Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    11-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 maart Na 13 jaar vagevuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik hoef, kan of wil hier verder geen uitleg bij te geven… ik ben zielsgelukkig !!! Dit is de mooiste dag van het decenium, ik ga gewoon verder vieren !!!! YESSSSSS !!!


    11-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 maart Coo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wie is er nooit in Coo geweest. De jaarlijkse schoolreis kwam daar regelmatig voorbij, families en andere gezelschappen hadden Coo steevast als een van de stopplaatsen op het programma bij Ardennenbezoekjes en nu nog komen motorclubs, pretparkzoekers, Chinezen,Japanezen, de gekende kezen en nog vele andere –ezen er de kassas van de horeca en de toeristische attracties laten rinkelen. Ik vergat nog geocachers te vernoemen want wij kwamen er ook weer voorbij, meer zelfs we hielden er halt want de “ GC6TWBC, La Tour de Guet “ was een van de doelen die we vandaag wilden vinden. We hadden het ons net iets makkelijker voorgesteld dan het uiteindelijk werd. Doordat het pretpark zo vroeg in het seizoen nog gesloten is, was ook de zetellift nog buiten gebruik en die cache lag helemaal boven op de berg, nog een stuk hoger dan de uitkijktoren… Als die-hard hobbyisten zijn we dan maar te voet naar boven getogen… pfff… mam, man, man. We zijn wel vol glorie terug beneden gekomen want: GEVONDEN!!!
    Dan wilde het lot – noem het geluk – ook nog dat net op het moment dat we bijna terug aan het terras waren vanwaar we vertrokken waren het licht boven de waterval precies uit de goede hoek kwam om een mooie regenboog boven de site te toveren… Fototoestel… KLIK !!!


    10-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 maart Het Kikkerkwartier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat ziet de wereld er toch zoveel beter uit als de zon ook maar even wil schijnen. Deze namiddag ben ik nog even de drie mogelijke locaties gaan checken waar we in de komende maanden met de leden van de fotoclub gaan fotograferen, individueel, ieder voor zich,op een dag die je zelf kiest. Dan zien we wel weer welke zeer afwisselende fotos er uit voorkomen.
    Ik heb gezien dat de toestand er overal al zeer fotografeerbaar was en dat kan er met de komende lente alleen maar op verbeteren. Ik heb ook overal de exacte GPS coördinaten opgemeten om iedereen precies naar de juiste plek te leiden en overal heb ik zelf ook al enkele opnames gemaakt.
    Op de vergadering vanavond is er dan gekozen en deze plek, het Kikkerkwartier in de Hoge Rielen, eigenlijk mijn eigen favoriet, is het niet geworden. Dat neemt alle twijfels weg om daar dan op deze blog maar een plaatje van te tonen.  


    09-03-2017 om 23:37 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 maart Appartementen, strepen en een ster.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat een rotweer vandaag !!! De godganse dag regen, daar wordt een mens niet vrolijk van. Josee was deze morgen al vroeg alleen op pad gegaan met Phaido en toen ze doornat terug thuis kwamen had ik het beestje beloofd dat wij later op de dag er ook nog wel eens even op uit zouden trekken maar… het bleef maar regenen. Terwijl ik de tijd zat te verdoen met het inhalen van wat fotobewerkingsachterstand op de PC daagde het me langzaam dat ik nog niks gefotografeerd had en toen dan de kraker Barcelona - PSG op TV kwam had ik al één van de bewerkte Balance dansfotos in gedachten om als foto van de dag van wat uitleg te voorzien hier.
    Na de wedstrijd keek Phaido me zo verwijtend aan dat ik de samenvatting van Dortmund – Benfica maar opgenomen heb om later te bekijken en ik ben er met hem alsnog even op uit getrokken, de camera al schietensklaar op statief gemonteerd, op zoek naar sterretjes en rode en witte autostrepen. Nachtfotografie is en blijft een van mijn dada’s. Het was warempel droog met zelfs een flauwe maan aan de hemel !
    Op de hoek van de Schransstraat, de Leistraat en de Kasterleesteenweg, nauwelijks 200 m van ons huis, recht tegenover het sterrenrestaurant De Pastorie, heeft een of andere projectontwikkelaar onlangs een nieuw appartementencomplex neergepoot, het was aanvaardbaar belicht, deels door de maan, deels door de eigen verlichting en deels door de straatlantaarns en ik besloot dat alvast maar eens te fotograferen. Dan moet je wat geluk hebben natuurlijk want die rode en witte strepen komen niet vanzelf. Je krijgt wat je verdient en toen er enkele wagens voorbij kwamen was er een zelfs zo vriendelijk de Schransstraat in te draaien om mijn beeld nog wat interessanter te maken. Om de opvallende verschillen in kleurtemperatuur te counteren heb ik thuis de kleurverzadiging van het ganse plaatje behoorlijk terug gehaald, alleen die autostreepjes heb ik in volle kleursterkte gelaten.  
    Als laatste instantie-noodoplossing ben ik hier eigenlijk best tevreden mee.  
    27 mm -  30 sec.  -  f 16  -  ISO 200


    09-03-2017 om 00:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 maart Zonnepanelenplantage
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zou de beste dag van de week worden en dus hadden we een fietstocht gepland. De regio Diest-Schaffen was het doel van onze uitstap en achteraf gezien bleken de weergoden ons best genadig. Ergens in het gehucht Vleugt stootten we op deze zonnepanelenplantage en meteen bedacht ik dat dit eigenlijk de meest lucratieve manier van landbouw is tegenwoordig. Ik had toevallig gisteren op Facebook een bericht zien voorbij komen over de panelen die de Heer Huts geplaatst heeft op de daken van zijn Katoennatie en de 13 miljoen Euro subsidie die hij daardoor jaarlijks vangt en ik was toen ook al zeer verontwaardigd. Deze relatief kleine zonnepanelenakker is daarbij vergeleken maar klein bier natuurlijk maar als je daar dan toevallig voorbij fietst moet je daar toch aan denken. Het zijn dus niet de panelen van de buurman waardoor ik dit jaar 100€ meer moet betalen. Ik haal maar één zin aan uit het eerder genoemde artikel:  “ONZE POLITICI HEBBEN de mogelijkheid gecreëerd om ONDERNEMERS ZOALS HUTS te laten graaien wat er te graaien valt, en nu moet de samenleving ophoesten.” Eén opmerking daarbij wil ik toch maken: het is de vorige regering die ons dat geflikt heeft he…
    Ik heb een link naar het artikel op mijn Facebookpagina geplaatst trouwens.       


    08-03-2017 om 00:11 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    06-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 maart In de Smallebroeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik meende op de buienradar een venster gezien te hebben waarbinnen ik een droge vooravond-wandeling zou kunnen ondernemen. Een venster noemen ze zoiets, een periode waarbinnen de omstandigheden dusdanig zijn dat een of andere activiteit mogelijk is. De NASA spreekt bijvoorbeeld over een lanceer-venster. Ik heb het hier over een droogwandel-venster.
    Ik was behoorlijk fout dus… Nauwelijks enkele honderden meters in de Smallebroeken zag ik de donkere dreigende nattigheid al door de lucht op me afkomen. Mits snel op mijn stappen terug te keren was er misschien nog wel een ontsnappingsmogelijkheid, maar… Het licht was even zo ontiegelijk mooi. Dan kriebelt het fotovirus net iets te hard om de nat-worden-fobie een kans te geven. Ik heb eerst rustig enkele opnames gemaakt en inderdaad: ik ben niet droog thuis gekomen.     


    06-03-2017 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 maart Wandelweg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het stond nochtans in de beschrijving van de multicache die we vandaag wandelden: “ Bij langdurige periodes van regenweer zijn waterdichte wandelschoenen of laarzen aanbevolen… ” Daar hadden wij even overheen gelezen. Nu heb ik best goede wandelschoenen en ook vandaag heb ik het droog kunnen houden maar man, man, man… hebben wij lopen ploeteren, de min of meer droge stukken waren dun gezaaid tijdens de tocht die we maakten in de buurt van Geldrop en Nuenen.
    De Collse watermolen was het startpunt van een multicache die er qua wandelplezier best aanlokkelijk uitzag gezien de vele positieve reacties in de logs. Ter plaatse vernamen we dat de molen nog ooit geschilderd is door Van Gogh ( die trouwens uit Nuenen afkomstig was ) dit even terzijde.
    De eerder aangehaalde waarschuwing was helemaal terecht mochten we tot onze schade ondervinden. Het werd één langgerekte waadpartij. Tot overmaat van ramp liep het ook nog eens helemaal fout bij het zoeken en moesten we zonder vondst onze nederlaag toegeven. Waarschijnlijk was er ergens een aanwijzing overstroomd of zo. Da’s een reden om nog eens terug te komen natuurlijk en dat zijn we ook van plan, maar dat doen we dan wel als het er een beetje droger is.    


    05-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 maart Handige Harry
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je hoeft mij geen Handige Harry te noemen, integendeel, ik heb eigenlijk een hekel aan klussen in huis waar ik van weet dat een echte stielman dat veel beter zou kunnen. Soms evenwel, heel erg soms, zeker als het vrouwke enkele keren zeer duidelijk heeft laten horen dat ze een bepaalde verandering wel leuk zou vinden, wil ik wel eens proberen te bewijzen dat ik het ook kan.
    Toen we dit huis bouwden in 1974 had ik al indirecte verlichting voorzien achter de open-haard-constructie. Enkele TL-lampen zorgden voor licht, te veel licht… echt gezellig kon je het niet noemen en vaak hebben we het ook niet ingeschakeld. De hedendaagse mogelijkheden met veelkleurige led-verlichting-mogelijkheden waren ook het vrouwke niet ontgaan en toen ze dat voor de achtenveertigste keer terloops vermeld had vond ik dat ik niet langer kon doen alsof ik dat niet gehoord had. Ik heb dus de TL’s er uit gesloopt – dat was een makkie – en daarna heb ik er de nodige kleurtjes in gemonteerd. Gezien de moeilijke bereikbaarheid was dat niet eens zo gemakkelijk.
    Eind goed, al goed… Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan het project. We kunnen nu kleurtjes vast zetten, strobo-effecten instellen, kleurtjes langzaam laten wisselen en er zijn nog vele andere mogelijkheden. Ik ben eigenlijk best tevreden - of is het fier - met de geleverde prestatie en een foto om de realisatie van de wensen van het vrouwke te documenteren wil ik graag met de wereld delen.    


    04-03-2017 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 maa Snap Chat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gaat goed met de firma Snap Chat. Sedert oma zich er op gestort heeft zijn ze zelfs beurs-genoteerd naar het schijnt. Of er een oorzakelijk verband is weet ik niet, het zou uiteraard ook toeval kunnen zijn. Oma heeft enkele lessen gekregen van de kleindochters, welke als wezens van een andere generatie veel meer bedreven zijn in dat soort dingen, en nu is ze een gedreven gebruikster geworden. De app staat roodgloeiend. Zelf heb ik de boot voorlopig kunnen afhouden als onderwerp van oma’s ijver en zeker als beoefenaar van de kunstjes. Kleinzoon Pieter daarentegen liet zich vangen en hij was wreed onder de indruk van het resultaat meen ik te zien.
    105 mm  -  f 4,5  -  1/160  -  ISO 6400


    03-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 maart Achterdeur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb een fotovriendin die ooit een hele verzameling deuren gefotografeerd heeft, best interessant, en daar moest ik vanmiddag even aan denken toen ik in Merksplas aan het wandelen was in de buurt van de gevangenis en de kolonie. Ik meen dat de woning waarvan dit de achterdeur is niet meer bewoond is, het afschilferende houtwerk en de verroeste trapleuning waren al enkele indicaties en het feit dat je van hier uit recht tegen de metershoge afsluiting rond de gevangenis kijkt maakt het er ook niet gezelliger op.
    Ik vond het best een intrigerend beeld opleveren en het bordje “Voeten vegen aan de dweil a.u.b.” vond ik de kers op de spreekwoordelijke taart. Ik heb er thuis een pittige zwart-wit omzetting op los gelaten inclusief een Silver-Effex laagje uit de collectie Nik-filters. Na enkele twijfelmomenten heb ik er ook nog een sepia-tintje aan gegeven.


    02-03-2017 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 maart Blakheide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn vandaag eerst een eindje gaan rijden met de wagen voor we aan de dagelijkse wandeling begonnen. Ik had een niet te lange tocht in en rond de Blakheide bij Beerse gespot op het net en dat zag er veelbelovend uit. We hebben het ons niet beklaagd. Phaido vindt nieuwe geurtjes altijd wel fijn. Baasje kwam met andere fotos thuis dan die welke hij meestal plukt in de Smallebroeken en dat er ook nog enkele geocachen lagen om op te rapen was lekker meegenomen natuurlijk.


    01-03-2017 om 23:44 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 februari Phaido hop !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met Phaido in het bos… Als hij moet poseren doet hij dat precies zoals ik dat aan hem vraag en als ik een actiefoto wil maken begrijpt hij ook wat er van hem verwacht wordt. “Phaido hop !!!” Spring eens over die stammen. Om te tonen dat hij daar geen probleem mee heeft deed hij er duidelijk nog een schepje bovenop alsof hij er mee rekening houdt dat de foto dan des te leuker wordt.  
    Ik heb er deze keer voor gekozen sluitertijd en diafragma manueel in te stellen en dan de camera maar automatisch de bijhorende ISO-waarde te laten kiezen. Omdat ik daarin niet al te hoog wilde gaan was ik behoorlijk voorzichtig met de instellingen en ik realiseer me wel dat 1/400 voor een actiefoto nog redelijk lang is en dat f 5 niet de erg grote scherptediepte oplevert die je in het bos wenselijk acht maar fotograferen is vaak compromissen maken he…
    Dit is het ganse onbewerkte beeld ( Photoshop vond ik hier niet nodig ), vooraf scherp gesteld op de liggende stammen en precies op het goede moment afgedrukt.  
    55 mm  -  f 5  -  1/400 sec.  -  ISO 1000                 


    28-02-2017 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    27-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 februari Lichtaart 22h00
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat doet een mens om 10 uur ’s avonds op straat in Lichtaart-city? Tja… ik kan veel dingen bedenken maar het meest voor de hand liggend is: fotograferen J
    Ik was bijna thuis en ik heb de wagen even op de parking van de Kiekenclub gezet en met de camera op statief vond ik het fijn het drukke nachtleven van onze metropool vast te leggen. Dat die drukte zich beperkt tot de autos die vrolijk door het dorp snorren op dit uur is fotografisch gezien lekker meegenomen qua rode en witte strepen. Ik heb even moeten wachten tot er een aantal in aantocht waren langs diverse kanten alvorens af te drukken trouwens. Een klein diafragma zorgt voor de sterretjes en ik heb er ook nog een vleugje Nik-filters overheen gegoten voor de sfeer.
    16 mm  - ISO 200  -  f 14  -  15 sec.                 


    27-02-2017 om 23:51 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 februari 't Jachthuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb vandaag eindelijk de puf terug gevonden om weer eens met mijn vaste geocache maatjes op stap te gaan. Het werd een mooie niet eens zo zware wandeling van ongeveer 10 km doorheen het grensgebied tussen Belgie en Nederland ergens tussen Poppel (B) en Esbeek (Nl). “Niet eens zo zwaar” klinkt dan misschien alsof het een makkie was, maar gezien de nog steeds twijfelachtige fysieke paraatheid viel het me toch een beetje tegen. Ik was alleszins behoorlijk nat bezweet na afloop. Qua geocachen kon het niet beter lopen… een honderd procent score tijdens het rondje zorgde er voor dat we met perfecte coordinaten aan de bonus opdracht konden beginnen. Daar bleken toch nog enkele moeilijkheden ingebouwd alvorens we de eindoverwinning mochten smaken. De gegeven code van het slot op de gezochte schat bleek maar een toegang tot een kist waarin nog een tweede kist zat met enkele honderden sleutels en die moesten we allemaal uitproberen. Uiteindelijk lukte het toch met wat geduld en dat die laatste activiteit vlak bij café ’t Jachthuis lag had ik al meteen ingeschat als zeer positief. Het hoeft niet gezegd dat we nog enkele versnaperingen zijn gaan degusteren alvorens we weer naar huis togen…                 


    26-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 februari De Shetlandpaardjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen deze notoire langslaper deze morgen - “morgen”… dat woord hoef je niet al te letterlijk te interpreteren - naar buiten keek leek het er even op dat het eindelijk eens een mooie dag zou worden. Na het lezen van mijn krantje, het oplossen van de sudokus, de overige zaterdagspuzzels en het verdere verloop van het langzaam-echt-wakker-worden proces was het belovende zonnetje evenwel al verdwenen en werd het weer een grijze ochtendwandeling. Terug thuis gekomen ben ik eerst achter de PC gekropen voor de dagelijkse routines en daarna heb ik me voor de TV genesteld om de opening van het wielerseizoen te volgen. Voor de foto van de dag moest ik dus terugvallen op een van de shots die ik plukte tijdens het dagelijkse Smallebroeken traject. De Shetlandpaardjes neem ik wel vaker in beeld en uit het aanbod koos ik vandaag dit beeld van drie weldoorvoede – of is er iets anders aan de hand – dames die zich samen te goed doen aan een door de boer aangevoerde extra portie hooi. Ze weten ondertussen wel hoe en waar ze moeten gaan staan om een groepsfoto er fatsoenlijk te laten uitzien…             


    25-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 februari Bolderkar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was vandaag carnavalsfeest voor de bewoners van zorgtehuis Hoevezavel. Uiteraard waren ook familie, kennissen en vrijwilligers uitgenodigd om in de feestvreugde te delen en dientengevolge was deze jongen met het vrouwke, de Eos 6D en Phaido present. Ik was van plan om weer veeeel fotos te schieten en omdat bij vorige gelegenheden al gebleken was dat een extreem hoge ISO-waarde toch niet alleen zaligmakend is voor gestoken scherpe binnenhuis-fotos en ook al omdat de 4 AA batterijtjes die in mijn opzet-flash voor de stroom moeten zorgen toch wel erg snel leeg geraken en de wachttijd voor een volgende flits na zo’n 30 à 40 fotos wel eens wil oplopen tot 3, 4 of 5 seconden had ik me eindelijk maar eens een extern power pack aangeschaft. Dat bleek achteraf gezien een meer dan geslaagde zet. Maar nog voor we in de zaal waren kon ik dit beeld al schieten en ik wist meteen dat dit wel eens iets voor deze blog kon zijn. De kleuters van het nabijgelegen schooltje kwamen ook even acte de présence geven en die kwamen ongeveer samen met ons aan bij het tehuis. Deze drie ukjes werden door de juffen naar binnen gereden in een bolderkar en ik kon niet snel genoeg de ISO waarde toch maar naar omhoog brengen want om de flash er op te zetten en dat power pack aan te sluiten had ik geen tijd.
    ISO 1000  -  f 5,6  -  1/50           


    24-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 februari Osso bucco
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat het vrouwke een echte keukenprinces is heb ik al eerder verteld meen ik, maar het kan nooit kwaad dat nog eens te herhalen. Gisteren had ze osso bucco gemaakt en dan maakt ze altijd ineens genoeg voor twee dagen ( eigenlijk nog meer J ) want de tweede dag is dat altijd nog net iets lekkerder.
    Vandaag waren de twee bengels uit Herentals te gast en Jefke wilde zich liever niet wagen aan het onbekende gerecht, hij werd op zijn wenken bediend door het vrouwke en genoot zichtbaar van een ovenschotel. Julie daarentegen die wel het risico genomen had vond het duidelijk toch maar niks, maar dan staan we er op dat ze minimaal toch proeft van wat er op haar bord ligt… Het was niet van harte. Vroeg of laat zal ze wel leren dit te appreciëren.    


    23-02-2017 om 23:47 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 februari Groepsfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je hoeft niet altijd te geloven wat ik vertel natuurlijk. Ergens in dit artikel zit enig “alternatief nieuws” verborgen, om het maar eens met een Trumpiaanse term te zeggen…
    We proberen in onze fotoclub regelmatig andere invalshoeken te bedenken om tot originele plaatjes te komen. Zo kwam het idee voorbij dat we in plaats van er samen op uit te trekken om te fotograferen – met als resultaat dat er veel vergelijkbare fotos geschoten worden – ook eens een locatie moesten kiezen waar iedereen op andere tijdstippen, apart aan de slag gaat. Zo krijg je alleszins van iedereen afwisselende, andere fotos waarbij niemand over de schouder van iemand anders staat mee te fotograferen.
    Op deze plek en bij deze gelegenheid  koos ik voor een groepsfoto. Mijn drie broers waren op bezoek, wij zijn een één-eiige vierling, en ik kon ze er toe overhalen samen met het vrouwtje en mezelf de gekozen locatie eens te bezoeken. We keuvelden en hadden het zeer naar de zin terwijl het vrouwke diverse keren op het knopje drukte.  


    22-02-2017 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    21-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 februari Brievenbussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je wordt er niet vrolijk van, grijze dagen en een aanslepende verkoudheid… liefst van al was ik terug tussen de lakens gekropen deze middag. Maar dan wil je toch nog iets van de dag maken en ga je alsnog even aan de wandel met de woef, niet te ver want de fysieke paraatheid is way below zero…
    Onderweg, midden in het bos, staan deze brievenbussen sedert jaar en dag gezellig samen, er is verder in de omgeving nauwelijks een teken van bewoning, maar er zijn duidelijk mensen die hier post verwachten. Dat het nummer 1 tussen 48 en 33 woont vind ik wel een beetje raar en helemaal fiks uitgelijnd staan ze niet, het lijkt er eerder op dat ze een beetje aangeschoten zijn… ( ik ken het gevoel ), nummer 33 wenst trouwens geen reclame te ontvangen. Ik vond het wel een leuk beeld waar je hele verhalen bij kunt bedenken maar de hoofdreden waarom ik dit deze keer fotografeerde is dat ik op deze manier toch een beetje kleur in de dag kan brengen.   


    21-02-2017 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 februari Dessertlepeltjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gevecht met de verkoudheid is nog niet gewonnen moest ik vandaag weer ervaren. Ik blijf op de sukkel. Ik vind gewoon de fut niet om er op uit te trekken en nieuw fotowerk te gaan oogsten. Gelukkig heb ik altijd wel wat creatieve mogelijkheden achter de hand.
    Vorige zaterdag mocht ik fotos maken op het feest bij 15 jaar samen en 10 jaar huwelijk van Gust en Brigitte. Naast de voor de hand liggende fotos van feestelingen, gasten en alles eromheen probeer ik bij dergelijke gelegenheden ook altijd oog te hebben voor details en zo kreeg ik vóór het dessertbuffet geserveerd zou worden een tafeltje in de gaten waarop een aantal dessertlepeltjes mooi geschikt lagen te wachten om gebruikt te worden. Een foto is dan snel meegepikt natuurlijk en vandaag heb ik die eens door het filter “Poolcoordinaten” gehaald in Photoshop –  de inmiddels welgekende Little-Planet-bewerking – en dit is het resultaat.     


    20-02-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs