Van
alle ambachten RC beschikbaar, rc
helicopter
is waarschijnlijk de moeilijkste meester. Echter,
met de komst en de voorschotten van de RC vandaag flight simulators,
de leercurve is afgenomen. Nu kan de nieuwe RC helicopter piloten
letterlijk crash zo vaak als ze willen, totdat ze uiteindelijk hun
helicopter in de lucht houden. Toch heeft de conventionele RC
helicopter lessen niet verloren hun betekenis. Voor
sommige, ze bieden een leidraad voor het oefenen in de simulator.
Voor
anderen die dat niet willen simulatoren - of om bepaalde redenen niet
hun handen krijgen op een, vlieglessen zijn van onschatbare waarde.
Voor degenen die ervoor kiezen om de no-simulator route te gaan, is
in het algemeen aangeraden dat u een gecertificeerde instructeur
huren. Maar met de toenemende populariteit van goedkopere elektrische
RC helicopters, de kosten die gepaard gaan met deze hobby afgenomen
exponentieel. Als gevolg hiervan zijn vele nieuwe piloten kiezen om
te leren niet om te vliegen met een simulator, noch een instructeur.
Geen
kwestie hoe u ervoor kiest om te leren piloot RC helicopters, die dit
artikel biedt klassieke lessen helicopter zal zeker van pas
komen.
Les
1: eerst voelen van de rc helicopter / Ground Oefening
First
things first, uw helicopter goed getrimd en is opgericht vóór iets
te doen. De
meeste elektrische modellen zijn reeds ingesteld recht uit de doos.
Als
uw model vereist een andere instelling, zorg ervoor dat u de
aanwijzingen in de handleiding of huur / deskundig iemand vragen om
dit voor u doen. Trimmen
zal niet worden behandeld in dit artikel want het is een hele
onderwerp op zich.
Zodra
uw helicopter is getrimd, zult u een paar simpele versnelling van de
opleiding nodig voor grotere modellen. U
kunt eigenlijk zelf een maken twee vier-inch staven en vier ballen
(ping-pong ballen mooi doen) gebruikt. Toch
kan het eenvoudiger zijn om er een te kopen. Als u het leren met een
co-as ready-to-fly elektrische helicopter, zoals de Lama of de
Walkera 54, dan is de opleiding vistuig is overbodig. Anderzijds,
als je leren met een grotere en meer conventionele model, zoals de
T-Rex, dan met een training vistuig is absoluut verplicht.
Nu
gaat u uw rc
helicopter
piloot voor de eerste keer. Echter, voor deze eerste les, het doel is
te leren wat het "voelt" als tot een controle. Daarom,
wat u wilt doen is om de gasklep / collectief naar het punt waar de
helicopter is gewoon over de op te heffen van de grond maar niet
helemaal te nemen om de lucht nog niet. Met
de helicopter in deze helft op de grond, half willen lift off fase,
verplaats de cyclische controle rond en zie als een gevoel te krijgen
van hoe de helicopter zal reageren op elke controle. Doe dit
verschillende keren totdat u voldoende voelde al van de controles en
wat nog belangrijker is, ze begrijpt.
Les
2: Beweeg (staart)
Zodra
je de grond uit te oefenen onder de knie, is de volgende stap te
zweven. Elke helicopter piloot en de instructeur zal u vertellen dat
een van de meeste (zo niet het meest) belangrijk onderdeel van een
helicoptervlucht zweeft. In feite, maakt niet uit hoe luxe de vlucht,
op haar meest fundamentele niveau, een rc helicopter vlucht begint en
eindigt met een hover.
Voor
deze les, zorg ervoor dat de staart wijst in de richting van je.
Breng
de gashendel op het punt dat de helicopter is bijna te zweven net als
je deed in de grond te oefenen. Vervolgens krijgen de helicopter zo
stabiel als je het kan krijgen. Na het doen dat, geef het een beetje
meer gas / collectief. Vergeet
niet dat u moet de helicopter stabiel op de grond eerst, alvorens de
extra gas om het tillen van de grond. Door
dit te doen zal deze les veel gemakkelijker. Toen de helicopter
begint op te tillen van de grond, zal het langzaam blijven stijgen.
Breng de gashendel iets naar beneden te stabiliseren op ongeveer 1
voet.
Daarna
komt het moeilijkste deel. Probeer de helicopter zweven op een plek
te houden. Dit
zal blijken te zijn zeer moeilijk op het eerste. Tekenen
op wat je hebt geleerd op uit de grond te oefenen. Zodra u zweefde
rond de 30 seconden, breng het gaspedaal net iets en de helicopter
zal beginnen te dalen langzaam weer op de grond. Niet gaspedaal naar
beneden te snel of uw helicopter zal instorten en beschadigd
worden.
Probeer
zweven vele malen. Tussen elke zweven, nadenken over wat je goed deed
en wat je verkeerd hebt gedaan. Je zult merken dat elke hover
duidelijker zullen zijn en meer gecontroleerd dan de laatste.
Een
ander belangrijk punt tijdens deze les is om altijd onder de staart
van de helicopter naar u toe. Probeer
niet om de helicopter in een andere richting op dit punt als je er
zeer waarschijnlijk gedesoriënteerd raken punt. Oriëntatie
training komt later.
Zodra
u tevreden bent met zweven op 1 voet, te proberen om de helicopter
tot een hoogte van 3 tot 5 meter. Het lijkt enger, maar in feite,
zwevend op 3 tot 5 meter is makkelijker dan zweeft op 1 voet. Blijf
dit doen totdat je deze oefening kunt zweven voor een hele vlucht van
de accu of de brandstoftank, die gelijk is aan ongeveer 7 tot 10
minuten als je het oefenen op een simulator.
Elke
piloot neemt verschillende hoeveelheid tijd om te leren deze cruciale
vaardigheid. Sommigen
krijgen het erg snel (binnen enkele dagen), terwijl anderen weken of
zelfs maanden. Wees niet ontmoedigd, neem de tijd en leer in uw eigen
tempo. Zolang je plezier te hebben tijdens het oefenen, who cares hoe
lang het duurt. Overhaast
je niet door middel van deze les. Het is erg belangrijk dat je leert
te zweven en comfortabel kan doen.
Les
3: Basic Flight
Zodra
u beheerst zweven, is de volgende stap is de basis directionele
vlucht. Krijg je helicopter te zweven als je hebt gedaan in de
laatste les, dan kies je een plek en daar proef je rc helicopter. Dan
kies een ander plek en hetzelfde doen. Op dit punt, wil je de
helicopter te houden in een staart-in positie. Blijf
dit doen totdat je je prettig voelt dat u uw rc helicopter om overal
mee, terwijl het in een staart te krijgen-in oriëntatie.
Les
4: Neus-in hover
Na
de knie-en zweven basisvluchtgegevens tijdens het vliegen staart in,
de volgende stap, de neus-in hover, zullen relatief meer uitdagend.
Het
idee achter deze oefening is vrij eenvoudig, gewoon zoals je hover
les 2 gedaan, maar dit keer, hover met de neus van de helicopter wees
naar u toe. Hoewel dit klinkt misschien eenvoudig, veel nieuwe
piloten vinden dit uiterst moeilijk te wijten aan het feit dat het
merendeel van alle controles zijn nu omgedraaid. Op
dit punt kan je al vertrouwen over vliegen en het gevoel dat u
gemakkelijk kunt deze oefening uit te voeren zweven op grote hoogte.
Gelieve
zich te onthouden van dat te doen. In
plaats daarvan start deze oefening door rondvliegen op 1 voet, daarna
langzaam verhogen van de hoogte tot 5 meter als je meer vertrouwen en
comfortabel met de inmiddels teruggedraaid controles. Blijf dit doen
totdat je deze oefening kunt beheersen zweven met de neus naar u
gewezen. Na
realisering van deze les zal sterk verbeteren van uw oriëntatie
bewustzijn.
Les
5: Square en figuur 8 vluchten
Deze
laatste les combineert de vaardigheden die je geleerd hebt van de
vorige lessen, te weten, zweven, oriëntatie, en richting de vlucht.
De
combinatie van deze vaardigheden zal een volle vlucht. Het
eerste doel is om te proberen uw helicopter navigeren in een vierkant
patroon. Als u al na de oefening zonder vals spelen, zult u merken
dat het vierkant vlucht kan vrij gemakkelijk worden bereikt. Het
volgende doel zou zijn om te vliegen in een figuur 8 patroon. Dit
zal blijken te meer een uitdaging maar het is zeker niet uit het
bereik van worden. Als je meer en meer achtjes, concentreren op het
houden van de 8 een perfecte vorm. Probeer je best niet te Veer uit
de koers. Steeds meer ervaren, moet je streven naar meer en meer
controle op de vlucht nauwkeurigheid. Zodra u het cijfer 8 onder de
knie, je moet in staat zijn om uw rc helicopter piloot waar u wenst.
Oefening baart kunst, maar ook niet vergeten om plezier te hebben,
immers dat is het hele punt van een hobby.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!