg "Show me the mysteries of
the dark arts..." Nu vindt Hetty het wel goed. Ze gaat een drankje voor
je maken. Daar heeft ze een paar ingrediënten voor nodig, namelijk
Burnt Meat, een Eye of newt, een ui en een staart van een rat.
Ga naar het huisje met de Ranged winkel in het zuiden van
Rimmington. Hier lopen een paar ratten rond. Dood er een, je zult een
Rat's Tail krijgen. Loop nu naar het noorden en pluk een ui van het
veld dat je tegenkomt.
Vanuit het veld met de uien zie je een gebouw in het noordwesten
liggen. Dit is de Crafting Guild. Om in het veldje te komen, heb je
geen level nodig. Loop er naar toe. Naast de guild staan een paar
koeien, dood er een en pak het vlees. Je kunt het al vast koken, zodat
het verbrand. Je moet nu ook nog naar Port Sarim, waar een fornuis is.
Daar kun je je vlees ook koken. In Rimmington is ook nog een fornuis.
De eye of newt kun je in Port Sarim kopen. In het noordwesten is een
magiewinkel. Koop hier je oog voor 5 gp. Kook eventueel je vlees nog op
het fornuis in het huisje ten zuiden van de juwelenwinkel, die weer ten
zuiden van de magiewinkel is. Als het vlees niet verbrandt, moet je het
gekookte vlees nog een keer koken.
Breng alle dingen naar Hetty. Ze vraagt of je alles hebt, je zegt
dat dat zo is. Je geeft alle dingen, waarna Hetty het drankje maakt.
Zij vertelt dan dat je uit de ketel moet drinken. Als je dat doet,
wordt je beter in magic en heb je de quest voltooid.