Inhoud blog
  • woensdag
  • dinsdag
  • Maandag
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Leven in Gent
    Voor mijn mama en papa
    24-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag
    Beoordelingsrapport van de stage. Alles is G

    (Ontwerp) Beoordelingsrapport stage 1 opgesteld door de stagebegeleider

    Stageperiode van november 2015 tot januari2016

    Naam student: Robbe Lapiere

    Naam stageplaats en stagementor: Jeugddienst Waregem - Sofie Careel

    Naam stagebegeleider: Peter Van Mullem

    STAGELEERDOEL 1 : organisatie Motivering TOV1 OV V G ZG

    De student kent de organisatie waar hij

    stage loopt en participeert hierbinnen

    op een verkennend niveau. Robbe: * kan de waarden, visie en missie van de jeugddienst omschrijven * kan de doelstellingen van de organisatie omschrijven en dit illustreren * heeft via zijn organisatieopdracht en via toelichting de formele organisatiestructuur en het interne informele netwerk van de jeugddienst beschreven en kan hierbinnen functioneren * functioneert in beginnende mate binnen de organisatiecultuur * omschrijft de werking en het organogram van de organisatie in zijn organisatieopdracht en via mondelinge reflectie. * benoemt enkele sterktes en zwaktes van de organisatie die zich echter vooral situeren in het aanbod van de jeugddienst

    * kan nog te weinig de organisatie binnen het ruimere werkveld en in een breed maatschappelijke context situeren.

    STAGELEERDOEL 2 : sociaal werker Motivering TOV OV V G ZG

    De student benoemt en heeft inzicht in

    de taak, rol, positie en functie van de

    sociaal cultureel werker.

    Robbe: * geeft enkele voorbeelden van de taak, rol, positie en functie van de sociaal cultureel werker in de jeugddienst * benoemt enkele kansen, uitdagingen en knelpunten voor de sociaal cultureel werker in de jeugddienst * heeft een beginnend inzicht in de rol van de vrijwilliger en de verhouding vrijwilliger – professional in de jeugddienst * kan voorbeelden geven van de aanwezigheid van de sociaal-culturele functies in de organisatie, maar moet die nog verder expliciteren.

    STAGELEERDOEL 3 : doelgroep, cliënt,

    thema Motivering TOV OV V G ZG

    De student kent de doelgroep tot wie

    de organisatie zich richt en/of het

    thema waar de organisatie aan werkt.

    Robbe: * omschrijft in grote lijnen het doelpubliek van de organisatie * formuleert enkele knelpunten in het bereiken van doelpubliek * heeft geleerd op adequaat wijze contacten met het verschillende segmenten van het doelpubliek, is op een positieve manier aan de slag gegaan met doelgroepen die hem voordien onbekend waren * kan nog te weinig actuele items benoemen in verband met kinderen, jongeren en de actoren rond deze primaire doelgroep * kan in beginnende mate deelnemers stimuleren tot het realiseren van de eigen mogelijkheden.

    STAGELEERDOEL 4 : methoden en

    technieken Motivering TOV OV V G ZG

    De student kent methoden en technieken en kan welomschreven aspecten hiervan toepassen. Robbe: * kan agogische (hoofd-)doelstellingen formuleren bij een agogische activiteit * benoemt de verschillende fasen nodig om te komen tot een socio-culturele activiteit en kan ze duiden binnen een concreet programma. * benoemt enkele factoren die de realisatie van een activiteit/programma/project kunnen beïnvloeden * heeft inzicht in het cyclisch proces dat een agogische activiteit gestalte geeft * benoemt de praktijkrelevantie van enkele werkvormen en technieken in functie van vooropgestelde doelstellingen * duidt relevante groepsdynamische processen * kan in beginnende mate een doelgroep begeleiden * heeft inzicht in de manier waarop de jeugddienst communiceert met haar doelpubliek

    Motivering TOV OV V G ZG

    De student kent de basisaspecten van

    planning en werkuitvoering en past

    deze toe. Robbe: * rapporteert op een adequate manier intern en aan de begeleiding, maar moet aandacht besteden aan de interne overdracht van informatie * beschikt over de vereiste administratieve vaardigheden * hanteert de gepaste technologieën: hij heeft hierin reeds een mooi leerproces achter de rug, maar kan op dit vlak nog groeien. * plant zijn werkzaamheden, behoudt het overzicht over de activiteiten en stelt prioriteiten * voert opdrachten effectief uit, maar stelt in vele gevallen te weinig vragen om ze efficiënt uit te voeren * werkt functioneel samen met andere personeelsleden van de jeugddienst * moet aandacht besteden aan spellingsfouten.

    STAGELEERDOEL 6 : visie en

    meningsvorming Motivering TOV OV V G ZG

    De student formuleert een eigen mening over relevante stageaspecten en verkent verschillende visies. Robbe: * ontwikkelt slechts een beginnende visie en een persoonlijke mening met betrekking tot (aspecten van) de verschillende leerdoelen * zoekt bij de ontwikkeling van een visie nog te weinig naar linken met theoretische inzichten * heeft een te weinig ontwikkelde mening en visie op de actuele maatschappelijke en culturele context.

    STAGELEERDOEL 7 : beroepsattitudes Motivering TOV OV V G ZG

    De student ontwikkelt en toont de

    vereiste beroepsattitudes.

    Mbt de persoon

    Mbt de taken

    Mbt derden Robbe toont zich als * authentiek * geëngageerd, maar straalt dit niet uit in zijn lichaamstaal en moet daar in de toekomst aandacht aan besteden * zelfstandig * leergierig, maar dit komt niet altijd tot uiting omdat hij te weinig vragen durft te stellen Robbe: * hanteert zijn van eigen emoties en gevoelens * nemen van initiatief * neemt voldoende verantwoordelijkheid Robbe kan: * stipter en nauwkeurig nauwkeuriger zijn * systematisch, methodisch en doelgericht handelen * zich flexibel opstellen * kan zich daadkrachtiger opstellen, door eigenaarschap op te eisen * creatief en veranderingsgericht denken en handelen, maar kan dit nog meer tot uiting brengen door actiever voorstellen te doen

    * productief en resultaatsgericht handelen. Robbe: * is ethisch en deontologisch in zijn handelen * kan zich assertiever en mondiger opstellen * is empathisch en respectvol * stelt zich soms te diplomatisch op * kan meer maatschappelijke interesse en betrokkenheid tonen.

    STAGELEERDOEL 8 : omgaan met

    eigen leerproces Motivering TOV OV V G ZG

    De student reflecteert over en gaat

    actief om met het eigen leerproces. Robbe: * benoemt het eigen functioneren als sociaal cultureel werker * heeft zicht op de eigen mogelijkheden en beperkingen en kan deze benoemen * stuurt zijn leerproces op een actieve manier en communiceert hierover met de stagebegeleider en stagementor * gaat steeds aan de slag met gekregen feedback.

    Kern van de beoordeling TOV / OV / V / G / ZG

    Robbe is een eerder schuchtere stagiair met een grote toewijding. Hij verwierf inzicht in de organisatie en functioneert binnen het team. Hij legt vlot

    contacten met de verschillende actoren, kan planmatig aan de slag gaan met een agogisch proces en heeft veel aandacht voor zijn leerproces.

    Robbe heeft nog groeikansen op het vlak van inzicht in het breder netwerk waarin de organisatie zich beweegt en op het vlak van het betrekken van

    theoretische kaders en maatschappelijke elementen uit de actualiteit. Robbe kan professioneler overkomen wanneer hij erin slaagt zijn (lichamelijke)

    houding bij te spijkeren zodat zijn sterktes beter tot uiting komen en zijn zwaktes kunnen geremedieerd worden door meer in interactie te gaan met

    anderen.

    Appreciatie

    Robbe is een flexibele stagiair met een grote toewijding, die in een volgende stageperiode nog veel meer kan openbloeien!

    Datum

    Handtekening stagebegeleider QUOTERING /202




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs