Inhoud blog
  • woensdag
  • dinsdag
  • Maandag
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Leven in Gent
    Voor mijn mama en papa
    24-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag
    Beoordelingsrapport van de stage. Alles is G

    (Ontwerp) Beoordelingsrapport stage 1 opgesteld door de stagebegeleider

    Stageperiode van november 2015 tot januari2016

    Naam student: Robbe Lapiere

    Naam stageplaats en stagementor: Jeugddienst Waregem - Sofie Careel

    Naam stagebegeleider: Peter Van Mullem

    STAGELEERDOEL 1 : organisatie Motivering TOV1 OV V G ZG

    De student kent de organisatie waar hij

    stage loopt en participeert hierbinnen

    op een verkennend niveau. Robbe: * kan de waarden, visie en missie van de jeugddienst omschrijven * kan de doelstellingen van de organisatie omschrijven en dit illustreren * heeft via zijn organisatieopdracht en via toelichting de formele organisatiestructuur en het interne informele netwerk van de jeugddienst beschreven en kan hierbinnen functioneren * functioneert in beginnende mate binnen de organisatiecultuur * omschrijft de werking en het organogram van de organisatie in zijn organisatieopdracht en via mondelinge reflectie. * benoemt enkele sterktes en zwaktes van de organisatie die zich echter vooral situeren in het aanbod van de jeugddienst

    * kan nog te weinig de organisatie binnen het ruimere werkveld en in een breed maatschappelijke context situeren.

    STAGELEERDOEL 2 : sociaal werker Motivering TOV OV V G ZG

    De student benoemt en heeft inzicht in

    de taak, rol, positie en functie van de

    sociaal cultureel werker.

    Robbe: * geeft enkele voorbeelden van de taak, rol, positie en functie van de sociaal cultureel werker in de jeugddienst * benoemt enkele kansen, uitdagingen en knelpunten voor de sociaal cultureel werker in de jeugddienst * heeft een beginnend inzicht in de rol van de vrijwilliger en de verhouding vrijwilliger – professional in de jeugddienst * kan voorbeelden geven van de aanwezigheid van de sociaal-culturele functies in de organisatie, maar moet die nog verder expliciteren.

    STAGELEERDOEL 3 : doelgroep, cliënt,

    thema Motivering TOV OV V G ZG

    De student kent de doelgroep tot wie

    de organisatie zich richt en/of het

    thema waar de organisatie aan werkt.

    Robbe: * omschrijft in grote lijnen het doelpubliek van de organisatie * formuleert enkele knelpunten in het bereiken van doelpubliek * heeft geleerd op adequaat wijze contacten met het verschillende segmenten van het doelpubliek, is op een positieve manier aan de slag gegaan met doelgroepen die hem voordien onbekend waren * kan nog te weinig actuele items benoemen in verband met kinderen, jongeren en de actoren rond deze primaire doelgroep * kan in beginnende mate deelnemers stimuleren tot het realiseren van de eigen mogelijkheden.

    STAGELEERDOEL 4 : methoden en

    technieken Motivering TOV OV V G ZG

    De student kent methoden en technieken en kan welomschreven aspecten hiervan toepassen. Robbe: * kan agogische (hoofd-)doelstellingen formuleren bij een agogische activiteit * benoemt de verschillende fasen nodig om te komen tot een socio-culturele activiteit en kan ze duiden binnen een concreet programma. * benoemt enkele factoren die de realisatie van een activiteit/programma/project kunnen beïnvloeden * heeft inzicht in het cyclisch proces dat een agogische activiteit gestalte geeft * benoemt de praktijkrelevantie van enkele werkvormen en technieken in functie van vooropgestelde doelstellingen * duidt relevante groepsdynamische processen * kan in beginnende mate een doelgroep begeleiden * heeft inzicht in de manier waarop de jeugddienst communiceert met haar doelpubliek

    Motivering TOV OV V G ZG

    De student kent de basisaspecten van

    planning en werkuitvoering en past

    deze toe. Robbe: * rapporteert op een adequate manier intern en aan de begeleiding, maar moet aandacht besteden aan de interne overdracht van informatie * beschikt over de vereiste administratieve vaardigheden * hanteert de gepaste technologieën: hij heeft hierin reeds een mooi leerproces achter de rug, maar kan op dit vlak nog groeien. * plant zijn werkzaamheden, behoudt het overzicht over de activiteiten en stelt prioriteiten * voert opdrachten effectief uit, maar stelt in vele gevallen te weinig vragen om ze efficiënt uit te voeren * werkt functioneel samen met andere personeelsleden van de jeugddienst * moet aandacht besteden aan spellingsfouten.

    STAGELEERDOEL 6 : visie en

    meningsvorming Motivering TOV OV V G ZG

    De student formuleert een eigen mening over relevante stageaspecten en verkent verschillende visies. Robbe: * ontwikkelt slechts een beginnende visie en een persoonlijke mening met betrekking tot (aspecten van) de verschillende leerdoelen * zoekt bij de ontwikkeling van een visie nog te weinig naar linken met theoretische inzichten * heeft een te weinig ontwikkelde mening en visie op de actuele maatschappelijke en culturele context.

    STAGELEERDOEL 7 : beroepsattitudes Motivering TOV OV V G ZG

    De student ontwikkelt en toont de

    vereiste beroepsattitudes.

    Mbt de persoon

    Mbt de taken

    Mbt derden Robbe toont zich als * authentiek * geëngageerd, maar straalt dit niet uit in zijn lichaamstaal en moet daar in de toekomst aandacht aan besteden * zelfstandig * leergierig, maar dit komt niet altijd tot uiting omdat hij te weinig vragen durft te stellen Robbe: * hanteert zijn van eigen emoties en gevoelens * nemen van initiatief * neemt voldoende verantwoordelijkheid Robbe kan: * stipter en nauwkeurig nauwkeuriger zijn * systematisch, methodisch en doelgericht handelen * zich flexibel opstellen * kan zich daadkrachtiger opstellen, door eigenaarschap op te eisen * creatief en veranderingsgericht denken en handelen, maar kan dit nog meer tot uiting brengen door actiever voorstellen te doen

    * productief en resultaatsgericht handelen. Robbe: * is ethisch en deontologisch in zijn handelen * kan zich assertiever en mondiger opstellen * is empathisch en respectvol * stelt zich soms te diplomatisch op * kan meer maatschappelijke interesse en betrokkenheid tonen.

    STAGELEERDOEL 8 : omgaan met

    eigen leerproces Motivering TOV OV V G ZG

    De student reflecteert over en gaat

    actief om met het eigen leerproces. Robbe: * benoemt het eigen functioneren als sociaal cultureel werker * heeft zicht op de eigen mogelijkheden en beperkingen en kan deze benoemen * stuurt zijn leerproces op een actieve manier en communiceert hierover met de stagebegeleider en stagementor * gaat steeds aan de slag met gekregen feedback.

    Kern van de beoordeling TOV / OV / V / G / ZG

    Robbe is een eerder schuchtere stagiair met een grote toewijding. Hij verwierf inzicht in de organisatie en functioneert binnen het team. Hij legt vlot

    contacten met de verschillende actoren, kan planmatig aan de slag gaan met een agogisch proces en heeft veel aandacht voor zijn leerproces.

    Robbe heeft nog groeikansen op het vlak van inzicht in het breder netwerk waarin de organisatie zich beweegt en op het vlak van het betrekken van

    theoretische kaders en maatschappelijke elementen uit de actualiteit. Robbe kan professioneler overkomen wanneer hij erin slaagt zijn (lichamelijke)

    houding bij te spijkeren zodat zijn sterktes beter tot uiting komen en zijn zwaktes kunnen geremedieerd worden door meer in interactie te gaan met

    anderen.

    Appreciatie

    Robbe is een flexibele stagiair met een grote toewijding, die in een volgende stageperiode nog veel meer kan openbloeien!

    Datum

    Handtekening stagebegeleider QUOTERING /202


    24-02-2016 om 20:03 geschreven door Robbe Lapiere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag
    's morgens opstaan voor een groepswerk van 09u15 tot 10u15. Erna les tot 15u30.

    Tijdens de middag heb ik boterhammen met pittasalade en pewpadew gegeten. Het was lekker en voor weinig geld. 's avond heb ik pattatjes met kaassaus, een kaashamburger en salade gegeten. en dat allemaal zelf klaar gemaakt. Zoals gewoonlijk werk ik iedere dinsdag avond in Het Gouden Hoofd. van 18u30 tot 23u00.

    Zo dit was mijn dag

    23-02-2016 om 23:15 geschreven door Robbe Lapiere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag
    Om 13u30 was de eerste les van de dag, Thematische verdieping armoede, deze les duurde tot 15u30. Na de les werd er afgesproken door mijn team van onderzoeksmethoden. Van 15u30 tot 17u30 werkten we samen aan ons onderzoek, dit was de allereerste keer dat we samenkwamen. We hebben verschillende thema's gekozen zodat we vrijdag tijdens de feedback kunnen verder werken op verschillende wegen.
    Om 19u00 was er een lezing over kunst in Colombia. Deze duurde tot 21u00. Om eerlijk te zijn was dit behoorlijk saai en lastig doordat er met een tolkwerd gewerkt. Ook de inhoud was niet overdreven motiverend. Volgende week is het vervolg op de lezing.

    Het is nu 22u00 en ik ga bijna slapen.

    22-02-2016 om 22:01 geschreven door Robbe Lapiere  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/robbelapiere

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    22-02-2016 om 21:54 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs