onze tweede les ging best goed. in het begin hadden we wat problemen om het programma opnieuw op de robot te uploaden, maar dankzij mij en Dylan (ok, vooral dankzij Dylan ) lukte het uiteindelijk toch.
de rest van de les ben ik vooral bezig geweest met het programma te optimaliseren (met Dylan), de robot verder te bouwen (met Melissa en Liesel) en samen met Mark een programma te schrijven zodat de robot naar de eerste opdracht te rijden.
onze eerste opdracht is nu zo goed als af.
in de bijlage vind je een flowchart van de eerste opdracht (gemaakt op exel) en een printscreen.
voor onze 3 taken heb ik eens een paar filmpjes opgezocht, deze staan onderaan het bericht
voor de taak sport (waarbij we een balletje in een doel moeten mikken) heb ik dit voordbeeldfilmpje gevonden waarin een manier is gevonden het balletje op een leuke manier de goal in te mikken
voor de tweede heb ik spijtig genoeg geen 'apart' filmpje gevonden, maar straks verwijs ik naar een filmpje waar je ze alle drie in terug ziet
de laatste missie is de moeilijkste: een doosje met een plaatje zo laten omvallen dat het plaatje er helemaal uit is en je een tekening (langs 1 kant van het plaatje) vanboven ziet. ook hiervan heb ik een filmpje gevonden, dat onderaan te vinden is.
de missie sport en leren/ communiceren op afstand vind je terug in dit filmpje: 0:50 tot 1:02 1:55 tot 2:05