Inhoud blog
  • VERHUIST
  • SNEEK PEAK
  • COLORFULL SERIES
  • SOS NAILCARE BALM by ESSENCE
  • SUHADA DEOSPRAY MET PAPAYA & GROENE THEE EXTRACTEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over mijzelf
    Ik ben Kim , en gebruik soms ook wel de schuilnaam pimpernell aka kim.
    Ik ben een vrouw en woon in Brugge (Belgie) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 01/09/1982 en ben nu dus 41 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: alles wat met beauty te maken heeft.
    Rondvraag / Poll
    Welke is jouw favoriete lippenbalsem?
    Carmex
    good old Vaseline
    Rosebud Salve
    Labello
    Bodyshop Lipbutters, eender welke
    andere?
    Bekijk resultaat

    pimpernell
    De site voor foto's, reviews en swatches voor alles wat met beauty en make-up te maken heeft!
    01-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ELF COMPLEXION PERFECTION
    Vandaag review ik voor jullie de ELF Complection Perfection! Zo ziet hij eruit:



    Maar waarvoor is hij nu eigenlijk bedoeld? :


    De verschillende lichte kleuren zouden dus je teint verfraaien, je teint er gezond laten uitzien, je gezicht oplichten en imperfecties en roodheden neutraliseren.

    Op youtube zag ik dat sommigen de kleuren apart gebruiken, op de verpakking zelf staat dit niet vermeld, maar ik denk ok dat je hem op z'n geheel kan gebruiken om je teint te verfraaien of dat je de kleurtjes apart kan gebruiken om kleiner imperfecties weg te werken...

    Zo zien de kleurtjes er apart geswatched uit:


    Zoals je ziet geen mega kleurverschillen al denk ik ook niet dat dit echt nodig is , tenzij je een blauwe finish wil om er als een smurf uit te zien, en een groene finish om te gelijken op 'de hulk'

    Alle kleurtjes samen geswatched:


    Bij het aanbrengen zie ik geen wonderverrichtend resultaat, maar toch heb ik de indruk dat m'n huid een porseleinen finish heeft Al bij al een goed product die m'n teint ook nog een beetje matteert en die ervoor zorgt dat je foundation langer blijft !

    Een aanrader als je het mij vraagt

    Wie van jullie heeft deze ook? Wat zijn de bevindingen?

    01-06-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    23-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAC LE BEAUTYPOWDER IN BLUSH OF YOUTH
    Het andere item die in m'n swappakketje zat is deze MAC LE Beautypowder in Blush Of Youth. En, ik ben niet de enige die hem mooi/ leuk vond!



    Het items heeft een héél mooie rozenprint! :


    De beautypowder is geschikt om over je ganse gezicht te gebruiken om je een gezonde gloed te geven. Als blush is hij voor mij te licht, en dus gebruik ik hem als highlighter of over- all face powder :



    23-05-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    16-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.YVES ROCHER 'PURE CALMILLE' DAG/ NACHTCREME
    Vandaag testte ik dit staaltje uit: Yves Rocher's Pure Calmille Dag/ Nachtcreme. Klik op de foto om gelinkt te worden met de website voor meer info.



    De creme is bedoeld voor alle huidtypen...hmmm..persoonlijk vindt ik dat wat bizar...want hoe kan iemand met een droge huid dezelfde dag/nachtcreme nodig hebben als bv iemand met een vette huid??  Nuja, dan zal iemand met een 'vette' huid me eens moet uitleggen wat deze creme nu speciaal doet voor haar huid dan 

    De creme:


    Een dikke melk-achtige substantie. De pot zelf doet me denken aan een nivea-pot maar dan in een 'mooiere' versie Wat ik dan weer een nadeel vindt is dat je telkens met je vingers in de pot hoeft te zitten.

    De creme is makkelijk aan te brengen, lees: smeert goed uit. Helaas duurt hij een tijdje tegen dat hij volledig in je huid opgenomen is. Niet echt een gigantisch probleem aangezien je toch altijd wat moet wachten om je make-up aan te brengen. Toch vindt ik bv. de dagcreme van het Kruidvat sneller indringen...
    Al bij al hydrateerd hij goed, naar het eind van de dag geen last van een trekkerig gevoel. Nu heb ik deze natuurlijk maar 3 dagen kunnen uitproberen wat op zich niet genoeg is om te weten of hij nu effectief wat doet voor m'n huid...

    Als laatste:
    Helaas valt de geur een beetje tegen...raar...want normaal gezien heb ik niet echt problemen met kamille...mzzr hier vind ik hem te sterk geuren voor m'n gezicht....

    Ik zou hem niet aanschaffen, ten eerste omdat ik de geur niet lekker vindt en ten 2de omdat ik niet geloof in een product 'voor alle huidtypen'...maar mss dat anderen hem wel goed vinden? Voor de prijs moet je alvast niet sukkelen: 5.90 euro voor een dag EN een nachtcreme...!!!

    16-04-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRUIDVAT ULTRA SENSITIVE NACHTCREME
    In een Kruidvat haul verleden maand kocht ik ook deze nachtcreme, ik gebruik al de dagcreme en de reiniger (beiden al eerder vermeld!) en vond het wel leuk om ook dit product erop af te stemmen.

    Ik moet zeggen: weeral ben ik aangenaam verrast door een budget product, de creme kost nog geen 5 euro (ruim geschat!)

    De verpakking: simpel rond glazen potje


    De creme:




    De textuur van de creme is redelijk dik en toch is hij makkelijk smeerbaar. Hij dringt vlug in de huid en laat geen vettig laagje achter. 's Morgens als ik opsta voelt m'n huid aan als een babyvelletje!!

    Ik ben alvast overtuigd!!! Wie van jullie heeft hem al geprobeerd?

    11-04-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    Tags:budget make-up
    06-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRUIDVAT REINIGINGSGEL VOOR DROGE TOT GEVOELIGE HUID
    Verleden maand kocht ik deze reinigingsgel in het Kruidvat. Ik had dringend een nieuwe nodig aangezien m'n andere m'n huid mateloos irriteerde. Ik gebruikte al de Kruidvat dagcreme waar ik supertevreden over ben, dus besloot ik deze ook eens kans te geven. De reinigingsgel kost rond de 3 euro.
    Ik gebruik hem nu zeker al een 3-tal weken aan een stuk, dus lang genoeg om hem vandaag te reviewen.



    De textuur kan je vergelijken met de textuur van douchegels, alleen is deze ietsje aan de lopende kant. De kleur is een heel licht roze parelmoer.


    Na vermengen met wat water veranderd deze gel is een heel zacht schuim, hij ruikt heel lekker, maar ik kan de geur helaas niet beschrijven...

    Hij reinigt naar behoren, en m'n huid voelt zacht aan. Niet zo trekkerig als bij sommige andere reinigers. Tot dusver ben ik er héél tevreden over.

    Helaas heeft hij ook een nadeel, en die is: HIJ PRIKT, en nog niet zo'n klein beetje ook!...Owee als er wat in je ogen komt, zelfs na spoelen met water  is dit nog niet direct verdwenen.
    Toch vind ik z'n werking goed genoeg om hem te blijven gebuiken, ik let gewoon goed op dat er niks in m'n ogen terecht komt...

    Wie van jullie probeerde deze al? Had je ook last van prikkend gevoel als hij in je ogen terecht kwam?

    06-04-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:Face
    Tags:budget make-up
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEMA LIQUID CONCEALER NR 02
    Bij m'n artikel: ' maart favorieten' kon je al zien dat ik héél blij ben met de concealer van de HEMA. Ik betaalde 5 euro.

    De verpakking:


    Een druppeltje:


    Geblend:


    Deze concealer heeft een heel lichte luchtige textuur. Hij geeft onmiddelijk resultaat, kruipt niet in eventuele lijntjes en blijft de hele dag op z'n plaats.

    Benieuwd naar het resultaat? Kijk dan mee!

    Zonder concealer: mijn oogleden zijn donkerder dan de rest van m'n gezicht, lichte verkleuring onder het oog.


    Met concealer: de kleur wordt geneutraliseerd en leunt beter aan bij m'n naturel huidskleur


    Foto waar je beide ogen samen ziet: ik zie duidelijk het verschil !!!


    Excuses voor de wat rare blik, maar dat krijg je als je verplicht in een ingezoomde camera moet kijken ;-)

    Deze concealer vindt ik zeker her kopen waard en vanaf nu zit deze standaard in m'n stash!

    Wie van jullie heeft hem al geprobeerd? Ben je soms ook zo verrast door HEMA producten?

    05-04-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Face
    30-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SMASHBOX SOFT LIGHTS in TINT
    Smashbox is een leuk merk maar helaas duur... :-s

    De blush/highlighter heb ik al een heel eind en ben er eigenlijk wel tevreden van. Het heet de SOFT LIGHTS in de kleur TINT. Een héél lichtroze/bruine kleur met veel shimmer.





    Zelf gebruik ik hem het liefst als highlighter in de zomer en als blush in de winter. Hieronder zie je hem op m'n gezicht: een héél subtiele kleur.



    In close-up krijg je een glimp van de shimmer. In het echt valt dit niet zo op.


    Wie van jullie heeft al Smashbox items geprobeerd en wat vinden jullie ervan?

    30-03-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    Tags:blush
    29-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEMA KWASTEN
    Remember de Hema kwasten die ik onlangs kocht? Ik had al de blendingbrush en ben er supertevreden over, dus besloot ik deze ook aan te schaffen.



    Als eerste start ik met de schuine blushkwast, oeps, de achtergrond is niet ideaal van kleur als ik het zo uitvergroot zie :


    Dit is een stevige kwast. de haren staan heel dicht op mekaar een ook voelen de haren heel stevig aan. Een beetje te stevig voor sommige blushes eigenlijk. Bij goedkope versies zorgt de kwast er echter voor dat de blush gaat kruimelen, bv de Catrice nude collection blushes....kruimelen redelijk wat...
    Al bij al brengt hij de blush heel makkelijk aan, en is hij ook goed voor het blenden van je blush.

    Hat platte brede oogschaduwpenseel:

    Deze vind ik echt supermakkelijk en goed. Hij is breed genoeg om je oogschaduw vlug over je ganse ooglid aan te brengen (van wimpers tot wenkbrauw voor een basiskleur) maar ook is hij dun genoeg om eventueel alleen kleur aan te brengen op je bewegend ooglid.

    Als laatste de 'angled' kwast:

    De kwast is ideaal om gelliner aan te brengen. De haren zijn relatief kort maar wel heel stevig van structuur. Het penseel is heel dun waardoor je een makkelijk dun lijntje kan trekken die je naargelang je zelf will dikker kan maken.

    Alle kwasten kosten iets van rond de 4 euro. De ene kan wat meer zijn, de ander kan wat minder zijn. Persoonlijk ben ik alvast te spreken over deze vernieuwde Hema kwasten.

    Wie van jullie heeft er al 1 of meerdere van geprobeerd? Wat zijn de bevindingen?

    29-03-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE HAIRCUT + FOTD
    Gisteren  liet ik me een nieuwe haarlook aanmeten Een dikkere froefroe dan gewoonlijk, een stuk korter, en achteraan opgeknipte bob. Verleden week kocht ik in de Pro Duo 3 lipsticks waar ik vandaag 1 van draag. De kleur Hibiscus...een fel fushiaroze kleur. Wat vinden jullie van deze look?



    21-03-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Face
    Tags:hair
    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALLERGISCHE REACTIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik vertelde waarschijnlijk wel al dat het niet gelijk is welke make-up penselen ik gebruik...Toch is dit soms verschillend met welke borstel ik waar gebruik. Zo heb ik er 1 van de HEMA die m'n ogen massa's irriteert (waardoor ik rode jeukende vlekjes krijg), maar dan heb ik er ook een andere (de blendingbrush) en daar voel ik niks van...

    Deze 'all over face'-brush is van het merk Prestige, en hij stelt me teleur. Na het aanbrengen van poeder (die ik dagelijks gebruik en die m'n huid zeker niet irriteert) krijg ik last van rode branderige vlekken. Precies alsof de borstel m'n huid schuurt...Ik denk dat de haren te stug zijn of niet van het juiste materiaal gemaakt zijn...

    Resultaat: face-brush aan zuslief gegeven...

    Op foto zie je het mss niet zo goed aangezien de foto nogal klein is...

    27-02-2010 om 16:27 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    21-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KRUIDVAT REINIGINGSMELK
    I found my new love!!!

    Al jaren gebruik ik een Diadermine-reinigingsmelk en ik wou eens wat anders proberen. Kruidvat had een actie aan de gang: 1+1gratis. Dus ik besloot m'n kans te wagen. Deze reiniger kost nog geen 2 euro! Hier gaat het wel over de reiniger voor de droge gevoelige huid. Er zijn nog andere beschikbaar.


    Kruidvat omschrijft het product als:


    Zo ziet de reiniger eruit:


    Een melk-achtige substantie, niet te dik maar ook niet te vloeibaar. Hij doet wat hij beloofd en dat is het voornaamste. Het is een grote fles waar je dus laaang mee kan doen. De reiniger heeft ook een heerlijke geur! Een frisse, beetje bloemige geur. Maar natuurlijk niet overdreven geparfumeerd! Je moet het tenslotte wel nog rond je ogen gebruiken!
    Deze koop ik zeker opnieuw!

    Heeft iemand van jullie hem al geprobeerd?

    21-02-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Face
    17-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RITUALS SUNDANCE BRONZE EYE AND CHEEK GLIMMER
    Ik kreeg van Rituals een pakketje toegestuurd met 2 superleuke items ! Ik had nog geen kans gekregen om beide van deze producten te testen, tot vandaag

    Het pakketje bevat Sundance Bronze Eye & Cheek Glimmer en de Ruby & Pure Minerals lipstick in de kleur Attention. Vandaag testte en review ik de Sundance Bronze Eye & Cheek Glimmer

    De verpakking: Mooie, klassieke zwarte (maar toch ook een hint van groen) verpakking. Stevig materiaal, Rituals staat erop in zilveren letters.


    Open:


    Op de website wordt het product omschreven als:

    * Natuurlijk glanspoeder voor een stralende blush of een schitterend accent van de ogen
    * Milde formule: natuurlijke edelstenen- pure mineralen - zonder parabenen - zonder parfum
    * Pure mineralen zorgen voor een delicate, zachte structuur, die uw huid laat ademen
    * De natuurlijke edelsteen Amethist ontspant uw huid & maakt hem glad

    Close-up: Is hij niet mooi? In elkaar passende rechthoekjes met in het midden Rituals ingeprest. De kleuren kunnen zowel apart als oogschaduw gebruikt worden of allemaal samen als een blush/bronzer. Ook is er nog een rose versie verkrijgbaar.


    De Swatches op m'n hand:


    Wat een mooie shimmery kleurtjes! De kleuren hebben een zachte textuur, maar zijn toch geprest genoeg zodat niet gans het poeder begint te kruimelen als je met je borstel wrijft. De poeder zelf is heel fijn van textuur, dus je ziet niet zo'n poederlaag op je huid wat je bij sommige andere producten wel hebt. De kleuren complementeren elkaar waardoor je ze makkelijk allemaal samen kan gebruiken. Dit is ook een ideaal palletje voor overdag, en zowel voor 's avonds.

    Geswatched op m'n wang: Een subtiele goud/bronzen glans komt tevoorschijn, natuurlijk kan je de kleur zelf opbouwen tot de tint die je zelf wil.


    Ik ben alvast overtuigd van dit product ! Niet alleen vind ik hem supermooi maar hij is ook 'gezond' als ik het zo mag noemen Géén Parabenen en Géén Parfum. De poeder is zo licht en luchtig dat hij je huid laat ademen. En laat dat nu net IDEAAL zijn voor mensen die ELKE dag make-up dragen.

    Voor mij krijgt dit product een 10 op 10 !

    Op vrijdag komt de lipstick aan bod dus stay-tuned!!!!

    Wie van jullie heeft hem al geprobeerd en wat zijn de bevindingen?

    17-02-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    Tags:eyes
    05-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TIPS & TRICKS: *SELFMADE MAKE-UP REMOVER*
    Wat kan meer goedkoper zijn dan je eigen make-up remover te maken? EN je hebt maar 2 ingredienten nodig!

    Wat zijn ze? Water en olijfolie!

    Hoe? Doe 1/4de olijfolie in een mooi glazen/plastieken flesje en vul aan met 3/4den water...

    Je zal zien dat de olijfolie op het water zal drijven dus daarom moet je voor gebruik ook altijd goed schudden. Ik heb het zelf geprobeerd EN ik vind 't super!!

    05-02-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ELF ALL OVER COLOR STICKS
    De ELF All Over Color sticks zijn items die beslist in je make-up stash moeten zitten ! Ze zijn klein en compact, ubergoedkoop (1euro) en kunnen voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Ook zijn ze waterproof.



    Ik gebruik ze als oogschaduwbasis, highlighter of als blush. Al moet je dan wel van shimmer houden want vooral de lichtste kleuren bevatten nogal een frost-shimmer. Zelf heb ik er 4 en dit zijn ze:



    Swatches:


    Elk hebben ze zo'n beetje hun eigen favoriete functie waarvoor ik ze gebruik:
    * Persimmon als highlighter en al zeker als basis voor m'n oogschaduw
    * Golden Peach als MAC Rubanesque dupe als oogschaduwprimer of als glow op m'n wangen
    * Bronzed als oogschaduwprimer en 'bronzed glow' op m'n wangen
    Pink Lemonade gebruik ik graag als oogschaduwbasis bij roze en paarse tinten of als blush.

    Voor die prijs vind ik hen zeker de moeite waar en als je eens een bestelling bij ELF plaatst, vergeet dan zeker eens niet ééntje aan je winkelmandje toe te voegen! Mijn favo van allemaal is: Golden Peach !

    07-01-2010 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BENEFIT * YOU REBEL*
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben nooit echt een fan geweest van 'Tinted moisturiser' tot ik deze van Benefit probeerde. Ik kreeg ooit eens een staaltje, en staaltjes die m'n interesse wekken qua verpakking, product enz...vind ik wel eens de moeite te proberen.
    Meestal zit in staaltjes net niet genoeg om je hele gezicht te doen, maar bij deze was dit niet zo. Na 3 dagen geprobeerd te hebben besloot ik de TM aan te schaffen.

    De TM komt in een makkelijke metalen knijptube, maar de verpakking is classy rood met de naam van het product in grote letters erop geschreven

    Wat beloofd het?
    * Beloofd je gezicht voldoende 'coverage' te geven
    * beloofd maximale hydratatie
    * bevat SPF 15
    * bedoeld voor normale blanke huid of 'fair' skin
    * bevat Aloe, bekend om zijn verzachtende en vochtinbrengende eigenschappen
    * bevat Vit A die bekend staat voor verbeteren van huidelasticiteit en voor het vervagen van tekens van ouderdomskwaaltjes
    * bevat Vit E, bekend door z'n bescherming tegen vrije radicalen

    Wat zeg ik?

    Pluspunt:

    * makkelijke knijptube, geen vieze vingers in potje, geen creme onder de nagels!
    * de perfecte kleur voor voor mijn huid, niet te donker, niet te licht, net goed!
    * makkelijk aan te brengen, smeert goed uit en veranderd in een matte substantie
    * echt wel vochtinbrengend, m'n huid voelt niet 'trekkerig'
    * blijft de ganse dag op z'n plaats en trekt niet in eventuele fijne lijntjes
    * Heerlijke geur!Frisse geur (denk weeral iets komkommer-achtig)


    Minpunt:

    * bevat 6 parabenen!!!!
    *de prijs: 30$ (tss 20 en 30 euro te zien waar je het koopt) voor 50 ml
    * vermijdt contact met de ogen...PRIKGEVAAR!

    Zoals je ziet, volgens mij heeft de TM meer pluspunten dan minpunten dus ik koop 'em zeker opnieuw!

    24-11-2009 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Face
    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CIEN PURIFYING FACEWASH MET OLIJFEXTRACT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kocht de facewash in de Lidl voor de prijs van 1.99 euro, toen ze als actie lichaamsproducten hadden. Ik gebruik hem nu sinds een goeie week(eerst m'n andere opgebruikt) en vandaag is het dus tijd om hem te reviewen.

    Het product wordt omschreven als:
    * Diepzuiverende reinigingsgel met olijvenextract. Het milde schuim reinigt delicaat uw huid en verwijdert overtollig talg, make-up en vuildeeltjes zacht en diep
    * Geselecteerd olijvenextract geeft een zacht huidgevoel
    * Voor elk huidtype

    Wat zeg ik?
    Bij het aanbrengen valt me op dat dit een nogal dikke gel is. Dikker dan degene ik gewoonlijk gebruik. Met genoeg water wordt de gel schuimig maar niet overdreven ...

    Geur: een zachte zeepgeur (verrassend veel dezelfde geur als de handwash die ik van dezelfde lijn gekocht heb), maar niet echt een frisse olijfgeur te bespeuren...

    Bij het afnemen van de reinigingsgel heb ik de indruk dat ik m'n washandje meer moet uitspoelen daar de gel niet zo makkelijk van het gezicht te nemen is...Bij nader inzien zie ik heel wat vuil aan het washandje hangen dus als reiniger doet hij toch goed z'n werk!

    Zou ik hem opnieuw kopen?
    Voor de prijs ja, maar voor de rest:
    Nee...ik hou niet van de textuur, en de geur is me ook niet echt het van het...Maar zoals ik al zei hierbovven: als reiniger doet hij goed z'n werk...!





    18-11-2009 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Face
    06-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BARE ESCENTUALS MINERAL VEIL + REVIEW
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bare Escentuals staat bekend om zijn minerale poeders en was 1 van de eerste namen die dan ook minerale make-up op de markt bracht.

    Hun 'Mineral Veil' of beter bekend als 'setting' poeder, fixeert je make-up (foundation). Vroeger gebruikte ik Yves Rocher's 'setting'poeder maar wou eens iets anders uitproberen. ;-) 

    De poeder is heel zacht en luchtig van textuur en is niet spierwit. Vele merken verkopen van die spierwitte 'transparante' losse poeders waarvan ik vind dat ze toch nog je teint verbleken.
    Bij deze is dit niet het geval!

    Het zorgt er voor dat mijn foundation de hele dag mooi blijft en dat m'n make-up niet uitloopt (wat je van eyeliner/kohlpotlood soms kan hebben). De poeder komt in 3 verschillende tinten: Tinted Mineral Veil, Mineral Veil, Illuminating Mineral Veil.

    Indien mijn potje op raakt schaf ik zeker een nieuwe aan!

    06-11-2009 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELEDA ROSE MUSQUETA HYDRATERENDE CREME *BAD REVIEW*
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had een tijdje geleden last van droge vlekjes en m'n gezichtshuid voelde allesbehalve zacht aan. Ik besloot daarom om eens een natuurlijk product aan te schaffen die m'n huid wat zou oppeppen.
    In de Essenza zag ik de Weleda producten staan en wou daar wel eens iets van uitproberen, dus besloot ik om deze creme met rozenolie eens uit te proberen.

    Wat zegt Weleda? Een lichte dagcreme met rozengeur die snel intrekt, voelt fris en licht aan en houd het vochtgehalte van je gezichtshuid op peil. De huid krijgt hierdoor een natuurlijke soepelheid en frisse uitstraling.

    Wat zeg ik? De verpakking heeft me een beetje op het slechte spoor gebracht! Een mooie felroze verpakking die in het oog springt, very girly-like maar dat is dan ook het...
    De creme heeft een heel rare rozengeur (moeilijk te beschrijven) en dat is niet het soort rozengeur die ik in gedachten had om op m'n gezicht te smeren...Ik wordt er eigenlijk zelfs een beetje misselijk van...
    Nu bon, ik had 't gekocht dus moest ik het ook uitproberen, de creme komt in een metalen tube en heeft een lichtgelige kleur, hij is inderdaad makkelijk en licht van textuur om aan te brengen maar laat wel een vet laagje na.
    Hij hydrateert naar behoren maar niet genoeg voor mijn superdroge huid, en na enkele dagen zie ik weer enkele droge plekken verschijnen.

    To the point:
    Deze creme is niks voor mij!!! De geur alleen al...ik wordt er kostmisselijk van en geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om die geur heel de dag rond m'n neus te hebben. En hij is niet hydraterend genoeg...
    Volgens mij weggesmeten geld!

    02-11-2009 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAC PREP + PRIME SKIN ENHANCER in NEUTRALIZE REVIEW
    Onlangs swapte ik voor oa deze minitube (groter dan sample size) van Mac Prep 'n Prime Skin Enhancer.

    Dit product is bedoeld als primer (basis) voor onder je foundation en ook om roodheden of/en oneffenheden te verbergen en je gezicht een natuurlijke 'glow' te geven.Het product heeft een lichtgele kleur en bevat een lichte shimmer, bijna onzichtbaar.
    Hij is héél licht van textuur en wrijft mooie gelijkmatig open, het is inderdaad de ideale foundationbasis en je gezicht ziet er gezonder 'glowy'er' of frisser uit.

    Pas op! Dit product is 'Asia Exclusive' wat wil zeggen dat het speciaal gemaakt werd voor de Aziatische landen, dus niet te koop bij ons.
    Wel kan je het op Ebay vinden en daar betaal je iets van rond de 20$, ondertussen heeft MAC wel al iets gelijkaardigs in de rekken.



    Pas uit te tube! De kleur doet me denken aan die gele Pattexlijm maar zonder de geur en veel vloeibaarder!


    Geblend ! Je ziet, héél naturel !

    29-10-2009 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face
    14-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAAR BESTEDEN JULLIE HET MEEST AANDACHT AAN?
    De één zet graag z'n ogen in de kijker, de ander z'n lippen en nog iemand anders mss z'n wangen of ganse gezicht...Ikzelf leg het liefst de nadruk op m'n ogen omdat ik die het mooiste deel van m'n gezicht vindt!

    Ik ga de deur niet uit zonder ook maar enig iets aan m'n ogen aangebracht te hebben. Ook al is het maar alleen mascara en wenkbrauwpotlood/poeder. Het is iets waardoor m'n ogen beter uitkomen. Ik vind mijn wenkbrauwen en wimpers te licht van kleur/beharing. Ik droom ervan om volle wenkbrauwen en wimpers te hebben

    Ik ben dit nu al jaren gewoon zo en ook buitenstaanders zijn het gewoon van me altijd met IETS te zien daarom doet het voor sommigen dan ook raar als ik eens niets draag, en dan vragen de meesten zich af waarom ik er 'vermoeid' uit zie...terwijl ik soms helemaal niet moe ben!

    Tja, make-up heeft ook z'n voordelen en nadelen

    Voorbeeld: Iemand die NOOIT maar dan ook NOOIT make-up draagt, en die doet dat opeens wel dan valt iedereen achterover omdat het een hele verandering is...wel, iemand die ALTIJD iets van make-up draagt en dan opeens niet, dan vallen de mensen ook achterover van 't verschot

    Kijk eens naar al die filmsterren voor/na....'t zijn ook maar gewone mensen. Gelukkig is er bij mij wel niet zo'n hemelsbreed verschil hoor! ;-)

    Waar besteden jullie het meeste aandacht aan?Ogen, lippen wangen, ganse gezicht? Ben benieuwd!

    14-10-2009 om 00:00 geschreven door pimpernell  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Face


    Archief per week
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    Categorieën
  • Blush (50)
  • Body (54)
  • Bourjois (3)
  • Bronzer (14)
  • Budget make-up (0)
  • Colorfull Series (19)
  • Dior (3)
  • E.L.F (9)
  • Eyes (124)
  • Face (50)
  • FOTD (face of the day) (111)
  • Foundation (12)
  • Hair (16)
  • Haul (35)
  • Lancome (3)
  • Lips (77)
  • MAC (11)
  • Mascara (47)
  • Nagels (41)
  • NARS (2)
  • Notd (nail of the day) (85)
  • Parfum (38)
  • Recepten (3)
  • Revlon (0)
  • Smashbox (1)
  • Soap (7)
  • Stash (11)
  • Tips & Tricks (42)
  • Urban Decay (9)
  • Wishlist (0)
  • WnW (13)
  • Yves Rocher (7)

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten :-)
  • beauty broadcast or emilynoel83
  • misslipgloss
  • beautygloss
  • joliette
  • beautyblog astrid
  • honestbeauty
  • beautyblog marijke
  • my lanqolia's make- up massacre
  • makeupblog
  • Beautyboudoir

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs