Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    31-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 juli Dagje Knokke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de kleinkinderen naar zee. Het was een plan dat we al lang koesterden en het was eigenlijk alleen maar wachten op de ideale omstandigheden. Sedert vorige zondag of zo hadden we het zien aankomen, het zou in het midden van deze week tijdelijk heerlijk weer worden, strandweer.  We waren dus voorbereid. Zus Lilly had een busje gehuurd, goed voor acht passagiers plus bestuurder, de zes kleinkinderen pasten er in en naast Lilly ook nog dochterlief Ilse, de mama van 4 stuks en als negende wiel aan de wagen was er dus ook nog plaats voor ondergetekende, om een extra oogje in het zeil te houden en om fotos te maken natuurlijk.
    Knokke was de bestemming, niet toevallig omdat we daar terecht konden bij Justine, een meer dan goede kennis van Lilly en Dreeke, die daar een giga-super-de-luxe appartement heeft op de zeedijk. De dag is een onverdeeld succes geworden. Ik veronderstel dat de kids deze nacht goed gaan slapen…
    J
    De keuze uit mijn foto-oogst was moeilijk. Een van de activiteiten die op het programma stonden was een tocht naar het Zwin, en daaruit heb ik uiteindelijk na lang aarzelen maar een shot gekozen, maar het had er net zo goed een kunnen zijn van de strandactiviteiten in de namiddag of van ons bezoek met avondeten aan de BMW-lounge ( wat is het toch fijn als je de juiste relaties hebt ), of een fotosessie van de kids met Kader Gürbüz, personage uit W817 en veel andere TV reeksen, die we in de lounge ook tegen het lijf liepen. Maar goed, voor onze voormiddag-trip naar het Zwin hadden we skeelers en een waveboard meegenomen. We konden enkele fietsen gebruiken en voor de kleinsten hadden we twee electrische autotjes gehuurd. Regelmatig verwisselden al die mobiele dingen van gebruiker en het fun-gehalte was onmetelijk groot. Enkele keren kon ik ze alle zes samen op de foto krijgen en dat was niet eens zo makkelijk want op een dag als deze zijn ze hyperactief en over-enthousiast.

    31-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 juli Watervogels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben vanmiddag eindelijk weer eens gaan fietsen, het was lang geleden… veel te lang, en dat heb ik gevoeld. Ik had een routinetochtje gepland, meende ik – Herentals, richting Noorderwijk, enkele geocachen oppikken en terug langs het kempisch kanaal en Sas 9, alles samen zo’n 45km. Wat verliest een mens snel conditie als ie even wat minder actief is. Ik heb het geweten. Bij de jachthaven van Herentals moest ik even uithijgen. Gelukkig verkopen ze daar Duvel en van achter zo’n glas ga je de wereld meteen wat vrolijker bekijken. De watervogel-populatie was weer in al zijn geledingen aanwezig op het kanaal. Die beesten weten maar al te goed dat er vaak restjes van de oever vallen op die plek. Ik zag zwanen, Canadese ganzen, gewone inheemse ganzen, eendjes, meerkoetjes en die kon ik allemaal samen in één plaatje vangen. Dan zaten er ook nog enkele vreemde vogels in de drankgelegenheid… maar die heb ik niet gefotografeerd. J


    30-07-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 juli Drie Juliekes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik wist wel zeker dat ik ze gezien had. Het was geen waanbeeld, luchtspiegeling of verbeelding… er liepen drie meisjes door onze tuin. Ze leken daarenboven ook nog eens sprekend op elkaar, een ééneiige drieling dacht ik. Langzaam wandelden ze voorbij, langzaam  genoeg om mij de gelegenheid te geven snel naar binnen te lopen, de camera te nemen en na een on-Polliaanse spurt terug naar buiten nog een snelle shot te nemen van de schoonheden die met een raadselachtige glimlach mijn kant op keken. Het volgende ogenblik waren ze verdwenen. Ik kneep hard in mijn armen, mijn wangen en mijn billen, maar ik voelde het wel degelijk. Ik sliep niet, ik droomde niet… en ik had niks gedronken…
    Het kan natuurlijk ook zijn dat ik weer iets zit te verzinnen om deze blog gevuld te krijgen en dat ik deze namiddag thuis lekker heb zitten photoshoppen om dit plaatje in elkaar te knutselen. De deelfotos vanaf statief waren snel genoeg gemaakt en kleindochter Julie is ondertussen voldoende geroutineerd als model om precies zo te lopen en te kijken als haar gevraagd wordt. Het bewerken, selecteren en in de juiste lagen de nodige info manipuleren en verwijderen vroeg net iets meer tijd en concentratie…
    J


    29-07-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 juli Twee mooie vrouwen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Moeke Miet revalideert van een heupoperatie in de Mick in Brasschaat. Vóór we haar vandaag gingen bezoeken maakten we een ommetje langs Wuustwezel om Marie Leen, de oudste kleindochter op te pikken. Die wilde best even mee naar de andere oma.
    Na het bezoek wilden de dames nog even naar de “ladies-rooms” alvorens weer in de wagen te stappen en dat gaf mij mooi de gelegenheid wat voorop te lopen en ze met de camera op te wachten. Toen ik ze zo zag aangewandeld komen bedacht ik nog hoe mensen vroeger wel eens dachten dat er twee zussen over straat liepen toen Josee met onze eigen dochter aan de wandel was. Zo frappant is de gelijkenis tussen deze twee schoonheden niet meer natuurlijk en dat soort misverstand zal wel niet meer voorkomen. Moeder en dochter zou nu veel aannemelijker zijn, maar dat is het ook niet… daar lopen wel degelijk oma en kleindochter !!! Wat is ze groot geworden ons Marie Leentje, en wat ziet ze er nog altijd goed uit, mijn schatje. Twee mooie vrouwen zag ik daar en zo zitten er nog enkele in de wachtkamer…
    J  

    28-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 juli Kraaltjes, parels en steentjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toen ze vorige week bij ons op bezoek waren hadden we met Trees en Josee afgesproken dat we snel ook eens hun kant op zouden komen. Er was toen al geopperd dat zondag 27 juli wel een goede gelegenheid zou zijn want we zouden ze dan kunnen vinden op de “Parijse Markt” in Berlicum. Dochter Debby heeft namelijk een winkeltje in Amsterdam - Mechicas is de naam - waar ze handgemaakte juweeltjes met kraaltjes, parels en steentjes verkoopt en de ouwelui willen de verkoop wel eens helpen aanzwengelen door occasioneel op een markt een standje te bemannen. Die Parijse Markt bleek een soort goed georganiseerde reuze brocanterie te zijn en ik moet toegeven dat het er allemaal prima uitzag, geen rommel of rotzooi maar meestal toffe spulletjes. Mijn ding is het niet, maar je moet al eens een toegeving doen in het gemeenschappelijk tijdsgebruik… Josee genoot met volle teugen, en dat was haar gegund. Op deze foto is ze het zoveelste halssnoer aan het aanpassen, de menigvuldige armbandjes die ze al in de optielijst had staan werden achteraf nog enkele keren vervangen door toch maar nog drie andere exemplaren en het halssnoer werd ook afgevoerd, maar dan toch weer niet… er staat er na lang twijfelen eentje in bestelling met een selectie van alle pareltjes, kraaltjes en steentjes die in de drie armbandjes zitten, kwestie van een bindende factor te hebben om een bij elkaar passende combinatie verkrijgen. Klinkt allemaal een beetje moeilijk? Tja, vrouwen…  


    27-07-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 juli In de Gloria
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hadden met enkele facebook-fotovrienden een dagje Antwerpen afgesproken. Alex, initiatiefnemer en gids bij het gebeuren had een fikse tocht voorbereid langs plekjes die niet door de grote massas worden platgelopen. Ik weet wel zeker dat er in ons gezelschap deelnemers waren die Antwerpen op een leuke manier ontdekt hebben en zelf heb ik ook weer enkele locaties mogen bezoeken die me tot nu toe helemaal onbekend waren, dit ondanks het feit dat we hier toch enkele jaren gewoond hebben en hier nog regelmatig te gast zijn.
    Het restaurant “In de gloria” aan de Kleine Koraalberg bijvoorbeeld is zo een “Geheimtip”. Met dank aan het leuke gezelschap: Roger, Linda, Alice en Bea en natuurlijk ook aan Alex voor de puike organisatie.


    26-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    25-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 juli Koers in de Barrier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je verloochent je roots natuurlijk niet. Josee komt uit de Barrier, een van de vele deelgemeenten van Lommel. En na 45 jaar samen lief en leed delen ben ik mezelf ook steeds meer en meer verbonden gaan voelen met dat stukje Lommel. Het laatste weekend van Juli is het Barrier Kermis en we proberen dat altijd mee te pikken. Als gepensioneerde heb je natuurlijk steeds minder vrije uren in de agenda en wat ons betreft kon zaterdag en zondag alvast niet. Daarom zijn we maar op vrijdagavond naar de plaatselijke wielerwedstrijd geweest. Dat Swa, broer van Josee bij de organisatie zit zal er natuurlijk ook wel iets mee te maken hebben. J
    We hebben in diverse drankgelegenheden langs het parcours enkele verfrissingen genuttigd maar fotograferen was uiteraard ook een van de doelstellingen van ons bezoek. Daarvoor hadden we ons tijdelijk uit de grote drukte terug getrokken en aan het kruispunt, waar de renners uit de Leuken naar de Luikersteenweg draaien had ik een standpunt gevonden waar ik het vrouwtje met Phaido samen met de renners kon vastleggen. Twee vliegen in één klap.


    25-07-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 juli Wolken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn relatie met de fotografie is nog redelijk jong. Ik behoor niet tot de fotografen van de oude stempel die vinden dat bij de opname 99% van het werk moet gedaan zijn. Anders uitgedrukt, ik vind Photoshop geen lelijk woord…
    Ik durf de plaatjes die ik schiet wel eens opsmukken met wat doorgedreven bewerking, een storend element weghalen, of iets leuks toevoegen. Zo heb ik bijvoorbeeld een map met mooie luchten voor het geval dat ik een prachtig landschap gefotografeerd heb onder een saaie hemel. Dan zal ik niet aarzelen de waarheid enig geweld aan te doen.
    J
    Ik heb mijn verzameling weer flink aangevuld vandaag. Het was zo’n dag dat je met plezier naar de wolken keek, de ene formatie was al meer fotogeniek dan de andere. Toen ik hier stopte was het oorspronkelijk dan ook mijn enige bedoeling een bruikbaar luchtje toe te voegen aan de map. Eén van de basisregels van de fotografie die zegt dat je een herkenbaar object of aandachtspunt in de voorgrond moet hebben bij landschapsfotografie kon ik dus zonder wroeging negeren. Thuis gekomen en de oogst bekijkend op de PC, vond ik deze lucht evenwel zo interessant dat ik geen ander onderwerp nodig had. Ik maakte een andere uitsnijding - een 16x9 formaat -, knipte bijna de hele voorgrond weg, zodat de horizon vrij laag kwam en alle aandacht naar de lucht gaat. En als het nog niet duidelijk genoeg zou zijn, de titel “ Wolken “ laat er geen twijfel over bestaan wat ik wilde tonen.


    24-07-2014 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 juli Bezoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We kregen vandaag bezoek… uit Nederland !!! Harry en Francientje kwamen in de wagen van baasje José en vrouwtje Trees mee naar Lichtaart om kennis te maken met Phaido.
    Tussen Harry en Phaido klikte het wonderwel, met Francientje waren de contacten wat minder intens, maar wat wil je… da’s ook een teefje en mannen ondereen kunnen het best met elkaar opschieten zonder vrouwelijk gezelschap om de boel te verzieken. Phaido heeft Harry de tuin en achterliggende brakke gronden laten zien, de nodige deskundige uitleg heeft hij er zonder twijfel ook bij gedaan en op deze foto, genomen toen ze na een fikse wandeling weer bijna terug op de plek waren waar ze lekkere hapjes konden scoren, zie je dat het gesprek nog vrij intens is.
    Phaido:” En wat vind je er van?”
    Harry: “ Wow… zoveel plaats voor jou alleen?”
    Phaido: “ Ja maar, als er bezoek is dan vind ik het toch leuker… “
    Harry: “ Dan zal ik aan mijn baasje en het vrouwtje vragen om wat vaker te komen?”
    Phaido: “ Beloofd?”
    Hallo Trees en José…
    J


    23-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 juli De was
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vrouw des huizes die hier woont heeft klaarblijkelijk een hele voorraad slaapkledij. Ik veronderstel dat ze van de hete zomerdagen gebruik gemaakt heeft om de hele winter-nacht-outfit-collectie een grote beurt te geven.  
    In deze hoog-technologische tijden maak je het niet meer zo vaak mee dat je de was ziet buiten hangen om te drogen bedacht ik toen we deze morgen voorbij haar tuin wandelden, de droogdraad met al zijn intieme verhalen goed in het zicht. Eigenlijk verwacht je dit meer in zuiderse vacantiebestemmingen, zeg maar een steegje op Sicilie of een boerenerf in Griekenland… Ik voelde me eigenlijk wel een beetje gluurder toen ik deze foto maakte, maar ik kon het toch niet laten…
    J
    Benieuwd of we hier ergens op een mooie winterdag evenveel baby-dolls en néligeekes zullen zien hangen trouwens…


    22-07-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 juli De Kasterleesteenweg by night
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik was de zelf opgelegde regel om alle dagen minimaal één foto te maken vandaag bijna uit het oog verloren. Na “ Vive le vélo “ op TV, zeg maar rond twintig over tien schoot het me plots te binnen… Dan grijp je naar de doos met noodoplossingen. Ik was al lang van plan iets te doen met nachtfotografie en onze straat, dat moest dan nu maar.
    Als
    in Kasterlee de lichten bij de kruising van de Lichtaartse Steenweg met de nieuwe N19 op groen springen komt er op de Kasterleesteenweg in Lichtaart enkele minuten later meestal een hele colonne voertuigen voorbij. Iets doen met lange sluitertijd , blauwe uurtje en de achterlichten van al die wagens was het plan. Bij de tweede poging waren het er zeven na elkaar… met het toestel op statief en 30 seconden opening kreeg ik ze er allemaal op met dit fraaie resultaat. Het décor is voldoende belicht door de koplampen en de opeenstapeling van rode achterlichtstrepen, daar was het me om te doen. Het eigenaardige regelmatige patroon in de afzonderlijke strepen kan ik niet goed verklaren. Is het iets wat wij met het blote oog niet zien omdat de flikkeringen zo dicht op elkaar zitten in de tijd, maar de camera registreert dat wel natuurlijk... een soort wisselstroom-effect? Ik meende nochtans dat de accu van een auto gelijkstroom levert? Gelukkig ben ik geen technisch aangelegd mens en ik laat het graag aan anderen over om zich daarover het hoofd te breken…   


    21-07-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 juli Vergane Glorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik herinner mij hoe ik als klein manneke met mijn vader voor de eerste keer mee mocht naar een voetbalwedstrijd van Thor Waterschei in eerste nationale. Wat een belevenis !!! Er waren ook de wedstrijden van Beringen FC, vaak zakkend uit eerste maar even vaak weer terug kerend. Maar het liefst ging ik mee naar Pelt Fabriek - Vlug en Vrij Overpelt voor de Pietje Presiezen -, in het Duits hebben ze daar een mooie benaming voor: “Traditionsverein”, dat was een team waar altijd iets te beleven viel, strijd, enthousiasme, inzet, sfeer… ze speelden in derde nationale, maar ook de grote clubs kwamen er niet graag naar toe bij bekerwedstrijden bijvoorbeeld.
    Toen het bij grote buur Lommel SK slecht ging op financieel gebied kwam er een fusie met de fabrieksploeg. Ze gingen op de terreinen van Lommel spelen en zoals dat zo vaak gebeurt, de zieke grote club at de gezonde kleine op. Het oorspronkelijk “United” genaamde elftal werd snel weer “Lommel”. Op het oude terrein ging een andere dorpsploeg spelen, dan kwam er weer een fusie en vanaf dit jaar ligt het terrein er verlaten bij. De verloedering is begonnen, het glorieuze verleden is definitief voorbij. We werden daar vandaag extra op geattendeerd toen we in de buurt een multi-geocache-wandeling aan het lopen waren en we aan de achterkant van een van de staantribunes deze bekers en attributen zagen die lukraak boven de oude urinoirs – pisbakken – gezet waren, want bij de sloop is er geen nieuw plaatsje voorzien neem ik aan…    


    20-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 juli Déjà Vue
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb deze morgen nog even de puf kunnen opbrengen om het gras een beetje te kortwieken maar de tropische temperaturen zorgden er al snel voor dat de rest van de dag de activiteiten op een zeer laag pitje gezet werden. Het enige wat een mens bij deze weersomstandigheden nog hoort te doen is zorgen voor voldoende afkoeling. Als je afkoeling zegt zeg je drankje(s) en dat combineer je dan nog liefst met een lommerrijk terrasje. Het terras van de cafetaria aan de camping Korte Heide tegenover Bobbejaanland zou ik bij deze willen nomineren als het fijnste uit de buurt. Toen we daar deze namiddag zaten achter een Duveltje kreeg ik een levensgroot déjà-vue gevoel.
    Wij zijn in 1973 namelijk in Lichtaart terecht gekomen doordat we een jaarcontract hadden om op te treden in Bobbejaanland. We woonden in die tijd in Antwerpen in een appartement en om het dagelijks over en weer reizen te beperken hadden we ook een chaletje gehuurd op de camping. Onze kinderen waren toen 4 en 2 jaar oud, ongeveer de leeftijd van de kinderen op bijgaande foto. Al de andere elementen op de foto - omgeving, water, bootjes en diverse drijfdingen, plastic schepjes, kruiwagentje, parasol… - zorgden er voor dat ik me even 41 jaar jonger voelde. Herinneringen…    
    Na één jaar Bobbejaanland zijn we hier blijven hangen, we hebben hier ons eigen nestje gebouwd en dat hebben we ons nog geen dag beklaagd.


    19-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 juli De visvijver
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Is het omdat ik zelf een nachtmens ben? Het zou best kunnen, maar ik kom er wel voor uit dat nachtfotografie iets is waar ik graag mee bezig ben.
    Manuela, Weeltje voor de intimi, echtgenote, engelbewaarder, steun en toeverlaat van onze goede vriend Jef, was jarig en bij zo een gelegenheid ga je even langs om te feliciteren en een natje en een droogje te nuttigen. We zaten onder de pergola gezellig te feesten toen het bij fotografen bekende blauwe uurtje de visvijver in de tuin zo aantrekkelijk maakte dat ik even uit het feestgedruis wilde ontsnappen om iets met lange sluitertijden te doen.
    Ze hebben daar namelijk een 1000 Watt halogeenlamp richting vijver geïnstalleerd en dat helpt echt wel om muggen, motten, vliegjes en ander ongedierte weg te houden van alle activiteiten onder de pergola. Voor de toevallig voorbij komende fotografen maakt het opzetflitsers totaal overbodig en ik zag de kans schoon om deze opname op mijn geheugenkaartje te zetten.

    voor de liefhebbers: 24 mm  f 7,1   ISO 200   20 sec. 

     


    18-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 juli Heet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben er een tijd op moeten wachten maar het lijkt er op dat de zomer nu eindelijk echt begonnen is. Het was warm vandaag, correctie, het was heet. We hebben deze middag de wandeling zelfs een beetje ingekort… als de weerman zware lichamelijke inspanningen afraadt, dan moet je daar rekening mee houden he. Het lijkt er trouwens op dat Phaido ook niet meteen een fan is van de hitte, hij zocht alleszins elk streepje schaduw op en bij thuiskomst heb ik hem nog nooit zo gulzig zien drinken en daarna is ie naar binnen geslopen in de koelte van de woonkamer. Daar zullen we in Italie rekening mee moeten houden.
    Dan hebben de dieren in de weiden langs de Smallebroeken minder geluk. Die zullen het zonder enige twijfel ook wel warm hebben maar de mogelijkheden om te schuilen zijn daar meestal niet zo talrijk. Deze schapen hadden het enige plekje gevonden waar ze nog beschut waren tegen de brandende zon en ook zij hadden blijkbaar de waarschuwingen van de weerman gehoord. Dat binnen enkele uren dit laatste stukje schaduw zal verschuiven naar buiten de weide lijkt ze nu nog niet te deren, en een jas, hemd of broek uittrekken is voor hen ook al geen optie…  


    17-07-2014 om 23:59 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 juli Otofoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had het gisteren al min of meer voorspeld, vandaag zou het misschien wel een “selfie” worden. Daar was dan ook wel enige aanleiding voor. Ik had namelijk in een gulzige bui op een stuk chocolade gebeten… fondant, uit de koelkast en dat was voor een onderdeel van mijn gebit net een beetje te hard. Resultaat: het kunststof kroontje dat al een tiental jaren over een van de afgeslepen restanten van een snijtand zat was helemaal stuk. Ik vond het eerlijk gezegd geen gezicht en hoewel ik me meestal niet zo veel van mijn uiterlijk aantrek had ik vandaag al een afspraak bij de tandarts. Voor ik vertrok wilde ik toch een souvenir van het voorval en daarom trok ik met de Eos de badkamer in, daar zijn voldoende mogelijkheden voorhanden om zelfportretten te maken. Strikt genomen is dit geen selfie zoals de smart-phone generatie dat definieert, maar deze spiegelreflexfoto-in-de-spiegel vond ik toch ook de naam verdienen. Of beter nog, sta me toe het palindroom te gebruiken dat Kees van Kooten er voor bedacht als synoniem: dit is een “otofoto”.

    16-07-2014 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 juli Dinner for two
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dat er twee keer na elkaar een foto voorbij komt die je in de categorie macro zou kunnen onderbrengen is ongebruikelijk in deze blog. Ik probeer namelijk meestal voor afwisseling te zorgen qua keuze van onderwerp. Deze avond voor de PC zittend kwam ik evenwel tot de vaststelling dat ik, buiten de serie waaruit dit plaatje komt, weinig bruikbaars op mijn geheugenkaartje had staan vandaag en om nu nog snel een “selfie” te maken had ik geen zin… hoewel daar misschien wél een goede reden voor was… morgen misschien.  
    We waren op bezoek geweest bij mijn zus in Aarschot en nadien had ik nog een geocache wandeling gepland. Bij waypoint 5 van de voorziene 12 liepen we evenwel vast en toen we een hele tijd tevergeefs gezocht hadden naar een tag met de noodzakelijke info om verder te wandelen kreeg ik een aantal distelstruiken in de gaten. Op elke bloem zat wel één, vaak ook twee en een keer zelfs drie geel-zwarte stekebeesten nectar te verzamelen. Op dat moment sloeg de balans van mijn interesse abrupt over van geocachen naar fotograferen. De macrolens had ik niet in de tas, maar met de 300 plus extender kon ik vanaf een wat grotere afstand toch ook enkele leuke beeldjes schieten. Ik ben geen specialist ter zake, en ik moest achteraf weer maar eens in de wikipedia duiken om voorzichtig te concluderen dat het misschien akkerhommels waren die daar hun buikje vol zaten te snoepen. Wie beter weet mag me tegenspreken
    J.

    15-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 juli Viooltje met bezoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Van de grote bak met viooltjes die zo mooi in bloei stonden is er welgeteld één bloemetje dat min of meer ongehavend uit het natte regenoffensief van de laatste dagen gekomen is. Nu we vandaag eindelijk toch nog eens van enkele welgekomen streepjes zon mochten proeven stond het fier en gelukkig meteen weer te pronken en te glimmen tussen de verwelkte soortgenootjes. Uiteraard wilde ik het dappere ding zijn verdiende moment de gloire gunnen en ik had mijn camera gehaald om het vast te leggen als foto van de dag. Het werd evenwel nog mooier toen het bezoek kreeg. Tja die vlieg had natuurlijk ook niet zoveel keus meer qua beschikbare landingsplaatsen in viooltjesland en dus kwam ze precies op de goede plaatst zitten… Klik !!!


    14-07-2014 om 23:50 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 juli De doelman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op deze dag van de finale van de wereldbeker 2014 in Brazilie kon ik niet anders dan een voetbalfoto plaatsen. Ik was helaas niet zelf in het Maracanastadion aanwezig met mijn camera dus moest ik ergens anders een bruikbaar beeld schieten. Echt moeilijk was dat niet. Lander, kleinzoon van Josee’s broer Swa is gebeten door de voetbalmicrobe en als we daar op bezoek zijn kun je er niet omheen. In het spel dat hij improviseert met eender wie samen met hem op het grasperk durft te komen speelt hij op alle mogelijke posities uit de veldbezetting. Aanvaller, verdediger, ja zelfs doelman wil hij wel eens zijn. Hij heeft nog niet de onoverwinnelijkheid van onze Courtois, maar de allure van de rasechte goallie, die kan je er al in herkennen.         


    13-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 juli Modeshow
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben vandaag met stijgende bewondering en fierheid gezien hoe onze zes kanjers op een quasi professionele manier op de catwalk evolueerden tijdens de modeshow van enkele Aarschotse kledingwinkels. Van zenuwen, drempelvrees, onervarenheid of wat dan ook beginners-stress was er in de verste verte niets te merken in de onbevangen manier waarop ze als volleerde mannequins hun ding deden en het terechte applaus in ontvangst namen. Ik wil dit graag illustreren met een foto van de drie oudsten maar die is louter willekeurig gekozen, het had er net zo goed een van de drie jongsten kunnen zijn of van de drie meisjes of de jongens of van ieder afzonderlijk… kortom de oogst was weer groot en geslaagd.
    Wij zitten nu met ongeduld te wachten op de eerste telefoontjes van de grote modehuizen, Calvin Klein, Versace, Bikkembergs, Cardin, Dior, Gaultier… Lagerfeld, jaaa Lagerfeld… Hallo Karl…?       


    12-07-2014 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs