Inhoud blog
  • Jippie!!!!!
  • Eline's got British talent!
  • Inspiration's gone wild
  • We naderen onze definitieve studiewijzer!
  • We gaan in speedtempo verder...
    Foto
    Zoeken in blog

    Onderwijstechnologie 2013
    Unikin
    07-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jippie!!!!!
    Beste bloglezer,

    Even een klein intermezzo! We hebben zonet super leuke feedback gekregen, iets wat na al het harde werk echt ZALIG aanvoelt!
    Nog een paar kleine aanpassingen in Cadmos en dan is het vol spanning afwachten tot we ons filmpje mogen tonen én om na al die weken op eilandjes te hebben gewerkt, het eindresultaat van alle groepen te kunnen zien! 

    Dear Mister Elen, you made our day!!!!!!


    Fruitjes!
    Project Unikin

    07-05-2013 om 17:41 geschreven door Project Unikin  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eline's got British talent!
    Beste bloglezers,

    Vorige week ging het opnemen van het filmpje vlotter dan verwacht. 
    Het resultaat is dankzij Eline FANTASTISCH!!! Zeker het Britse accent is de moeite waard!
    Onze Cadmossen (per semester) zijn afgewerkt in hun definitieve versie... 
    Momenteel wachten we in spanning af op de feedback van Prof. Elen...

    Wel vinden we het jammer dat studiewijzer nu enkel in Word moet worden ingezonden. 
    Door de tijdsinvestering in het opstellen van onze studiewijzer in Cadmos, hadden we eventueel nog dieper kunnen ingaan op de inhoud. Hoewel we de laatste weken veel gereflecteerd hebben over onze uiteindelijke inhoud en jaarindeling.

    Hopelijk is ons resultaat toch om trots op te zijn! 
    Ons pareltje van onze film zal ons alleszins lang bijblijven!!


    Groentjes!
    Groep 4 Unikin

    07-05-2013 om 16:29 geschreven door Project Unikin  


    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspiration's gone wild
    Beste bloglezer,

    Cadmos blijkt inderdaad geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Grotendeels is het ons toch gelukt, maar enkele aanpassingen zijn nog nodig. Dit moeten we zo snel mogelijk doen, want donderdag is het D-day!

    Vandaag hebben we het hele scenario voor ons filmpje uitgewerkt. Wilde ideeën kwamen aan de oppervlakte, wat maakt dat we allemaal met spanning uitkijken naar donderdag! We hopen dat we dan goed kunnen doorwerken en niet te veel schrik hebben met in het achterhoofd dat we het op een andere manier misschien beter kunnen doen... Hopelijk valt alles niet in het water!

    Delen jullie onze spanning al?

    Tot snel!

    Project Unikin



    P.s.: zo willen we niet eindigen!

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=5RI8hFUgpq4   

    30-04-2013 om 19:10 geschreven door Project Unikin  


    23-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We naderen onze definitieve studiewijzer!
    Beste bloglezers,

    Vandaag een infosessie gehad over Cadmos die ons erg geholpen heeft. Meteen zijn we er in gevlogen!
    Na onze vorige deadline van deze zondag, hadden we per les een infotekstje opgemaakt en teksten opgezocht om aan te vullen aan onze studiewijzer.
    Momenteel hebben we dus alle gegevens voor een volledig jaar onderwijstechnologie te organiseren binnen Unikin!

    Het invoeren in Cadmos blijkt toch ook een hele opgave te zijn waarbij vooral het opslagen een probleem vormt. Blijkt dat je het bestand niet zomaar terug kan open doen nadat je het opgeslagen en gesloten hebt. Hopelijk vinden we hier een oplossing voor!

    Voor ons filmpje hebben we al een algemeen plan, en kijken we er naar uit om het nieuwe AGORA leercentrum te gebruiken. Voor ons allen wordt het de eerste keer dat we zelf een filmpje maken en monteren, maar we hebben er allemaal zin in, dus het komt zeker goed!

    Groentjes!

    Groep 4 

     
     

    23-04-2013 om 20:04 geschreven door Project Unikin  


    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We gaan in speedtempo verder...
    Hey bloglezer,

    Vandaag hebben we effectief vergaderd. We probeerden onze studiewijzer concreet te maken door lesonderwerpen op te geven en in te delen in ons lesschema. Hoeveel uren practica zouden we geven? Is het te doen voor de studenten om in één week én practica te krijgen én een les én een gastcollege? Of zou dit te veel van het goede zijn? Dit zijn een paar vragen waar wij ons mee bezig gehouden hebben. 
    Het eindresultaat van onze vergadering: een concrete planning voor ons jaarvak! 
    Daarna hebben we nog een deadline voor onszelf opgelegd. Zo moeten we tegen zondag lesmateriaal voorzien voor onze verschillende lesonderwerpen. 

    De eindmeet komt in zicht...
    Groetjes,
    Unikin 

    16-04-2013 om 19:11 geschreven door Project Unikin  


    10-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps deel 2
    Beste bloglezer,

    De paaseieren brengen ons duidelijk geen weekritme! Zoals altijd gaan de dagen weer enorm snel voorbij! 
    Vorige week hebben we al aangehaald dat we ons meer gaan focussen op andere educatieve technologieën. Aangezien we niet allemaal in Leuven zijn, is de volgende vergadering pas terug de eerste week na de paasvakantie. Maar we staan niet stil! Ondertussen zoeken we naar allerhande informatie rond bv. handboeken, alsook naar een concrete inhoud voor de lessen bv. teksten. Meer hierover volgt na de paasvakantie!

    Tot de volgende! 



    10-04-2013 om 10:38 geschreven door Project Unikin  


    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps...
    Beste bloglezer,

    Een weekend vol paaseitjes, paasklokken, paashazen én een paasmaandag brengt ons weekritme duidelijk in de war! Laat ons zeggen dat we toch de tweede dag van de werkweek gehaald hebben en bij deze brengen we u dan ook graag op de hoogte van onze vorderingen.

    Na het spannend afwachten van vorige week konden we opgelucht adem halen. We blijken goed op weg te zijn! Hier en daar zijn er nog enkele vraagtekens die we nu zo snel mogelijk trachten weg te werken. Zo zullen we bijvoorbeeld meer focussen op educatieve 'technologieën' zoals bijvoorbeeld handboeken. Dit zijn ook technische materialen die men in een onderwijssetting gebruikt. Wanneer wij aan technologie denken, dan gaan onze gedachten vaak voorbij deze basale materialen, maar in Unikin zijn ze gewoonweg onmisbaar om onderwijs te kunnen voorzien.

    De komende dagen zullen wij onze gedachten verder doen kronkelen doorheen een doolhof van chocoladepaaseieren en wie weet brengt dat ons wel op geniale ideeën

    Tot de volgende!

    03-04-2013 om 19:36 geschreven door Project Unikin  


    26-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In spanning afwachten....
    Beste bloglezer,

    Vorige week hebben we veel bereikt. Na het interessante interview, zijn we twee dagen later samen gekomen om onze hoofden bij elkaar te steken. We hadden veel nieuwe informatie gekregen over onze context. We hadden namelijk op sommige vlakken een te positief beeld over de technologie in Kinshasa. We dachten dat de meeste leerlingen over een laptop beschikten, we kwamen echter tot de conclusie dat er maar één beamer is over heel de faculteit psychologische wetenschappen en pedagogische wetenschappen. Hierover stonden we allemaal versteld!

    Wij moesten tijdens onze vergadering onze visie dus grondig veranderen. Wat gingen we met dit alles aanvangen? We kwamen uiteindelijk tot een mooi, aansluitend geheel dat we samen gezet hebben in een voorlopige studiewijzer. 

    Nu zijn wij in spanning aan het wachten op de feedback die we zo dadelijk gaan krijgen. Zou ons tijdelijk concept al goed zijn? Of zijn wij volledig op het verkeerde pad? Wij kunnen het al bijna niet meer houden van de stress. 

    Volgende keer worden jullie verder op de hoogte gebracht. 

    Tot schrijfs!
    Project Unikin

    26-03-2013 om 16:47 geschreven door Project Unikin  


    19-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek!
    Vandaag zijn we voor het eerst begonnen aan het echte werk: het samenstellen van de studiewijzer. We legden onze ideeën op tafel en deze bleken goed op elkaar in te spelen. Op dit moment hebben we een soort outline van de studiewijzer.

    Het tweede (zeer interessante) deel van onze afspraak vandaag was het bezoek van mevrouw Kapinga. Ze was een zeer vriendelijke vrouw die ons graag te woord stond. Het belangrijkste wat ik onthouden heb uit het gesprek is dat de lerarenopleiding voor lager onderwijs een project is dat voorlopig nog in de startblokken staat. De cursus is als ik het goed begrepen heb ook een jaarvak, wat veel mogelijkheden bied tot diversiteit van de stof. Over technologie waren we toch even verschrokken: zelfs op de universiteit bevindt zich maar één beamer, die niet echt intensief gebruikt wordt tijdens de colleges. Ook het gebrek aan computerklassen die mogelijkheid bieden aan studenten zonder laptop is verbazend: de faculteit psycho-peda beschikt niet over een pc-klas. Een oplossing die ze hiervoor hebben is het (naar mijn inzien) intensief gebruik van betalende cybercafés. Verder blijken er in de publieke basisscholen geen computers te zijn, in privéscholen wel: de cursus educatieve technologie moet echter leerkrachten opleiden voor beide types scholen.

    Deze informatie kunnen we gebruiken voor het verder uitwerken en concretiseren van de studiewijzer. De technologie die we in gedachten hadden is blijkbaar niet vanzelfsprekend, maar hierdoor laten we ons niet ontmoedigen! Educatieve technologie is een zeer breed begrip en bevat vele mogelijkheden.


    Groetjes & tot volgende week :)

     

    19-03-2013 om 19:25 geschreven door Project Unikin  


    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooroordelen...
    Beste bloglezer,

    Na onze uitstap van vorige week, keren we deze week, net zoals het winterse weer, terug naar onze vertrouwde locatie. De doorgenomen literatuur werd tijdens de vergadering in de groep gegooid om deze zo goed mogelijk aan ons project in Kinshasa te linken. Na veel negatieve gedachten omtrent de technologie ginds, botsten we tijdens deze verwerking op onze eigen vooroordelen. Het internet en de bijhorende zaken zijn misschien niet altijd even stabiel, maar uit zeer goede bron hebben we vernomen dat de smartphone ginds alom vertegenwoordigd is! Misschien zijn er dan toch meer technologische mogelijkheden dan wat we eerst voor ogen hadden?

    Hopelijk komen we dit volgende week allemaal te weten wanneer we bezoek krijgen van mogelijk iemand zeer interessant...

    Tot volgende week!



    12-03-2013 om 19:36 geschreven door Project Unikin  



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Agenda

    Belangrijke data in mijn agenda



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs