Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 april Vakantieplezier.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vakantietijd is synoniem van kindervreugdetijd in huize Pol en Josee. De kleinkids komen enkele dagen logeren. De vier uit Wuustwezel kwamen deze middag al en vanavond kwamen daar de twee uit Herentals ook nog eens bij… dolle pret !!! Het is weliswaar nog altijd geen lekker lenteweer maar dat verhinderde ons toch niet om naar het park van Turnhout te trekken om samen van de buitenlucht te genieten. De kids zijn al even verslingerd op GPS-gerelateerde zoektochten als pake Pol en ze hebben zich helemaal kunnen uitleven. Een mooie kind-vriendelijke multi-cache heeft ons toch wel anderhalf uur bezig gehouden en toen de twee jongens daarna een wedstrijdje verspringen begonnen en er, als spektakelverhogende locatie, een gracht voor uitkozen, kroop ik natuurlijk achter mijn camera. Ik geef het eerlijk toe, ik heb zelfs even stiekem gehoopt dat ze er eens in zouden vallen, maar dat pleziertje hebben ze me niet gegund…  

    03-04-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 april Fietspad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb heel bewust behoorlijk overdreven in het bewerken van deze foto van het fietspad langs het Prinsenpark. De naam Prinsenpark laat waarschijnlijk ergens wel een belletje rinkelen. De meesten zullen zich de bospoeper wel herinneren… J ( Voor mogelijke Nederlandse lezers: “poepen” betekent in Belgie niet hetzelfde als in Nederland. )
    Ik vind dit zonder meer een erg mooi, bochtig traject doorheen een prachtig stukje Kempen, en dit is dan ook een route die ik vaak rijd. Vandaag hadden we best wel voldoende zon, maar die koude gure oostenwind maakte het er toch geen pleziertochtje van. Normaal gezien verwacht je dat alles hier al in fris lentegroen getooid is begin april, maar dat was hier duidelijk nog niet zo. Precies dat gevoel heb ik met deze pittige bewerking proberen weer te geven: harde schaduwen door de zeer aanwezige lage zon, gekombineerd met een onverwacht nog redelijk kale begroeing en ik hoop dat het schrale, kouwelijke gevoel dat de fietser ervaart als de wind je pal in het gezicht blaast  er ook in herkend wordt.
      

    02-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 april Broer en zus.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 9 mei doet Jefke zijn eerste communie. Dus werd het hoogtijd dat we eens aan fotos gingen denken. Vandaag kon hij zich eindelijk even vrijmaken uit zijn drukke bezigheden om bij pake Pol op fotoshoot te komen. Dat ik iets uit die sessie zou gebruiken voor de dagelijkse blog vond ik op voorhand al vanzelfsprekend, maar tezelfdertijd was ik wel vatbaar voor het argument dat je de communiefotos pas op de dag zelf mag tonen. Gelukkig was grote zus Julie ook bij het gebeuren aanwezig en toen ik er van overtuigd was dat we zeker wel voldoende goede takes hadden van de feesteling alleen, wilden broer en zus graag nog wel even samen op de foto, dus gingen we nog even verder met onze bezigheid. Liever dan hier een van de afgevallen, dus per definitie mindere opnames van de communicant te tonen, kies ik er eentje uit die laatste serie. Omdat het tenslotte over kinderen gaat vond ik dat het voor een keer ook paste er een kleurig kadertje omheen te plaatsen.

    01-04-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 maart Paasritje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Deze ochtend heb ik voor de eerste keer spijt gehad van het feit dat ik afgesproken had om een ritje te gaan doen met de motor. Temperaturen rond het vriespunt verwacht je nu eenmaal niet meer op de laatste dag van maart maar driewerf helaas… Om het in motorrijderstaal te zeggen: “ Het was kleinpietjesweer” J
    Een Paasrit om ergens paaseitjes te gaan rapen met de leden van de motorclub is evenwel een traditie geworden en alles was geregeld, dus tegen beter weten in vertrokken we toch maar voor een gure rit. Dat hebben we geweten! We hebben het weliswaar overleefd maar ik ben heel eerlijk als ik stel dat ik er deze keer echt geen lol aan beleefd heb! Ik vermoed dat mijn lotgenoten er ook zo over denken ( hoewel die dat misschien niet zullen toegeven ).
    Rond de middag hadden we een stop gepland in Begijnendijk in het eethuis uitgebaat door de zoon van een van onze ex-clubleden. Begijnendijk is in vogelvlucht nauwelijks 25 km, en langs de weg ongeveer 30 km van Lichtaart verwijderd, maar voor motorrijders is de kortste afstand tussen twee punten nu eenmaal geen rechte lijn, dus op dat ogenblik hadden wij er al 110 diepvrieskilometers opzitten. Onze dames waren daar ook naartoe gekomen – met de wagen, voor één keer was ik daar jaloers op – en toen we na een lekkere portie friet met bijlagen  aanstalten maakten om weer de kou in te duiken heeft Josee deze opname gemaakt.
    Toen alles volbracht was, na meer dan 200 km afzien was de “verkleuming” wat mij betreft zo erg dat we de al even traditionele zondagsavond-pint maar geschrapt hebben voor een keer.

    31-03-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 maart De windmolen van Pulderbos.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn zoektochten brachten me vandaag in Vorselaar en verder nog: Pulderbos. Aan de windmolen moest ik van de GPS even stoppen en in plaats van mij te beperken tot het zoeken van de te vinden cache aldaar neem ik dan uiteraard het fototoestel ook mee op mijn queeste. Ik vind dit trouwens een hele mooie… je gaat je dan beelden uit het verleden voor ogen halen, molenaars, bedrijvigheid, commercie… Ik ben het even gaan opzoeken op het net: deze reus is gebouwd in 1840… Belgie was toen nauwelijks 10 jaar onafhankelijk, 173 jaar oud is ie!!! Moderne gebouwen worden opgetrokken met een verwachte levensduur van hooguit 50 jaar… Tot 1953 is ie effectief in dienst geweest… respect!!!

    30-03-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 maart Bij het afscheid van Ward
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik wil uitzonderlijk een keer afwijken van de zelfopgelegde stelregel dat ik op deze blog elke dag een foto plaats die dezelfde dag gemaakt is. De foto heb ik vandaag wel bewerkt. Als je naar de site van de fotoclub gaat ( link hiernaast ) dan vind je bij mijn fotos onder “Zierikzee”, het origineel.
    Vandaag hebben we veel te vroeg afscheid moeten nemen van Ward. Hij was een van de stichtende leden van onze fotoclub en niet alleen een uitstekend fotograaf, een vat vol fotografische- en andere kennis, een attent luisteraar en hulpvaardige reddingsboei voor minder geroutineerde collegas, maar ook en vooral een warm mens en een vriend. Ik ben even in mijn archieven gedoken en heb een foto geselecteerd uit een gezamelijke foto-tocht die we vorige zomer maakten naar Zierikzee.
    Ik heb hem vastgelegd terwijl hij neerknielt om het beste standpunt te vinden voor de kompositie die hij in gedachten had. Collega Jos kijkt aandachtig toe. Ward was een verzamelaar en een kenner van oude toestellen en technieken. Hij had die dag een nog gebruiksklare camera uit het midden van de vorige eeuw meegebracht. Acht fotos kon hij daar mee maken, dan schiet je er niet zo maar op los. Overleggen, alles manueel instellen en al je fotografisch gewicht in de schaal werpen om ’s avonds met goede plaatjes thuis te komen is dan noodzakelijk. Hoeft het gezegd dat na de passage in de doka zijn opnames alle 8 top bleken te zijn, we hadden niet anders verwacht van Ward.
    Ik heb deze foto bewerkt om een beetje in de stijl van de oude technieken te blijven. Ward zou dit wel geapprecieerd hebben.
    We missen je nu al Ward.

    29-03-2013 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 maart De sprong
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben ons ondertussen in die mate aangepast aan de nukken van het weer dat we, als het even droog blijft, en er ook maar een mini-streepje zon te zien is, zonder rekening te houden met heersende diepvriestemperaturen, er meteen op uit trekken. Al voor de middag reden we vandaag naar het natuurgebied “De Tikkebroeken” om een fikse wandeling te ondernemen. De laaggelegen wandelpaden waren hier en daar nog een beetje zompig en dan wil je wel eens aan de overkant van een grachtje verder wandelen omdat het daar droger is. Uiteraard had ik de camera in aanslag toen het vrouwtje als een jonge hinde de sprong waagde… J  

    28-03-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 maart Fluo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De zwakke weggebruikers – fietsers horen daar zeker bij – kunnen niet genoeg denken aan veiligheid en aan maatregelen om de risicos zoveel mogelijk te beperken. De bezorgdheid omtrent mijn lijfelijk welzijn heeft het vrouwtje er vorige week toe aangezet een opvallend kledingstuk voor mij te kopen. Met dit kleurtje rond mijn bovenlichaam is de kans dat ze me ’s avonds gezond en wel terug ziet vele malen groter, was de redenering. Zelf realiseer ik me dat de kans dat ik nog ooit bij verrassing een foto zal kunnen maken van een reiger, een reetje, een fazant of wat dan ook leuk diertje dat ik wel eens pleegde te verschalken, nu quasi nihil wordt. Onopgemerkt een geocache loggen zonder de aandacht van alle wandelende, fietsende of toevallig in de buurt rondhangende medeburgers te trekken wordt ook zo goed als onmogelijk.
    Medeweggebruikers zou ik er vanaf nu op willen wijzen dat als ze in de verte een fluorescerende oranje gloed zien naderen dat niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat er ergens vuur is of dat de brandweer op komst is, aan een UFO denken hoeft ook niet, waarschijnlijk komt er gewoon een fietsende Pol hun kant op gereden.
    Toen ik deze middag vertrok voor een rondje gure wind trotseren, stond ze er op eerst dit plaatje te schieten, ik wed dat ze het er warm van kreeg.

    27-03-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 maart IJsboerke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zijn vaak details die ons doen en laten en onze beslissingen beïnvloeden en bepalen. Ik ben al zo vaak voorbij het IJsboerke in Tielen gefietst maar deze keer viel mij iets op, een detail dat mij opvallend en grappig genoeg leek om er een fotostop voor in te lassen. Er hing ijs over de letter “K” van het kunstwerk voor het hoofdgebouw. IJs op de naam van het IJsboerke… je moet er maar op komen. Dat de reclamemensen van de firma daar niet zelf aan gedacht hadden, dat het de natuur moest zijn die dat voor elkaar kreeg, grappig. Ik maakte ook meteen de bedenking dat de wind vannacht waarschijnlijk uit een andere hoek zat, want het water stroomde nu over de letter “E”. Benieuwd wat dat morgenvroeg wordt als het weer eens flink gevroren heeft. Het lijkt wel of de weergoden willen zeggen dat sedert de overname door de multinationals het gemoedelijke Kempense er af is en dat het nu maar IJsboer moet zijn in plaats van IJsboerke.

    26-03-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 maart Wollen jassen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De meeste sneeuw van gisteren mag dan ondertussen weer verdwenen zijn, de kou blijft maar duren. Ik vermoed dat deze meisjes er niet veel last van hadden, warm gekleed als ze waren met die wollen jas. Toen de dames mij zagen kwamen ze meteen naar me toe gelopen. Ik kreeg er warempel een warm gevoel van ondanks de gure wind, maar de camera bedienen met koude fikken viel me toch behoorlijk tegen. Gelukkig waren ze zeer meegaand qua poseren en verliep de sessie vlekkeloos. Toen ik, naar mijn inschatten, voldoende bruikbare opnames in de Eos had en ik weer richting warme nest wilde verder wandelen keken ze mij na met een verwijtende blik. Waarschijnlijk hadden ze gerekend op een of andere vorm van beloning, maar daar had ik nu toevallig weer niet aan gedacht. Ik kom nog wel eens terug schatjes...   

    25-03-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 maart Winterwandeling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gatferdommemiljaardenondedj… de vloek die ik niet kon onderdrukken deze morgen toen ik naar buiten keek nadat ik de gordijnen had open getrokken, durf ik hier nauwelijks neer te schrijven. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de hele dag wilde gaan zitten kniezen he. Fietsen was niet echt aan te raden bij dit weer en geocachen gaan zoeken leek me ook al niet zo opportuun, dus heb ik maar een maartse winterwandeling ondernomen. In de Dressenstraat, vlak voor je aan het voetbal terrein van de Molenkring komt was ik even gestopt om iets te fotograferen dat ik redelijk belachelijk vind. In deze tijden van crisis heeft onze gemeente blijkbaar geld genoeg om langs elke uitvalsweg uit de dorpskernen – ook de aardewegen en andere onverharde landelijke paadjes – een bord te zetten met de mededeling dat 50km/h nu niet meer hoeft en dat je hier 70 mag. Toen ik mijn toestel uit de tas aan het halen was passeerden twee mensen die ook vonden dat je, ondanks het gure weer, toch maar beter eens de natuur in trekt. De man was attent genoeg om me aan te spreken met het voorstel dat ze even wilden wachten tot ik de foto gemaakt had, maar ik heb hem meteen geantwoord dat ze mochten doorlopen omdat ik een foto met mensen er op in dit geval nog leuker zou vinden. Ze hebben zich in alleszins voorbeeldig aan de snelheidsbeperking gehouden.     

    24-03-2013 om 23:54 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 maart De Nete
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dat een foto anno 2013 niet altijd de waarheidsgetrouwe weergave is van hoe het werkelijk was zal wel algemeen geweten zijn vermoed ik. Bijgaand plaatje is daar een bewijs van. Dat zit zo…
    Er was een nieuwe cache verstopt, langs de Nete in Herentals, had ik gelezen op de geocaching-site en dan ga je daar als verknochte hobbyist meteen naar op zoek. De GPS bracht me vrij vlot naar de plaats - aan de overkant van de meestal bewandelde oever achter het BLOSO - en het duurde ook niet lang voor ik het gezochte kleinood uit zijn schuilplaats kon halen. Ik maak dan gewoontegetrouw een foto van de locatie zonder de echte vindplaats in beeld te brengen - je bent amateur-fotograaf of je bent het niet - , voeg die toe aan mijn log en daar houdt het meestal op. Deze namiddag hadden we andere, ook leuke, bezigheden en toen ik deze avond ging nadenken over wat het zou worden met de blog vandaag kwam ik toch terug bij deze opname terecht. Wij zijn de wintertoestanden nu echt allemaal wel hartsgrondig beu neem ik aan en ik ook dus. Daarom ben ik in mijn bewerkings- en filterarsenaal gedoken om de opname een beetje op te smukken en er te laten uitzien alsof het mooi weer was. De originele versie moet je met een beetje zoekwerk ook wel kunnen terugvinden op het internet.

    23-03-2013 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 maart Fietspaden.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ze zouden alle lobbyisten, die er in geslaagd zijn onze gemeentevaderen klinkers te verkopen om fietspaden aan te leggen, moeten verplichten voor de rest van hun leven 100 km per dag over het ondertussen verzakte, hobbelige, pré-historisch aandoend resultaat van hun démarches te fietsen met keihard opgepompte banden. Zonder ze daarom meteen te verdenken van steekpenningen, dineetjes en andere voordelen in natura vind ik trouwens dat diezelfde gemeentevaderen best eens verantwoording afleggen over de lamentabele staat van sommige delen van ons fietsroutenetwerk. Het relatief nieuwe stuk fietspad tussen café bij Marie en de Snepkensvijver bijvoorbeeld is niet meteen een voorbeeld van fietsvriendelijke infrastructuur, en zo kan ik nog wel enkele pijnpunten opnoemen.
    Dat het anders kan mocht ik gelukkig vandaag ook ondervinden. Het knooppunt van de Herentalse ring met de N13 en de N152 mag een voorbeeld genoemd worden van hoe het overal zou moeten: totaal gescheiden van het gemotoriseerd verkeer, prachtige, brede, goed bewegwijzerde fietsostrades waar een mens met een kamerbrede glimlach zijn ding kan doen zonder gevaar voor hernias of andere kwalijke gevolgen van kortzichtig beleid. Daar stop ik dan graag voor om dat ook eens te fotograferen.

    22-03-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 maart Geel Punt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Oké, het was misschien nog een beetje frisjes, maar het zou tenminste de hele dag droog blijven en het licht leek me ook wel goed genoeg om de smeekbede van de al zo lang in de garage opgesloten tweewieler te horen. Mijn goede vriend de fiets wilde eindelijk weer eens wat buitenlucht opsnuiven … en ik ook, dat kwam goed uit.
    We hebben er samen een lange, gevarieerde tocht van gemaakt en ik moet toegeven dat ik behoorlijk bekaf was toen ik terug in de veilige thuishaven aankwam. De konditie moet nog een beetje aangescherpt worden voor ik weer met dezelfde nonchalance kan beweren dat het bourgondische leven helemaal geen vat heeft op mijn gestel…
    Onderweg waren er fotomogelijkheden zat en het was moeilijk kiezen om er één foto uit te halen die deze dag kon illustreren. Uiteindelijk vond ik deze opname van de gigantische werken bij Geel Punt een verantwoorde keuze. Ik was hier al een hele tijd niet meer geweest en nu kon ik zien hoe ze daar opschieten in de verwezenlijking van de grondige herinrichting van de verkeers-situatie. De nieuwe fly-over die de oude brug over het Albert-kanaal en die over de snelweg gaat vervangen en die de hele site gaat overspannen inclusief enkele mega rotondes, krijgt stilaan vorm en ik vond het interessant genoeg om dit deeltje van het project even vast te leggen.

    21-03-2013 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 maart Rietjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De lente is begonnen hebben we gehoord. Vanmiddag hebben ze het gezegd op de radio en dan is het waar!!! De atmosferische omstandigheden waar we mee te maken hadden de hele dag bewijzen weliswaar het tegendeel maar we willen graag  geloven dat het een dezer dagen echt gaat gebeuren. Hoop doet leven. Toen ik mijn dagelijkse opstoot van fotografieverslaving weer eens niet onderdrukt kreeg, heb ik er even aan gedacht een frisse neus te halen maar dat ging snel over toen ik de grauwe grijzigheid aan de andere kant van de voordeur zag. Omdat enige kleur een mens toch een beetje kan opvrolijken heb ik dan binnen maar eens goed rond gekeken en het duurde niet lang voor ik mijn aandacht aan deze verzameling rietjes ging besteden. Na enig geëxperimenteer met diverse invalshoeken en belichtingen kwam ik uiteindelijk uit bij de macrolens die met haar geringe scherptediepte zorgde voor de snel vervagende voor- en achtergrond.  

    20-03-2013 om 23:52 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 maart Voedertijd
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Je kunt het niet echt een professioneel veebedrijf noemen, maar schoonzoon Koen hobbiet er flink op los qua boerenstiel. De familie koe, bestaande uit moeder, vader, dochter en tante, woont in de box naast de ( toch wel erg uit de kluiten gewassen ) pony. Als het voedertijd is wil die laatste graag zijn hapje meepikken uit de eetbak van de buren. De porties zijn gelukkig ruim genoeg bemeten om grensconflikten te vermijden. Van enige na-ijver of verdediging van het eigen rantsoen is dan ook helemaal geen sprake.
    Ik vermoed trouwens dat die beesten ook wel staan te popelen om eindelijk weer eens een geurige frisse wei op te mogen in plaats van in zo’n enge stal altijd maar datzelfde droge kostje voorgeschoteld te krijgen. Er zijn nog wel wat soorten die naar de lente verlangen.
            

    19-03-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 maart Het blauwe kapelleke.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als er voldoende belangstelling is gaan we aanstaande zaterdag met de leden van onze fotoclub een soort initiatiedag organiseren voor mede-dorpelingen die hun fotografische prestaties naar een hoger niveau willen tillen. We denken dan aan een viertal workshops op locatie met theoretische en practische tips en begeleiding. De locaties hebben we inmiddels uitgekozen en dit is er een van. Ik ben er vandaag toch maar even zelf gaan kijken, kwestie van een beetje voorbereid te zijn. Het blauwe kapelletje van de boerinnenbond in de Pastoor Dergentstraat staat een vedettenrol te wachten komend weekend. Ik had vandaag de primeur.      

    18-03-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 maart Tutukes.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ga regelmatig eens kijken op het bed in de kinderkamer hoe ver het vrouwtje gevorderd is met die tutukes voor de danseresjes. De verzameling groeit en elk gereviseerd exemplaar dat ze goed voor de dienst verklaart wordt bij de verzameling gezet. Vandaag vond ik de tijd eindelijk rijp om daar eens mee aan de slag te gaan qua fotografie. Ik heb een van de speelgoed-beren in zo’n ding geplaatst – eigenlijk was ie te klein en moest ik er een omgekeerde kookpan onder plaatsen, maar dat zie je toch niet in de foto – en dan heb ik van uit diverse invalshoeken enkele fotos gemaakt van op statief, zonder flitsen dus. Daarmee houdt de fun niet op voor mij, verre van, dan begint ie pas… ik heb er enkele Nik-filters op los gelaten en uit de experimenten heb ik uiteindelijk, na samenspraak met mijn schatje natuurlijk, gekozen voor deze nogal heftige bewerking.  

    17-03-2013 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    16-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 maart Chiromeiden.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ding dong… ik zat achter de computer te photoshoppen en nog voor ik de muis losgelaten had stond Josee al bij de voordeur. Drie meiden van de Chiro waren op pad gestuurd om enkele opdrachten uit te voeren. Ze hadden van op straat het speeltuig gezien dat wij in de hof neergepoot hebben voor de kleinkids. Of ze even op de schuifaf mochten en of we dan een foto wilden maken met hun GSM…
    GSM? Daar had Josee toch enige problemen mee, lang genoeg om mij de gelegenheid te geven de 300 mm met de extender op de Eos te zetten en vanuit de keuken kon ik op mijn beurt het gebeuren in beeld nemen. Na enkele pogingen en een hoop gegiechel was er blijkbaar toch een geschikte opname in het toestelletje geraakt en toen ze gezamenlijk het resultaat aan het bekijken waren kon ook ik mijn foto van de dag schieten.
      

    16-03-2013 om 23:55 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 maart Josee aan het werk.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Josee is nog steeds druk bezig met het fatsoeneren, herstellen en op maat brengen van de tutukes voor de kleine ballerinas, en ikzelf ben nog steeds aan het experimenteren met zwart wit fotografie. Deze morgen kwamen die twee gegevens elkaar tegen. Ze zat aan het raam, ongeschminkt, in haar makkelijkste thuiswerkkleding, ijverig te naaien toen ik de living binnenkwam en ik zag meteen het mooie licht. Ze was zo druk bezig dat ze me niet eens opgemerkt had. Toen ik het fototoestel genomen had en wilde afdrukken kreeg ze me toch in de gaten. Vrouwen worden niet graag gefotografeerd als ze denken dat ze er niet op hun voordeligst uit zien en Josee is daar geen uitzondering op. De verwonderde, beetje verontwaardigde en afwijzende blik beloofde niet veel goeds maar ik heb toch afgedrukt. J Het kostte me daarna niet eens zoveel moeite om de bewerking die ik in gedachten had - low key, een poging tot clair obscur - voor elkaar te krijgen in Photoshop, en ik ben tamelijk tevreden met het resultaat, benieuwd of de onbevooroordeelde kijker ‘m niet te donker vindt.  
    Tot een echtelijke ruzie is het gelukkig niet gekomen hoewel mijn schatje blijft volhouden dat ze er niet goed op staat. Ik vrees dat ik straks toch iets moet goed maken.

    15-03-2013 om 23:53 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs