Inhoud blog
  • foto's productie (tussen 1945 en 1955)
  • productielijn van Porsche
  • filmpjes
  • Startpagina !
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog


     
    Klik voor afbeelding op ware grootte
    Klik voor afbeelding op ware grootte
     
    Klik voor afbeelding op ware grootte
    Klik voor afbeelding op ware grootte
     


     


     


     
    Klik voor afbeelding op ware grootte
    Klik voor afbeelding op ware grootte
     
    Klik voor afbeelding op ware grootte

     
     
    Klik voor afbeelding op ware grootte

     


     


     
     
     
    Mijn favorieten
  • Bloggen.be/jumperke
  • bloggen.be/lama
  • bloggen.be/levy
  • bloggen.be/clubbruggefans
  • wouter-clercksje.skynetblogs.be
  • Image by FlamingText.com


     
     
     
    Vul hieronder je gewicht in:


    Op de Maan

    Op mercurius

    Op Venus

    Op Mars

    Op Jupiter

    Op Saturnus

    Porsche
    all about Porsche!
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!


    30-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    naam: Porsche Boxster
    motor: 2.7l
    cylinder: 6 in lijn
    topsnelheid: 256 km/h
    0-100 km/h: 6.2 sec.
    prijs: €58.791





    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     

    welkom!

    x

    Welkom op mijn blog over Porsche!

    www.bloggen.be/porchecars


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    naam: Porsche Cayman S
    motor: 3.4l
    cylinder: 6 in lijn
    topsnelheid: 275 km/h
    0-100 km/h: 5.1sec.
    prijs: €58.900




    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    naam: Porsche Carrera GT
    motor: 5.7l
    cylinder: 10 in V
    topsnelheid: 330 km/h
    0-100 km/h: 3.9 sec.
    prijs: €472.142

    Foto
    Porsche Carrera Gt

    02-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoofdfabriek
    De hoofdfabriek van Porsche ligt in Zuffenhausen.
    enkele foto's:







     

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spel van Porsche

    Er bestaat een spel rond Porsche: Need for speed Porsche Uleashed

    Porsche Unleashed (Amerikaanse titel) en Porsche 2000 (Europese titel) verschilde van de voorgaande versies in dat deze versie enkel Porsches bevatte; en het spel bood ook een grote hoeveelheid informatie erover. De wagens stuurden realistischer dan in elke andere NFS-versie, en het spel had erg geavanceerde grafische kwaliteiten. De speler moest races winnen om de auto's in chronologisch volgorde van 1950 tot 2000 beschikbaar te maken. Er is een diepgaande catalogus van verschillende Porsche-onderdelen doorheen de jaren aanwezig. Het spel bood ook een fabrieksrijder-modus, waarin de speler Porsches moest testen met verschillende stunts, en zo zijn carrière opbouwen. Het was het eerste NFS-spel dat niet de mogelijkheid had om te spelen met een gesplitst beeld (split screen). Later werd het spel nog uitgebracht voor de Game Boy Advance.

    Qua spelbouw, wordt het vaak geprezen als Need for Speed's beste samenwerking om een enkele autofabrikant naar voor te schuiven en de kennis over zowel de geschiedenis als motorfuncties te vergroten en te verdiepen. Het biedt historische video's en veel foto's van oude Porsches. Het "Evolution"-concept was een hit voor veel mensen, en creëerde veel nieuwe Porsche-fans door de vele wetenswaardigheden en de diepgang omtrent Porsche-auto's. De "Factory Driver"-mode was een andere manier om wagens beschikbaar te stellen; men moest resultaten halen in schitteren in bepaalde slaloms, snelheidswedstrijden, prestaties leveren, enz. Veel van de missies werden als erg moeilijk beschouwd, iemand die de "Factory Driver" uitspeelt is een uitstekend "computer"-rijder.


     


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Porsche maakt (of maakte) niet alleen auto's; ook tractoren, moto's, luxeartikelen (horloge's, pennen, ...) e.a..

    Tractoren
    Porsche Type 110
    Porsche AP Series
    Porsche Junior (14 pk)
    Porsche Standard (25 pk)
    Porsche Super (38 pk)
    Porsche Master (50 pk)
    Porsche 312 

    Moto's
    In 1980 ontwierp Ferdinand Alexander Porsche een motorfiets op basis van de Yamaha SR 500. Het bedieningsgemak van deze “motor voor 1990” stond voorop. Koppeling en versnellingsbak werkten automatisch, er kwam een startmotor op en de rem werd alleen via de voet bediend. Porsche noemde het prototype AMK (Alternatives Motorrad Konzept).


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Historie

    Voor de eerste Porsche, de Porsche 64 uit 1938, werden veel onderdelen van de Volkswagen Kever gebruikt. De tweede, de Porsche 356 uit 1948, werd in eerste instantie gebouwd in Gmünd, Oostenrijk, waar het bedrijf naar toe was gevlucht tijdens de oorlog. Na de productie van 49 auto's, verhuisde het bedrijf terug naar Zuffenhausen. Veel mensen beschouwen de 356 als de eerste echte Porsche, eenvoudigweg omdat het het eerste model was dat werd verkocht door het jonge bedrijf. Ferdinand Porsche werkte met zijn zoon Ferry samen aan het ontwerp van de 356 maar overleed kort nadat het eerste prototype was gebouwd. Net als bij de 64 gebruikte de 356 veel onderdelen van de Kever, waaronder de ophanging, versnellingsbak en de verbrandingsmotor. Gedurende de productie evolueerde het model en werden veel VW-onderdelen vervangen door eigen Porsche onderdelen. De laatste modellen werden voorzien van 100% Porsche ontworpen motorblokken. Het koetswerk werd ontworpen door Erwin Komenda, die ook het ontwerp van de Kever op zijn naam heeft staan.

    In 1963, na successen in de autosport, lanceerde het bedrijf de Porsche 911. Weer een luchtgekoelde auto, met de motor achterin. De motor was dit keer een 6 cilinder boxermotor. Deze auto, die nog steeds in productie is, is het meest bekende model van Porsche. Het is succesvol op het circuit, bij rally's en ook in de verkoopstatistieken. Een goedkoper alternatief, zelfde carrosserie met de 4 cilinder motor van de 356, werd verkocht als de Porsche 912.

    Porsche heeft altijd nauwe banden gehad met Volkswagen. Dit kwam doordat Porsche eerst bij volkswagen had gewerkt en de kever had ontwikkeld. De eerste Porsches gebruikten veel onderdelen, zoals hierboven vermeld. In 1969 werkten de twee bedrijven samen om de VW-Porsche 914 te bouwen. Er kwamen twee motor-types uit. De 914/4 en de 914/6, waarbij de toevoeging het aantal cilinders aangaf. De 4-cilinder werd door VW aangeboden en de 6 cilinder door Porsche. In 1976 ging de samenwerking verder bij de Porsche 924. De 924 was eigenlijk bedoeld als VW's top-model sport coupe. VW vroeg Porsche de auto te ontwerpen op basis van een bestaande Audi 4 cilinder. (Audi is eigendom van Volkswagen.) Het ontwerp bestond dus ook uit veel VW en Audi onderdelen, doch was wel een echt Porsche ontwerp. VW besloot echter het project te stoppen vanwege bezorgdheid over de opkomende olie-crisis. Porsche zag het model echter wel zitten, en kocht het ontwerp voor 100 miljoen DM, maar besteedde de productie uit aan de VW fabriek in Neckarsulm, op beperkte afstand van Porsche's eigen Stuttgart. Porsche zou dus eigenaar worden van het ontwerp, maar VW zou hem bouwen. Uiteindelijk bleek Porsche de zaak goed ingeschat te hebben, want de auto werd een enorm verkoopsucces en redde Porsche van de financiële ondergang.

    Maar de samenwerking ging verder. De 944, bedoeld als opvolger van de 924 was een 100% Porsche ontwerp, maar de productie werd vanwege kostenefficiëntie uitbesteed aan Audi. Uitzondering daarop was het motorblok dat kant en klaar afgeleverd werd door Porsche en alleen in de Audi-fabriek gemonteerd hoeft te worden. Voor de 944 Turbo en Cabriolet, maakte Porsche echter een uitzondering. Deze had een iets ander chassis en werd daarom volledig in eigen beheer geproduceerd. Maar ook vandaag is de goede band nog steeds aanwezig. De Porsch Cayenne, verschenen in 2002, maakt gebruik van hetzelfde chassis als de VW Touareg. Dit chassis wordt gebouwd in de Skoda fabriek in Bratislava. Naast Audi is ook als Skoda zijn in bezit van Volkswagen.

    Een van de meest opvallende auto's van Porsche is wellicht de 928. Nog voor de 924 was Porsche echter al van plan af te stappen van het concept van een luchtgekoelde motor die achterin zou liggen. In 1971 begon Porsche daarom aan het ontwerp van een luxe maar daardoor zeer zware Grand Turismo met een krachtige watergekoelde V8 motor die bovendien voorin lag. Het was oorspronkelijk zelfs de bedoeling dat het zelfs de 911 zou moeten vervangen. Dat is nooit gelukt, maar toen uiteindelijk, na vertraging door de opkomende olie-crisis, in 1977 de eerste 928 gepresenteerd werd (als 1978 model) kreeg het zelfs de titel 'Auto van het Jaar', hetgeen ongehoord was voor een sportwagen. Uiteindelijk werd het model pas in 1995 gestopt, waardoor het na de 911 het langs levende model ooit geworden was.

    Ferdinand Porsches kleinzoon, Ferdinand Piëch, was algemeen directeur bij de Volkswagen Groep van 1993 tot 2002. Met de helft van het aantal stemgerechtigde aandelen in zijn bezit, is hij ook de belangrijkste aandeelhouder van Porsche AG. Daarvoor was hij o.a. projectleider voor motorontwerp van de 911 Boxer, en projectleider voor Porsche race auto's zoals o.a. de nu legendarische Porsche 917.

    In 2004 werd begonnen met de productie van de Porsche Carrera GT, met een prijs van EUR 450.000 de duurste Porsche tot op heden


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De prototypes en conceptcars
    -Porsche 114
    -Porsche 365/1
    -Porsche 695
    -Porsche 916
    -Porsche 959 prototype
    -Porsche 942
    -Porsche 969
    -Porsche Panamericana
    -Porsche 989
    -Porsche Boxster concept
    -Porsche Carrera GT concept
    -Porsche E2
    (van geen enkele porsche kun je foto's vinden)

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Porscheclubs in België
    Porsche Club of Belgium
    Grand Route 395
    1620 Drogenbos
    www.porsche-club-belgium.be



    Porsche Club Francorchamps
    Rue Cardinal Mercier 2
    4350 Remicourt
    www.porscheclubfrancorchamps.be



    Porsche Classic Club
    Oude Baan 39
    2530 Boechout
    www.porsche-classic-club.be



    WorldWide Club Coordination
    http://www.porsche.com




    05-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dealers

    Er zijn 8 dealers van Porsche in België:
    -in Knokke-Heist
    -in Ingelmunster
    -in Sint-Martens-Latem
    -in Drogenbos (Brussel)
    -in Antwerpen
    -in Geel
    -in Gembloux
    -in Grâce-Hollogne

    Om een overzicht te zien, klik op deze link.


    09-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche op het autosalon in Brussel
    Brussel
    Het autosalon is een tentoonstelling waar alle merken een aantal auto's tentoonstellen voor pers en publiek. Het autosalon in Brussel gaat dit jaar door voor de 84 ste keer. Posche heeft sinds een aantal jaren een vast abonnement op het autosalon. Porsche stond dit jaar met een collectie van ongeveer 10 auto's: het volledige gamma van de 911, een Porsche Cayenne turbo S, een Cayman S en een Porsche Boxster in race-uitrusting (bodykit, digitale snelheidsmeters, speciale zetels, speciale banden en velgen, ...). De Posche Cayman S werd overgens op het autosalon in Brussel voorgesteld aan pers en publiek. Vooral op de gala-avond was er veel belangstelling voor. Dit jaar had Porsche een stand van ongeveer 850m².
    Enkele foto's van het autosalon in Brussel dit jaar:

    Porsche Cayman S

    Porsche Cayenne turbo S (achteraan)

    Porsche Cayenne turbo S (vooraan)

    Voor meer info over het autosalon 2006 in Brussel: http://www.salonauto.be


    10-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hier vindt je de laatste nieuwtjes over alle merken..
    Algemeen Automarkt groeide ook in mei 04 juni 2006
    Alfa Romeo Automaat voor Alfa Romeo 159 10 juni 2006
    Audi Audi Q5 in 2008, R8 nog dit jaar 30 mei 2006
    Gereden: de nieuwe Audi TT 14 juni 2006
    BMW BMW M6: nu ook dakloos 19 juni 2006
    Caterham Supersnel: Caterham CSR260 Superlight 08 juni 2006
    Chevrolet Gereden: Chevrolet Captiva 17 juni 2006
    Fiat Speciale Fiat Croma voor taxibedrijven 15 juni 2006
    Ford Prijzen voor Ford Focus CC 09 juni 2006
    Iveco Nieuwe Iveco Daily 23 mei 2006
    Jaguar Speciale serie: Jaguar X-Type Cambridge 14 juni 2006
    Kia In detail: nieuwe Kia Carens 29 mei 2006
    Lancia Lancia viert eeuwfeest op SpaItalia 2006 15 juni 2006
    Land Rover V8 dieselmotor voor verbeterde Range Rover 25 mei 2006
    Lotus Nieuwe Lotus Europa S geprijsd 16 juni 2006
    Lotus Elise heeft weer instapmotor 07 juni 2006
    Maserati 1 Miljoen euro voor Maserati MC12 Corsa 30 mei 2006
    Mazda Mazda MX-5 met stalen vouwdak 20 juni 2006
    Mercedes Tijdelijk sterker: AMG Mercedes SLK 12 juni 2006
    E-Klasse doet Parijs-Peking in 26 dagen 15 juni 2006
    Nissan Nissan Murano GT Concept 08 juni 2006
    Opel Nieuwe Opel Corsa: de vijfdeurs! 02 juni 2006
    Peugeot V6 HDi voor Peugeot 407 berline en SW 22 mei 2006
    Peugeot 407 met 2.2l biturbo diesel 06 juni 2006
    Peugeot maakt zomerreeks van 206 CC 23 mei 2006
    Porsche Porsche Boxster krijgt Cayman-motor 20 juni 2006
    Porsche komt met instap-Cayman 22 mei 2006
    Nog bruter: Porsche GT3 RS 30 mei 2006
    Renault Nieuwe topdiesel voor Renault Espace 05 juni 2006
    Seat Madrid: Seat Leon Formula Racing 28 mei 2006
    Skoda Gereden: nieuwe Skoda Roomster 07 juni 2006
    Smart Nu vier jaar garantie op smart forfour 08 juni 2006
    Subaru Subaru Stella alleen voor Japan 15 juni 2006
    Suzuki Suzuki VIP in de Rally van Sardinië 30 mei 2006
    Suzuki SX4 met 5 jaar garantie 22 mei 2006
    Suzuki SX4 misschien toch als 4x4 08 juni 2006
    Volkswagen Van Volkswagen: V-line voor Passat 19 juni 2006
    VW bouwt Russisch drievolume model 30 mei 2006
    Jubileumuitgave Golf GTI 23 mei 2006
    Volvo Slikt alles: Volvo V70 Multi-Fuel 05 juni 2006
    Yes! Yes! Roadster in België 17 juni 2006


    > met dank aan www.auto55.be

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    WINNAAR LE MANS 1970: PORSCHE 917K
    Het KG Salzburg team was min of meer het officiële raceteam van Porsche. Door allerlei afspraken, met onder andere JWA (John Wyer Automotive), wilde Porsche daar in 1970 toch wat minder aandacht aan besteden en moest er een slimme constructie (met onder andere een echtgenote van een hoge Porsche pief) bedacht worden om alle partijen een beetje te vriend te houden. Maar een overwinning was überhaupt niet vanzelfsprekend want de tegenstand was hoog en het weer erg slecht.
    VERSCHIL
    Het verschil met nummer twee (Martini Porsche 917LH) was uiteindelijk toch nog een kleine 70 kilometer. Ten opzichte van het voorgaande jaar, was dat een zeer groot verschil. Maar ook de raceafstand van 4607 kilometer is achteraf gezien een heel goede prestatie. Het was in 1970 immers een hele natte Le Mans. Ongeveer zo nat als in 2001, waar zo'n 300 kilometer minder door de winnende Audi werd afgelegd!
    VIC ELFORD
    Deze Porsche 917K zou in eerste instantie gereden worden door de coureurs Vic Elford en Kurt Ahrens. Dit koppel nam overigens wel deel in eveneens een Porsche van KG Salzburg. Het ging hierbij echter om een 917LH, waarmee Vic Elford zowel de pole position en de snelste raceronden wist te bemachtigen. Elford en Ahrens vielen na 18 uur uit met een opgeblazen motor en mochten aan de kant zien hoe de auto die voor hen bestemd was op de overwinning afging.
    MODEL
    Fly heeft een prima model van deze Porsche gemaakt, hoewel hij eigenlijk standaard een beetje smerig moet zijn. Details en opdruk zijn bij Fly doorgaans goed in orde, maar de 917 van Fly is ook een prima auto om echt mee te racen.
    Het model is op alle fronten een stuk aantrekkelijker dan het model wat SCX heeft uitgebracht in de Vintage serie. Maar deze SCX heeft natuurlijk wel meer racebaanhistorie!

    Zie SCX Porsche 917K Le Mans 1970……
    Alle slotcars Le Mans 1970 op een rijtje.....
     


    13-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.filmpjes
     

     
       
    > met dank aan Levy Deknock (www.bloggen.be/levy)

    21-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.productielijn van Porsche




    4de etage: De auto wordt in een bepaald kleur gespoten
    3de etage: Tapijten, ruiten, dashboard en dakbekleeding aanbrengen
    2de etage: Monteren van carroserie, assen, motor, versnellingsbak enz. op het chassis + interieur wordt aangebracht
    1ste etage: Testruimte

    22-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's productie (tussen 1945 en 1955)


     
    Rondvraag / Poll
    Welke Porsche vind jij het mooist?
    Porsche Cayenne
    Porsche 911
    Porsche Caymann
    Porsche Carrera
    Porsche Boxster
    Bekijk resultaat


    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per week
  • 19/06-25/06 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 26/09-02/10 2005

    Gastenboek
  • MOOI ZENNE
  • SJiek
  • koele porche
  • tof
  • welkom

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    maltventures
    www.bloggen.be/maltven

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs