Op maandag 07 februari brachten we in het kader van ons thema "ridders en kastelen" een bezoek aan het Bloso centrum. Daar konden jullie kapoenen de paarden , ruiters en verzorgers van dichtbij bekijken en aan het werk zien. Wat hebben ze weer heel wat bijgeleerd !!!!
Momenteel leven we ons volop in in de middeleeuwen. De tijd van de ridders, prinsessen, vele kastelen, koningen... De kinderen hebben dit project zelf gekozen en ook wat er allemaal rond gedaan zal worden. We hebben al een ridderhelm gemaakt en een prinsessenkroon, ook een wapenschild kon niet ontbreken. De kasteelmuren voor het pompomkasteel werden gemaakt. In de poppenhoek leven de kleuters als echte prinsessen en ridders. Op het tapijt spelen we met de ridders, kastelen, draken,... Eens rustig een boekje inkijken over hoe het vroeger was kan in de kastelentent. De kinderen vinden het super in de klas en genieten van alles. Bedankt aan alle ouders om leuke spullen mee te geven die we mogen lenen.
Tijdens het thema ziek zijn hebben we een dokterstas gemaakt en met water en verf in de spuitjes gespeeld. Onze poppenhoek werd omgetoverd tot een prachtige apotheek dankzij de vele reacties van ouders voor materialen. We hebben dokter en patiënt gespeeld en nog zoveel meer....
Op donderdag 23 december kwam de kerstman op bezoek bij ons op school. De kinderen waren heel enthousiast, maar ook de kerstman was heel lovend over de kinderen. We hadden een leuk gesprekje met de kerstman en deze had natuurlijk een geschenkje mee voor elk kind. Wat waren we superblij met ons geschenkje. Nadat de kerstman afscheid had genomen hebben de kinderen van K2 en K3 nog naar een leuk toneeltje gekeken. En daarna was het tijd voor een hapje en een drankje en hebben we allen nog samen gedanst. Het was een superleuk feestje.
Op woensdag 27 oktober is Anisa 4 jaar geworden! Ze vond het reuzeleuk en was supertrots toen ze haar cakejes mocht uitdelen. Njammie!!! We hebben ook allen een tekening gemaakt voor Anisa en daarna hebben we veel gezongen, gedanst, vuurwerk gemaakt, ...
Gisteren hebben de Pompomkleuters mogen genieten van een koude, maar gezellige herfstwandeling in het bos. Juf Kim was ook mee en zo konden wij de kleuters verdelen in 2 groepjes om op zoek te gaan naar allerlei herfstmateriaal, die we dan in de klas besproken en gesorteerd hebben.
We zijn ook al enkele keren gaan zwemmen! Wat een drukte! Gelukkig kunnen de kinderen van Pompom al veel zelf doen. Ze kunnen al veel en doen goed voort in het zwembad om zich te kleden. Ik ben telkens supertrots op hen. In het zwembad is het natuurlijk ook reuzeleuk. Het zijn echte waterratten in de pompomklas; springen, duiken, glijden, ... We verlangen alvast weer om te gaan zwemmen.
We hebben er nu ook een luisterhoek bij in de klas. De kinderen vinden het superleuk om te luisteren naar muziek en verhaaltjes met de koptelefoon op hun hoofd.
Ook zijn we gestart met ons schoolproject. Niki de Saint Phalle. De kleuters weten intussen al wat kunst is, wat een kunstenaar is en wie Niki de Saint Phalle is. Ze kunnen (proberen) allemaal de naam uit spreken van deze kunstenares. Wat een namen er allemaal gezegd zijn, het was leuk om ze te horen proberen deze moeilijke naam uit te spreken.
Er zijn al heel wat jarigen voorbij gekomen in onze klas. We zijn slechts een goeie maand ver en hebben al 7 jarigen gehad. Een hele dikke proficiat aan Liam, Youssef, Walid, Mounir, Emani, Rayyane en Victor. Hiep, hiep, hoera!
De voorbije 2 weken hebben we gewerkt rond het thema lichaam! We hebben ons lichaam leren kennen en plaatsen in de ruimte. We tekenden, schilderden en verkenden er op los. Kleuren, knippen, logisch rangschikken, denk-werkje nat en droog kwam er ook al allemaal bij kijken. We zijn al volop terug gewoon aan het klasgebeuren!
Tijdens de eerste week hebben we kennis gemaakt met de nieuwe klas, de nieuwe vriendjes en de nieuwe juffen. We zijn op grote ontdekkingstocht geweest doorheen de klas. Welke uitdagingen liggen er allemaal klaar voor het komende schooljaar?! We voelden ons al snel goed in onze klas en gingen al vlug met alles aan de slag.