Inhoud blog
  • DAG 5
  • DAG 4
  • DAG 3
  • DAG 2
  • DAG 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    GIP
    Onderhoud Pinacho draaibank
    12-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAG 5

    Dag 5: De laatste dag van onze werk week op de VDAB. De bedoeling is dat de draaibank volledig onderhouden is en opnieuw klaar is voor gebruik.

    We starten de dag met het opnieuw nakijken van alle gemonteerde onderdelen. Om nog eens te zien of we alles correct hebben gedaan de af gelopen dagen. Nadat we alles hadden overlopen hebben we nog enkelen kleine aanpassingen gedaan en uiteindelijk ook de volledig tandwielkast terug in de draaibank gemonteerd. We hadden niet meer zo heel veel tijd en besloten om nog 1 keer een volledige check up te doen van de draaibanken. Alles nog eens een laatste keer goed nakijken, en dan wanneer iedereen groen licht geeft is de draaibank klaar om getest te worden.

    Bij het testen van de draaibank kregen we meteen resultaat van ons harde werk. De draaibank startte! We hebben op het laatste moment wel nog 1 kleine fout opgemerkt: 1 tandwiel stond niet volledig juist geplaats waardoor er op een bepaalde snelheid met een bepaalde versnelling zich wel een probleem kon vormen. Los van dit kleinigheidje was onze opdracht perfect geslaagd! Moesten we nog iets meer tijd hebben gekregen dan hadden we zonder twijfel dat ene tandwiel nog opnieuw correct geplaatst.

     

    Besluit: Deze week was een zeer fijne en leerrijke week. Ik vond het zeer fijn om zelfstandig te werk te gaan en zelf probleem oplossend te denken. Uit de “fouten” van deze week, kan alleen maar uit geleerd worden! Ik vond het zeker een leerrijke ervaring.

    (Zie bijlage voor nog enkele foto's die ik gemaakt doorheen de werkweek)

    Bijlagen:
    BLOG 18.jpg (182.6 KB)   
    BLOG 20.jpg (173.6 KB)   
    BLOG 21.jpg (169.1 KB)   
    BLOG 25.jpg (170.3 KB)   
    BLOG 28.jpg (145.8 KB)   
    BLOG 29.jpg (194.3 KB)   
    BLOG 30.jpg (146.4 KB)   
    BLOG 5.jpg (207.1 KB)   

    12-03-2017 om 12:11 geschreven door Rien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAG 4

    Dag 4: De lagers, assen en tandwielen die we gisteren niet proper hadden gemaakt en gemonteerd hadden, werden vandaag volledig gekuist gemonteerd. Vervolgens moesten we de tandwiel kast in zen geheel terug monteren in de draaibank. Dit heeft ons heel veel moeite en tijd gekost om dit uiteindelijk foutloos terug op de juiste manier te plaatsen zoals we alles eruit hadden gehaald. Halfweg onze dag was deze al groten deels inorde. De kleine zaken dat niet in orde was hebben we voorlopig even laten rusten om de voedingskast terug te monteren omdat het demonteren ons ook heel wat tijd en moeite heeft gekost. Tot onze verbazing viel dit eigenlijk nog heel goed mee!

    12-03-2017 om 11:55 geschreven door Rien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAG 3

    Dag 3: Na het harde werk van de afgelopen 2 dagen, was onze draaibank op dag 3 al volledig gedemonteerd. Terwijl ik begon met het kuisen van alle onderdelen en het volledig terug in elkaar plaatsen van deze onderdelen, rangschikte ik de onderdelen op de grond. Vervolgens monteerden mijn klasgenoot Sven de onderdelen die klaar waren om opnieuw op de draaibank gemonteerd te worden.

    We hebben vandaag ook de tandwiel kast volledig gedemonteerd van de draaibank. Vervolgens hebben alle assen, lagers en tandwielen vrij gemaakt. Vervolgens hebben wij ook een deel van deze lagers, tandwielen en assen gekuist.

    Het was niet altijd even gemakkelijk voor mij om de verschillende onderdelen terug volledig in elkaar te plaatsen. Aangezien het vaak gaat om kleine onderdelen is het niet altijd gemakkelijk om deze foutloos terug te monteren. Een gestructureerde werkplanning en een goed overzicht is zeker nodig! Al bij al en na (soms) heel lang zoeken hebben we alle onderdelen toch terug perfect kunnen monteren.

    Bijlagen:
    blog 10.jpg (184.7 KB)   
    blog 5 .jpg (184 KB)   
    blog 6 .jpg (273.1 KB)   
    blog 7 .jpg (206.1 KB)   
    Blog 8 .jpg (273.1 KB)   
    blog 9.jpg (263.9 KB)   

    12-03-2017 om 11:54 geschreven door Rien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAG 2

    Dag 2: Onze 2de dag starten we met het demonteren van de voedingskast, geen gemakkelijke opgaven. Het heeft ons met ons 2 toch redelijk veel tijd gekost voor dat we de volledige voedingskast in zen geheel gedemonteerd hadden los van de draaibank. Eens deze gedemonteerd was konde we deze ontvetten en vervolgens even laten drogen en opnieuw invetten.

    In de namiddag hebben het elektrisch gedeelte opnieuw een nazicht gegeven, na een duidelijke controle bleek alles nog steeds in orde te zijn.


    Bijlagen:
    blog 2 .jpg (124 KB)   
    blog 3 .jpg (277.1 KB)   
    blog 4.jpg (257.2 KB)   

    12-03-2017 om 11:48 geschreven door Rien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAG 1

    Dag 1: We starten onze GIP-week met een korte uitleg van onze VDAB Begeleider. Wij, de leerlingen en onze leerkracht van dienst kregen uitleg over wat er van ons verwacht werd. Er stonden 2 ‘Pinacho’ draaibanken klaar. 1 Pinacho draaibank werd onderhouden door: Wesley, Dylan en Brecht. De andere draaibank werd onderhouden door Sven & ikzelf.

    We starten de demontage van alle onderdelen op de slede van de draaibank. Daarbij hebben we als eerst de Losse kop, Verticale - & Horizontale-slede en de beitelhouder gedemonteerd omdat deze gemakkelijk en snel te demonteren waren en ook logischer wijs is het vanzelfsprekend dat je daarbij start. Al deze onderdelen bestonden uiteraard zelf ook uit meerdere, kleine onderdelen. Dit alles hebben wij volledig uit elkaar gehaald, gerangschikt op de juiste manier zodat het eenvoudig terug te monteren was. Elk onderdeel werd ontvet en een nieuwe vet laag werd aangebracht. Na alle voorgaande zaken gedaan te hebben was de slede van de draaibank volledig leeg, ontvet en proper gemaakt.

    Namiddag hebben we de elektriciteit kast nagekeken en onze GIP opdracht voor het vak EPV ook uitgevoerd. Bij deze opdracht kreeg elk van ons 3 verschillende elektrische onderdelen die we moesten herkennen en aanduiden in de kast.

    Bijlagen:
    blog 1 .jpg (284.7 KB)   

    12-03-2017 om 11:43 geschreven door Rien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 06/03-12/03 2017

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs