Maandag 26 maart was het sportdag: zaalig!! Rope skipping (touwtjespringen voor meisjes en jongens!) Hindernissenparcours met de meester als grootste obstakel Zwemmen, duiken en springen! Judo!! Breakdance ... echt stoer! Circus: jongleren, op een bal lopen, borden laten draaien,...
Florence, Jade, Rune en Stijn hebben een heel leuk poppenspel ineengestoken voor de klasgenootjes en de meester!! Het was grappig, goed voorbereid, ...
Bij het thema 'huizen in de straat' hebben de kinderen zelf een 'miniatuur' huis gemaakt. Ze moesten in groepjes verschillende materialen meenemen en gingen dan samen aan de slag.
Iedereen was prachtig verkleed. In de klas werden prins en prinses carnaval verkozen, iedereen kreeg een lekkere pannenkoek, de leerlingen keken naar de faute quiz en oefenden nadien een gekke dans in.
Vorige week donderdag (26/01) was het gedichtendag! We hebben de prenten van een gedicht in de juiste volgorde moeten leggen (na beluistering van het gedicht), we hebben ons lievelingsgedicht voorgedragen en we hebben zelf een gedicht gemaakt en samengesteld met letters uit tijdschriften.
Beste jongens en meisjes van 3D, mama en papa, oma en opa, ex - 3D'ertjes, ...
Eerst en vooral wil ik iedereen een geweldig jaar toewensen: een goede gezondheid, veel plezier, veel vriendschap, nieuwe uitdagingen, ... Dit jaar tellen we niet de dagen, maar we zorgen er voor dat al de dagen tellen
Een nieuw jaar beginnen we altijd met veel energie . Met andere woorden: we vliegen er weer in We gaan cijferen, leren nieuwe woorden, er staan enkele leuke uitstappen op het programma en we gaan vooral heel gek doen
Ja, dat is de naam van het toneelstuk dat we met onze klas bezochten Er kwamen verschillende muziekinstrumenten aan bod, we zongen en ... alles gebeurde in een woonwagen!!
Vandaag leerden de kinderen over 'tanden'. De kinderen werden in groepjes verdeeld. Een groepje moest een appel eten. Een ander groepje moest de tanden poetsen met water, een ander groepje met zout en één groepje met tandpasta. Nadien kregen de kinderen een pilletje (roze of blauw)waarmee we kunnen zien hoeveel tandplak we hebben. De tanden (en de lippen, tong, ...) verkleurden. De tanden die gepoetst werden met zout, hadden het minste tandplak. De kindjes die een appel hadden gegeten hadden het meeste tandplak.
Donderdag trokken we met onze klas naar het dramalokaal. Daar maakten we kennis met verschillende rollenspelen en pantomime (uitbeelden met het lichaam, zonder de stem te gebruiken): Geleidelijk aan veranderen in een aap. Van opgewekt naar heel verdrietig. Een conflictsituatie aan de kassa.
Voor veel kinderen was dit een helemaal nieuwe ervaring. Eerst waren ze wat onwennig, maar beetje bij beetje ging het beter.