Inhoud blog
  • time-out
  • istanboel
  • 3 x amerika op 1 muur
  • breivirus
  • eerste test
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben marina
    Ik ben een vrouw en woon in moorsele () en mijn beroep is ambtenaar .
    Ik ben geboren op 15/04/1960 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    hallo, ik ben marina. ik quilt sinds een 10-tal jaar. ik ben gehuwd met luc (al 26 jaar!) en samen hebben wij 3 kinderen
    quiltmadam

    02-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ideaal herfstweer !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen geef toe : de lente laat het nu toch wel echt afweten ! maar mij niet gelaten : zo geraak ik misschien wel vlugger dan verwacht aan 121 blokjes van de civil war quilt ! gisteren heb ik 4 blokjes geknipt en ééntje in mekaar genaaid, vandaag ben ik aan het tweede blokje bezig ! ondertussen heb ik al bijna een volledige sjaal gebreid in één week tijd en is het tafelkleed af ! daarnet ben ik nog naar de bib gefietst terwijl het nog droog was, nu is het alweer aan 't gieten !
    eind van de maand ga ik vijf dagen naar istanbul : daar zal de zon wel schijnen ! althans, dat hoop ik toch !

    02-05-2012 om 16:09 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een affo !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen of toch nog niet helemaal : ik moet nog de zoom afwerken ! maar dan is dit tafelkleed in joegoslavisch borduurwerk helemaal af ! er zitten toch heel wat uurtjes borduurwerk in !
    mijn valpartij in nantes is gelukkig zonder veel gevolgen gebleven : de nekpijn is bijna helemaal over, de blauwe plekken zien al wat minder blauw !

    30-04-2012 om 17:25 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het is een ziekte !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen maar toch een gezonde : ik eet namelijk niks op van de inhoud !

    afgelopen week was ik 4 dagen in nantes voor de beurs 'pour l'amour du fil' : nantes is een leuke stad en als je dat kan combineren met het beursbezoek, dan is het de verplaatsing meer dan waard ! beter dan sainte-marie-aux-mines waar er niks te doen is buiten de beurs en de tentoonstellingen ! in nantes kan je shoppen, terrasje doen, restaurantje meepikken, ....

    wat je in nantes ook vindt, zijn doosjes : in alle formaten ! mijn voorraad is dus weer deftig toegenomen ! drie verschillende winkels met blikken koekendozen kennen we ginder ondertussen al ! het ene, in hartvorm, is een verjaardagskadootje van conny !

    minder leuk aan mijn bezoekje aan nantes is mijn valpartij van vrijdagavond : ik viel pardoes op mijn knie, die nu helemaal blauw ziet ! maar om mijn val te breken stak ik mijn handen uit en zaterdagmorgen voelde ik het al : nekpijn, waarschijnlijk door de slag (zegt de dokter!). nu neem ik dus weer zware pijnstillers en als het niet betert, mag ik weer naar het ziekenhuis voor een paar epidurale ! hopelijk komt het niet zo ver !

    23-04-2012 om 14:55 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 blokjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen heb ik om deze maand te showen : om eerlijk te zijn, 3 blokjes van maart (omdat ik toen in amerika was) en 3 blokjes van april ! de linkse zijn van maart, de rechtse van april !
    ik zal nog eens moeten natellen aan hoeveel blokjes ik nu al ben (en opschrijven ook !), 3 rijen staan al aan elkaar !
    ik ben ook nog bezig aan :
    1. een tafelkleed in joegoslavisch borduurwerk
    2. de quilt die ik vorig jaar op mijn vorig jaar op mijn verjaardag startte : daar ben ik nog niet zo goed mee opgeschoten !
    3. de antieke quilt, blijft haperen !
    4. ik ben een nieuw project gestart met stofjes uit amerika, in blauw-ecru !

    14-04-2012 om 14:43 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    27-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het zit er op !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de amerika-reis is al weer achter de rug : een fantastische veertiendaagse, herinneringen om te koesteren !
    hoogtepunten waren de quiltshow, het etentje bij een amish-familie, de ontmoetingen met onze amish-pépé en de mudsale op zaterdag ! maar eigenlijk is de hele reis één hoogtepunt geweest ! ik kijk er al naar uit om nog eens terug te gaan !
    nu volgt nog een drukke dag van opruimen, was opplooien en strijken en dan plastiek boxen gaan kopen om alle nieuwe projecten en stofjes in op te bergen !

    27-03-2012 om 08:11 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijdens een rondje 'bloggen'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen merkte ik vanmorgen dat ik gisteren iets compleet uit het oog verloren had : nu had ik eens 2 blokjes 'civil war' op tijd klaar, vergeet ik ze toch wel te plaatsen zeker !
    als ik vorige week goed geteld heb, ontbreken er nu nog zo'n 37 blokjes : tijd om een tandje bij te steken dus ! ik ga alvast enkele blokjes knippen om in mekaar te steken tijdens de reis naar de amish volgende maand ! misschien komt het door de voorbereidingen van deze reis dat ik de CWD-update vergeten ben : nu steek ik vooral tijd in het opzoeken op internet van uitstapjes in 'amish-land' naar onze favoriete quiltwinkels (en dat zijn er heel wat !), ik kijk ook regelmatig naar de weersvoorspellingen van ginder (tegen volgende week al zo'n 13°), ook de dollarkoers volg ik vanaf nu nauwgezet !

    in een klein nota-boekje noteerde ik al één en ander : de openingsuren van de winkels, op welke dagen is er markt, ik wil ook naar een mudsale (soort veiling voor een goed doel), ik zoek de routes op naar winkels die iets verder gelegen zijn (zo hebben we vorige keer heel veel tijd verspeeld en nu wil ik dat beperken !). ik heb ook al genoteerd welke series van stoffen ik wil aankopen, ik heb een lijstje met dmc-garen, enkele boeken die ik interessant vind,....

    nog 24 dagen !

    15-02-2012 om 10:09 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    10-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.breien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik ben begonnen met kousen breien : mag wel, met deze bittere kou ! tegen de tijd dat de kousen klaar zijn hoop ik wel dat het dan wat warmer zal zijn !
    ondertussen doe ik toch naarstig verder aan de CWD : ik was eerst van plan om er efkes mee op te houden maar het quiltvirus heeft mij toch meer te pakken dan ik dacht ! als ik deze week goed geteld heb : nog 37 blokjes ! dus zal ik proberen om toch meer dan 2 blokjes per maand te maken : ik zal er alvast een deel knippen om mee te nemen tijdens onze amish-reis ! die komt alvast heel dichtbij nu : ik schat nog zo'n week of 4 !

    10-02-2012 om 10:18 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    14-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dat heb je
    Klik op de afbeelding om de link te volgen als je snel wil werken : ik had de blokjes van januari al verwerkt in de derde rij van de civil war quilt ! en dus moest ik even zoeken om de twee blokjes die ik voor januari maakte, terug te vinden ! en ze zaten dan nog naast mekaar ook !
    de volgende 2 maanden zal ik waarschijnlijk geen tijd hebben om bijkomende blokjes te maken : ik ben begonnen aan een tafelkleed in de handwerkles ! joegoslavisch borduren ! en het is een verhaal met hindernissen geworden : de lerares had mij gezegd om bellanastof aan te kopen maar toen ik de driegdraden begon aan te brengen op de stof, merkte ik al dat er iets verkeerd gelopen was ! te weinig draden per cm : het patroon kon niet op die stof, die was veel te grof  ! paniek dus ! de lerares bracht niet echt een oplossing dus ik weer naar roeselare om ev. andere stof aan te kopen ! gelukkig kwam mimi van de handwerkwinkel met een ander voorstel : zij zou het patroon helemaal opnieuw voor mij uittekenen zodat ik toch aan de slag zou kunnen ! en ...... het is gelukt : het zal niet helemaal volgens het model in het boekje zijn maar ik ben al met al tevreden met de oplossing !
    ondertussen komt de reis naar de amish dichterbij : ik ga een skijken wat ik allemaal van plan ben om aan te kopen ! niet meer zo veel projecten als 3 jaar geleden maar toch heb ik al één en ander in mijn hoofd !

    14-01-2012 om 12:34 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    24-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prettige feestdagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen aan iedereen die mijn blog volgt !

    alvast één deadline gehaald : in de handwerkles werk ik alleen dingen af die in de loop van de jaren zijn blijven liggen ! ik volg ondertussen al voor het 12 of 13e schooljaar die lessen ! dit hardangerkleedje is van 2 of 3 schooljaren geleden ! het moet enkel nog opgestreken worden !

    dit jaar zal ik niet meer bloggen : drukke kerstdagen voor de boeg, dinsdag nog werken en vanaf woensdag ben ik aan zee !

    24-12-2011 om 10:52 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    14-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geslaagd in de opdracht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen om weer 2 blokjes te maken ! ik moet dringend eens weer 2 rijen aan elkaar zetten : misschien lukt het in de kerstvakantie wel !
    vannamiddag is er bee hier in moorsele, er zal dus wel weer een blokje bij komen ! en dan moet ik dringend stofjes knippen want anders weet ik niet wat ik zal doen vrijdag op de enige, echte hoppequilterskerstbee ! eerst nog het kadootje inpakken ook !

    14-12-2011 om 11:27 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een bewogen dag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen terwijl ik (nog in pijama) rustig zat te chatten met els (van europe quilt) over onze plannen om samen oudjaar te vieren in oostende kreeg ik een berichtje van mijn vaste chauffeur guute : ze kon niet mee naar de bee in poperinge ! omdat ik die afspraak niet graag mis, moest ik dus vliegensvlug douchen, een vriendin opbellen om mij naar het station van wevelgem te laten brengen. alles in sneltreinvaart dus ! helaas, die trein zelf had 45 minuten vertraging !
    de bee zelf was zoals altijd : veel kletsen, weinig naaien, gezellig onder vriendinnen ! carine had mijn bestelling bij en een kadootje ! ik leerde het kerstballen breien aan carine, nu nog op zoek naar bamboebreinaalden !
    weer een wandelingetje tot aan het station van poperinge (onderweg even binnen bij een bakker voor klaaskoeken) : wat denk je ? weer een half uur wachten op een trein ! bleek de computer ook niet te werken waardoor er geen treinkaartje kon gekocht worden ook ! onderweg nog de nodige vertraging : de trein bleef even staan in het station van ieper, zonder de nodige uitleg ! aankomst in wevelgem, op zoek naar een bus naar moorsele, ook met de nodige vertraging : uiteindelijk was ik om 18u45 thuis !
    de trein, altijd een beetje reizen ! dan raden ze je het openbaar vervoer aan ! om wraak te nemen ga ik volgend jaar 2 keer op en af naar amerika : 1 keer in maart naar de amish en 1 keer later op het jaar met DH naar new york, omdat ik geslaagd ben in dat (moeilijke) examen waarvoor ik in augustus 2 weken verlof nam om hard te studeren ! kwestie van mijn ecologische voetafdruk wat op te krikken !
    een dag met hindernissen maar de verwenkoffie (met thee) smaakte er niet minder om !
    binnen 2 weken weer bee in poperinge : geen openbaar vervoer voor mij dan ! het boek over marker-borduren voor hilde ligt al klaar, ik mag ook niet vergeten kopies te nemen van het patroon van de warme wintersjaal voor sabine ! zijn er nog aanvragen ?

    03-12-2011 om 10:43 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel erg ambitieus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik ben begonnen aan een groot werk : ik wil deze poncho breien ! de eerste 4 rijen zijn er al, de rest is heel wat ingewikkelder !
    na 2 sjaals in de breiles wou ik toch aan iets anders beginnen, ik hoef tenslotte geen hele kast vol sjaals en sjerpen !
    hopelijk vriest het nog niet meteen weken na mekaar want deze poncho zal niet op 1, 2,3 klaar zijn ! maar ja, volgend jaar wordt het weer winter !
    gisteren kocht ik ook het boek van de allernieuwst rage : kerstballen breien ! gelukkig is het ook ieder jaar weer kerstmis !
    tijdens de handwerkles ben ik aan het afwerken : werkjes van een paar jaar geleden die onafgewerkt in de kast zijn blijven liggen, neem ik nu onder handen ! momenteel is dat een kleedje in hardanger : ik heb mezelf voorgenomen om elke dat een hokje op te vullen met een 'maltezer-kruis', een vervelend werkje maar gisteren ben ik er in geslaagd om er 2 te doen ! ik had precies het systeem te pakken en nu moet ik volhouden natuurlijk !

    16-11-2011 om 16:59 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet veel gebeurd op quiltgebied
    Klik op de afbeelding om de link te volgen maar toch ben ik er in geslaagd om 2 blokjes te maken vooor de civil war quilt : 2 blokjes uit het boek 'civil war love letter quilt'.
    ik ga trouw iedere keer naar de bee in poperinge maar slaag er dikwijls niet in om hierover te bloggen : het is hier altijd druk, druk, druk, .....
    daar zit de breiles ook voor iets tussen natuurlijk : de 2e sjaal is af, ik weet niet goed met welk werkstuk ik nu ga beginnen, nog een sjaal, de weddingringsjaal of een poncho ? projecten genoeg dus maar de tijd ontbreekt !
    vrijdag ben ik naar de lander geweest : er was een gratis workshop, interessant maar ik ben er niet meteen wild van ! borduren op vilt ! maar ik heb mij toch laten verleiden : 2 patroontjes gekocht en een pakketje om leuke kerstversiering te maken !
    en dat terwijl ik mezelf beloofd had om niks nieuws meer te beginnen : mijn (netjes opgeruimde) kasten puilen uit van de projecten ! 2 weken geleden had ik 3 dagen nodig om alles weer netjes te sorteren en wat ik daar allemaal aangetroffen heb, je houdt het niet voor mogelijk ! volgend jaar in amerika zal ik verplicht moeten worden om met een blinddoek om rond te lopen, zodat ik niet te veel in de verleiding kom om nieuwe stofjes aan te kopen !
    het aftellen is ondertussen al begonnen : vrijdag was het nog precies 4 maanden voor ons vertrek !

    13-11-2011 om 11:58 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    14-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vorderingen in de breiles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen samen met guute ga ik iedere dinsdagavond naar de breiles ! dit is mijn eerste werkstuk dat af is : een superwarme wintersjaal ! ik moet nog de draden instoppen en de franjes er aan zetten en dan mag het gaan vriezen, ik zal warm ingeduffeld zijn !

    14-10-2011 om 09:28 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 nieuwe blokken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze komen alle 3 uit het boek 'civil war love letter quilt' ! omdat ik toch nooit 2 dergelijke quilts zal maken, heb ik beslist om de blokken uit beide boeken te combineren tot 1 quilt van 121 blokken ! hoeveel ik er tot nu toe heb, weet ik niet precies, ik moet eens gaan tellen !
    2 rijen staan er al mekaar, ik moet eens hulp vragen om die op foto vast te leggen !
    van het weekend met de hoppeqquilters heb ik hier helaas geen verslag neergeschreven : teveel kwam op mij af direct na de thuiskomst en daardoor had ik even geen zin om te bloggen ! maar het was een fantastisch weekend : veel zon, veel leute, veel vriendschap, lekker eten, knap winkeltje, enz....

    wat staat er de komende weken op het programma : druk, druk, druk ! maar volgend weekend hoop ik de tijd te hebben om mijn kasten met quilt-en handwerkgerief eens grondig op te ruimen ! ik ga één en ander trachten van de hand te doen op de tweedehandsverkoop van de samplers, de rest geef ik zo weg !

    14-10-2011 om 09:23 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    26-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afwerken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit jaar zal ik in de handwerkles niks nieuws opstarten, enkel dingen afwerken die zijn blijven liggen !
    dit broodmandje werkte ik deze namiddag af : de borduurtechniek is 'broderie suisse' en kan enkel op vichystof gebruikt worden !
    alvast 1 stuk afgewerkt !
    voor de civil war diary quilt heb ik ook een beslissing genomen : 70 blokken van de 121 heb ik al, de resterende 51 zal ik uit het boek 'civil war love letter quilt' halen ! 2 van die volledige quilts zal ik toch nooit maken en in dat tweede boek staan ook leuke blokken ! voor het weekend van de hoppequilters zal ik dus nog een paar blokken knippen zodat ik die daar  kan maken ! het ziet er naar uit dat we schitterend najaarsweer krijgen, dus dat wordt genieten ! 

    26-09-2011 om 00:00 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sainte marie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ondertussen toch al een paar dagen terug uit de elzas : al met al toch vermoeiender dan ik gedacht had ! ik heb het gevoel dat ik binnenkort weer met een nieuwe hernia rondloop en die busreis heeft daar geen goed aan gedaan !
    maar ik heb toch wat aankopen gedaan : een patroon van een quilt waar ik de stoffen van salgarollo kan in verwerken die ik in bangkok kocht, een patroon van een sjiek naaimandje en verder nog 2 boeken en wat prutskes !
    vannamiddag ben ik begonnen aan een nieuwe quilt : een 'secret project' ! ik zal hiervan niks tonen op mijn blog tot de top helemaal klaar is ! één ding kan ik wel verklappen : ik verwerk er mijn grote voorraad japanse stoffen in !
    en nu ga ik breinaalden kopen want binnenkort wil ik hier mijn vorderingen van de breiles tonen !

    21-09-2011 om 16:54 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slechts één blokje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen helaas, meer zat er deze keer echt niet in ! het examen van vorige week kreeg voorrang !
    en hoe liep het examen af ? echt, ik heb er geen idee van, het wordt wachten op de uitslag ! ofwel ben ik er net door ofwel ben ik net niet geslaagd !
    ik heb mij nu wel voorgenomen om nooit meer aan dit soort examens mee te doen ! ik heb er geen zin meer in om 2 weken van mijn verlof op te offeren om te zitten studeren voor iets wat je uiteindelijk niet nodig hebt om je werk goed te doen !
    nu gaat alle vrije tijd weer op aan patchen, handwerken en breien !

    14-09-2011 om 18:47 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snoepdoosjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze morgen liep ik even binnen bij blokker, op zoek naar theemokken van janneke brinkman. die vond ik niet (blijkbaar zijn die enkel te krijgen in de nederlandse blokkers) maar deze snoepdoosjes vond ik wel ! weer 2 doosjes erbij voor mijn (uitgebreide) verzameling ! ik weet het, 't is een verslaving maar echt snoep zit er niet in, dus 't is goed voor de lijn ! binnenkort zie je mij wel opduiken op één of andere bee met een snoepdoosje !

    23-08-2011 om 14:13 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    21-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 jaar geleden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dag op dag 29 jaar geleden zijn we getrouwd ! het lijkt precies nog de dag van gisteren ! de bloemen staan op tafel, morgen gaan we uit eten !

    gisteren was het nog eens een mooie dag om te bbq'en : na een namiddagje studeren voor het examen van 7 september en een blokje CWD hebben we lekker buiten gegeten ! vandaag ziet er weer al heel wat minder uit !

    21-08-2011 om 09:51 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs