Inhoud blog
  • Omloop het Nieuwsblad
  • Pedalpower Mud Devils
  • De Groote oorlog
  • Wilderen Classic
  • 't Zeetje part 2
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Categorieën
  • Foto's (0)
  • Ritverslagen (15)
  • Uitstappen (23)
  • Foto
    Pedalpower- Vastgoedcentrale
    Eentje is te weinig en drie is teveel
    Vastgoed Centrale BVBA
    29-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omloop het Nieuwsblad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De  kop  is er af. Het  seizoen  voor  officieel  geopend.   De laatste  14 dagen  werd alle  bier, frieten,  pizza  en kebab geweerd,  om  klaar  te  zijn  voor de  Proximus  Challenge in Gent. De  Omloop  het  Nieuwsblad  zou een eerste  test  worden  voor  Christophe, Jöran en  Raoul.  De eerste schafte  zich  in de  winter Elite  rollen aan, en werd  omgedoopt  tot  garagerijder. De  overige twee werden  volstrekte Mud  Devils. De  vraag  was  dan  ook  wie  kwam  het  beste  uit de winter?

    Afspraak  werd  gemaakt  in  Kortessem  om 7u. Raoul  die nog  maar  juist  in zijn  bed  lag,  zag er  alsnog  fris en  monter,  en  niet  te vergeten  gemotiveerd  uit. Jöran  die  als  eerste  arriveerde  zag de nurofen  op  tafel  klaarliggen,  en  benuttigde  ook eentje na de Chinees en  Duvels  van  zaterdagavond.  Christophe  was  naar  goede  gewoonte  om  22u  gaan slapen,  de superprof.  Fietsen  achteraan op de  auto,  douchegerief in  de  koffer, en weg waren we. Na een  rustig  ritje  van  ca. 1,5 uur  reden  we  Gent  binnen. Het viel  onmiddellijk op  dat er  doorheen  de  stad overal  auto's  met  fietsen stonden. Parkeerplaats  hadden we relatief  gemakkelijk gevonden in een  zijstraatje op  ongeveer  300 m  van de  start. Inschrijving  was  op  het  middenplein  van  het  Kuipke, de legendarische  wielerbaan.  Om  9u 30 vertrok de begeleide  ladiestour  van 70 km  met  Johan  Musseeuw. Het toeval  wilde  dat  we  ook  op  dat  moment  klaarstonden  om  aan te  vangen. Gewillig  nestelden  we  ons  in het  vrouwenpeloton, wat  ook  een groot  aantal  mannen  bevatte. Na  het  passeren  van de  Ghelamco arena  werd  het  jaagpad  langs de Schelde aangedaan.  Twee motards  en  een volgwagen  van Proximus  vergezelde  ons. De Motards hielden  het  verkeer tegen en  de  wagen  schoot  fraaie  camerabeelden, en  zorgde voor flashinterviews. Tot  aan de  bevoorrading  aan  het  centrum  ronde van Vlaanderen konden we  van dit  privilege genieten. Dit  alles  zorgde voor  een  gemiddelde  van  26,8 km/u. Na  het  bevoorraden  van de  innerlijke  mens,  wachtte  ons  het  serieuzere werk. De wind  draaide  en  met  4-5  BF in de  flank  en/ of op  kop  was  het  wurgen en wroeten om  nog  maar  aan  20 km/u te geraken. Het  drieluik  Taaienberg,  Eikenberg  en  Wolvenberg  lag  te  wachten. Om  optimaal  gebruik  te  kunnen maken  van  het  gootje  op  de  Taaien,  vertraagde Jöran  zodoende  iedereen  hem  zou  passeren. Enkele  die  hards  dachten waarschijnlijk hetzelfde  en  bleven  in zijn wiel zitten. Bij  het  opdraaien  van de  Taaienberg,  werd  het  gootje  al gauw  opgezocht  door  iedereen. Een  ramp  is  dit  als  je  een zwalpend  iemand  voor je hebt  rijden. Raoul  zat achter  zo  iemand,  en  moest steeds vertragen,  hetzelfde  voor  Jöran  die het  wiel van  Raoul  had  gekozen. Een  heuse  kettingreactie. Niet  zo  voor  Christophe,  die  als  volleerd Flandrien  de  rug (het  midden)  van de kasseien  opzocht. Na de  steile  strook  van  18%  liep  het monster uit  aan  3- 4%,  waardoor  er  geen  noemenswaardige  tijdsverschillen  waren. Raoul  klokte hier  af  met de  beste  tijd (6m 00) (volgens  Strava)  voor  Jöran (6m 06) en  Christophe (6m 12). Het bewijs  dat  MTB trainingen  zijn  nut toch hebben.  Het ware  ook  duidelijk  dat de Mud devils  meer "gabarit"  hebben  dan de  salon/ garagerijder voor het  beukwerk  op de  cobbles.  Enkele  kilometers  verder  wachtte  de Eikenberg,  hier  geen  mogelijkheid  om  het  gootje  op  te  zoeken. Vol  dokkeren  over de  kasseien,  met een  klein  stukje beton na  1,2 km  waren we er  vanaf. Hier  klokte  Christophe wel  de snelste tijd voor  raoul  en Jöran. Het  dient  gezegd dat  Willy 2  jaar  geleden  er  nog een  minuut  afpitste  in zijn  raid  naar  eeuwige roem  in the  Tour  of  Flanders. Het volgende  opstakel ,  de Wolvenberg,  werd  onmiddellijk  gevolg door de kasseistrook  van de  Ruiterstraat. Het  daagde  nu  wel  waarom je  in de kasseiklassiekers  altijd  van voor  moet  koersen.  hier is  het  steeds ieder  voor zich. Verspreid  over het  heuvellandschap  in de Zwalmstreek  reden we  alle drie  apart  onze  koers. Het werd  ook  duidelijk dat  niet de  hellingen,  maar de  opeenvolging  van  kasseistroken  het  zwaarste waren. De volgende  **** strook,  de wel bekende Haaghoek,  was  een zware  beproeving. Het leek  of  de kasseien  hier  van  ver  waren  neergegooid. Een  kleine  afdaling  en  dan  bergop en dat  gedurende  1,7 km. Na deze  strook  zat Raoul  met een  leegloper. Hij  gooide de Fenix  op  zijn  kop  en  begon  samen  met Jöran die  gestopt was, aan de vervanging. Het was  te  merken  dat  het  het  seizoensbegin was,  de  feeling  was er  nog  niet. Raoul  begon  zijn  binnenband  op  te  pompen  alvorens de  buitenband  erop  zat. Big  Bang  knal  boem  patat, en  Jöran  in een deuk. Hij had  ondertussen al  naar  het  thuisfront gefacetimed  om  iedereen  te  laten  meegenieten  van  een  suggelende  Raoul. Vijfentwintig  minuten  later vertrokken  ze  terug  op  weg. Christophe  die ondertussen de  tweede  bevoorrading  al  bereikt  had,  wachtte vol  ongeduld  op  zijn teammaats. Alvorens  het  goud van de  wielerenner kon  genuttigd  worden,  nog  even  over de Paddestraat. Hier  lagen de kasseien  stukken  beter  als  de Haaghoek en Ruiterstraat. De tijdsopname  van  Proximus zorgde voor en  beetje  concurrentiestrijd tussen  Jöran en  Raoul. Raoul die  waar mogelijk het  gootje  opzocht. Greppelke  you  know,  plantte  zich  in het  zicht van de  vaste  camera terug  op de rug  van  kasseien. Binnen  enkele  dagen  zullen  we  via  Proximus Tv zien  wat de uitslag  was. Christophe  was  dan  ook  maar  wat blij  zijn  vrienden  terug te zien. Gezamenlijk  werden de  stroken  van de Lippenhovenstraat en  vooral de  Lange Munte  aangevat. Zalig  stukje  kinderkopkes die  Lange Munte,  waar  Christophe  indrukwekkend  over  uit vloog. Ondertussen  toen de  laatste  kassei  achter  ons  lag,  werd  het Jöran  duidelijk  dat zijn  FFWD  hoge  velgen  de boosdoener  waren.  Hij  ving  de  5 Bf vol  op  zijn carbon wielen,  waardoor  hij zijn  volle  vermogen niet  kwijt  kon  op  de  kasseien. Via  Merelbeke   werden de  laatste  15 km  aangevat. Met  wind  in de zij  vile  het  op  bepaalde  plaatsten  nog  wel mee. We  raapten  nog enkele  lijken  op, die  hun  dan  maar  in ons  wiel nestelden. De  laatste  5  km  nam   Jöran  voor zijn rekening,  aan een  fors  tempo  bracht  hij  ons  terug  naar  het  SMAK  en  het  Kuipke. We  klokten  af rond  de 22 km/u en een  kleine 1000 HM.

    Mooie  tocht,  mooie  streek.  De conditie  was  goed!  We  komen  met een goed gevoel  uit de winter!

    29-02-2016 om 12:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    18-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedalpower Mud Devils
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Koning  winter  is  in het  land. De die  hards  houden woord.  Geen  5  graden en  niet  droog  dan blijft  de koerspony  op  stal. De MTB doet dan zijn intrede. Die Hards van dienst  zijn  Jöran en  Raoul,  die  het  aandurfden  om  van  een  toerke  speedwaty  te  proeven. De thermometer  kwam  niet  boven  de -3 ° C uit. Jolijn  verklaarde  ons  voor  gek,  maar wie  mooi  wil  zijn  moet  lijden. We hadden beiden  voor rhino's  geopteerd,  deze  zouden  in het  zachte  bos  van  Kattevenia  beter  tot  hun recht komen  dan  de  allround griffo's. Alhoewel!.

    Het vertrek  omstreeks  10u30 om  de  eerste kou  te  omzeilen, hielp  niks. Spekglad  ter hoogte  van  het  ZOL. Raoul ,  die  de noodzakelijke  overstap  had  gemaakt naar klikpedalen,  was  tegen  zijn natuur  in  heel voorzichtig. Hij  kent  de  grond  van de  Oosterring  als  zijn  broekzak,  hij  weet  hoe de oversteekstroken  aanvoelen. Na  een  inloopstrook  richting  het  Bloso  centrum,  volgde het  eerste stuk bos/ onverhard. Geen  5  meter  waren  we in het  bos  en de eerste  valpartij  was  een  feit. Gezwind  en  met enorm  gevoel  voor  techniek,  reed  Jöran over de  eerste  uitgestoken  boomwortel. Boem patat,  hilariteit  alom.  Heel  voorzichtig  werd  het  eerste gedeelte van het  parcours  afgewerkt. Dit  vertaalde  zch  in het  ongelooflijke  gemiddelde  van  12,4 km/u. Per 100 m kwam  er  meer  durf  in de  zelfverklaarde  Mud Devils. Aangekomen  aan de  E314, ligt er  een  klimmetje  van  ca. 1 km  aan  1,5%. Tijd  om de gashendel  open te  draaien. Raoul  die de beginnersfout  maakte  om  zijn  wit  windstoppertje  aan te doen,  voelde  de modder spatten  hem  bevuilen. Tot  overmaat  van  ramp  sleurde  hij  nog een  hele  akker  tussen  zij  derailleur  mee,  wat zorgde  voor  een  afgesprongen  ketting. De vogel  was gaan  vliegen, en  de materiaalzone  was  in de verste verte  niet  te bespeuren. Kalm  leg  hij  zijn  ketting  weer terug  op  de kleine  plateau  en  continueerde  zijn  race. Boven  aan  de Spiegelven, was  het  even puffen,  maar  voldaan  over  de inspanning. Rustig  werd  er  koers gezet  naar Kattevenia. Qua  techniektraining  kon dit  zeker tellen,  en laat  ons  eerlijk  wezen. Deze 2  individuen  konden dit  wel  gebruiken.

    Despijt  het  lage gemiddelde  was er  geen tijd  meer  voor  een  2de ronde. Pedalpower  off-road team  aka the  Mud  Devils is nog steeds  op  zoek  naar  enthousiastelingen  om  hun  te vervoegen. Lachen  geblazen!

    18-01-2016 om 13:29 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    29-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Groote oorlog
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ons  doel  op  het  einde van het  seizoen,  lag  in Ieper. Al  sinds  vorig  jaar  speelde  het  idee  om  de  Proximus  tocht  in  het  verre Ieper  te rijden.  De hoofden werden bij  elkaar  gestoken, en  de  die hards beslisten  om  er  "een  echt  ouderwets trainingskamp"  van te  maken.  Ze zouden  in stijl  het  seizoen 2015  afsluiten. Jöran  kwam  met het  idee  om  een mobilhome  te "scoren". In  Lummen werd een  bereidwillige  garagist  gevonden, die  zijn  "bangbus",  wou uitlenen aan  Pedalpower. Tony  wou  maar  al te  graag de rol  van  chauffeur  op  zich  nemen. Christophe die  vorige week  officieel  veteraan  werd,  zorgde bij wijze  van traktatie voor  Cristal,  Jupiler, Hoegaarden en Cola Zéro. Jöran  nam  op  zijn geheel eigen  wijze de  catering  op  zich. En  ondergetekende  zag  vanuit  zijn  luie zetel  dat  het  goed was.

    Tony  begon tegen  17 u  aan zijn  taxirit, eerst  werd  ten  huize  Lisens- Debels gestopt,  daarna  ging  het  richting  Genk, om  te eindigen  in Kortessem. Na  alles  ingeladen  te hebben,  werd  de roadtrip  richting  Ieper  ingezet.  Het eerste  uur vloeide  het  bier  rijkelijk. De eerste  pitstop  te  Groot  Bijgaarden, zorgde  voor een  eerste  hilarisch  moment. Christophe  en  Tony  vroegen  zich  in  hun geheel eigen stijl  af  wat  het  verschil  was  tussen een Giant  en  een Giant max. Hilariteit  alom, zelfs  de  omstaanders  proesten  het  uit,  toen  ze  merkten  de  sla  bij  de één  boven  lag  en  dat  voor  80 cent meer.

    Nadat  de vetpercentages  waren  aangevuld,  werd  er koers  Kortrijk  en Ieper  ingezet.  Omstreeks  23u  , werd  het  Jeugdstadion te Ieper  gevonden. Stroom  aftappen,  pintje  drinken,  proberen een  "kakske" te doen en tot  de constatatie  komen  dat we  allemaal  moe  waren.  We  zochten  onze  kazemat  op ,  omstreeks  0u 05.  Tony  en  Christophe,  zochten het  compartiment  boven  de  "cockpit" op.  Raoul  installeerde  zich in de  omgebouwde  salon,  en  Jöran  nam  het  achtergedeelte  in beslag. Het  moet  gezegd, dat  hij  wel  de nodige  problemen  kende  om  zijn slaapplaats  te bereiken.  Na  veel  gewoel, een beetje  gesnurk  links en rechts lukte  het  hem  dan  toch.

    Om 7u10  werden  we wakker,  nadat  Jöran  zijn  hoofd  gestoten  had aan het  plafond.  In sponse  pyjama,  met de  rol wc papier  onder  arm,  ging  Tony nog eens een  poging  wagen. Weer tevergeefs. Dan maar aankleden en op  zoek  naar de  bakker. Aan de  start viel  de drukte  al  bij  al  goed mee. Het  moet  gezegd, je  hebt wel  wat  beziens,  met een  gepersonaliseerde  mobilhome. We  namen de  aandacht  met gaarnte  in  ontvangst.  De overige toeristen  zagen  dan  ook  de wegkapitein zijn  fiets helemaal  "professioneel"  in elkaar  zetten.  Hij  zou  ( en zeker  na  zijn  cursus  fiets  mekaniek) zo  in  het  peloton  kunnen meedraaien.

    De rit ging  vrij  vlak  over  Ieper  naar  Ploegsteert,  hometown van  het  vroegere  godenkind  van het  Belgische  wielrennen. De eerste  stop  die  maakten  was  aan de  Vredestoren,  een gedenkmonument  voor  de gesneuvelden  Ieren.  Ondertussen  waren  we  de wegwijzer  "Kemmelberg" al  eens  gepasseerd.  Het bleef  de vraag  van  het  eerste uur. Doen  we de Kemmel  of  niet. Na  35  km  viel  het  verdict,  de Kemmelberg  West stond  geprogrammeerd. Een zachte aanloop  van om en bij  de 3-4 % ging  over  in een stuk  10-11% ,  alvorens  de kasseien  richting  monument  op  te draaien. Hier tikte de  Garmin  percentages  van  22 %  aan,  een Keutenbergje  met  kasseien.  Jöran  kreeg  op  het  stukje  10-11%  al  een demoralleke,  en  sprak  de woorden " hier  geraak ik  nooit boven".  Met zo'n  ingesteldheid  aan een  monument uit het  Vlaamse  wielerarsenaal  beginnen, is  om  problemen vragen.  Als  hij dan de camera  opmerkt,  wil  hij toch  nog  op  beeld  laten  vastleggen  dat  hij  van  de anderen  kan wegrijden,  ja  dit  bekocht  hij  toch  wel  op  enkele  decameters van de top. Ondertussen  had  Fotografie  Lisens ,  zijn  inhaalbeweging  ingezet, en flitste  iedereen  en alles  voorbij naar de top. Raoul zwalpte  eventjes  van links  naar rechts,  maar kraakte niet.  Klimcassette Quets,  reed  als  vanouds tot boven zonder te  verpinken. Net voor de top  reed  hij de onfortuinlijke  Jöran  voorbij en  dat  hebben we  de  rest van de  dag  geweten.  Na de obligate  foto boven, werd er  door het toepasselijke  dorpje  Heuvelland  gefietst. De vele  oorlogsgraven, deden  Tony  gedurende  de rit  toch  met  veel  respect  aan de  slachtoffers denken,  hij vergat  pardoes  om  verder te trappen.  Hij  kan  niet  volgen,  maar  die  rijd  wel de  Kemmelberg  op,  merkte Jöran  meermaals  kwiek op. Op  het  einde  passeerden we  nog het  grootste  Britse  kerkhof  Tyne  Cot in  Langemark- Poelkapelle, een massale rustplaats  van  12000 Britse jongens. Deze  keer  werden we allemaal  eventjes  stil.  Laatste  stop  was  de alombekende  Menenpoort op  3 km  van de  finish. Geen  Last  Post  voor Tony,  hij beperkte  de schade  tot  een  kleine  3  minuten. Eén  ding  was  wel  duidelijk,  hij  hangt de fiets  aan de  haak  voor  2015. Door  het  centrum  van  Ieper bereikte we de aankomst. Een  bike  wash  voor  Tony en  Jöran, een  fris  pintje voor Christophe en  Raoul. Na het  douchen  hebben we  onze  zoektocht  naar een  restaurant  ingezet. Als  bij  wonder  was het  bier  in de  mobilhome  nog  koud, waardoor  we ons  op  de lange terugweg  konden tegoed  doen  aan "enkele"  exemplaren. Een  stop  bij  de  Ghelomka ,  of  was  het  nu  toch  de  Ghelamco arena  leverde  geen  eetplaats  op,  enkel  de  kennismaking  met een "vree wijs" Gents  mieke,  dat  instond  voor de  security  van de   Ghalemco, of  was  het  toch  Ghelamco tempel. Dan  maar file  rijden tot  het  eerste de beste  wegrestaurant. Na een rit  van  om  en  bij  de 4  uur,  zette  Tony  Prost  ons  veilig  voor de  deur  af. Er werd  weliswaar  wel  vergeten  om  met de  "klak"  rond te  gaan voor  de  chauffeur,  maar hij  was  al  content  dat  em ne  "Hoegie" mocht  drinken  in  Rapertingen.

    Wat hebben  we  bijgevolg  geleerd  van  onze  trip  naar de  Westhoek?  Er  zijn  véél,  maar  dan  ook  héél  veel  begraafplaatsen en  bijgevolg  gesneuvelden waarvoor  ons  respect, het  verschil  tussen de   giant en  de giant  maxi ,  is  enkele  de  plaatsing  van de sla,  we komen  volgend  jaar  terug  want  Jöran  wil  absoluut de  Kemmelberg op  en  dat  Tony  moeite heeft  met de  stoelgang  op  vreemde  plaatsen.


    29-09-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    31-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilderen Classic

    Zaterdag 29 augustus was de datum van afspraak. Het programma werd op de laatste moment overhoop gegooid en er werd gekozen om ons te wagen aan het Wilderen wielerweekend. Een parcours in een heuvelend landschap deed ons deze verkiezen boven de transplantoux en een Wilderen Goud na de inspanning heeft de keuze iets makkelijker gemaakt. Een ouzo drinkende tijdrijder in Griekenland, een passieve voorzitter in Tongeren, een nog steeds zatte allrounder in Kortessem, een renoverende flandrien in Stokrooie en een Hasseltse klimmer die kiest voor een vlak transpantoux parcours, maakt dat desondanks een top parcours, een start een aankomst aan een brouwerij, we maar met 2 aan de start verschenen. Om 7u verschenen we op de binnenerf van de brouwerij. Na de officiele formaliteiten en het opspelden van de rugnummers waren we om 07.15u klaar voor de start. Met de ranke kuiten van een klimmer nam Christophe de kop van ons 2 koppen tellend peleton. Joran volgde perfect in het wiel om zo met de strakke spieren van een sprinter de tussentijden op naam van Vastgoedcentrale Tongeren te schrijven. De benen waren er, de spirit opperbest, kortom alle elementen waren er om de koers te pakken, tot wanneer..... we aan de “Meuse” kwamen. In de afdaling naar de Meuse, op de Rue de Sclaugneau, nam de wegkapitein letterlijk en figuurlijk de benen. Een rotvaart naar beneden.... en toen de splitsing... in plaats van de gele bordjes te volgen nam onze “weg kapitein” de afslag naar rechts om zo over de brug richting Sclayn te rijden. Eens uit het zicht verdwenen kon Joran niks anders doen dan wachten aan het alombekende gele bordje. Kostbare tijd werd verloren in deze crusiale fase van de koers. Met een naderende Museeuw werd het dus hoogtijd om een tandje bij te steken. Enkele kilometers langs de Maas en dan aan de bekimming Côte du Chant d’oiseaux beginnen. Volledig uit cadans na het lange wachten begonnen we aan de 3.7km lange klim aan een gemiddelde stijging van 3.4%. Nog maar net bekomen door het beuken tegen de wind begonnen we aan de Côte due chateau de Huccorgne, 0.4km aan een gemiddeld van 9%. Na deze laatste beproeving was het een kwestie van gecontroleerd uitrijden en Museeuw op een veilige aftand houden. Eens aangekomen in de brouwerij en na het bestellen van de eerste Wilderen waren we blij en verheugd om te zien dat Koen en Eddy (vader en zoon) terug herenigd waren naar de Willy Vannitsen Classic van vorige week. We hebben de vrolijke reunie nog beklonken met een wilderen goud om dan moe en voldaan terug naar huis te gaan.

    31-08-2015 om 09:51 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    10-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Zeetje part 2

    We tekenen present voor zondag 9 augustus… maar vooraleer de grote dag aanbreekt is het tijd voor een goede voorbereiding. Om een lang verhaal kort te maken, zijn er maar 2 pedal powers die de uitdaging aangaan. Bleuke Christophe en doorwinterde ancien Joran. Voor Joran was de zaterdag een rustdag, samen met het vrouwke naar Roermond outlet (compensatie voor zijn afwezigheid op zondag). Ons” bleuke “daarentegen werd overvallen door een grote portie onwetendheid, faalangst??? Daarmee dat zijn voorbereiding ongekende proporties aannam. Halverwege Roermond kreeg is een berichtje.... met of zonder camelback?..... alsof we mountainbiken tot aan de zee. Na gerustellende woorden ging Christophe voor dezelfde rugzak als Joran, kwestie van met gelijke wapens aan de start te komen. Rugzak ingeladen, banden opgepompt, nieuwe bidons gevuld, en wijle weg op zondag. Afspraak om 6u aan de coca cola brug. Zondagochtend kwam de ancien tot de vaststelling dat de retourtickets voor de trein moesten afgeprint worden. Een snel mailtje en smsje naar ons bleuke waren de oplossing. Christophe zou ze wel effe printen Om exact 06.01u kwam ons bleuke aan de start met “printeropstart” problemen als excuus voor zijn vertraging. Geen tijd te verliezen langst kanaal werd koers gezet richting Antwerpen. Aan een rustig tempo zagen we de zon opkomen, tijd om de lichtjes uit te zetten dus en gecontroleerd in formatie verder rijden richting eerste toeristische trekpleister.... Het huis van Harry en Olga.... Na de obligatoire foto ronde herinnerde de ancien ons bleuke eraan dat “de tocht nog lang is, maar de gids ervaren” . Zonder morren werd de Samsung veilig opgeborgen en zette we verder koers richting Antwerpen. Na de 700e waterskiclub kwamen we in Wijnegem aan om zo de sluis over te steken en zo onze weg te vervolgen richting Antwerpen centrum. We tekenen ondertussen bijna 9u op onze vlekkeloze uitstap.... maar.... toen sloeg voor de eerste maal het noodlot toe. Stippt 9u herinnerde onze bleuke zich ineens dat het tijd was voor zijn vast ochtendritueel. Er werd halt gehouden aan een tankstation aan het sportpaleis. Het startschot voor ons bleuke om zijn “kakske” te doen op Antwerpse bodem. Kostbare tijd verloren, maar zoals het onder echte vrienden gaat, wordt er niet getreurd om de tijd die we verloren zijn. In het centrum, terwijl we wachten worden we ineens aangesproken door 2 Nederlanders die “de pad” kwijt zijn. Vermits een pad gevoelig ligt, wordt door de ancien direct naar zijn materiaal gekeken om er dan achter te komen dat in Nderland “de pad” gewoon “de weg” betekend.Na een eerste taalprobleem opgelost te hebben beslissen de Nederlanders om in ons wiel mee te rijden zodat we hun de juiste “pad” kunnen zetten. Voetgangerstunnel, linkeroever, allemaal geen probleem. Christophe en Joran nemen de kop om zo onze gps ons te laten loodsen door de Antwerpse haven.Maar dan slaat het noodlot toe voor een 2e keer. Hollander 1 beslist om uit dankbaarheid even de kop over te nemen, profesioneel plaatsen we ons achteraan in de groep, hollander 2 schuift mee naar voor om dan het tempo op te trekken tot een slordige 35km/u. Zelfs dit wordt voor de ancien een beetje te veel, maar we houden vol. Ons bleuke merkt een roodaanlopende ancien op en beslist om een klein uurtje later halt te houden en de Nederlanders alleen verder te sturen. Nadat we bekomen zijn van ons klein avontuur staken we de grens over richting Nederland. Zelzate biedt zich aan en we genieten van het landschap, een sandwishke wordt gegeten boven op de dijk, nog een wafelke en een peperkoekske als dessert vooraleer we verder rijden. In Cadzand slaat het noodlot voor een derde maal toe. De jaarlijkse jaarmarkt/rommelmarkt/kermis is volop bezig, een massa volk, waardoor we onbewust op de dijk op een exclusief voetpad terechtkomen. Plots worden we langs alle kanten verwelkomt....mijnheer dit id een voetpad hoor..... wanneer we even later aangemaand worden door de plaatselijke omroeper om onze fiets aan de hand te nemen, besluiten we het onderspit te delven en stilletjes de dijk via de trapjes te verlaten.Zonder verdere problemen zien we Knokke in de verte liggen, nog even langs het Zwin om zo onze bestemming te bereiken. Er wordt post gevat op een terras in Heist waar blijkbaar geen eten geserveerd wordt. Dan maar snel iets drinken en vertrekken. Ondertussen kreeg het thuisfornt van de ancien bericht dat we aangekomen waren, Jules en Emile waren al op de hoogte dat de limburgse helden aangekomen waren. We mochten ons bij hun effe douchen, na de douche werd er afscheid genomen en toen sloeg het noodlot nog eens toe. De treinen die ons moesten terug thuis moesten brengen, bleken onregelmatig te rijden. Terwijl bleuke alweer overvallen werd door een plotse paniekaanval, besliste ancien Joran om snel een frietje te eten en naar het station te gaan.In de frituur sloeg het noodlot alweer toe (van een pechdag gesproken), de frituur uitbater beschuldige mij ervan met een vals briefje te betalen “de automaat lieht nie meneere” (of zoiets) Na de friet naart station, nog 1x overstappen in Brugge en om 21.50 waren we alle terug thuis, waardoor ons bleuke zich nu ook officieel ancien op de route Hasselt Knokke mag noemen. Maw een bevestiging voor de ancien en een mijlpaal voor ons bleuke. *de redactie ad-intrim is niet verantwoordelijk voor ongebruikelijke schrijffouten

    10-08-2015 om 11:30 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    07-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balthazar
    Zes dagen  later  als  voorzien  zijn Robin en  Willy  terug  op  de fiets gestapt.  De Kermispony en  "het  aad  stuk  ijzer"  blonken  nog  niet,  maar kraken deden  ze evenmin. Bij wijze  van  opwarmertje  werd er geopteerd voor  een  rustig  ritje  richting  Brustem. Een rit  die de  kapitein  weer ergens  had  gepikt,  maar  daar  malen  we  niet  om. afspraak  kwart  na  zeven te Rapertingen. Warempel  de  Dacia  Duster  van  Robin  reed  het terrein aan de  Rapertingenstraat  al  om 19u 10 op.  Stipt  19u 15   aren we weg. Christophe S, Jöran en  Tony  hadden  zich  geëxcuseerd. Met vieren  op  weg. Tempo  om en  bij de 22 km/ u door de verschillende  wijken  van de  Hasseltse binnenstad. Via  Moosherk  ging  het  richting Alken,  Ulbeek,  Zepperen. Het tempo  was  ondertussen de  hoogte  ingejaagd  door Christophe. Dit was  het  sein  om  in te grijpen dacht de  voorzitter. Dorst,  dorst,  dorst  galmde  tussen de  fruitplantages.  Bereidwillig  werd er naar de  voorzitter  geluisterd. Hij sprak  de wens  uit  om  even  langs de  markt  van  St- Truiden te rijden  om  iets  te drinken. Veel tegenkanting  was  er niet  te  bespeuren bij zijn  metgezellen.  Vanuit  Zepperen  dan  maar richting  binnenstad  van  de Kanaries.  Niet  eender  welk  terras  was hier  goed genoeg,  wat  al  meer  leek  op  een  plan  met voorbedachte rade. De voorzitter  zette  prompt  koers  naar  zijn  target.  Wine  & Coffee bar  Balthazar!! Hij stuurde  de gedienstige  ober  onmiddellijk  weg  om  hem  een  kaart te halen. Als  ge  dorst  hebt  besteld ge  toch  gewoon ne  cola om  de dorst te lessen,  niet? Hij had  ons  weer  bij onze  scampi.  Ne Westmalle  Trippel,  ging  hem  van  zijn zielige droge  keel  verlossen. En  nog ene erna voor het  reeds verloren vocht  onderweg. Om  21u  sprongen  we  terug  op  de fiets,  goed wetende  dat de  schemer  om  u  intrad. Tegen een  rotvaart  van   30 +  langs de  oude  expressweg terug  naar  Rapertingen. Eens  in  Herk,  werd  manusje  van alles  Tony,  geopperd  om  langs de  frituur  te  gaan  voor ne  Bicky en ne  kleine met  Mayo. De streken van een diva,  nietwaar. Nog  had  hij niet  genoeg  zodat de  plopkoeken  van Olivia en  Leon  er ook  aan  moesten  geloven.  Wat een wielerploeg  lijden  kan?

    07-08-2015 om 14:57 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    29-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De comeback
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Weken, zelfs  maanden  is  het  geleden,  dat er  hier  nog  een nuttig  woord  werd  verspreid. Analoog  met de  prestaties  van  Pedalpower.  Ieder huisje  heeft  zijn  kruisje  zei meester  Vanheers  vroeger  tegen  mij. Wat  eigenlijk  zoveel  wil  zeggen  als  iedereen  heeft zijn eigen redenen.  Zijn eigen  redenen  om  te fietsen  of  niet.  Sinds  de  driedaagse  van  Stoumont  is  er  geen  cohesie  meer  gebleken  in de  groep. Of toch  op twee  zomerse avonden  in  juli,  maar deze  hadden dan weer  niks  met  fietsen  te  maken.

    Intussentijd  is  gebleken  dat  onze  kapitein  toch  het  meest  gedreven/ plichtsbewust  was  van  iedereen. Hij  heeft  zelfs  eenzame  vrijdagmiddagen  en  avonden opgeofferd  voor de goede  conditie.  Resultaat  Stoumont  : + ca. 2300 km.  Jöran  en  Raoul lossen  elkaar  niet  in de strijd  om  de meeste  km. Zij stranden ongeveer  op  een respectabele  Stoumont  +1400 en + 1200 km. Dan  wordt  het  gat groot, en de  redenen  ook groter.  Tony verwikkeld  in een  verbouwingsproces en (nieuw) jobspeculaties klokt af  op  ongeveer + 560 km. Christophe  die  eveneens  in de verbouwing zat, dit gecombineerd  met  jobbeslommeringen,  heeft toch  nog een  470 km  bijgeduwd  op  de  teller.  Willy  heeft  volgens  de  wondere  wereld  van Strava afgeklokt  op Stoumont + 85 km. Weliswaar te onderbouwen  naar aanleiding  van een  spijtige  gebeurtenis. Maar  valt wel  te onderstrepen, de  kermispony  is back and ready  to shine  vanaf  1  augustus. En  dan  nu  het  meest  heugelijke  nieuws. De voorzitter  die  het  heeft  klaargestoomd om  af te  klokken  op  Stoumont: + 0 km,  heeft  de wil  uitgesproken  om  nog  iets  van het  najaar te maken. De redactie  denkt  dat  een  weekje  Kroatië en de fysiek  belabberde  toestand  ( op alle  gebied)  hem,  en  ook Griet  heeft  doen  inzien dat  eraan  gewerkt  moet  worden. 

    Kort samengevat  er  is sinds de Xhierfomont,  hier en daar  nog eens  getrapt,  de Ti 'light  Classic,  de Cristal Classic. Raoul  heeft  eens  naar  Büllingen  gefietst,  Jöran  naar  Zutendaal. Er werden zelfs  nieuwe  krachten gerekruteerd. Foreign  recruits,  de buurman  van  Christophe  werd  gelegenheidsknecht. Het  leven zoals  het  is: Pedalpower,  leverde  mooie  taferelen op.

    1  augustus 2015. Willy  ging  terug  in  koers stappen,  Robin heeft  ook  die  intentie. Deze datum  stond  al  enkele  jaren  op  de  Bucketlist  van  Jöran, Christophe en  Raoul. De "Sjien" Kelly Classic  op  de Baraque  Fraiture. Op  zulke  plaatsen  kan  Jöran  altijd  iets  meer, en  zo  geschiedde ook. Samenkomst  was geregeld om  7u  op  de carpoolparking van  Diepenbeek. We waren niet  alleen  met dat  gedacht,  nog enkele  sportievelingen  vervoegden  onze  teein  richting  Vielsalm.  Op  de we  niks anders  dan  auto's  met fietsen achterop. Het zou  moeilijk  worden  om  prijzen  te rijden.  Het ploegen klassement  misschien,  maar  Raoul  dacht eerder  aan de  "superstrijdlust". 7u 52 reden we de afrit Vielsalm/ Baraque  Fraiture  af.  File en  aanschuiven hoorde erbij,  maar  al  vrij snel  vonden we een  parkeerplaats  op  de  paardenwei. De stront  was wel  niet verwijderd,  maar we  stonden en  moesten ons  geen zorgen maken.  In Vastgoedtenue naar de  start,  die  1  km  verderop  lag. Op de  piste  verliepen de inschrijvingen  vlot. Het bevestigen  van onze  nummer en  op weg  voor  een  helletocht  doorheen  de streek  van  La Roche en Ardenne en Houffalize. Het menu  voor de  100 km,  bevatte  15  hellingen,  met als uitschieter de  Col  de Haussire. Zeeeker  Col. Het zou  zo'n  toch  worden  waar je  nooit  op  je  gemak  zit. Ofwel  ging  het  strak  bergop,  ofwel  had  je  vals  plat. Nergens  een  punt van  verpozing. De eerste 2 hellingen verteerden we goed. Op  de derde van de  dag  was  het  prijs. Christophe  stond  opeens  over een  brugje  stil, en  was  aan  het  griffelen.  Raoul  die  stopte  zag  onmiddellijk  wat er  gaande  was. Een  muur  nog erger  als  de eerste  200 meter  van de  Keutenberg  doemde  op.  Meerdere  renners  reden  terug  om  voldoende  snelheid  te  pakken. De Pied  Monti,  nooit  van gehoord,  maar  ook om nooit  meer te vergeten.  Een wegje  van  3 m  breed, en dan  200 renners  die dan  nog zigzagden  om  toch  maar  boven  te geraken.  Hier  had  de organisatie  goed  het  record  dominoblokken kunnen laten  doorgaan. Zag je  fietsen al  vallen . Toen  gebeurde  het  onvermijdelijke,  en  eigenlijk  welgekomen  voor  Jöran en  Raoul,  een  tractor zonder  Joskin  kar in de  tegengestelde  richting. Iedereen  à  Pied. Waarschijnlijk vandaar de naam  Pied Monti. Gevloek en  getier  van alle  kanten,  probeer  met een  stijgingspercentage  van  om en  bij de  17%  maar eens  terug  op  de fiets  te springen. Na enkele  honderden  meters  vielen de percentages  terug  naar  2%,  hier zijn  we  terug  opgesprongen. De karavaan  zette zich  verder  richting  het  centrum  van  La  Roche en  Ardenne. Net na  het  centrum  volgde  "het  toetje".  De moeilijkste  klim  van  België,  de COL DE HAUSSIRE,  3,7 km  aan  een  gemiddelde stijging  van  7,2% met  tussen  2,4 km  en  3,2 km  constante  percentages  boven de  11%. Een  moordenaar zo  zou  achteraf  blijken. Aan  het begin  van de  klim/ camping  gooide  Christophe  nog enkele  Spaanse  bewoordingen  naar  de toeschouwers,  die  dit  maar  matig  wisten te  appreciëren,  en weg waren we. Tot aan  km 2  reden we in groep  aan  percentages  van  5-6 %,  makkie toch. Raoul  loste  als eerste  de rol  bij het  kritieke punt 2,6 km,   Jöran  en  kraakte  iets  verder. Op  eigen tempo  reden ze  allen  verder. Ondertussen  was  het  wel  deugdoend  om  te  zien,  hoeveel  "vedetten",  met  S-Works  en  Dogma's  aan de  kant  geparkeerd stonden. Hijgend  over de  guidon, en  "kuime gelijk  Robin  op  de  Eyserbosweg". Even,  maar dan  ook  heel  even had Jöran eraan gedacht  van  een  surplaceke  te doen,  maar hij volharde  in de  boosheid  en  zette  door. Boven  op  de top  biechtte  zelfs Christophe  op,  dat het  niet  veel  langer  moest  duren of  hij  had voet aan grond  gezet.  Raoul kon  dit alleen  maar  beamen. Bovenop de  "Col",  werd de selfie voltrokken.  Nog  5 km  vals  plat  tot  aan de  eerste  bevoorrading.  Een  mierenhoop,  een  zooitje  ongeregeld,  een  wirwar van  fietsen , bidons... Niet te doen,  hieruit bleek  dat dit één  van de grootste  cyclo's van België is. Een rij  van  30 m  om  de bidon te  vullen  met Etixx. Geen  organisatie.  Soit  we waren  content  dat deelneemster  4782,  ons  een beetje  kon  opbeuren.  We  waren exact  in de helft,  de volgende  25  km  was er  niks  noemenswaardigs  te vertellen. De 2 de  bevoorrading  volgde  na  73 km. Christophe  die  enkele minuten voor  Jöran en  Raoul  uitreed,  had  als  een  goede  knecht  al de nodige  wafelkes en  peperkoeken  gehaald.  Het pittige  slot  was er eentje  met  nog 5 beklimmingen  op  goed  27 km.  Hier  was  het  ieder  voor zich.  Rotdingen  stuk voor stuk. Niet bijzonder steil,  maar  slechte  banen , en  stukken  van  2%-3% gedurende  km's  matten de  fietser  af.   Na een tocht  van exact  100 km  en  4u en  50 minuten  gefoeter en  gevloek,  doemde het  skisation van  Baraque de  Fraiture  opnieuw  op. Een  handdoek  van de  echte wielerbond  was  onze  beloning. De  superstrijdlust  was  ook  niet  voor ons  weggelegd,  maar voor  de  renner  in zijn blauw  pakje  die Jöran  aanmaande  om  rechts  aan te houden , zodat  hij kon voorbijsteken.  Vanwege Pedalpower  wensen wij hem  een  welgemeende proficiat.

    Twee halve  liters  cola verder werd de uittocht  naar  Limburg  ingezet. Mooie  tocht,  voor een  geoefende klimmer,  veel  te veel  volk en een  slechte  bevoorrading  luidde het  slotakkoord. Ander en beter.

    29-07-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    22-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pannekoeken

    We noteren  donderdag 21 mei, de periode waarin we kilometers kunnen aandikken, de periode waar het seizoen gemaakt wordt, kortom de periode waarin we de conditie op pijl kunnen houden. Al snel werd duidelijk dat er bij verschillende "pedal powers"een "laissez- allez" mentaliteit heerst. Er waren de meest uiteenlopende excuses om niet aan de start te moeten verschijnen. Gaande van een eerlijk en gemeende "ik heb geen goesting" tot de meest absurde " ik wil de Rouches zien winnen".

    Om 19u  verschenen Christophe en  Jöran aan de start. Professionaliteit ten top,  zonder  laatkomers... Na de verplichte  timecheck begonnen we  met goede  moed aan een  kleine  vlakke training,  om  zo  aan een recordtempo (voor team Wilier toch) de 70 km  uit te rijden. Vanuit Rapertingen ging het  via  Wimmertingen naar Herk,  waar we nog even getwijfeld  hebben om  een  pannekoekske  te gaan eten. Hier werd de start gegeven van de gestolen  Cristal Route. Van Herk over Alken reden we  naar Zepperen.  Van Zepperen ging het  richting Runkelen,  hier begon het  beuken  tegen de wind. Broederlijk  langs  elkaar zetten we koers richting Rummen. Nog eventjes  passeren  via  Herk-de-Stad,  om  zo  met de  wind  in de rug over Stevoort terug naar  Herk  te keren. Nog steeds merk ik  enige  twijfel als we de geur van verse pannekoeken tegemoet  rijden. We hebben de pannenkoeken  letterlijk en figuurlijk  links  laten liggen, het was  nu  nog  kwestie  de  rit gecontroleerd  uit  te rijden.

    Na 2u 42 was de training  een feit en  kijken we vol spanning uit om  in een superconditie,  maandag aan de  start  te  verschijnen.

    Timecheck: maandag  8u 30.

    U vriendelijk aangeboden  door  Jöran.

    22-05-2015 om 13:43 geschreven door Pappie  


    Categorie:Ritverslagen
    >> Reageer (0)
    18-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3: De Stockeu en de Col de Rosier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Moment  of truth,  the  day  we 've  been waiting  for. De Rosier en de Stockeu  stonden  op  het  programma. Omstreeks 5u waren  Willy,  Raoul en  Christophe L. al  wakker.  Opkomende  stress nam  controle  over  hun. Sommige begonnen  aan  sexting,  anderen  probeerden  tevergeefs de  slaap  terug te vatten. En  als  het  dan  tijd  is  om  op te staan, dan val  je in slaap.

    Aan de ontbijttafel  werden de  pillen  bovengehaald. Alles was  toegelaten,  om  nog één  keer te knallen.  Robin  kon genieten  van  een ontbijtpakketje,  met koeken en energierepen.  Tony  die direct 2  "sneekes" nam,  liet naar goede  gewoonte  eentje  liggen.Christophe  S,  zag  er  fris en monter  uit. Hij  zou  knallen  vandaag,  de Rosier  stond al langer  op  zijn bucketlist. Na  het  eten,  werden de bidons  gevuld,  de  repen  geteld, de  bandenspanning gemeten. Iedereen  klaar  voor een  65 km  afzien.

    De rit vertrok richting  La Gleize,  langs het  museum  van  WO II,  werd de  afdaling  richting  Coo  ingezet. Al  opwarmertje  hadden we  al  La Venne  beklommen. Een  halve km  aan  6%,  hier  zag  je  iedereen  duchtig  in het  rond  kijken. Wie  voelt  de  pijn niet? Jöran  kwam  langs  Raoul,  en  vroeg  hem: Is het  vet van de soep? Van ne  demoral  gesproken! De benen  dan  maar even  testen en  losrijden  dacht  Raoul,  die  het  vlakke  stuk  op  de route Trois ponts  voor zijn  rekening  nam. Eens de  afslag  richting  Stavelot,  nam  Willy over.  Christophe L. glipte  ook  mee. Met  drie  op  weg  naar  het  stadscentrum  van  Stavelot. Over de  stadskasseien,  langs het  automuseum, brugje  over en de show  kon beginnen. Raoul  riep  tot  binnen een  half  uur  naar zijn metgezellen. Met  direct een  percentage van  10%,  sneed de  Stockeu  onmiddellijk de  lucht  af.  Meermaals  bekijken van het  filmpje  op  "klimtijd.nl",  leerde  ons  dat we moesten  harken  tot  aan het groene  bordje  van een  B&B. Halverwege de klim,  kwam  Tony met zijn  klimcassette over Raoul. Iets verder stond  een verdwaalde toerist  te voet. Maar  niet  voor Pedalpower, wij zouden  tot  boven  rijden. Daags  voordien  was er beslist  om  niet  na  het standbeeld van  Merckx Eddy  af  te dalen,  maar  door te klimmen  richting  Wanne. Aan het  bordje "Col de Stockeu" zouden  selfies  gemaakt worden,  alvorens  terug  te  stoppen  aan het  standbeeld. Jammer genoeg  werd  er door  iedereen de verkeerde  kant  genomen. waardoor  we  op een  plateau  terecht  kwamen. Dan  maar  terug,  voor  selfies  met de  kannibaal. Opgelucht  dat iedereen  de  top  per fiets  had  gehaald,  viel  er  een pak  van onze  schouders. Robin vond  zelfs de lyrische  woorden,  "de Hallembaye is zwaarder".

    Gevaarlijke  afdaling  naar  het  centrum, en direct  bij het uitrijden  lag de  Haute-Levée al  voor ons. De eerste  km aan  12 %, deed  enorm  pijn, daarna  nog  ca. 3 km  aan  6-7%. Naar goede  gewoonte  waren  Christophe L. en  Willy  er weer vandoor.  Robin  nestelde zich  in het  wiel  van  Raoul en  loste  dit  niet. Tony  werd  opgerold en  met  zijn  drieën kwamen  ze boven. Weer een  mooie prestatie  van de voorzitter. Jöran volgde  op  kleine  afstand,  en  Christophe  die  onderweg  schakelproblemen  had  gehad  volgde  aanzienlijk  verder,  maar  zijn  moment de gloire  moest er  nu  aankomen. De afdaling  naar  Ruy,  het begin  van de  mooiste klim  van  België,  zorgde  nog  voor  animo. Tony  die meer en meer  kloeker  werd  in het  afdalen, schatte een  bocht  verkeerd  in, en  zocht de gracht  op. Gelukkig niks ergs. Willy  werd  bij de start van de Rosier geconfronteerd  met een  gekend  probleem, een  blokkerende voorderailleur. De mooie  gelijkmatige klim, die  de Rosier  toch  wel  is,  zorgde voor  mooie vergezichten. Na een  4  km, had  Christophe  S. nog een  cartouche  over en  sprintte  nog  naar, en  over  Tony en  Raoul. Sterke  prestatie. De verassing van  de  dag  lag  echter  10 km  verder. Raoul  had  in laatste  instantie de route  nog aangepast,  om aan  60 km  te komen. Bijgevolg  nog een  beklimming erbij. De Côte de Desnié., 5,8 km  aan  6,2%, en  222 klimpunten te verdienen. Weeral  gelijklopend,  maar  afmattend. De laatste  beklimming  van  het  week-end  bleek  dan  ook  nog eens de  langste te zijn,  maar wat  volgde  was  mooi. Een rechte  afdaling naar het  Liennedal, en  als  afsluiter nogmaals de  Moulin de  Rahier. Ge weet wel " na de bocht  wordt het  een beetje  steiler..."

    Tony en  Raoul kwamen  ongeveer een  12 minuutjes  later dan  het  duo  Vanormelingen- Lisens binnen. Meer dan een half uur later  bolde  ook Goossens geflankeerd door de gebroeders Strauven binnen. Zij hadden  nog een terrasje meegepikt. Iedereen  geïnstalleerd,  kon  Willy  de Champagne  laten  knallen. Uiteindelijk  reden we 65 km  en  overbrugden  1500 HM. Symbolisch werd  de organisatie  voor  het  volgende  week-end  overgedragen aan  Jöran.  Hij ging  pieken  op  zijn  40ste!

    Na  het  opruimen,  liep de villa  te  Rahier  leeg. Willy vertrok  met  Tessa naar  Griekenland,  Christophe S. naar  Dubai, Robin naar een babyborrel,  Jöran naar  Genk en  Tony,  Christophe L en  Raoul naar  frituur Conny te Kortessem.



    18-05-2015 om 11:22 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)
    15-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2: Rivierenroute

    Na een welverdiende nachtrust, was  iedereen  omstreeks  8u  op  het appel. De tafel  was de avond ervoor al gedekt  door Willy.  Proactief  denken noemen we  dit. Na  verorberen van  yoghurt,  boterhammekes met  kaas en  hesp, was  et  tijd  voor de  mekaniekers  onder  ons,  om  de  fietsen  nog wat af te stellen. Afspraak was  vastgelegd  om 10u, en bij wonder  was iedereen vertrekkensklaar  omstreeks  9u45. Het is  te zeggen iedereen  die  de  eerste  rit  ook  gereden  had. De  grote vedette zou  ons  vandaag  pas  vervoegen. Gisteren  was  er  nog gemeld  dat  het startschot  om 10 u  werd  gegeven,  maar tevergeefs geen Robin te bespeuren. Om  10u 35  werd  er  unaniem  beslist  om  te vertrekken.

    Na één km  kregen we  al  Côte de  Rahier  voor de  kiezen,  1,3 km  aan  6%. Het weer wat er  maar  druilerig  uitzag, en  de  wind  maakten  het  niet  makkelijker. Bij  sommigen  brak de  verdampte Hoegaarden en Cristal  al snel  uit.  Eens  boven  rinkelde de  Samsung  van  Christophe L. De voorzitter was gearriveerd. Willy en  Christophe  beslisten  om  hem  te  gaan  ophalen terwijl  groep  2,  de weg continueerde. Op de provinciale  weg  richting Remouchamps  werd er  tot  2  keer  toe  gewacht,  maar  geen spoor  van  het  achtervolgend  drietal. Bij het  uitdraaien  richting  centrum  Remouchamps,  aan  de  voet  van de  Redoute,  was  het  bedoeling  van  groep  2 ,  om  een colaatje te drinken op het  terras. Toen  ze  met  de fietsen  richting terras wandelen, verschenen  om  de hoek Willy,  Christophe en  Robin. Geen tijd  voor suikers  rijden  maar. Uit  beleefdheid vroegen we  Robin  of  hij interesse had  in  de Redoute,  maar we  kregen  neen  op ons  rekest.

    In een  treintje  werd  er  kilometers  aan één  stuk  langs de  Amblève gefietst. het gemiddelde  lag  kort  tegen  30 per uur. In  Comblain, na een  40 km,  volgde  een eerste  helling,  hier werd de  groep  opengescheurd. Toen  iedereen  terug samen was, werd er beslist om  binnen  een 10 tal  km  een stop  te  houden in  Durbuy.  Alvorens  te  mogen  rusten, volgde  in sneltempo  nog enkele ellendige  bulten. De Longchamps,  een grote baan,  waar de wind  vrij spel  had, van  2,8 km  aan  6 %. Een rotding.  De Pallenge 1,5 km  aan  4%, was dan wel  mooi. En Rue  de  Chaplis,  900 m  aan  9%. Jöran  was  bij de voorzitter gebleven,  Raoul  hield in en  wachtte  op  Christophe  S. en  Tony, en de  koplopers hadden  hun fotosessie  boven Durbuy al gehad. In het  centrum  werd er krachtvoer gegeten en  snelle suikers  gedronken. We dachten,  eens  uit Durbuy  zal  het wel  weer  vlak rijden zijn.

    De definitieve  afscheiding werd er gemaakt  op de côte d'Izier, 1,9 km  aan  5%. Dit was  het laatste  beeld  wat we  van Willy en  Lisens  zagen. Robin die  al  5  minuten nodig had  om  nog maar te  kunnen  pissen, zat al  door  zijn beste  krachten. Aangezien  we al  20 km  aan het  rijden waren  en  nog steeds  bordjes  Durbuy  zagen,  merkte  Christophe S. pienter  op,  dat  deze rit  wel  eens  veel weg  zou  kunnen hebben  van  Yvoir  Yvoir. Not  again luidde  het  in koor. We beslisten  om  elke  10 km  even te stoppen  zodoende  hij  kon recupereren. Vol  goeie moed  begonnen  we  aan de  laatste  35 km. De goeie moed zakte  al  vlug  in de schoen van de  onfortuinlijke  voorzitter bij het  aansnijden van de  côte de Bomal. Een  9 km  durende  pukkel  van ocharme 3%. Neem daarbij de erbarmelijke staat van het wegdek, en je zal begrijpen dat  dit  geen cadeau was.  Jöran testte  de benen  en  hield er een  egaal  tempo  op na. Tony en  Raoul  die  op  het gemak omhoog reden, werden we  met vreemde capriolen van de  gps  geconfronteerd. Op  momenten  reden  ze 49 km/u  bergop, andere  momenten  gaf  het  hoogtechnologisch snufje  3 km/u  aan. Christophe  L.,  kampte  bij hetzelfde  probleem. Na enkel   km  hebben  Tony,  Christophe S. en  Raoul maar even  gewacht  op  Robin . Dit  duurde  weliswaar een  klein kwartier.  Eens  aangekomen, vroeg  hij zich af  of  het  nog ver was naar de  hemel.  Boven  op  de top  wachtte  Jöran  ons  op,  hij had  ondertussen het hele  dorp  al  gemaakt  om  te zien  of er  geen  supermarkt  of zo  was. Na  nog eens  10 minuten wachten  kon  de groupetto  zich  een weg richting  Stoumont  banen. Na een  bezoek  aan de Spar  van Manhay,  hoopten we  vlug de  bordjes  Stoumont te zien. Het zou  nog  een  10 km  duren alvorens we de wegwijzer Stoumont 20 Km zagen. Raoul die  voorop  was geraakt  had  contact  genomen  met de  leiders. Deze waren  juist aangekomen  in  Rahier,  zij hadden  afgeklokt  op 119 km. Robin was  ondertussen  in  kramp  geschoten en  Tony  had  in de afdaling  zijn  noten  gekraakt. De humor was er  nog,  de goesting  bij het  aanzien  van de  GPS iets minder. We zagen  98 km  staan. Een  klein rekensommetje  leerde  ons dat het  nog  21  km was. Het voorstel  van Willy en  Chrsitophe om  Robin  te  komen halen  werd  prompt  door  hem  afgewimpeld. Ik rij dat  uit, waren zijn gevleugelde  woorden. De schrik  zijn nieuwe  Duster  te  moeten  uitlenen,  zal er  ook mee te maken  hebben  gehad. Eens  op  vlakke wegen  langs de  Lienne, kwamen  we  het  bordje Rahier 2 km  tegen. De mevrouw  van  het  hoekhuis,  legde haarfijn uit,  dat  we nu in  Moulin de Rahier waren,  en  dat we dat  klimmetje  omhoog moesten. "Na  de  bocht  wordt het  nog een  beetje  steiler,  op  5-6 minuutjes  ben je ervan af".  We waren aangekomen  op  de  Côte Moulin de Rahier,  1,1 km  aan  8%. Het was duidelijk voor  Robin,  dit overleven en  dan aan zijn shift  beginnen.  Toch  chapeau!!!

    Christophe en Willy hadden ondertussen de  BBQ al  aangestoken,  toen  er  een  buitje  over  Stoumont  vloog. Plan  B  was  de gourmetstellen, alles  werd in gereedheid  gebracht, terwijl  Robin lag  te motsen  op  de zetel. Devos en  Lemmens waren  op  de afspraak,  de groenten en  het  vlees gesneden. Aanvallen,  en wie  was daar,  fris en  monter  herboren inderdaad de voorzitter. Spek, worsten, runds, kip en  kalkoen. Bearnaise,  cocktail, ketchup en mayo. Er was aan  Jöran  gedacht,  de gele trui   gourmet/grill/ fondue  eten  deed zijn reputatie  alle  eer aan. Als laatste  zat  hij nog aan tafel.

    Tijd  voor  opnieuw  wellness  dan maar. Even  werden  we opgeschrikt door "een zwarte rat",  maar  al bij al  was  het  een braaf beest. Tot  "berimselkes"  toe werd er  in het  water gezeten. Na de douche,  werd er  nog een  ping pong  tornooi gehouden,  waarbij Catering  Goossens  de spelers voorzag  van  culinaire  hoogvliegers. Om  0u10 was de lamp  bij iedereen  en uit  en  werden de  bedden  opgezocht. Echt waar!!

    15-05-2015 om 00:00 geschreven door Pappie  


    Categorie:Uitstappen
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/02-06/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 28/09-04/10 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • Strava
  • Salden
  • Klimtijd
  • Kalender VWB
  • Vastgoedcentrale


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs