Inhoud blog
  • Misschien andere vakken inschakelen?
  • Conflicten met scheppingsleer
  • Hoe begint best een leerkracht met de evolutietheorie uit te leggen?
  • Waarom worden de lessen evolutie gegeven?
  • Wat is de evolutietheorie?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Lessen evolutie

    Als Toekomstige leerkracht natuurwetenschappen en aardrijkskunde vind ik wetenschappen zeer interessant en belangrijk, één van de fundamentele onderwerpen in biologie is de evolutietheorie. Evolutietheorie is niet een van de makkelijkste lessen om te geven, wegens dat de effecten van evolutie niet dagelijks zichtbaar maar zijn maar over honderd tot wel duizend jaren zichtbaar. Hoe zou een leerkracht best met de lessen evolutie en zijn complicaties mee omgaan?
    01-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Misschien andere vakken inschakelen?
    Zou het misschien ook interessant zijn om andere vakken in te schakelen, zodat leerlingen het hele verhaal horen van begin tot nu?

    Bijvoorbeeld tijdens de lessen aardrijkskunde het ontstaan van de aarde en levende organisme op aarde uitleggen.

    Of tijdens de lessen geschiedenis wanneer het over secularisering van het westen gaat misschien ook Darwin te bespreken toen hij zijn boek publiceerde, die veel positieve aandacht kreeg maar ook veel negatieve kritiek kreeg. En dat zijn boek  tot vele debatten leidde omdat zijn theorie in strijd was met de scheppingsleer

    Dit kan ervoor zorgen dat leerlingen, door het meer informatie krijgen en meer open staan voor andere ideeën die niet overeen komen met die van hun 

     

     


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    06-05-2019
    Dit is niet nieuw!

    Van eigen ervaring vermijden leerkrachten aardrijkskunde & geschiedenis koppeling met de evolutie theorie sinds ze weinig tijd hebben met 1-2 uur per week. Ze verwachten ook dat de leerlingen de  theorie gezien hebben tijdens de lessen natuurwetenschappen/biologie.
    Waarvoor ik voor hoop is meer een direct koppeling met de evolutie theorie tijdens hun lessen, zodat de leerkracht niet alleen staat wanneer hij/zij begint aan de lessenreeks.

    06-05-2019 om 19:11 geschreven door Eben Rosiers


    28-04-2019
    Dit is niet nieuw!

    Beste Eben,

    Wat je hier vertelt is niet nieuw. In de leerplannen geschiedenis en aardrijkskunde zijn er koppelingen en dus ook raakvlakken met je onderwerp (evolutie). Wat wil je nog meer? Aan welke vakken denk je? Welke insteken zou je willen zien? 

    Alvast bedankt voor de reactie.

    28-04-2019 om 12:52 geschreven door Advocaat van de Duivel


    17-04-2019
    Andere vakken

    Ik ben het zeker mee eens. Ik denk dat het leuk is voor de kinderen dat ze bij verschillende vakken hiermee geconfronteerd worden. Dit maakt hun kijk ook veel breder op het onderwerp en dit is goed voor het leerproces.

    17-04-2019 om 03:03 geschreven door Elke Willaert



    Archief per week
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs