Deze morgen hebben we eerst onze kalenders in orde gebracht, daarna keken we samen naar een vertelprent van Jules. De kleuters wisten heelwat te vertellen, zo waren ze heel zeker dat Jules ging zwemmen, ( Jules stond in zijn blootje ) maar ze konden niet uitleggen waarom ze dat dachten. Het ging ook al snel over of Jules nu een jongen of een meisje is.
En dan vroeg de juf wie is er hier een jongen? Wie is een meisje? Gelukkig wisten de meeste kapoentjes het wel.
Voor we in de hoekjes gingen werken hebben we eerst samen een kindje geschilderd. Welke lichaamsdelen hebben wij en hoe heten ze en wat kunnen wij ermee doen?
Nu mochten we zelf aan de slag in de schilderhoek.
Ook in de andere hoekjes konden we vanalles beleven. Na de speeltijd was Juleske verdwenen. Oeps, waar is hij dan? Heeft hij zich verstopt? Allemaal zoeken in de hoekjes. Aha, daar zit hij achter het gordijn!
Dit was de inleiding tot het leren van een nieuw liedje : " Waar is Juleske, waar is Juleske?" Hier ben ik, hier ben ik, Dag mijn lieve vriendjes, dag mijn lieve vriendjes, 'k ga nu weg, 'k ga nu weg. Alle kleuters kregen een Juleske op elk handje getekend en samen oefenden we ons nieuw liedje.
Namiddag eerst nog hoekenwerk en schilderen.
Als afsluiting van een drukke dag zongen we samen ons nieuwe liedje nog eens.