Uw sterkste wapen om uw woning zo goed mogelijk op de markt te brengen zijn uw fotos. Laat uw eigendom zich op zijn best zien. Deze zetten de kandidaat-kopers aan om uw huis of appartement te komen bezichtigen.
Volgende tips kan ik u meegeven:
1. Plaats enkel fotos van de aantrekkelijkste ruimtes. Neem dus geen fotos die de koper doet overwegen om niet naar uw woning te komen kijken.
2. Neem de fotos op het meest heldere moment van de dag. Laat iedere sprietje licht binnen waar mogelijk. Vermijd zo veel mogelijk het gebruik van de flash die de kleuren vervormd.
3. Zorg dat het vloergedeelte zichtbaar is op de foto: Het heeft de bezoeker een betere indruk van de ruimte.
4. Steek alle lichten aan. Het benadrukt meer de details. De kandidaat-koper zal langer stilstaan bij de fotos.
Volgende punten zijn ook belangrijk:
1. Huizen kopers staan stil bij mooie fotos van te koop staande huizen en baseren zich daarop om te beslissen welke eigendommen ze gaan bezoeken.
2. Vermijd het gebruik van groothoekbeelden, waardoor de koper ontgoocheld is als hij uw huis komt bezoeken.
3. Zorg dat de woning er ook effectief uitziet als op de fotos die je online plaatst.
4. Neem verschillende fotos van uit meerdere invalshoeken en kies daaruit de beste.
5. Controleer uw fotos eerst op uw PC naar storende elementen: nog een rondslingerende trui of een paar schoenen onder de zetel, een sok onder het bed
Laat niet na om uw bevindingen en uw ervaringen aan mij over te maken.
Vandaag wat foto's van een appartementje. Typisch Scandinavisch zoals ik ze graag zie. De fotograaf zorgt ervoor dat de foto's niet overbelicht zijn ondanks de vele lichtinval. Dit is dikwijls het probleem als je zelf foto's wil nemen van uw woning of appartement als je het te koop stelt. Vraag een fotograaf als je uw woning online zet op zoekertjes sites. Die eerste indruk moet goed zijn.
Kies voor een lichte pastelkleur of een wittint als je een kleine slaapkamer groter wil doen lijken. Als je gebruik maakt van neutrale kleuren voor je wanden kun je naar hartenlust combineren met andere meer intensere kleuren. Bij de toegevoegde foto's zie je hoe een kleine slaapkamer toch aantrekkelijk kan voorgesteld worden. Je kan daar zeker inspiratie mee opdoen om je woning te stylen bij verkoop.
Onderschat de impact niet van een verzorgde oprit. Misschien geen slecht idee om de oprit te onderwerpen aan een grondige reinigingsbeurt of hiervoor een gespecialiseerde firma in te schakelen. Ook een opknapbeurt van het terras resulteert in een beter buikgevoel bij potentiële kopers.
Een koper wil een licht huis zien
Een koper let bijna instinctief op de hoeveelheid licht dat binnenvalt. En zoals gezegd: Hij wil zien wat voor ruimte het huis te bieden heeft.
Zorg dat het licht goed de woonkamer en de rest van de woning kan binnenvallen. Dus: gordijnen open, rolgordijnen omhoog.
De vensterbank kan beter niet op een stapelplaats lijken. Teveel planten op de vensterbank: weg ermee, dit geldt ook voor de rest van de spullen. Richt de vensterbank opnieuw in en maak gebruik van drie tot vier blikvangers (lees: geen prullaria) op de vensterbank. Hierbij mogen best twee (lage!) planten zijn.
Een vies raam is een grote afknapper, evenals een vuil gordijn voor het raam.
Wanneer je zware donkergekleurde gordijnen hebt, vervang deze dan voor lichtgekleurde vouw- of rolgordijnen.
Dat zijn slechts enkele tips die wij u kunnen geven.
Bij Rotarius Vastgoedstyling weet u hoe uw woning er optimaal kan uitzien voor de verkoop.
Natuurlijk is daglicht de allerbelangrijkste lichtbron wanneer u uw huis gaat verkopen. Zorg dat u die lichtbron altijd optimaal benut door alles wat licht tegenhoudt te openen of te verwijderen. Hebt u dan last van inkijk? Breng dan plakplastic aan op de ramen. Er zijn bij de bouwmarkt veel verschillende soorten verkrijgbaar. Maar daglicht alleen is niet genoeg. Ook kunstlicht moet worden toegevoegd. Zelfs overdag moet alle verlichting aan om uw woning succesvol te verkopen. Hoe lichter uw huis hoe beter.
Het aanbrengen van kunstverlichting is een vak apart, maar met behulp van wat eenvoudige richtlijnen kunt u al een heel aardig resultaat bereiken.
Het nut van kunstverlichting is tweeledig, namelijk functioneel en sfeerbepalend.
Alleen warme verlichting is geschikt om sfeer te creëren. Koude lichttonen zoals blauw of groen, TL lampen en neonlicht zijn hiervoor niet geschikt.
Er zijn vaak veel verschillende soorten verlichting aanwezig in een woning. De belangrijkste zijn:
Functionele (inbouw)verlichting
Inbouwverlichting wordt vaak toegepast in keuken, woonkamer en badkamer.
Vaak zijn het spots, maar soms ook wandverlichting veelal met dimmer. Het opmerkelijke is dat deze verlichting lang niet altijd gebruikt wordt door de bewoners, terwijl deze juist een zee van licht en ruimte geeft.
Accentverlichting
Gebundeld licht dat kan worden gericht op een voorwerp waar men de aandacht op wil vestigen. Accentverlichting wordt vaak toegepast bij (wand)decoraties om spanning te creëren in het interieur.
Sfeerverlichting
Onder sfeerverlichting vallen alle lichtbronnen die indirect licht verspreiden, zoals schemerlampen, staande lampen, tafellampen etc.
Deze lampen zijn uitermate geschikt om een gezellige sfeer neer te zetten en zijn meestal gemakkelijk te verplaatsen naar donkere hoeken. De slaapkamers worden extra chic door dezelfde sfeerverlichting aan weerszijden van het bed.
Uit onderzoek is gebleken dat het overgrote deel van potentiële kopers (meer dan 90%) tegenwoordig eerst internet afstroopt op zoek naar een woning die aan hun wensen voldoet en binnen hun budget past. Vooral vrouwen zijn daar zeer ijverig in. Websites als kapaza, immoweb, Zimmo etc. worden hierbij dagelijks in de gaten gehouden.
Woningen, die niet optimaal gepresenteerd zijn op internet, maken de helft minder kans om bezichtigd te worden. En als er geen kijkers komen, zal het erg moeilijk worden de woning te verkopen.
Als er wel bezichtigingen plaatsvinden is het net zo belangrijk om de woning optimaal te presenteren. Dit geldt niet alleen voor de binnenkant, maar zeker ook voor de buitenkant. De eerste indruk krijgt men natuurlijk al buiten. Denk daarbij aan de staat van onderhoud en de al dan niet verzorgde indruk die tuin en entree maken.
Eenmaal binnen blijkt het voor potentiële kopers erg moeilijk te zijn om door andermans spullen heen te kijken en een inschatting te maken van de ruimtes en hun mogelijkheden. De persoonlijke smaak en bezittingen van de huidige bewoners werken vaak negatief door in de beslissing om al dan niet een bod te doen op een huis. Het gevoel op bezoek te zijn in andermans huis, zorgt over het algemeen voor een ongemakkelijk gevoel bij potentiële kopers.
Bij Rotarius Vastgoedstyling zorgen wij voor de optimale presentatie zodat er gauw een koper voor uw woning wordt gevonden.
Uw woning is waarschijnlijk uw grootste investering geweest. Dus verdient ze extra aandacht als je die terug verkoopt.
Uw woning is nu een voorwerp dat wordt aangeboden op de vrije markt en beoordeeld wordt door het koperspubliek. Zij bepalen nu of ze het aantrekkelijk vinden.
Alle emotionele banden die je met uw woning hebt laat je nu best los.
Presenteer uw woning dus optimaal, zodat je er de beste prijs kan uithalen. uw eigendom is het meeste waard als je ze tijdens de eerste weken kan verkopen.
Ga dus voor het beste rendement.
20 jaar geleden was een verkoper een specialist bij wie de klant te rade ging. De klant hing af van u. U had de touwtjes in handen.
Vandaag beschikt de klant 24 uur per dag, 7 dagen op 7 over alle mogelijke informatie ( die hij soms verwart met kennis....). Hij bezoekt u virtueel op zijn moment. Afstanden vormen geen beperking meer. Hij heeft een vrije keuze tussen aanbieders.
Hou dit in gedachten als u uw woning te koop stelt.