Foto
Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Laden
  • Foto's
  • Slot
  • 14° Rit
    Op weg naar Rome

    28-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laden
    Beste Vrienden,

    De vrachtwagen is geladen. Moet wel nog een beetje orde sceppen, maar dit komt in orde.
    Had we meegedaan aan een duivenwedstrijd, hadden we wel verloren hoor. "Onze" duiven vielen maar laat binnen.
    maar kom iedereen was op tijd. Natuurlijk sommigen moets van ver komen. Alhoewel diegene die het dichts woonden (nee ik noem geen namen) waren het laatst.
    Ik wil de echtgenoten die hun echtgenoot fietser NIET na komen naar Lourdes toch even verwittigen. Aan de grote en gewicht te zien van sommigen hun valies, wel denk dat die niet meer terugkomen.
    Ga nu alles wat ordelijk op zijn plaats zetten samen met Willy.
    Onderaan de link waar jullie de eerste fotos kunnen bekijken.
    Aan allemaal een goede nachtrust en morgen op tijd en met positieve ingesteldheid op post.

    Groetjes Leander
     



    https://plus.google.com/photos/110758870043228553690/albums/5747532852277214497#photos/110758870043228553690/albums/5747532852277214497/5747532864847476178

    28-05-2012 om 12:52 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
    Vrienden,

    Zoals beloofd hier enkele foto's. Beetje laat maar pc, tv en telefoon plat geudrende drie dagen.
    Bij deze een fijne trip gewenst voor Gerard en compagnie.

    Groetjes



    http://picasaweb.google.nl/Wielertoeristje/RomeWeb
    #

    30-06-2010 om 17:47 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slot

    Vrienden,

     

    Vandaag kom ik naar huis. Weer slecht geslapen vannacht. Gisteren Rome bezocht wat een stad. Eerst te voet naar het St.-Pietersplein. Dan met de tourbus de voornaamste punten afgelegd. Mooi , gelukkig was het een open bus want het was enorm warm. De commercie draait hier ook op volle toeren. En alles zo duur. Als je laat meeslepen en alles wilt bezoeken komt je dat duur te staan. Na de middag even terug naar het hotel om even uit te rusten. Want met het ticket van de bus is 24 uur geldig en kan je op en afstappen waar en wanneer je maar wilt. Nu ik was van plan om ’s avonds nog de rest te gaan bezoeken. Toen ik klaar stond om te vertrekken begon het opeens te regenen en nog niet zo’n klein beetje. Dus even in de lobby gewacht maar het wilde niet ophouden. Dan maar tussen de vlagen door een stukje gaan eten. Dan nog wat aan pc gewerkt en mijn vriend Willy even opgebeld. Volgende zal ik hem uitgebreid verslag uitbrengen.

    Nogmaals beste vrienden dank voor de steun, want soms had ik die hard nodig.

     

     

    Groetjes

     

    Leander

    27-06-2010 om 10:21 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vrienden hier al enkele foto's

    groetjes Leander


    http://picasaweb.google.be/Wielertoeristje/RomeBlog
    #

    26-06-2010 om 14:33 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    25-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14° Rit

    Vrienden,

     

    De laatste rit zit er op. Bedankt voor de steun van iedereen.

    De morgen begon met mooi weer en volgens de grafiek was er enkel op het laatste een kleine helling. Ja wadde . Het bleef maar klimmen. Er was zelfs eentje bij van boven de 900 meter. Na 40 km zeg ik dat de weg versperd was. Toch geprobeerd en even verder mijn beste Italiaans bovengehaald en ik kon erdoor zei die man. Het waren simpel de rotsen die naar beneden gekomen waren en op straat verspreid waren. Nu na 50 km had ik een beetje vlak. Naar het einde toe opnieuw stijgen maar in een streek met villa’s gelijk kasteeltjes.

    Om 15 uur was ik op de camping véél later dan gepland. De directie uit hun siësta gehaald en fiets en bagage opgeborgen die komt volgende week terug. Dan begon het. Moest eerst de bus hebben naar het station. Een uurtje wachten toen ik opstapte en beleefd zei “ naar het station” met geld in mijn handen draaide de chauffeur zijn hoofd. Ja ik ging dan maar gaan zitten hé. En juist heb ik mijn derde boetetocht gedaan en moest al zwart rijden. Opeens zei een vriendelijke dat ik moest afstappen. Ik stond recht drie dames voor mij stapten af vooraan en voor mij sloot hij de deur en moest ik achteraan aftsappen. Toen sloot hij opnieuw de deur en wilde vertrekken. Wel ik ben naar voren gevlogen en in het West-Vlaams mijn gedacht gezegd en hij stopte en deed de deur open. De vriendelijke heer wuifde me lachend uit.  Aan het station was de automaat kapot allé weer handenuitleg moest ticket gaan halen in boekenwinkel. Ik had op mijn gps gekeken waar ik het dichts bij het hotel kon uitsstappen en daar nam ik een taxi. In het hotel alles in orde. En ……………… EEN BAD. Daar ga ik seffens een uur of twee inliggen zie.

    Zo het zit erop. Bij de transporteur zeiden ze me dat de meeste het doen in 20 à 21 dagen en ze hebben gelijk. Is het nu een prestatie. Misschien maar honderden hebben het voor mij gedaan en honderden zullen het na mij doen.

    Nu in mijn hoofd zitten duizenden mooi herinneringen.

     

    Nogmaals bedankt voor alle steun.

     

    Volgende week enkele foto’s

     

    CIAO

     

    Leander

     

     

     

    Gegevens             Waarde             Eenheid           

    Duur    6:14:14                      

    Registratie-interval 2            s         

    Loopindex            67                   

                                        

    Energieverbruik            3351            kcal     

    Aantal hartslagen            42666            slagen  

    Herstel -14            slagen  

    Minimale hartslag            81            hsm     

    Gemiddelde hartslag            114            hsm     

    Maximale hartslag            142            hsm     

    Standaardafwijking      13,2            hsm     

                                        

    Minimum Snelheid            1,9            km/u   

    Gemiddeld Snelheid            14,5            km/u   

    Maximum Snelheid            46,3            km/u   

    Afstand             88,9            km      

                                        

    Minimale hoogte 234            m        

    Gemiddelde hoogte 549            m        

    Maximale hoogte 985            m        

    Stijging 1395            m        

    Daling  1360            m        

    Hellingen            4                     

    Stijgings%            0,1            %        

    V.A.M.            224            m/h     

                                        

    25-06-2010 om 21:17 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    24-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13° Rit

    Beste Vrienden,

     

    De 13° rit zit er op en ja de 13 voor de bijgelovigen. Weer een onrustige nacht. De slaap niet kunnen vatten en om 04h15 klaarwakker. Nog wat rondgedold tot ik besloot om op te staan en te vertrekken. Alles klaar deur op slot en …. Oei vals gebit vergeten. Naar beneden en receptionist verdwenen. 10 min gezocht allé dit was in orde. Om 05h15 de fiets op nog halfdonker. Maar het was weer een lange rit en op en neer blijft het gaan. Na 3 km zag ik dat ik verkeerd reed. Ja niet goed op gps gelet. Demi tour. Toen ging het vlot en de hellingen waren heel gezapig qua percentage. Met uitzondering van ene (en daar juist hadden ze het aangeduid) 14% maar het was maar voor 300 meter.Dus even op de tanden bijten (best dat ik ze mee had). Twee fietser met koersfiets en rugzak staken me voorbij . even verder drie Polen te voet met rugzak. En de ene was wel van een nog groter gewichtsklasse dan ik.

    Na een uurtje of twee staken die twee op hun koersfiets weer voorbij. Praatje gemaakt het waren Duitsers uit Munchen en gingen naar Palermo en terug. Dan vraag ik me af wat ik te veel in mijn zakken mee heb. 15 km voor mijn hotel sloeg ik de verkeerde weg in gezellig bergaf. Ja na drie km riep mijn gps “hela” of zoiets. Ja drie km extra klimmen.

    In het hotel aangekomen was ik niet geboekt. Nu ja kon moeilijk zat in het verkeerde hotel. Allé nog drie km verder. Best dat het morgen de laatste dag is.

    Morgen een 80 km fietsen , fiets afgeven en dan per bus naar Rome. Hotel opzoeken en zaterdag even de Romeinse Stad verkennen.

    En nu ga ik eten.

    Smakelijk en de groetjes

     

    Leander

     

     

     

     

    Gegevens             Waarde             Eenheid           

    Duur    9:18:50                      

    Registratie-interval 2            s         

    Loopindex            84                   

                                        

    Energieverbruik            4716            kcal     

    Aantal hartslagen            62034            slagen  

    Herstel -13            slagen  

    Minimale hartslag            77            hsm     

    Gemiddelde hartslag            111            hsm     

    Maximale hartslag            144            hsm     

    Standaardafwijking      11,7            hsm     

                                        

    Minimum Snelheid            2,3            km/u   

    Gemiddeld Snelheid            16,1            km/u   

    Maximum Snelheid            43,4            km/u   

    Afstand             146,0            km      

                                        

    Minimale hoogte 249            m        

    Gemiddelde hoogte 412            m        

    Maximale hoogte 679            m        

    Stijging 1470            m        

    Daling  1520            m        

    Hellingen            4                     

    V.A.M.            158            m/h     

                                        

    24-06-2010 om 19:32 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12° Rit

    Beste Vrienden,

     

    Zo 12° rit achter de rug. Juist aangekomen in *** hotel één * voor de receptioniste en twee voor de kat buiten. Maar kom we kunnen ons wassen en slapen. Internet ook te betalen dus doen we dat voor een keer. Broeiend heet en geen wind begin vlak en dat gaat me nog goed af. Op het einde wat klimwerk en mijn benen voelen als spaghetti. Dus de jus is er uit maar de moed zit er nog in. Opeens staks me daar tijdens een klim een Duitse Okra voorbij mooi lachend “Gutten Tag” tot ik zag dat hij op een elektronisch fietsje reed. Ja zeg zo kan ik het ook.

    Morgen nog een kwaaie trip en dan de finale.

    Weinig nieuws vandaag en ook weinig zin om te schrijven. Mag eens hé !

    Toch de groetjes

     

    Leander

     

     

    Gegevens             Waarde             Eenheid           

    Duur    5:45:34                      

    Registratie-interval 2            s         

                                        

    Energieverbruik            2667            kcal     

    Aantal hartslagen            36633            slagen  

    Herstel -4            slagen  

    Minimale hartslag            78            hsm     

    Gemiddelde hartslag            106            hsm     

    Maximale hartslag            140            hsm     

    Standaardafwijking      12,2            hsm     

                                        

    Minimum Snelheid            2,3            km/u   

    Gemiddeld Snelheid            14,9            km/u   

    Maximum Snelheid            45,3            km/u   

    Afstand             83,5            km      

                                        

    Minimale hoogte 111            m        

    Gemiddelde hoogte 268            m        

    Maximale hoogte 652            m        

    Stijging 800            m        

    Daling  659            m        

    Hellingen            2                     

    Stijgings%            0,2            %        

    V.A.M.            139            m/h     

                                        

    23-06-2010 om 16:46 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11° Rit

    Beste Vrienden,

     

    Vandaag geen internet, ja  als je in een **** hotel wil slapen moet je niet verschieten dat ze 10 euro vragen. Dan eet ik nog liever een spaghetti extra. Lange rit vandaag dus vroeg vertrokken. De eerste 60 km zaten er een paar lange klim bij. Niet zo geweldig in percentage maar ze bleven duren. Zelfs eentje van acht km. En de kilometers beginnen te wegen hoor. Dus moest ik meerdere stops inlassen. Een stop na 35 km was bij een koppel uit Brugge op reis met een gehuurde mobilhome. Menheer reed er niet graag mee en madam zat met een pijne rug geplaagd. Dus geen plezierreisje voor hen. Ik krijg een heerlijke koffie aangeboden en na , een wat te lange, babbel vertrok ik weer. Na 60 km liep het goed vlot. Zeer vlak. Opnieuw aan de kust gekomen kreeg ik nog de wind in de rug en niks hield mij nog tegen. De “verloren” tijd werd vlug ingehaald. Er bleef me zelfs nog tijd over om opnieuw een lekker kreemptje te likken. Werd ik toch wel niet gestoord door een “zwarte medemens” met nephorloge en armbandjes. En die verstaan alle talen uitgenomen NEE.

    Dan die fameuze toren. Ja die staat scheef “so what” maar wat een commercieel gedoe erond. En warempel daar stond de rest van onze eerste vriend zijn familie. Maar kom die waren erg sympathiek en toen ze zagen dat ze niks konden verkopen sloegen we toch nog een aangename en leerrijke babbel over hun cultuur. De nodige kiekjes werden getrokken en met mijn trui van “Belgium” zagen de andere Belgen dus dat ik geen Chinees was. En de babbel ging natuurlijk over het hoe, waarom en hoe lang mijn trip. Allé nog drie km naar het hotel. Bij aankomst zag ik al dat het ene met standing was. Mijn bagage op een karretje, fiets in de garage en naar de douche. Iedereen sprak er vloeiend Engels.

    Na de douche gaan eten. Eerst spaghetti wat dacht je en dan zwaardvis. Een Nederlands koppel trakteerde me dan nog op een heerlijke koffie.

    Dan tijd voor mijn verslag en naar bed.

    PS: de sleutel van mijn vorig hotel heb ik vergeten af te geven. Al gebeld en zal die opsturen. Nadeel het is een ferm stuk dus nu nog extra gewicht bij .

     

    Groetjes,

     

    Leander

     

     Gegevens             Waarde             Eenheid           

    Duur    9:17:06                      

    Registratie-interval 2            s         

    Loopindex            65                   

                                        

    Energieverbruik            4204            kcal     

    Aantal hartslagen            59056            slagen  

    Herstel -2            slagen  

    Minimale hartslag            78            hsm     

    Gemiddelde hartslag            106            hsm     

    Maximale hartslag            139            hsm     

    Standaardafwijking      13,1            hsm     

                                        

    Minimum Snelheid            2,2            km/u   

    Gemiddeld Snelheid            16,4            km/u   

    Maximum Snelheid            42,2            km/u   

    Afstand             148,2            km      

                                        

    Minimale hoogte 128            m        

    Gemiddelde hoogte 243            m        

    Maximale hoogte 748            m        

    Stijging 1030            m        

    Daling  1090            m        

    Hellingen            4                     

    V.A.M.            111            m/h     

                                        

    23-06-2010 om 16:45 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10° Rit

    Hallo Vrienden,

     

    Gisterenavond me eens goed laten gaan. Een driegangen menu met fles wijn. Was natuurlijk vergeten dat mijn kamergenoot Willy er niet was om de helft op te drinken. Nu ik vond nog juist mijn bed. Ontbijt was maar om 08h30 en betalen om 09h00. Nu zo lekker dat het eten de avond voordien was zo flauw was het ontbijt. En de receptionist kwam ook maar om 09h30 opdagen. Nu nog enig op en neer om uit de wijnvelden te geraken en dan door het gebergte naar de Middellandse Zee. Licht klimmend en warempel ik moest mijn wintex uit doen en zonnebril op zetten. Een guitige wielertoerist deed me teken dat er verderop een serieuze klim was van drie km. Die weet niet wat ik al allemaal tegengekomen ben zeker. En het was geen drie km maar Twee km achthonderd.

    Aan de kust gekomen en naar Genua toe en in de stad zelf wat een verschil met de stilte van de wijnvelden. En je moet ogen op je gat hebben met hun scootertjes. Nu de kust is ook niet vlak hoor. En ik heb veel tussenpozen moeten inlassen om drank op te slaan. Nu we hebben zon gevraagd en gekregen. Tussen de 25 en 29 graden. 12 km voor het hotel zat er nog een klim in van 6 km. Bij een pauze tussenin voor wat te drinken sprong opeens een vijsje weg (nee niet van mij, want ik heb geen meer) van mijn rem. Even zoeken en oef gevonden. Multitool uitgehaald en vlug hersteld. Twee politiemannen stonden bewonderd toe te kijken maar wilden niet op de foto.

    In het hotel aan de receptie spreken ze Frans of Engels. Gevraagd om morgen vroeger te vertrekken en krijg lunchpakket mee. Tof hé. Wil wa vroeger vertrekken want het is bijna 150 km en vond dat het vandaag niet zo vlotte.

    Zo vrienden morgen gaan we eens naar die scheve toren zien. Nu gaan eten, deze keer zonder wijn.

     

    Groetjes

     

    Leander   

     

    Gegevens             Waarde             Eenheid           

    Duur    7:27:44                      

    Registratie-interval 2            s         

    Loopindex            91                   

                                        

    Energieverbruik            3772            kcal     

    Aantal hartslagen            49702            slagen  

    Herstel -15            slagen  

    Minimale hartslag            71            hsm     

    Gemiddelde hartslag            111            hsm     

    Maximale hartslag            141            hsm     

    Standaardafwijking      13,6            hsm     

                                        

    Minimum Snelheid            2,3            km/u   

    Gemiddeld Snelheid            15,0            km/u   

    Maximum Snelheid            48,0            km/u   

    Afstand             108,4            km      

                                        

    Minimale hoogte 180            m        

    Gemiddelde hoogte 359            m        

    Maximale hoogte 715            m        

    Stijging 1215            m        

    Daling  1639            m        

    Hellingen            6                     

    Stijgings%            -0,4            %        

    V.A.M.            163            m/h     

                                        

    21-06-2010 om 19:57 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.9° Rit

    Beste Vrienden,

     

    We zitten in Alice Belle Colle. Vooral da laatste is belangrijk. Straks meer.

    Gisteren was ik ook op tijd binnen, maar voor wifi moest ik wachten op de “echte” receptionist. Nu die kon er nog minder van dus niet gelukt. Eerst nog een wandeling en boodschappen gedaan in stad. Daarna een Spaghetti frutti di mare gegeten. Superlekker. Alhoewel dit er niks meet te maken had een slechte nacht gehad. Nu slaap zullen we wel inhalen. Het ontbijt had meer weg van een After Noon tea meer gebakjes dan iets anders. Op de grafiek had ik twee beklimmingen gezien en de eerste was al na 15 km en die viel reuze mee. Het weer draait rond de 18* maar mijn wintex moet ik nog niet afdoen. Nogmaals dank voor jullie steun via sms , email en blog. De wielertoeristen die ik hier tegenkom moedigen me ook hard aan. Ene liet al van 200 meter ver zijn stuur los al roepend “bravo, bravo” dat doet toch iets hoor. 15 km voor het einde kwam ik in een dorpje waar er rommelmarkt was. Even gestopt om een lekker kreemtje te slurpen. Wel ik moet zeggen hun spaghetti is super maar die “kreemptjes” mogen er ook zijn. Morgen zal dit zeker weer een extra halte zijn. Dan dacht ik de laatste km op mijn gemak af te haspelen. Maar dan kwam Alice met haren Coll in zicht. 5 km serieus klimmen hoor. Ik had in het begin gezegd dat ik naar de Grote Baas ga fietsen, maar bedoelde wel die juist onder hem hé. De superbaas kan nog een paar jaar wachten. Nu wel een superzicht vanuit de kamer.Foto’s volgen later als ik thuis ben.

     

    Tot morgen

     

    Leander

     

    Gegevens             Waarde             Eenheid           

    Duur    5:27:24                      

    Registratie-interval 2            s         

                                        

    Energieverbruik            2583            kcal     

    Aantal hartslagen            35035            slagen  

    Herstel -34            slagen  

    Minimale hartslag            67            hsm     

    Gemiddelde hartslag            107            hsm     

    Maximale hartslag            139            hsm     

    Standaardafwijking      10,5            hsm     

                                        

    Minimum Snelheid            3,7            km/u   

    Gemiddeld Snelheid            16,5            km/u   

    Maximum Snelheid            40,3            km/u   

    Afstand             89,4            km      

                                        

    Minimale hoogte 355            m        

    Gemiddelde hoogte 447            m        

    Maximale hoogte 606            m        

    Stijging 660            m        

    Daling  650            m        

    Hellingen            4                     

    V.A.M.            121            m/h     

                                        

    20-06-2010 om 16:27 geschreven door Leander  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 28/05-03/06 2012
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 04/01-10/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs