Marnix en de compostela
Inhoud blog
  • Mansilla de Mulas - Leon 20 km
  • El Burgo Ranero - Mansilla de Las Mulas 19 km
  • Sahagun - el Burgo Ranero 18 km
  • Calzadilla de la Cueza - Sagahun 21 km
  • Villacazar de Singa - Cazadilla de la Curza 27 km
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    28-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mansilla de Mulas - Leon 20 km
    Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken want ze hadden regen afgegeven voor vandaag. Desondanks zijn we in een flink onweer terechtgekomen met flinke hagelstenen en dat voor onze laatste kilometers. Onderweg hebben we menig volk opgetrommeld om vanavond in Leon tapas te gaan eten en een pintje te gaan drinken. Na een lach en een traan zijn we rond middernacht ons bed gaan opzoeken in ons hotel. Onze ouwe getrouwe Jan hebben we inmiddels uitgewuifd en morgen ga ik de bus op richting Madrid en zit mijn camino erop voor dit jaar. Met dank aan alle medepelgrims voor de support onderweg en mijn volgelingen op dit blok en degenen die mij gesteund hebben ten voordele van ons goede doel. Tot editie 2018.

    28-05-2017, 23:32 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    26-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Burgo Ranero - Mansilla de Las Mulas 19 km
    Gisterenavond hadden we wel een heel bijzondere avond. We hebben kip klaargemaakt met gebakken aardappelen met een salade mix en als nagerecht een Yoghurt. Blijkbaar was het heel lekker want voor hetzelfde geld hadden we met ons drieën niet gegeten. Iedereen kwam maar aanschuiven en het eten van onder onze neus opeten. Gelukkig had het supermarktje aan de overkant genoeg voorraad en kon Jan de voorraad tijdig aanvullen. Helle zorgde voor de groente ik was kok van dienst op een kookvuur wellicht aangekocht op een tweedehandsmarkt. Uiteindelijk heeft iedereen zijn buikje gevuld en konden we om 22.00 u gaan slapen.
    Vandaag hebben we het maar rustig aangedaan want het was bij wijlen 30 graden. We hebben de eentonige tocht 
    maar niet te lang gemaakt. We zitten omwille van de hitte allemaal een beetje op ons tandvlees en zijn dan ook zonder veel aarzelen allemaal vroeg gaan slapen.


    26-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    25-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sahagun - el Burgo Ranero 18 km
    Gisterenavond zijn we met zijn vieren gezellig gaan eten op het binnenplein van Sahagun. Het was heel gezellig en lekker en na de gebruikelijke wijn zijn we om 10 u gaan slapen. Voor een pelgrim eigenlijk iets te laat maar we hadden ons voorgenomen  om vandaag niet teveel km te doen vanwege de hitte. We hebben ons dus een keertje uitgeslapen en zijn na het ontbijt om 9.00 u van start gegaan. Te laat om goed te zijn want in El Bunero is er weinig slaapgelegenheid. We hebben er flink te pees opgelegd en hebben uiteindelijk met succes een slaaplaats gevonden. Na de plas en de was zij we gaan shoppen want vanavond gaan we met zijn drieën koken. Hoe dat afloopt hoor je morgen wel.


    25-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    24-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Calzadilla de la Cueza - Sagahun 21 km
    Vandaag zou het meer dan 30 graden worden dus vroeg vertrekken was de boodschap. De eerste km gingen  wel zo vlot dat we amper na 9 km in Terradillos hebben ontbeten. Daar heben we afscheid genomen van onze Franse collega Pierre. Zodoende is ons ontbijt wat uitgelopen. Onderweg hebben we dan weer kennis gemaakt met Jan uit Arnhem en later in Sagahun met Hans uit Eindhoven. We hebben nu samen een zolderkamer gedeeld met 4 bedden en gaan vanavond samen uit eten. Goede nieuws is bovendien dat Jan inmiddels ons praatcafe heeft gesponsord. Het slechte nieuws is dat ik vooreerst terug moest naar ons vorig verblijf want mijn paspoort was daar blijven liggen. Dat grapje koste me 32 euro maar de uitbaatster, een heel lieve dame beloofde me dat ze mijn project zou steunen. Ik vroeg me af hoe ze dat wist maar blijkbaar hadden Bruce en John haar alles verteld. Dus eind goed alles goed.

    24-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    23-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Villacazar de Singa - Cazadilla de la Curza 27 km
    Vannacht geen oog dichtgedaan. Samen met mijn Deense collega Helle ben ik om 04 u opgestaan en zijn we 05 u vertrokken om de zonsopgang te zien. Aangekomen in Carrion de las Condes hebben we boodschappen gedaan in een pelgrimswinkel Helle moest sandalen hebben en ik een broeksriem want die was kapot. Onderweg hebben we Bruce en John (alweer uit Australie) ontmoet en hebben we de moeilijkste etappe in de meseta gezamelijk en met veel humor afgewerkt. We zitten nu in een splinter nieuwe albergue.

    23-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iterga de la Vega - Villacazar de Singa
    Vandaag viel er niet veel te beleven, lange wegen tussen de groene velden met een brandende zon boven ons hoofd. Ons verblijf was wel heel bijzonder (zie foto) en het eten was verrassend lekker

    Bijlagen:
    20170522_155626.jpg (1.5 MB)   

    22-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hontanas - Itero de la Vega
    Alweer te laat vertrokken vanmorgen. Het was de bedoeling om 05.00 u te vertrekken om de zonsopgang te bekijken. Uiteindelijk zijn we om 06.00 u vertrokken. Onderweg passeerden we de ruïne van San Anton en dat bleek een albergue te zijn. Voor mij een nieuwe ontdekking. Het was helemaal in de spirit van de camino want er was geen electriciteit, geen warm water en geen wi-fi maar het zag er wel heel gezellig uit. Het was echter nog maar tien uur dus te vroeg om daar te verblijven maar de Hospitaleria vertelde ons dat er verder een gelijkaardige albergue was. Helemaal uitgeput zijn we daar om 15.00 aaangekomen. Eerst zijn we in het nabije dorp iets gegeten want we  hadden grote honger en dinner was pas om 19.00 u. Vooraf werden we verwelkomt in de kapel en werden onze voeten gewassen. Het eten was verrukkelijk, een vijf gangenmenu met overvloed aan wijn en dat allemaal voor een donatie. Na de gebruikelijke anekdotes zijn we uiteindelijk op de zoldervloer gaan slapen.

    21-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tardajos - Hontanas 23 km
    Vanmorgen ben ik op mijn eentje vertrokken voor de naar mijn gevoel de mooiste maar meest uitdagende tocht in de camino. Het was heel mooi weer en er was voorlopig niemand op mijn pad.
    Ik heb de tijd genomen om de natuur te bewonderen en alles waar te nemen tot in de details. Het was verbluffend mooi maar ik moest opschieten waar în Hontanas is en favoriete verblijf plaats voor pelgrims. Ik ben om 11.30 u aangekomen en het was enorm druk. Van wat die pelgri
    's duiken ik weet het soms niet maar omdat ik buiten het centrum een heel rustig en netjes verblijf heb gevonden heb ik besloten om ondanks het vroege tijdstip hier toch te blijven.


    20-05-2017, 17:42 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    19-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burgos - Tardajos 10 km
    Na zowat een uur rondtoeren in Burgos heb ik mijn plan gewijzigd. Eigenlijk had ik Burgos al genoeg gezien en besloot ik om na de middag toch nog te vertrekken. Om een plaats te vinden heb ik een collega pelgrim gebeld en gevraagd of hij een bed voor mij kon reserveren in de plaats waar hij zat. Uiteindelijk bleek dat Tardajos te zijn dat viel dus goed mee. Ik moest me dus niet opjagen en heb de trip in mijn eentje op mijn gemak afgelegd. De weg was een opwarmertje voor de meseta die morgen zo goed als begint en dat is niet mijn favoriete terrein en het ziet er naar uit dat het warm gaat worden. Maar dat is voor morgen en in camino termen uitgedrukt morgen is pas morgen.

    19-05-2017, 15:26 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ages - Burgos 24 km
    Vanmorgen was het een en al chaos op de kamer. Men had slecht weer afgegeven en iedereen wou nog tijdig în Burgos zijn. Volgens mijn een idioot idee dus ben ik maar in mijn bed blijven liggen. Nog geen uur later begon het flink te regenen met donder en bliksem. De regen viel met bakken uit de lucht en tot overmaat van ramp viel de electriciteit nog uit in de albergue ook. Daar zit je dan te wachten. Uiteindelijk dan toch in de regen vertrokken. Uiteraard waren alle albergues bij aankomst in Burgos al bezet en heb ik dan maar een hotel opgezocht in de hoop een goede nacht te hebben. Dat was echter een utopie want ik heb de hele nacht liggen luisteren op een lekkende waterkraan. Gelukkig is het morgen een rustdag en hoef ik alleen maar uit te kijken naar een fatsoenlijke albergue en gaan we het rustig aan doen. 

    18-05-2017, 00:00 Geschreven door marnix  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    Archief per week
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs