Met
een paar brugdagen op komst hebben we extra tijd om te werken in ons huis. De
grootste uitdaging deze maand was om de keukenkasten te laten doorlopen tot aan
het plafond. Ook de koker in de keuken naast het aanrecht was een klusje. Door
de keukenkasten kon de kleine stelling er maar net staan. En ondertussen is de
keuken bijna voorzien van een plafond.
Omdat
we voor het keukenplafond voor laminaat hebben gekozen moesten deze geniet
worden aan het verlaagd plafond. Alleen bleek onze nietjesmachine niet
compatibel te zijn met deze kliklaminaat. In het begin bleef de nietjesmachine
regelmatig vast zitten. Na meer dan een half uur had ik door dat de
veiligheidspin niet ingedrukt raakte doordat de plaat waar geniet moest worden
te kort was. Met als gevolg dat we zelf altijd manueel met een stukje
hout de pin moesten indrukken.
Een
klusje waar we ook mee hebben afgezien is onze dampkap. In de winkel hadden ze
aangeraden om 2 kastjes en een 'tussenplank' te gebruiken. Dit zou mooier
worden dan gewoon 1 houten plank van bijna een meter. Oke doen we, dachten we.
Man
dit hebben we weer vervloekt. Met het uitsnijden van de kastjes hadden we maar
1 cm speling. Prutswerk dus. Nadien nog dat tussenplankje wat ook tot op de
millimeter juist moest zitten. En toen ik klaar was om het even te passen, liet
ik het per ongeluk vallen waardoor het ernstig beschadigd was en ik opnieuw kon
beginnen. Maar we moeten eerlijk zijn: nu ziet het er echt mooi uit. De mensen van
de Ikea hadden inderdaad gelijk. Je steekt er wat meer werk in, maar achteraf
is het zo veel mooier. Dus we zijn er toch fier op.
En
net op de valreep (31 mei) is ons fornuis gearriveerd. Dat is ook nog een heel
verhaaltje. Het bestellen alleen was al rampzalig. Ik had een mail gestuurd
waarin ik een paar technische vragen stelde en ik had ook gezegd welk fornuis
(welk type, kleur,
) we graag bij hen wilden bestellen.
Maar
ze had niet door dat ik het fornuis wilde kopen, ok dan? Hoe specifieke moet je
dan zijn?
Ok,
volgende stap was het leveren. Ik vroeg begin mei of het mogelijk was om het
fornuis op 31 mei te leveren. Aanvankelijk was dit geen probleem, dan was het
toch wel een probleem en uiteindelijk was het weer geen probleem. In de
toonzaal was gezegd dat een externe firma de levering op zich nam en dat we pas
de dag ervoor wisten of dit in de voor- of namiddag zou gebeuren. Goed, een dag
op voorhand hebben we niets gehoord dus we bellen op de valreep nog voor de
sluitingsuren. We kregen de boodschap dat ze dit onmogelijk konden zeggen,
omdat we het lieten leveren op een dag dat de toonzaal gesloten was. Na lang
onderhandelen kregen we te horen dat de firma tussen 9 en 16 uur zou komen en
ze zouden een half uur op voorhand bellen. Je raadt het al
om half 9 belde de
firma dat ze in onze straat stonden.



30-05-2019, 00:00 geschreven door saskemie 
|