Juf
er zit een kikker in de klas! Storm ontdekt een babykikkertje... euuhh pad, zo blijkt (we gingen op zoek op het internet
) We maken met natuurmaterialen een tijdelijke verblijfplaats (een water-terrarium) voor onze nieuwe bewoner en dopen de pad tot Stormpie (genoemd naar de vinder!) Kortom, een ideaal belangstellingspunt om uit te werken in de klas, daar de kinderen er de mond van vol hebben
. Daarom werken we de komende week het thema De kikker(prins) uit in de klas (De echte kwam reeds op bezoek in de poppenkast!). Ondertussen hebben we onze pad terug vrijgelaten in onze schooltuin, om het natuurlijk evenwicht te bewaren, uiteraard!
 
HEEEELPP ... IK WIL ER UIT!
We maken een 'THUIS' voor onze pad Stormpie!
Gaat het nog, jongen?
Zo ... jouw tijdelijke verblijfplaats is klaar ... nu enkel nog water, zodat je goed vochtig blijft!
  
Het poppenkastspel van "De kikkerprins" wordt volop herbeleefd tijdens het zelfstandig spel met de poppenkastpopjes

Kleuren, knippen, puzzelen en lijmen ... 

Met de steekparels is het voor onze 2de kleuterklas nog moeilijk om het voorbeeldje van de kikker na te maken... voor de eekhoorns daarentegen ... MAKKIE juf!
  
Bartje brengt zijn kikkerspel mee naar school en wordt uitgeroepen tot de leider van de groep, hij legt alles haarfijn uit en de kinderen genieten van de (eventuele) overwinning!

Ook in de computer zitten deze week kikkers. We racen met de kikkers zo snel mogelijk naar de eindlijn! Muisbehendigheid is hier een must (3de kleuterklas). Voor de 2de kleuterklas kiezen we een spel dat hen leert werken met de pijltjestoetsen... maar wie het al kan, mag proberen!

Louise-Marie & Marie-Christine brachten hun kikkergieter mee ... de plantjes zijn ook tevreden!

We verkennen de A (a) van pAd en stempelen de woordjes na uit het verhaal van de kikkerprins!
  
De kikkerprinsessen zijn in hun nopjes!   
  
Traditiegetrouw vangen we onze schrijfdans dit jaar ook weer aan ifv het versoepelen van de gewrichten en zodoende de fijnere motoriek naar het eerste leerjaar toe te verbeteren;
 
 
 
 
 

|