Web-Impact verwelkomt de online retailer MannenNu.nl in haar port folio. MannenNu.nl is sinds augustus haar opmars begonnen om dé toonaangevend Nederlandse webwinkel te worden voor mannenmode.
MannenNu biedt u mannenmode; alleen maar mannenmode. Maar dan wél exclusieve en kwalitatieve mannenmode die u als Nederlander maar al te graag zou willen hebben. En die merken waar u als Nederlandse consument vertrouwd mee bent.
Naast de basics (sokken en boxershorts) kunt u bij MannenNu.nl terecht voor verschillende accessoires: riemen, dassen, mutsen, etcetera.
MannenNu doet er alles aan om het online vinden en bestellen van jouw mannenmode zo makkelijk mogelijk te maken. We doen dit door zo helder mogelijk te communiceren en je van alles op de hoogte te houden. MannenNu helpt je uiteraard graag bij de zoektocht naar jouw perfecte basics. Dus geen onaangename verrassingen of addertjes onder het gras; daar houden ze bij MannenNu niet van.
Het werd hoog tijd voor een formule-overstijgend aanbod aan bekende mannenmode. MannenNu dus! Zie ook hun schitterende website over mannenmode: MannenNu.nl.
Over Web-Impact
Internet marketing specialist Web-Impact biedt ondersteuning aan retailers die een online doorstart willen maken. Web-impact levert de praktische kennis zodat u zeker bent van uw zaak. Nieuwsgierig? Laat hier uw gegevens achter voor een gratis inhoudelijke kennismaking.
Arnhem - Oktober 2011 | E-commerce drukt haar stempel meer en meer op de verkoop van kleding. Door een toenemend marktaandeel van het online kanaal bewegen steeds meer kledingretailers noodgedwongen richting internet. Dat blijkt uit onderzoek van ING.
Deze veranderingen zorgen niet alleen voor een groter aanbod van webshops, maar versnelt ook de ontwikkeling van e-commerce in de modewereld. Nieuwe technologie en media breken in rap tempo door. Mobiel internet, virtuele pashokjes en sociale media zorgen voor een e-volutie in kledingretail.
Retailers verliezen snel marktaandeel
Het onderzoek geeft aan dat de kledingwinkels een traag herstel laten zien ten opzichte van andere branches. Door de lagere koopkracht besteden consumenten met name aan kleding minder geld. Ook de extreem hoge katoenprijzen leiden tot hogere inkoopkosten. Doordat alle prijzen onder druk staan, kunnen de retailers deze prijsverhoging niet 1-op-1 doorberekenen aan hun klanten.
Online herenkleding biedt groei
De flinterdunne marges zorgen voor een kaalslag onder de retailers. Waar investeren een noodzaak is, missen nu juist de economische middelen. Hierdoor zie je veel nieuwe partijen toetreden die de online kansen zien. Via online kledingwinkels zoals Herenkleding online van MannenNu.nl zie je online juist een sterke groei in het aanbod van kleding en schoenen. ING schat dat op middellange termijn 40 procent van de omzet van de gehele sector via internet zal verlopen. Bekijk hier het gehele e-tail onderzoek van ING.
Over Web-Impact
Internet marketing specialist www.Web-Impact.nl biedt ondersteuning aan retailers die een online doorstart willen maken. Web-impact levert de praktische kennis zodat u zeker bent van uw zaak. Nieuwsgierig? Laat hier uw gegevens achter voor een gratis inhoudelijke kennismaking.
Online winkels gaan fysieke winkels overnemen. Het is tegenwoordig niet
meer weg te denken dat je ook online je producten en diensten kunt verkrijgen,
waar je eerder voor naar de winkels moest. Inmiddels wordt bijna 33% procent
van alle producten via internet gedaan, dit is 10% meer dan in 2009. Deze groei
komt voornamelijk voort uit de producten die men voorheen nog wel in de winkels
kocht, zoals schoenen & kleding. Bij ruim twee derde van de aankopen via
een winkel is de website van deze winkel (wel eens) bezocht.
De producten die zo sterk groeien, zijn de producten waar men in eerste
instantie misschien niet over nadacht om te kopen via het internet. Het is toch
normaal dat er eerst schoenen gepast worden alvorens over te gaan tot een koop?
Misschien zitten ze niet lekker of neem ik niet de juiste maat. Dit zijn vragen
waar men tegenwoordig risico voor wilt lopen. Het is algemeen geaccepteerd dat
alles verkrijgbaar is via het internet en er wordt dus ook steeds op meer
dingen gezocht. Ook opvallend is de toename internetaankopen van
computers/computer hardware. Dit is met 18% (!) gestegen ten opzichte van vorig
jaar. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt door de nieuwe generatie hardware: de
tablets (iPad).
De sociale omgeving speelt ook een steeds belangrijkere rol bij het
aankoopproces. De keuze van de aankoopplaats door uitwisseling van meningen of
ervaringen van anderen is belangrijk! Het gebeurt voornamelijk door de personen
uit de directe omgeving. Een ander zeer cruciaal aspect voor een onderneming is
dat bij ruim een kwart van de aankopen de ervaring gedeeld wordt met anderen.
Hoewel dit vergelijkbaar is met voorgaande jaren, is het bereik nu veel groter
doordat men het gaat delen via zijn social media. In plaats van het vertellen
op een verjaardag (bereik: 10 personen) bereikt hij/zij gelijk een paar honderd
personen.
Het internet
heeft nog niet gewonnen qua aankopen van de fysieke winkel. Echter wordt het
kanaal wel het meest gebruik ter oriëntatie van de aankoop van
producten/diensten, ook als de uiteindelijke aankoop in een fysieke winkel
wordt gedaan. Bovendien is het gebruik waarin dit gebeurt toegenomen ten
opzichte van vorig jaar. De overgrote meerderheid oriënteert zich op de prijs,
ongeacht of dit via de winkel of via het internet is. Voor het eerst is de
informatie verkregen via het internetkanaal vaker een doorslaggevende
oriëntatiebron dan de fysieke winkel.
Mocht u geïnteresseerd
zijn is het hele onderzoek, het rapport is vanaf morgen te downloaden op de
site van Thuiswinkel. Het onderzoek is uitgevoerd door Blauw Research.
Wilt u meer
informatie over ondernemen op internet, kijk dan voor tips & tricks op de
website van web-impact
De laatste
tijd worden er steeds meer accounts gekraakt of lui die door simpelweg gewoon
wat wachtwoorden te raden, in uw persoonlijke informatie kunnen duiken. Vooral
op Twitter zijn deze mensen actief en naar aanleiding daarvan heeft Infographic
in samenwerking met Twitter een onderzoek gedaan.
Uit het
onderzoek bleek dat het niet de schuld van Twitter of de grote aantallen
hackers was, echter was het te wijten aan de gebruiker zelf. Men kiest voor een
wel heel gemakkelijk wachtwoord namelijk. Het blijkt dat men voor een heel
groot aantal fora/websites dezelfde inloggegevens gebruiken en slechts voor een
enkele iets anders.
Sinds
januari van vorig jaar heeft Twitter ondertussen al 370 wachtwoorden op de
zwarte lijst gezet waarmee je je dus niet meer kan aanmelden. Het gaat hier om
simpel te herkennen wachtwoorden als 000000, twitter, helpme, password en
123456 waarbij de laatste het meest gebruikte wachtwoord betrof.
Grappig feitje Ook het
Twitter account van Justin Bieber is ooit gekraakt geweest waarbij de hackers
zijn mobiele nummer konden achterhalen en dit op zijn eigen Twitter account
hadden geplaatst waardoor opeens 4,5 miljoen volgers zijn mobiele
telefoonnummer konden zien.
Justin
Bieber sloeg echter terug door het telefoonnummer van de hacker op zijn Twitter
account te plaatsen waardoor de hacker ruim 26.000 SMS berichten ontving.
Deze maand
bestaat het door Web-Impact oh zo gewaardeerde Google 13 jaar. De exacte datum
dat Google dit viert is volgens het bedrijf met de jaren veranderd: "Depending
on when people feel like having cake." Al lijkt
de laatste jaren nu toch voor een vaste datum, 27 september, te zijn gekozen.
En al sinds 2002 maakt Google ieder jaar een nieuwe Doodle.
Men kan het
zich al bijna niet meer voorstellen: een leven zonder Google. Waar zijn we nog
zonder deze internetgigant? De website die ons voorziet van al onze informatie,
links en overige diensten. In slechts 13 jaar zijn de meeste internetgebruikers
afhankelijk geworden van dit bedrijf.
Wij van Web-Impact zijn ook zoals de meeste mensen; afhankelijk geworden van
deze reus. We hebben er ons enthousiasme in gevonden, ons werk. Laten we dus
hopen dat Google nog heel veel jaartjes met ons is.
Iedereen die in het bezit is van een iPhone of iPad zal
het gebruik van Flash weleens gemist hebben. De filmpjes op een website, de
gehele website zelf of de spelletjes in Flash; iedereen heeft er wel eens mee
te maken gehad. Voor een iOS-gebruiker hartstikke vervelend omdat Apple Flash
blokkeert. Apple deed dit omdat het bedrijf het te gevaarlijke software vindt.
Er zitten teveel lekken in waar hackers op in kunnen spelen.
Echter is het tij gekeerd, althans hopelijk! Deze week
heeft Adobe tijdens IBC bekend gemaakt dat het middels Adobe Flash Media Server
4.5 en Adobe Flash Access 3.0 mogelijk is om Flash beschikbaar te maken voor
alle Apple toestellen en apparaten. Dit is zowel goed nieuws voor Apple
gebruikers als voor Adobe zelf. In een klap kan zij gigantisch veel klanten
toevoegen aan haar bestand.
Het blijft natuurlijk nog even afwachten in hoeverre
Apple opnieuw met excuses zal komen om Adobe's Flash niet toe laten en kan het
ook nog wel even duren tot alle app ontwikkelaars dit hebben doorgevoerd maar
er is in ieder geval eindelijk hoop voor de gebruikers die Flash een groot
gemis vinden.
Tot op heden werkt Flash nog niet op een iOS apparaat
(iPhone of iPad). Pas hier dus voor op als u een onderneming hebt en u wilt
richten op de mobiele consument. Voor meer tips & tricks, het bouwen van
een (mobiele) website of ander advies, kijk eens op de website van
Web-Impact.nl
Inmiddels is het online kopen voor vrijwel iedereen al
net zo normaal als het normale shoppen. De onlinewinkels boekten in het eerste
halfjaar een omzet van 4,25 miljard euro, een stijging van 10 procent ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Webwinkels rijzen de pan uit en alles
is tegenwoordig wel te koop op internet. Het kopen van artikelen brengt een
hoop voordelen met zich mee, maar er zijn ook addertjes onder het gras!
Een nadeel van het kopen op internet zijn de altijd
vervelende verzendkosten. Hoewel sommige webwinkels hier al slim op inspelen
(bijvoorbeeld www.MannenNu.nl) heeft het
gros nog altijd de vervelende 4,95 verzendkosten. Dit is een hele drempel voor
de consument bij de aanschaf van een product met een lage waarde.
Hier komt nog eens bij kijken dat indien een product niet
goed is, door ofwel de maat of de tevredenheid van de consument, hij op kosten
van de consument geretourneerd moet worden. Een artikel past vaak niet in de alom
bekende envelop van PostNL en zal daarom middels de pakketdienst verzonden
moeten worden. Een pakket laten versturen via deze organisatie kost (inmiddels)
6,75. Dit betekent dat wanneer u een artikel wilt kopen maar er niet tevreden
over bent, u al 11,70 kwijt bent.
Gelukkig is bovenstaande niet helemaal waar. Er wordt
namelijk al jarenlang vies misbruik gemaakt van de onwetendheid van de
consument. Indien je iets gekocht hebt
(en daar verzendkosten over betaald hebt) en je bent ontevreden, heb je recht
op deze gemaakte kosten. Je bent alleen verplicht de te maken kosten te betalen
van de retourkosten. Op de producten die
via een webshop aangeboden worden is namelijk de Wet koop op afstand van toepassing.
Dit is geregeld in art. 7:46a BW en verder. In het bijzonder wordt er gedoeld
op art. 7:46d lid 1 t/m 3 BW. Hierin staat dat de koper bij ontbinding van de
overeenkomst recht heeft op kosteloze teruggave van het door hem aan de
verkoper betaalde. De verkoper kan slechts de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van de zaak aan de koper in rekening brengen. De kosten die een
webwinkel in rekening brengt voor het héénzenden dienen zij bij ontbinding zelf te dragen.
Laat u dus niet meer pakken bij online aankopen! Voor
meer tips hierover, nieuwsfeitjes of wanneer u zelf een webshop wilt starten,
kijk eens op www.web-impact.nl !
Het gaat slecht met
Facebook. Eenieder zal mij nu voor mijn hoofd slaan op dit moment.
Zevenhondervijftig miljoen leden! Wat wil een sociaal platform nog meer? Met
zoveel mensen kan een nieuw continent gemaakt worden. Het is heel wat, 750
miljoen, maar wie herinnert zich het oh zo bekende MySpace nog? In één keer was
MySpace niet meer leuk, spannend en interessant. Er stond een nieuwe speler op
en weg was MySpace. Nu is Google+ er en kopieert Facebook uit angst allerlei
implementaties van Google+.
Faecbook wint op
dit moment nog veel gebruikers wint.
Echter heeft zich in de meest invloedrijke landen een daling ingezet; dezelfde
landen waar het netwerk succesvol is geworden. Volgens de meest recente
gegevens voor de maand mei 2011 zouden al 5 miljoen Amerikanen, 1,5 miljoen
Canadezen en honderdduizenden Britten, Noren en Russen hebben afgehaakt.
Het nieuwe sociale netwerk Google Plus van Google is nu sinds eind juni live.
Volgens de laatste tussenstand heeft Google Plus meer dan 20 miljoen gebruikers. En dat binnen 23 dagen, terwijl twitter en
facebook daar jaren over deden.
Volgens Datamotion
zal Facebook niet verdwijnen en zal het verkeer en geld blijven genereren en is
het netwerk een lang leven beschoren. Net als Yahoo! trouwens, ooit het meest
hippe bedrijf van Silicon Valley al is er vandaag amper iemand die zich die
tijden kan herinneren. Toen kwam Google op het toneel en werd Yahoo! een
bedrijf dat alleen maar andere bedrijven opkocht om ze vervolgens weer te
sluiten. Zo zal het ook Facebook vergaan, want de nieuwe strategie bestaat
enkel uit het kopiëren van al het nieuwe dat Google+ brengt: zo integreerde
Facebook Skype een week nadat Google+ 'hangouts' lanceerde, een belsysteem dat
goedkoper is dan Skype. Ook daarna volgden nog meer wanhopige pogingen
om Google+ te imiteren, zoals
met een functionaliteit die toelaat vrienden te differentiëren door ze onder te
brengen in verschillende categorieën.
Mocht u actief zijn op social media, houd dan rekening met de opkomst van
andere platformen! Focus u niet alleen op de inzet van Facebook maar denk
verder. Er zijn nog tal van andere platformen. Denk aan Hyves (wint ook nog
steeds klanten!), Twitter, LinkedIn, YouTube, Google+ of begin met Bloggen.
Voor meer informatie over de inzet van social media, kijk op Inzet Social Media
Social Media is in 2011 voor heel veel bedrijven een
belangrijk aspect geworden bij voornamelijk marketingdoeleinden. Inmiddels
heeft meer dan 90% van de topmerken in Nederland de consument online gevolgd op
de sociale platformen als Facebook, Twitter en Hyves. Bedrijven investeren fors
in social media door een Social Media Manager aan te nemen, software en tooling
aan te schaffen en zelfs campagnes via social media te voeren. Social Media
heeft een vaste plek gekregen binnen bedrijven. Vodafone is op dit moment
aanvoerder als meest actieve merk van Nederland. De verwachtingen blijven hoog
en bedrijven zijn van plan het social media budget in 2012 verder te verhogen,
zo blijkt uit onderzoek van Social Embassy.
Het onderzoek is beperkt tot de top 100 merken in Nederland
op basis van mediabudget. De merken zijn beoordeeld volgens een model dat is
gebaseerd op aanwezigheid, content, authenticiteit, activiteit en
interactiviteit op sociale media. De daadwerkelijke campagnes (actiematige
inzet) is hier niet in opgenomen.
De afdeling Marketing krijgt voornamelijk de
verantwoordelijkheid voor actief blijven op de verscheidene platformen. Deze
afdeling beheert ook in de meeste gevallen het budget.
Het onderzoek leverde ook een aantal grappige feiten en
weetjes op:
·40% van de Nederlandse merken heeft een Social
Media manager;
·16% van de topmerken heeft meer dan 100.000,-
beschikbaar gesteld voor Social Media Campagnes;
·69% van de topmerken verwacht het budget voor
Social Media te verhogen in 2012;
·Facebook is de snelste groeier waarop
geïnvesteerd wordt.
Merken zijn niet alleen actiever geworden op één bepaald
platform maar over de gehele linie. Op dit moment wordt YouTube nog het meest gebruikt,
gevolgd door LinkedIn en Twitter. Facebook is nogmaals het snelst groeiend en
62% van de onderzochte merken is daar inmiddels al actief op. Ook het inmiddels
geteisterde Hyves laat nog steeds een groei zien van 36%.
De grootste spelers op social media gebruiken de platformen
niet alleen voor marketingdoeleinden. Ook service en recruitment wordt alom
gebruikt door bijvoorbeeld Vodafone. De top van de ranglijst wordt gedomineerd
door dienstverlenende organisaties in telecom, energie of financiële
dienstverlening, FMCG merken worden echter ook steeds actiever. Wilt u meer
informatie over social media of de inzet hiervan, kijk eens op: Inzet Social Media
Hier vindt u handige tips voor het inzetten van een social media campagne maar
ook hoe het personeel met dit medium om moet gaan. Dit is namelijk van
essentieel belang voor het succesvol worden op sociale kanalen.
Steven Jongeneel van Social Embassy:
Social media is een enorme groeimarkt. Bedrijven stellen
zichzelf niet langer de vraag of zij er iets mee moeten, maar worstelen nog wel
met de uitvoering. Op dit moment is de focus bij de inzet van social media erg
intern gericht. Bedrijven zijn vooral bezig met organisatie en tooling. Slechts
35% van top 20 merken haalt meer dan de helft van het maximum aantal punten op
engagement. In 2012 zal daar de echte ontwikkeling plaatsvinden.
Social Embassy heeft alle scores per platform en merk
samengevoegd en is tot de volgende top 10 gekomen.
De top 10 van meest actieve bedrijven
in Nederland op Social Media zijn:
1. Vodafone
2. HEMA
3. Tele2
4. Essent
5. ABN AMRO
6. Citroën
7. Bijenkorf
8. Rabobank (vorig jaar nog 2)
9. T-Mobile
10. UPC
Bent u geïnteresseerd in het hele artikel? Kijk dan eens op:
Driekwart van social mediaproblemen kan worden vermeden
De grote populariteit van Social Media
inzet brengt tegenwoordig ook zijn problemen teweeg: er ontstaan
zogeheten social media crisissen. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de politiek
rechtse uitingen van een politieagent onlangs. Ook klachten jegens in veel
gevallen consumentengoederen worden veelal zichtbaar middels social
media.
De sociale mediacrisissen bij bedrijven blijft toenemen, maar
het gros (76%) van de incidenten had met de nodige maatregelen kunnen worden
vermeden. Dat is de conclusie van een rapport van Altimeter Group. De slachtoffers hebben in
de meeste gevallen geen intern voorlichtingsbeleid. Ook een gebrek aan deskundig
personeel en het gebrek aan een social mediabeleid zouden een rol spelen. Voor
tips hierover kijk op de informatiepagina over de inzet van social
media. Hier vindt u allerlei tips omtrent de inzet van
social media.
Vorig jaar werden in totaal tien grote crisissen met
sociale media opgetekend. Dat aantal blijkt volgens het rapport dit jaar
minstens geëvenaard te zullen worden. Uit het onderzoek is gebleken dat de
crisissen niet op een bepaald platform plaatsvinden maar evenwichtig is verdeeld
over communities, blogs, Facebook, Twitter en YouTube.
De sectoren die het meest de dupe zijn van crisissen zijn
consumentengoederen, mode en kleding, restaurants, internet en retail. De
crisissen bestaan in de meeste gevallen uit klachten van sociale
mediagebruikers over slechte ervaringen met het bedrijf. Vaak lagen ook de
werknemers ten grondslag aan de veroorzaakte crisissen. In een aantal gevallen
was er ook sprake van ongepaste content. 52% Van de crisissen hebben geleid tot
een belangrijke beleidswijziging bij de getroffen onderneming. Een groep van 40%
voerde beperktere bijsturingen door. Bij 8% van de getroffen bedrijven hadden de
sociale crisissen op korte termijn een impact op de financiële prestaties. Zorg
hierom altijd dat u duidelijk aan kunt geven waar uw grenzen liggen als
onderneming en in hoeverre u accepteert dat uw personeel actief is op social
media (en hierop communiceert over de organisatie). Hebt u vragen hierover? Neem
dan contact met een bedrijf die hierin gespecialiseerd is. U kunt op de internet marketing pagina van
Web-Impact meer informatie vinden en een gratis advies opvragen.