Euphony 24 uur van Zolder, twee opeenvolgende zege
Het is SRT gelukt. Marc Duez, Tom Cloet, Maxime Soulet en David Hart startten zaterdag klokslag vijf uur van op pole positie en 24 uur later kwamen ze als winnaar over de finish. Onvoorstelbaar deze zege, was het enige dat teambaas Patrick Selleslagh kon uitbrengen toen de finishvlag viel. SRT reed de hele wedstrijd met dubbele stints en legde daarmee de basis van de tweede opeenvolgende overwinning in de Euphony 24 uur van Zolder.
Het was Marc Duez die zaterdagnamiddag de start van de 24 uur nam. De ervaren Belg liet het gevecht vooraan een beetje aan zich voorbij gaan en volgde in zijn eigen, strakke ritme de kop. We hadden duidelijke afspraken, legt Marc uit. Er mochten geen risicos genomen worden en we dienden een verstandig ritme te volgen. Bovendien zou iedere rijder dubbele rijbeurten afwerken en zo tijd uitwinnen in de pitlane. Bovendien is het aangenaam voor een rijder om, ééns in het ritme, langer achter het stuur te zitten. Deze strategie heeft zeker tot het succes bijgedragen.
Ondanks enkele kleine race-incidentjes, kon het Williams gesponsorde team zijn weg verder zetten en halverwege was de kloof met GLPK amper enkele minuten. Met het ochtendgloren loonde de regelmaat van het team en kaapte SRT de eerste plaats weg, om die niet meer af te staan. David Hart stuurde de Corvette C5-R uit de ateliers van Pratt & Miller over de finishlijn en verzekerde zo de tweede opeenvolgende zege in de Limburgse etmaalrace.
Maxime Soulet was mede door de pole, één van de sterkhouders van het team: Ik ben ontzettend gelukkig. Beeld je maar eens in dat ik hier win met één van mijn jeugdidolen: Marc Duez, dat is onvoorstelbaar. Bovendien verslaan we GLPK, een team dat afgelopen week in het WK won en hier eigenlijk zijn thuisbasis heeft. SRT is een fantastisch team en dit krijgt misschien wel een vervolg.
Ook Tom Cloet en David Hart straalden na afloop. Voor Tom Cloet was het de eerste zege na een vijftiental deelnames aan 24 uursraces. Inderdaad, ik heb een enorme ervaring achter de rug. Patrick heeft me enorm gesteund en geholpen. Ik heb hier enorm veel bijgeleerd.
Voor David Hart was dit ongetwijfeld een nieuw hoogtepunt in zijn al rijk gevulde carrière. De Nederlander deed zijn ervaring spreken en reed vooral in de regen opnieuw zeer sterk.
Holiday Race: GLPK klopt SRT voor de vierde opeenvolgende keer!
Anthony Kumpen en Bert Longin hebben vanmiddag de buitenlandse trip op de Duitse Lausitzring gewonnen. Aanvankelijk konden beide "Vettes" gelijke tred houden met elkaar, maar toen het lichtjes begon te regenen, ging Longin van de baan. Hezemans bleef niet op zijn FIA GT-maatje wachten en ging er vandoor. De Nederlander bouwde een mooie voorsprong uit, maar door een communicatiefout met het team verloor SRT bijna de hele voorsprong op GLPK-Racing. Hezemans ging er van uit dat hij moest komen pitten, maar er stond niemand van de pitcrew klaar. Bert Longin kon hier niet van profiteren en zag de kloof met de SRT Corvette enkel maar groter worden. Na de pilotenwissels ging Kumpen op zoek naar Hart. De Hasselaar was per ronde een tweetal seconden sneller dan David Hart, die het verschroeiende tempo van de Hasseltse C5-R niet kon volgen. Uiteindelijk haalde Kumpen het met 7 seconden voorsprong op het SRT exemplaar.
"Het was een spannende wedstrijd, die uiteindelijk in ons voordeel is beslecht. Ondanks de korte regenbui eindigden we toch een vijftal seconden voor SRT. Een dikke pluim aan het ganse team", aldus een enthousiaste Anthony Kumpen. De strijd voor de derde plaats algemeen was overigens zeer hevig. Zowel de BMW V8 GTR van Josten/Mutsch als de Prospeed Porsche van Penders/Lamot gaven elkaar geen duimbreed toe. Uiteindelijk won de Duitse BMW voor de Prospeed Porsche en de Viper van de gebroeders Grouwels. In klasse 3 ging de overwinning onverwacht naar het sympathieke NGT Racing Team met Maton/Van Campenhoudt voor de GS Motorsport boys Steinberg/Neyens en de Porsche van het First Motorsport duo Haane/Meert.
Derde overwinning op rij voor GLPK Racing - Kris Wauters spint in laatste bocht
Het tweede wedstrijduur verliep erg rustig. Bert Longin controleerde de wedstrijd, terwijl Mike Hezemans regelmatig het gaspedaal diep intrapte. De Nederlander sloot het gat met de GLPK Corvette, maar vormde eigenlijk nooit een bedreiging. Bij de finish bedroeg het verschil tussen de twee Amerikaanse monsters nog 18 seconden. Voor GLPK Racing is dit de derde overwinning op rij. De wagen krijgt nu opnieuw 40 kilogram strafgewicht, wat het totaalgewicht van de wagen op 1280 kilogram brengt, voor de buitenlandse race. Kumpen en Longin werkten een foutloos programma af, en vertrekken straks samen met Hezemans met een positief gevoel naar Oschersleben, voor de derde manche van het FIA GT kampioenschap.
Marc Goossens pakt opnieuw een podiumplaats met de Eurotech Racing Marcos LM600, op geruime achterstand van de beide Corvette's. In de laatste ronde zien we Kris Wauters van de baan gaan. Hij mist de Jacky Ickx chicane en raakt vast in de zandbak. Wauters verliest dus de vierde plaats aan de Prospeed Competition Porsche 996 GT3 RS (#21). De AD Sport Viper raakt niet weg uit de grindbak, maar wordt voorlopig toch geklasseerd op de vijfde plaats.
GLPK wint Belcar Home Race ondanks late splash and dash!
Na de snelle pitstop van GLPK Racing was de wedstrijd beslist. Kumpen reed een eenzame race en wist zijn voorsprong ronde na ronde uit te bouwen op David Hart. De strijd om de ereplaatsen is al gestreden. Marc Goossens ligt met de Eurotech Marcos LM600 derde en heeft bijna twee ronden voorsprong op de RS Racing Porsche 996 Biturbo van Maes-Verbist.
Enkel in Klasse 2 en Klasse 3 is er nog een mooie strijd aan de gang. In Klasse 2 bedraagt het verschil tussen de leiders slechts één seconde. GS Motorsport en Prospeed vechten een mooi onderonsje uit. Uiteindelijk is het Porsche dat zegeviert in het Duitse prestigeduel.
Even voor het einde zag het ernaar uit dat het tij nog zou keren. Kumpen kwam binnen voor een splash and dash. De benzinetank was leeg tot op de laatste druppel. Door de pitstop verliest Kumpen een groot deel van zijn voorsprong op David Hart. Voor GLPK is het de tweede overwinning op rij. Hart wordt afgevlagd met een achterstand van 21 seconden. Kumpen-Longin staan 2-0 voor in het duel der lage landen. Goossens stuurt de Marcos LM600 als derde over de finish. Eurotech Racing moet net zoals in Spa-Francorchamps 2 ronden toegeven op de winnaars.
Anthony Kumpen: "We zijn heel blij met deze overwinning. We hebben opnieuw een fantastisch weekend kunnen bekronen met een overwinning. Naar het einde toe kreeg ik echter een probleem met een benzinepomp. Uit voorzorg ben ik dan maar de pits ingedoken zodat er voldoende benzine getankt kon worden."
Bert Longin: "Ik heb echt genoten van de strijd met Jeroen Bleekemolen. Het waren duels op het scherp van de snee. We hebben elkaar zeker een viertal keer geraakt. Na de race kwam Jeroen me nog feliciteren en bedanken voor de fantastiche deur-aan-deur race die we hadden."
De top 10 algemeen: 1. GLPK Racing Corvette C5-R 82 ronden 2. SRT Corvette C5-R +21,241 3. Eurotech Racing Marcos LM600 +2 ronden 4. RS Racing Porsche 996 Biturbo +4 ronden 5. Prospeed Competition Porsche 996 GT3 RS +4 ronden 6. GS Motorsport BMW E46 GTR V8 +5 ronden 7. CEO Racing/PSI Experience Porsche 996 GT3 Cup +5 ronden 8. JMT Racing Porsche GT2-R +7 ronden 9. Russell Racing Porsche 996 GT3 RS +7 ronden 10. KS-Motorsport BMW Silhouet +7 ronden
'The Mean Green Machine' wint met overmacht de Belcar First Race
Na één uur en drie minuten racen komen de koplopers binnen. De pitstop bij GLPK verloopt probleemloos en Bert Longin wordt op pad gestuurd met verse Michelin-rubbers. Wanneer David Hart voor het eerst de tijdwaarneming passeert zien we dat het gat tussen de beide Corvette's aangedikt is tot 40 seconden. Gelukkig hebben we nog de strijd om de derde plek tussen Goossens (Marcos LM600) en Mollekens (Porsche GT2-R). Met nog vijftig minuten te gaan wordt de Porsche 996 GT3 RS van Penders/Lamot binnengeschoven in de pitbox. De derde versnelling van de Prospeed Porsche heeft de geest gegeven
Door de opgave van Penders/Lamot zien we voor het eerst in deze race een 'ex-tourisme' wagen de top 5 binnenduiken. De BMW GTR V8 van GS-Motorsport komt postvatten op de vijfde plek. Minder goed verloopt het bij hun teamgenoten Steinberg en Neyens. Zij hebben op de Porsche #44 te kampen met een nukkige versnellingsbak. Ook Coast Racing en S&P Racing kennen problemen met de schakeldoos. Buiten enkele problemen bij KS Motorsport valt er nog maar weinig te beleven. De posities liggen zowat allemaal vast.
GS-Motorsport wint Klasse 2, voor de Dodge Viper van Rudolph Racing en de Porsche van AD-Sport. In Klasse 3 zit het venijn in de staat. De CEO-Racing Porsche komt in de voorlaatste ronde binnen voor een splash en dash. De tandem Bouvy/Van Rossem schenkt op die manier de overwinning inde klasse uit handen aan Stefanie Boden en Chris Mattheus (Flandria Rent Racing Porsche #47). De BonGou-Speedlover Porsche tikt als tweede aan. In Klasse 1 stond er geen maat op 'The Mean Green Machine'. Longin finisht met bijna één minuut voorsprong op David Hart. Marc Goossens volgt met de Eurotech Marcos op twee ronden.
De algemene top 10: 1. GLPK-Racing (#7) Corvette C5-R 53 ronden 2. SRT (#1) Corvette C5-R +1:12,477 3. Eurotech Racing (#5) Marcos LM600 +2 ronden 4. PSI Experience (#3) Porsche GT2-R +2 ronden 5. GS-Motorsport (#23) BMW E46 GTRV8 +3 ronden 6. Flandria Rent Racing (#47) Porsche 996 GT3 Cup +4 ronden 7. BonGou-Speedlover (#48) Porsche 996 GT3 Cup +4 ronden 8. Rudolph Racing (#28) Dodge Viper +4 ronden 9. CEO-Racing (#54) Porsche 996 GT3 Cup +4 ronden 10. First Motorsport (#50) Porsche 996 GT3 Cup +4 ronden
De top 5 klasse 1 1. GLPK Racing (#7) Corvette C5-R 2. SRT (#1) Corvette C5-R 3. Eurotech Racing (#5) Marcos LM600 4. PSI Experience (#3) Porsche GT2-R 5. PSI Experience (#17) Porsche GT2-R
De top 5 klasse 2 1. GS-Motorsport (#23) BMW E46 GTR V8 2. Rudolph Racing (#28) Dodge Viper 3. AD-Sport (#34) Porsche 4. S&P Racing (#27) Porsche 996 GT3 R 5. CEO-Racing (#28) Porsche 996 GT3 RS
De top 5 klasse 3 1. Flandria Rent Racing (#47) Porsche 996 GT3 Cup 2. BonGou-Speedlover Porsche 996 GT3 Cup 3. CEO-Racing (#54) Porsche 996 GT3 Cup 4. First Motorsport (#50) Porsche 996 GT3 Cup 5. First Motorsport (#53) Porsche 996 GT3 Cup
Ik ben linda, en gebruik soms ook wel de schuilnaam moore.
Ik ben een vrouw en woon in Hasselt (belgie) en mijn beroep is huisvrouw.
Ik ben geboren op 06/03/1975 en ben nu dus 49 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: autoraces.
ben gehuwd en heb twee schatten van kinderen, heb 4 honden mijn grootste hobby is naar races gaan verder hou ik me ook b